szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az első- és a második generációs Mirai külseje között semmi hasonlóságot nem lehet felfedezni. És milyen jól van ez így.

Nemrégiben Budapesten volt szerencsénk kipróbálni a Toyota üzemanyagcellás sci-fi autóját, a Mirait, mely elsősorban igen véleményes külsejéről, illetve hidrogénből áramot és vizet előállító hajtásláncáról ismerszik meg. Utóbbinak köszönhetően percek alatt megtankolható a kocsi, melynek hajtásáról villanymotor gondoskodik, és amelynek hátránya, hogy egyelőre sajnos nagyon ritkák a hidrogénkutak.
László Ferenc

A 2014-ben debütált Mirai most megkapta az utódját, mely szemrevaló külsejű sportos szedánról első blikkre nehéz elhinni, hogy ez a második generációs Mirai. Íme:

Toyota

A kupésra faragott vonalvezetésű, enyhén Lexus-utánérzésű újdonság hosszabb, alacsonyabb és szélesebb az elődjénél, és komoly változás, hogy immár nem az első, hanem a hátsó kerekei hajtottak.

Toyota

A 20 colos kerekeken gördülő és az elődjénél halkabbá tett új Mirai hajtásláncáról egyelőre kevés konkrétumot árultak el. Az viszont biztos, hogy a teljesítmény nőtt, illetve hogy a hatótávolság is körülbelül 30 százalékkal nagyobb. A kifutó Mirai 154 lóerős és 335 Nm-es produkcióra képes, a gyakorlati hatótávja pedig 450-500 kilométer között mozog.

Toyota

Az utastérben újdonság a 12,3 colos központi értinőkijelző, amely egy 14 hangszórós JBL hangrendszer társaságát élvezi. Lényeges változás továbbá, hogy az új Mirai már nem 4, hanem 5 személyes.

Toyota

 

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!