szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A tavaly debütált új X5 kupésra faragott testvérmodelljét, a csapott hátú új X6-ost is beárazták hazánkban.

A BMW 2008-ban dobta piacra az akkori X5-ös alapjaira épülő sportos SUV, az X6 első generációját, amely aztán 2014-ben kapta meg az utódját. Júliusban pedig hivatalosan is bemutatkozott a harmadik generáció, amelynek most már a hazai listaárai is ismeretesek.

Legolcsóbban 21,6 millió forint ellenében lehet új X6-osunk, még pedig konkrétan egy 265 lóerős dízelmotorral szerelt 30d-nk. A kereken 400 lóerős négyturbós dízelverzió, az M50d hazai alapára 28,3 millió forint.

A 340 lóerős 40i 22,3 millió forinttól indul, a non plus ultra 530 lóerős M50i pedig minimum 29,1 millió forint kifizetését követően vezethető haza.

BMW

Az új X6-osnak nemcsak a vese formájú hűtőrácsai nőttek, hanem maga az egész autó is. Az elődhöz képest 2,6 centiméterrel nőtt a hossz, 1,5 centiméterrel a szélesség és 4,2 centiméterrel a tengelytáv, ellenben a magasság 0,6 centiméterrel csökkent.

A szériában LED-fényszórókkal, felár ellenében pedig lézerlámpával szerelt újdonság belsejében az X5-ösből ismerős kép fogad, a műszerfalat két darab 12,3 colos képátlójú kijelző uralja, melyeken a bajor gyártó legfrissebb, 7.0-s infotainment szoftvere teljesít szolgálatot.

A hátsó sorban a fejtér értelemszerűen szerényebb, mint az X5-ösben, a 40:20:40 arányban osztott üléssor ledöntésével pedig 580-ról 1530 literre növelhető a csomagtartó mérete. A 20-22 colos kerekeken gördülő X6-os állítható magasságú futóművel is rendelhető, melynek révén 4 centiméterrel süllyeszthető, illetve 4 centiméterrel emelhető a karosszéria.

BMW

 

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!