Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e","c_author":"Bosch Rexroth ","category":"brandchannel","description":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha jól használjuk őket, akkor hozzájárulhatnak a gyártási folyamatok rejtett tartalékainak kiaknázásához. A Bosch Rexroth Kft. Kassow Robots Open Day rendezvényén jártunk, ahol Dr. Sas Zoltánnal beszélgettünk a digitalizációról, arról, hogy a folyamatos fejlődés hogyan járulhat hozzá a versenyképesség megőrzéséhez és növeléséhez. Valamint arról is, hogy a hazai cégek mennyire nyitottak az innovációra.","shortLead":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha...","id":"20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e.jpg","index":0,"item":"7e324615-0b2f-4e09-8f18-116a0d5ed3c3","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","timestamp":"2024. november. 30. 15:30","title":"Ilyen kávéfőzőt még nem látott!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Bosch Rexroth Kft.","c_partnerlogo":"5e864c9e-2fbb-4faa-be3d-48cc625fba56","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Még mindig maradt idő, hogy meggyőzzék a szkeptikus országokat arról arról, hogy Ukrajnát meg kell hívni a NATO-ba – hangoztatta Volodimir Zelenszkij ukrán elnök vasárnap kijevi sajtótájékoztatóján, de az is kiderült, hogy ő maga sem tartja ezt valószínűnek.","shortLead":"Még mindig maradt idő, hogy meggyőzzék a szkeptikus országokat arról arról, hogy Ukrajnát meg kell hívni a NATO-ba –...","id":"20241201_zelenszkij-ukrjana-nato-eu-tagsag-magyarok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f.jpg","index":0,"item":"9a9ecf02-828c-489c-8530-fb9bf31e5c1b","keywords":null,"link":"/vilag/20241201_zelenszkij-ukrjana-nato-eu-tagsag-magyarok","timestamp":"2024. december. 01. 18:30","title":"Zelenszkijnek az amerikaiak, a németek és a magyarok miatt nincsenek illúziói ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moodys kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben...","id":"20241201_osszefoglalo-Orban-Matolcsy-varga-mnb-ngm-minimalber-egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7420b10e-7482-4c62-9f11-32c22347fb4a.jpg","index":0,"item":"5dc253af-640b-44d1-8685-096a3fb1430b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241201_osszefoglalo-Orban-Matolcsy-varga-mnb-ngm-minimalber-egeszsegugy","timestamp":"2024. december. 01. 07:00","title":"És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de095136-189b-4e96-a052-df9f523ec8e4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Önkormányzat cégének hatástanulmánya szerint nem kaphat környezetvédelmi engedélyt a bánya. ","shortLead":"A Fővárosi Önkormányzat cégének hatástanulmánya szerint nem kaphat környezetvédelmi engedélyt a bánya. ","id":"20241201_csobankai-banya-ujranyitas-engedely-karacsony-viz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de095136-189b-4e96-a052-df9f523ec8e4.jpg","index":0,"item":"061272fc-1a70-4445-837b-8b78a9a8ee7d","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_csobankai-banya-ujranyitas-engedely-karacsony-viz","timestamp":"2024. december. 01. 12:18","title":"Vitályos után Karácsony is keresztbe feküdt a csobánkai bánya újranyitása előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b","c_author":"Iványi Blanka","category":"360","description":"Noha az árak és a fizetések között még nagy különbségek vannak Kelet-Európa országaiban, arányaiban hasonlóan rosszul jönnek ki havi bérükből az átlagemberek.","shortLead":"Noha az árak és a fizetések között még nagy különbségek vannak Kelet-Európa országaiban, arányaiban hasonlóan rosszul...","id":"20241201_hvg-megelhetes-koltsegek-atlagkereset-kelet-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/576460de-8f0a-4ce1-9085-179e1671df9b.jpg","index":0,"item":"5dc17158-ca59-4465-b3b3-4f49646be00a","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-megelhetes-koltsegek-atlagkereset-kelet-europa","timestamp":"2024. december. 