Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A csipkebetoldásos Dolce&Gabbana nadrágnak megkérik az árát.","shortLead":"A csipkebetoldásos Dolce&Gabbana nadrágnak megkérik az árát.","id":"20250513_egymillios-nadrag-varkonyi-andrea-bentley-whitedog-media","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4223e631-111e-40cb-91cf-573981431052.jpg","index":0,"item":"586e1bea-cbb6-470d-a0b0-e4fea96721cf","keywords":null,"link":"/elet/20250513_egymillios-nadrag-varkonyi-andrea-bentley-whitedog-media","timestamp":"2025. május. 13. 08:27","title":"Egymilliós nadrág volt Várkonyi Andreán, amikor kiszállt a 120 milliós luxusautóból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01bcdf04-004c-4c79-9902-402cfa0a59f4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Úgy tudni, már a casting is lezajlott. ","shortLead":"Úgy tudni, már a casting is lezajlott. ","id":"20250513_Kovacs-Istvan-Kovi-porno-producer-sorozat-RTL","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01bcdf04-004c-4c79-9902-402cfa0a59f4.jpg","index":0,"item":"cce977fd-09cc-403a-a31c-d1a3bb0b56be","keywords":null,"link":"/elet/20250513_Kovacs-Istvan-Kovi-porno-producer-sorozat-RTL","timestamp":"2025. május. 13. 09:49","title":"A Király után most a pornófilmes Koviról forgat sorozatot az RTL","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58783ca9-946a-4af5-8b80-73ee05238839","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdemes tájékozódni, mert sok lezárás lesz a verseny miatt.","shortLead":"Érdemes tájékozódni, mert sok lezárás lesz a verseny miatt.","id":"20250514_Indul-Tour-de-Hongrie-utvonal-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58783ca9-946a-4af5-8b80-73ee05238839.jpg","index":0,"item":"176fdbc6-488b-485c-b342-1dbadf63c8a9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Indul-Tour-de-Hongrie-utvonal-Budapest","timestamp":"2025. május. 14. 07:48","title":"Indul az idén 100 éves Tour de Hongrie – ezen az útvonalon mennek Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d4320b5-2c54-4939-bd8b-11ce79c45d78","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor egy videót tett közzé, amely Magyar Péterre utalgat az ukrán kémbotránnyal összefüggésben, de nem mondja ki a nevét, és nem is támasztja alá semmivel az állításait.","shortLead":"Orbán Viktor egy videót tett közzé, amely Magyar Péterre utalgat az ukrán kémbotránnyal összefüggésben, de nem mondja...","id":"20250513_Orban-Viktor-Magyar-Peter-Tisza-Part-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d4320b5-2c54-4939-bd8b-11ce79c45d78.jpg","index":0,"item":"6fcf40a3-e472-4f07-882f-fca625644ac2","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Orban-Viktor-Magyar-Peter-Tisza-Part-Ukrajna","timestamp":"2025. május. 13. 17:21","title":"Úgy tűnik, Orbán a Védelmi Tanács ülésén arra jutott, hogy a legjobb lenne Magyar Péter lejáratására használni a kémbotrányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"2022-ben, két nappal az orosz invázió megindulása előtt Orbán csapatokat vezényelt az ukrán határra, hivatalosan biztonsági megfontolásokból, de a mostani kémügy fényében lehetséges, hogy már akkor arra készült, hogy az ukrán állam összeomlása esetén rendőröket és „békefenntartókat” küld Kárpátaljára – írja kommentárjában Anton Sehovcov.","shortLead":"2022-ben, két nappal az orosz invázió megindulása előtt Orbán csapatokat vezényelt az ukrán határra, hivatalosan...","id":"20250514_EUobserver-Surgosen-ki-kell-vizsgalni-az-ukran-kemugyet-mert-felo-hogy-Magyarorszag-osszejatszott-Oroszorszaggal-Europa-ellen-is","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/022884d5-739e-4d17-a8d2-088c7db9904b.jpg","index":0,"item":"62a80321-48ce-4c51-9dd6-bd771be311cb","keywords":null,"link":"/360/20250514_EUobserver-Surgosen-ki-kell-vizsgalni-az-ukran-kemugyet-mert-felo-hogy-Magyarorszag-osszejatszott-Oroszorszaggal-Europa-ellen-is","timestamp":"2025. május. 14. 