01. 11:00","title":"Megnézhetjük magunkat: a statisztikából látszik, miért ér 37 százalékkal többet az osztrák átlagjövedelem a magyarnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes felkészülni, legyen az a felújítás anyagi vagy gyakorlati oldala.","shortLead":"A felújítás drága mulatság és óriási nyűg is, időközönként mégis muszáj belevágni. Az ilyen megpróbáltatásokra érdemes...","id":"20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98114459-a258-4db9-9abd-c5abb6373dd5.jpg","index":0,"item":"9b3f9d16-ed87-48e1-8cd5-37bd806e6fd9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_Kasszakulcs-podcast-lakasfelujitas","timestamp":"2024. december. 02. 06:00","title":"Hogyan tegyük gördülékennyé a felújítást? - Kasszakulcs #37","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","shortLead":"Aki meg akarja venni Niki Lauda vagy Michael Schumacher autóját, annak alaposan a bankszámlája mélyére kell nyúlnia.","id":"20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/669b42f2-3ed1-4a85-92e6-262ef17c3d3a.jpg","index":0,"item":"323b53f2-ba40-41af-8570-378bc23b6139","keywords":null,"link":"/sport/20241202_bernie-ecclestone-forma-1-autogyujtemeny-eladas","timestamp":"2024. december. 02. 10:18","title":"Bernie Ecclestone eladja a Forma–1-es gyűjteményét, legendás autókat dob piacra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9438a41c-a8d1-4457-934f-1fa2f64cf320","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A koszovói miniszterelnök Belgrádot gyanúsítja a szénerőműveket vízzel ellátó Zubin Potok-i csatorna felrobbantásával, de bizonyítékot nem szolgáltatott. A szerbek visszautasítják a vádakat.","shortLead":"A koszovói miniszterelnök Belgrádot gyanúsítja a szénerőműveket vízzel ellátó Zubin Potok-i csatorna felrobbantásával...","id":"20241130_Koszovo-csatornarobbantas-Zubin-Potok-Albin-Kurti-Vucic-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9438a41c-a8d1-4457-934f-1fa2f64cf320.jpg","index":0,"item":"272bb10e-f95e-47b5-b86f-75d6636443f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241130_Koszovo-csatornarobbantas-Zubin-Potok-Albin-Kurti-Vucic-Orban","timestamp":"2024. november. 30. 18:52","title":"Szerbiát vádolja Koszovó az energiaellátást veszélyeztető csatornarobbantással, Orbán Viktor elítélte az akciót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Erős szívó V8-as motor, zabolázatlan hátsókerék-hajtás, remek kézi váltó. Minden adott a hamisítatlan amerikai izomautózáshoz, ráadásul a kapott élményhez mérten akár még olcsónak is nevezhető az új Mustang.
1964. április 17. nagy nap volt a Ford életében, ekkor debütált ugyanis az első Mustang. Az amerikai gyártó eredetileg évi 100 ezer darabos értékesítéssel számolt, de a széles rétegek számára elérhető sportkocsiból már rögtön az első teljes évben 400 ezer darab talált gazdára. Sőt, a leleplezést követően nem telt el két esztendő, és már át is adták az egymilliomodik Mustangot.
Az elsősorban kiváló ár/élmény mutatójáról ismert Ford Mustang sikere 2020-ban is töretlen, az viszont már a CO2-kvóta által sújtott új időket jelzi, hogy a gyártó nemrégiben a Mustang brand alatt mutatta be tisztán elektromos hajtású szabadidőautóját, a Mach-E-t. Utóbbi zöld rendszámos Mustang csak jövőre érkezik Európába, addig is azonban megnéztük, hogy milyen autó a gyakorlatban a hamisítatlan V8-as Mustang jubileumi változata.
László Ferenc
55 év
Az eredeti Mustang tavaly ünnepelte 55. születésnapját és a Ford ebből az alkalomból készítette a mellékelt fotókon látható, limitált szériás jubileumi kiadást. Vagyis egy olyan autót, mely ugyan némileg drágább az alapmodellnél, de cserébe gazdagabb az alapfelszereltsége, és ott figyel rajta az ünnepi plakett. És emiatt akár befektetésnek sem rossz a típus, melyért évtizedek múlva vélhetően több pénzt lehet majd kérni, mint a mezei példányokért.
A Mustang aktuális hatodik generációja 2014 óta van gyártásban és a 2018-ban végrehajtott ráncfelvarrást követően mind külső, mind tudás tekintetében nagyobbat üt, mint valaha. A 4,78 méter hosszú és 1,38 méter magas sportkocsi kellően szigorú tekintettel ösztönöz lehúzódásra az autópálya belső sávjában, még akkor is, ha a sofőr amúgy teljesen visszafogott módon terelgeti "Pony car"-ját.
László Ferenc
Az oldalnézetet a hagyományos kupés formaterv, illetve a 19 colos kerekek határozzák meg. A könnyűfém felnik mögül piros feliratú Brembo fékek bukkannak elő, és ha közelebb megyünk, kiderül, hogy az első kerékjárati ív közelében lévő 5.0 jelzés pontja ugyancsak piros színben pompázik. A sötétkék fényezés jól áll a Mustangnak, ami talán csak egy fehér versenycsíkkal mutatna jobban.
A hármas osztatú hátsó lámpák visszautalnak az eredeti 64-es Mustangra, ezenkívül a négy hangsúlyos kipufogóvég mellett sem mehetünk el szó nélkül. A fekete hátsó szárny 160 ezer forintos extra és tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez. A hátsó GT felirat az 5 literes V8-as motorra utal, ha itt egy lovat látunk, akkor az adott autóban a 2,3 literes 4 hengeres erőforrás rejtőzik.
László Ferenc
Belső értékek
A bent ülők számára a jobb első ülés előtt elhelyezett "Fifty Five Years" plakett teszi egyértelművé, hogy egy jubileumi Mustanghoz van szerencséjük. Melyben alapáras tétel többek közt az amúgy 189 ezer forintos klímás ülés, a 410 ezer forintos, navigációs csomaggal megspékelt 12 hangszórós B&O hifi, illetve a 126 ezer forintos riasztó.
A teljesen önfeledt ünnepléshez jobban passzolna a Recaro sportülés, mely az egyéb Mustangokba 580 ezer forint ellenében rendelhető meg, a limitált szériához azonban felárért sem kérhető. Szerencsére az alap ülések is igen jó oldaltartást biztosítanak, még akkor is ha igen nagy tempóval támadjuk le a kanyarokat. A külméretekhez képest hátul szűkös a helykínálat, így itt inkább csak kistermetű felnőttek és gyermekek utazhatnak kényelmesen.
László Ferenc
A felhasznált anyagok minősége átlagosnak mondható, enyhén rossz szájízünk maximum akkor lehet, ha egy német prémium sportkocsiból ülünk át a Mustangba. A kormány kiváló fogást biztosít, mögötte pedig már nem analóg, hanem teljesen digitális műszeregység található, és persze a műszerfal közepéről sem hiányozhat a nagy érintőkijelző.
A csomagtartó sportkocsikhoz mérten egészen tágas, olyannyira, hogy egy 2+2 fős családnak simán elférnek benne a balatoni strandoláshoz szükséges csomagjai, sőt, akár még egy összecsomagolt SUP is becsúsztatható a puttonyba. Negatívum, hogy a 408 literes csomagtartó nyílása elég szűk, így a pakolás nem egyszerű feladat.
László Ferenc
László Ferenc
Pokol, mennyország
A V8 a pokolban is V8, tartja a mondás, amivel nem is vitatkoznánk. A startgomb lenyomását követően libabőröztető hanghatásokkal kel életre az 5 literes szívó benzinmotor, melynek orgánuma kis gáznál, közepes gázfröccsnél és padlógáznál egyaránt a mennyországot jelenti a petrolhead beállítottságú földi halandóknak. A hang a motor és a kipufogó felől vegyesen támad, utóbbi hangzása több fokozatban állítható, a szomszédbarát szinttől egészen a versenypályás ordításig.
Nincs turbó, így a teljesítmény fokozatosan, hátbarúgás nélkül épül fel, mondhatni már-már barátságos módon. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy Mustang vezetése során nem kell folyamatosan nagyon észben lenni, hiszen a 450 lóerő és az 529 Nm ezúttal csak és kizárólag a hátsó kerekekre érkezik meg. A menetstabilizátor a játékos fajtából való, teljes kikapcsolását pedig csak a gyakorlott sofőröknek érdemes megkockáztatniuk.