07:30","title":"Ukrán politológus: Sürgősen ki kell vizsgálni az ukrán kémügyet, mert félő, hogy Magyarország összejátszott Oroszországgal – Európa ellen is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"Bizonyíthatóan a tököli Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézetében lett rühes egy fogvatartott, ami nem csak betegséggel járó kellemetlenség miatt baj, hanem azért is, mert ezért csúszik sokat a tárgyalása – állította lapunknak az érintett fiatal férfi ügyvédje. A büntetés-végrehajtásnál annyit elismertek, előfordul, hogy fogvatartottaknál bizonyos bőrbetegséget, például rühességet diagnosztizálnak, de állítják, nem jellemzőek az ilyen esetek. A jogvédő szerint azonban nagyon is gyakoriak, mert katasztrofális a higiénia és a betegségek kezelése a túlzsúfolt cellákban.","shortLead":"Bizonyíthatóan a tököli Fiatalkorúak Büntetés-végrehajtási Intézetében lett rühes egy fogvatartott, ami nem csak...","id":"20250513_tokoli-fiatalkoruak-bortone-ruhos-rab-honapok-buntetoperer-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8267bd29-b5da-4de3-b3fc-cb92d2134e01.jpg","index":0,"item":"ee8082e6-6030-4406-bfc0-16a98b04449e","keywords":null,"link":"/360/20250513_tokoli-fiatalkoruak-bortone-ruhos-rab-honapok-buntetoperer-ebx","timestamp":"2025. május. 13. 06:30","title":"Rühös lett egy rab a tököli börtönben, hónapokat várhat a büntetőperére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Fej-fej mellett haladnak a román elnökjelöltek egy friss felmérés szerint.","shortLead":"Fej-fej mellett haladnak a román elnökjelöltek egy friss felmérés szerint.","id":"20250513_Roman-valasztasok-a-fuggetlen-jelolt-utolerhette-a-szelsojobboldali-Simion-tamogatottsagat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40.jpg","index":0,"item":"c0242385-1a1f-4f2a-a99e-b898162d4be4","keywords":null,"link":"/vilag/20250513_Roman-valasztasok-a-fuggetlen-jelolt-utolerhette-a-szelsojobboldali-Simion-tamogatottsagat","timestamp":"2025. május. 13. 16:06","title":"Román közvélemény-kutatás: a független Dan beérhette a szélsőjobboldali Simiont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6833034-97cd-4504-817f-e42c3995bca7","c_author":"Budapesti Közművek","category":"brandcontent","description":"Csikkek, eldobott mekis poharak, benzingőz és kipufogógáz: a főváros ikonikus pontjain is megannyi szemét és szennyeződés gyűlik össze. Amikor azonban nyugovóra térünk, egy éjszakai csapat lendül akcióba: egész évben folyamatosan takarítják a fővárost a járdáktól az aluljárókig. A műveletből Budapest egyik legszebb látványossága, a Lánchíd sem maradhat ki. Az emblematikus híd éjjeli “nagytakarítása” évente kétszer zajlik, a precízen szervezett munkamenet pedig amellett, hogy hasznos, még érdekes látványt is nyújt az arra járóknak.","shortLead":"Csikkek, eldobott mekis poharak, benzingőz és kipufogógáz: a főváros ikonikus pontjain is megannyi szemét és...","id":"20250505_BKM_Lanchid_tisztitas_Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6833034-97cd-4504-817f-e42c3995bca7.jpg","index":0,"item":"373a9c72-1f60-4938-ada6-c3a76957738c","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250505_BKM_Lanchid_tisztitas_Budapest","timestamp":"2025. május. 12. 19:30","title":"Így szépül a Lánchíd, amíg mi alszunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az igazi BMW-s szerint a bajorok autói hátul hajtanak, de az új Egyes nem. Az igaz BMW-s szerint a valódi „Bömösben” sorhatos motor van, de az új Egyesben ilyen egyáltalán nincs. Mindezt leszámítva, és ennek ellenére nem okoz csalódást.
Két és fél millió 1-es BMW kelt el eddig a világon úgy, hogy Amerikában például öt éve nem is árusítják. A legkisebb bajor modell, amelynek első nemzedéke 2004-ben jelent meg, ügyesen bővítette a márka vásárlókörét. Friss, dinamikus és prémium volt még a régi értékek szerint. De nincsenek abszolút érinthetetlen kategóriák az autóiparban sem, főleg az olyan modelleknél, amelyek még a prémium szegmensen belül is árérzékenyebbek.
Így hát nagyot fordítottak a BMW 1-es sorozatának szekerén, mert úgy döntött a főnökség Münchenben, hogy nem is olyan fontos már a mai vevőknek a „legendás” hátsókerék-hajtás, különösen annak nyomán, hogy statisztikailag is ki tudták mutatni, hogy inkább az összkerékhajtásra vágynak már a vevők. Így lett a legfrissebb "Egyes" BMW is hagyományos keresztmotoros és elsőkerék-hajtású.
D.P.
Mitől BMW ez a Mini?
Gyártói szempontból szintén egyszerűbb az elsőkerekes platformmal a BMW-konszern élete, mert még inkább osztozhatnak az egyes modellek a közös platformokon, ugyanis ugyanez az alapja a jelenlegi Mini Clubmannek is. A stílust, a presztízst meg majd megoldják a dizájnerek és a termékspecialisták, hogy ne csipegessen egymás vevőköréből a Mini és a BMW.
A külsejét nézve azért az új 1-esben is megvan mindaz, amitől mai egy BMW. Orrnehéz a karaktere a hatalmas rácsokkal az elején, de nem lehet azt mondani, hogy nem áll neki jól. Minden szögből látszik, hogy BMW, nincs nagyon túlrajzolva, ami él vagy törés van rajta, leginkább a frontrészre összpontosult. Amúgy lendületes a kompakt, rövid túlnyúlásokkal operáló forma.