László Ferenc
A 700 ezer forintos felárú 10 fokozatú automata váltó a bőven szerethető fajtából való, azonban a Mustang a 6-os kézi egységgel mutatja meg igazi énjét. A kiváló fogású kompakt váltókar rövid úton és határozott erővel kapcsolható, és erő a sportosan kemény kuplunghoz is elkél. A kézifékkar a legjobb helyre került, így ha éppen nem gázadással kanyarodnánk, akkor egy apró jobbkezes mozdulattal könnyen megindíthatjuk a hátsó fertályt.
A vezetési élmény semmi máshoz sem hasonlítható. A Mustang nem könnyű, több mint 1,8 tonnás és nem is kicsi, így pályanapokon nem vele érjük majd el a legjobb köridőket, de ahogy a gyorsan menést előadja, az tiszta Amerika. Ha ügyesen kapcsolgatunk, akkor 4,6 másodperc alatt megvan a 0–100, automata váltóval pedig ugyanez 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt megoldható, még akkor is, ha ehhez a váltóhoz 10 lóerővel szerényebb teljesítmény jár.
László Ferenc
Kapunk rajtelektronikát és gumimelegítő üzemmódot, 130 km/h-nál 2100-at forog a főtengely, a leszabályozás 7000-nél van, a végsebesség 250 km/h. A teszthetet 12,6 literes fogyasztással zártuk, ami abszolútértékben persze sok, de egy amerikai izomautótól szinte már ajándék. Feszesebb tempó mellett persze könnyen 15 liter fölé kúszhatunk, és ilyenkor gyorsan szűkössé válhat a 61 literes üzemanyagtartály.
Ha kiemelten fontos a fogyasztás, és le tudunk mondani a V8 orgánumáról, akkor szóba jöhet a 2,3 literes 4 hengeres Mustang, mely 270 lóerős turbós élvezeteket biztosít. És persze az alapára is kedvezőbb.
László Ferenc
Fedél nélkül
Amennyiben a lehető legközelebb szeretnénk engedni a hallószerveinkhez a V8-as semmi máshoz nem hasonlítható petrolhead muzsikáját, akkor a kabrió Mustang lehet a legjobb választás. Ez ugyan némileg nehezebb, mint a kupé változat, illetve a karosszériája nem annyira merev, de napsütéses időben nem nagyon van párja a nyitott tetős élvezeteknek. A tetőt kézzel kell reteszelni, ezt leszámítva viszont mindent elvégez helyettünk az automatika. Az utastérben 80-90-es tempó felett már jelentős a menetszél, főleg a hátul ülők számára, ezenkívül pedig megjegyzendő, hogy a csomagtartó a kabrió esetében mindössze 332 literes.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : maszkulin formaterv, V8-as motor, remek vezetési élmény, korrekt csomagtartó és ár.
–: lehetne kicsit könnyebb, szerény benzintank, hátul szűkös.
Ha egy Mustang közelít felénk, azt már messziről könnyen ki lehet szúrni, az egyedi formaterv és az izomautós hörgés megteszi a hatását. Tapasztalataink szerint a típust még akkor is szereti az utca népe, ha "személyében" egy enyhén faragatlan karakterű és napjaink politikailag korrekt világába nehezen bepaszírozható négykerekűhöz van szerencsénk. És lehet, hogy éppen ezért örvend ilyen népszerűségnek.
Cikkünk írásakor minimum 14,1 millió forint ellenében lehet Mustangunk, de a 2,3 literes alapmodell helyett inkább az 5 literes GT megvásárlását javasoljuk, mert ez az igazi Mustang. Ennek alapára 15,7 millió forint, és további 1,3 millió forint kifizetését követően már a tetőt is lenyithatjuk. A jubileumi Mustang árcéduláján 16,7 millió forintos összeg olvasható.
Ez csak akkor rengeteg pénz, ha egy 125 lóerős 3 hengeres Ford Focus 7 millió forintos árához hasonlítjuk. A rivális sportkocsik viszont sokkal drágábbak a Mustangnál, és az élményfaktoruk nem ritkán sokkal hervasztóbb.
Ebben a maximálisan benzingőzős gyárban csak a kis golfautó elektromos, de még az is Mustang formájú. Megnéztük, hogy hol készülnek Shelby 800-1200 lóerős közúti fenevadjai.