A kocsi hasznos belső paraméterei itt azért igazán fontosak, mert ez az, amivel a BMW is érvel, hogy miért jobb az elsőkerék-hajtású formula. Nem kell kardántengely, hátsó difi, így a hátsó tér 33 milliméterrel nagyobb lábteret kínál, mint az előd változaté és a csomagtér is megüti már egy Golf szintjét, mert 380 literes, amely 20 liter pluszban van a korábbi 1-eshez képest. Kétségkívül hátul is kényelmesen el lehet férni.
D.P.
A kabintéren abban az értelemben nincs nagy forradalom, hogy aki már látott már mostani BMW belsőt, tudja, mire számíthat. Ez a vonalvezetés az új X5-ösnél jelent meg, és szép lassan minden modellváltozatban feltűnnek a teljesen digitális kijelzők és az átcsoportosított kezelőszervek. Az általunk próbált M Sport csomagos autónál persze már megjelenik az Alcantara, és a további látványos kiegészítők, mint a 19-es kerekek.
Az entertainment-egységben, ahogy azt már leírtunk, teljesen mai és mindent tud a BMW rendszere, de nincs benne az a varázslat, amit a Mercedes kínál manapság az MBUX virtuális valóság alkalmazása révén. A BMW-nél is megy a „Hey, BMW!” hangvezérlés – egyelőre csak angolul –, és a mutogatós gesztusvezérlés, ami persze világnyelv. A kijelzőn futó rendszer már a 7.0-s verziójánál tart, és ennek megfelelően kiforrott, megmaradt továbbra is a tekerőgombos iDrive, amelyre a BMW esküszik.
Hopp, egy pár háromhengeres!
Az igazán érdekes dolgok most a hajtásláncban vannak, és nem csak azért, mert a mellsőkerekek hajtanak alapból, hanem mert az alapmotor már csak egy háromhengeres egység 118i jelzések alatt.
A 1.5 literes hengerűrtartalmú motor turbós és 140 lóerős. Azt nem lehet rá mondani, hogy kirepít a világűrbe, de valóban halk és agilis a lehetőségekhez képest. A hétfokozatú váltó komfortosan osztogatja a fokozatokat, de a Sport módot kapcsolgatni vagy a futóművet állítgatni a 140 lóerős teljesítmény mellett még inkább csak hit kérdése. Főleg, mert a futómű, a kormányzás van annyira BMW-sen kemény és direkt, hogy érzékeny az autó, dolgozni kell a kormányával.
D.P.
A teljes motorpaletta egyébként a két benzinmotoros változat mellett három (!) dízelmotort is hordoz: a 116d, 116 lóerős, a 118d 150 LE-s, és a 120d 190 lovas.
A legpotensebb változat egyelőre a 2 literes erőforrású, 5000-6250 percenkénti fordulatszám tartományban 306 lovas változaté. Ehhez 450 Nm-es csúcsnyomaték is társul, és ezek igen komoly számok egy alapvetően nem szupercélgépnek tekinthető sportkocsitól.
Érdekes is abban a tekintetben az M135i, hogy a számok szerint brutális erejű motor – ami egy évtizede még a nagy M-es modellek értékei voltak – a reakcióját tekintve nem mindig tűnik ennyinek. A kocsi viszont jó könnyűnek tűnik, így aztán igencsak táncos az M135i.
Rövid próba alapján a kanyarok előtt észnél kell lenni vele, mert az elöl M Sport differenciálzárral is rendelkező M135i, ami kizárólag XDrive összkerékhajtással készül, megkönnyíti ugyan az erő aszfaltra juttatását, amivel talán észre sem venni mennyire komoly tempóval közlekedünk, de egy nagyon rövidre vett féktávon bizony elkönnyül a kocsi hátulja. Szóval játékos autó az M135i csak egy kicsit meg kell tanulni vele játszani.
D.P.
Az új 1-es sorozat legolcsóbb tagja a 118i 7,99 millió forintól indul, amelyből kettő is kijönne, ha benzines csúcsgép M135i árát nézzük, amelyért 15,3 milliót kérnek alapból. A gázolajos motorú változatok, mint a 116d 8,4 milliós ára, a 118d 9,09 milliós ára vagy a 120d 10,8 milliós ára mondhatni hozzák a szokásos összegeket.
Az új 1-es sorozat kapcsán a BMW-nek igazán arra kellett vigyáznia, hogy nehogy a legfontosabb összetevők átalakítása révén összemosódjon a kategória többi modelljével az 1-es. Erről biztosan nem lesz szó, és azok számára, akik egy normál 1-es vezettek, eddig sem volt életbevágó a betyárkodás-faktor, és nem nézegettek a motortér fedél alá sem. Bár az kétségtelen, hogy a csúcs változat esetében az új 1-es sorozat vezetése komoly élmény, de a korábbi, tényleg hathengeres darabokra érdemes mostantól nagyon vigyázni, komoly értéket fognak képviselni.