Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába sorolt egységek versenyképességének erősítését ígérő kocsmapályázat. HVG-Ténytár.","shortLead":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába...","id":"20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4.jpg","index":0,"item":"2f24177a-a0f8-4c7f-be81-6230f5eb26ae","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","timestamp":"2025. április. 19. 09:30","title":"Nincs italbolt, nincs támogatás: a kistelepülések nagy része labdába sem rúghat a kocsmapályázaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes ragadozóitól.","shortLead":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes...","id":"20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0.jpg","index":0,"item":"cea55469-c592-4c20-bbfd-566cc93bba3a","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","timestamp":"2025. április. 18. 16:15","title":"Kitalálták az embereket és a cápákat is védő cápariasztó módszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0853f40b-d41d-4f9f-90c6-a1d11314e1e4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sok napsütés, néhol szél, májusra emlékeztető meleg – így nézhet ki a húsvéti időjárás.","shortLead":"Sok napsütés, néhol szél, májusra emlékeztető meleg – így nézhet ki a húsvéti időjárás.","id":"20250419_idojaras-meleg-husvet-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0853f40b-d41d-4f9f-90c6-a1d11314e1e4.jpg","index":0,"item":"2735471b-0631-4458-b73c-21244a04587d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_idojaras-meleg-husvet-hungaromet","timestamp":"2025. április. 19. 12:02","title":"Véget értek a viharok, kellemesen melegedő idő lesz a hosszú hétvége végéig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Már 11 hónapja van előzetes letartóztatásban a korábbi miniszteri biztos. ","shortLead":"Már 11 hónapja van előzetes letartóztatásban a korábbi miniszteri biztos. ","id":"20250418_Ket-honappal-ismet-meghosszabbitottak-Suha-Gyorgy-volt-tiszteletbeli-konzul-letartoztatasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735.jpg","index":0,"item":"08d58a47-f50f-4734-aaf4-4dc46a038a61","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Ket-honappal-ismet-meghosszabbitottak-Suha-Gyorgy-volt-tiszteletbeli-konzul-letartoztatasat","timestamp":"2025. április. 18. 17:49","title":"Két hónappal ismét meghosszabbították Suha György volt tiszteletbeli konzul letartóztatását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d59472c-4a3d-4c8a-9533-58dd8d5b54a8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szóban forgó célpontok akár mások is lehetnek, mint akiket korábban azonosítottak. ","shortLead":"A szóban forgó célpontok akár mások is lehetnek, mint akiket korábban azonosítottak. ","id":"20250418_Pegasus-izraeli-kemszoftver-megfigyeles-WhatsApp-Panyi-Szabolcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d59472c-4a3d-4c8a-9533-58dd8d5b54a8.jpg","index":0,"item":"86682dae-5d26-4ae5-93b1-6d0279d2953a","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Pegasus-izraeli-kemszoftver-megfigyeles-WhatsApp-Panyi-Szabolcs","timestamp":"2025. április. 18. 22:01","title":"Nyolc magyar WhatsApp-felhasználó ellen is bevetették az izraeli Pegasus kémprogramot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e","c_author":"Kengyel Judith Gabriella - Szondy Máté - Zsila Ágnes","category":"360","description":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és munkatársai mellett, akik fenyegetve érezhetik magukat a diszkrimináció és a szabad véleménynyilvánítás korlátozása miatt. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem pszichológus oktatóiként ezzel egyetértésben szeretnénk kifejezni, hogy a keresztény értékrenddel összhangban a szeretet minden formáját támogatjuk, míg a gyűlöletnek és a kirekesztésnek minden formáját elutasítjuk. Kengyel Judith Gabriella, Szondy Máté és Zsila Ágnes pszichológus egyetemi oktatók írása. ","shortLead":"A Pride betiltása után az ELTE oktatói és kutatói szolidaritási nyilatkozatban álltak ki az egyetem azon hallgatói és...","id":"20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0008ffce-1bef-41c4-8be5-61851407a68e.jpg","index":0,"item":"b4312352-927d-40aa-8417-1c19850b4bbc","keywords":null,"link":"/360/20250418_lmbtq-keresztenyseg-Pride-kereszteny-allasfoglalas-pazmany-pszichologusok","timestamp":"2025. április. 18. 12:00","title":"Kiállhat-e egy hívő keresztény ember az LMBTQ-közösség mellett? ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak olyan tennivalók is, amelyeket szinte ingyen, azonnal lehetne kezelni – nyilatkozta Kulja András.","shortLead":"Sok probléma olyan nagy a magyar egészégügyben, hogy a megoldásukhoz legalább két parlamenti ciklus kell, de vannak...","id":"20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"3eb4efcd-6c9e-404e-98a0-3c4a63bf06da","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_Tisza-Part-Kulja-Andras-egeszsegugy-korhaz-orvos","timestamp":"2025. április. 19. 10:57","title":"A Tisza Párt EP-képviselője elmondta, mit kezdenének az egészségüggyel, ha kormányra kerülnének","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump és Magyar Péter is szóba került.","shortLead":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump...","id":"20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010.jpg","index":0,"item":"746d8148-269c-4d9f-9ac2-8a8df4479820","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 20:42","title":"Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Erős szívó V8-as motor, zabolázatlan hátsókerék-hajtás, remek kézi váltó. Minden adott a hamisítatlan amerikai izomautózáshoz, ráadásul a kapott élményhez mérten akár még olcsónak is nevezhető az új Mustang.
1964. április 17. nagy nap volt a Ford életében, ekkor debütált ugyanis az első Mustang. Az amerikai gyártó eredetileg évi 100 ezer darabos értékesítéssel számolt, de a széles rétegek számára elérhető sportkocsiból már rögtön az első teljes évben 400 ezer darab talált gazdára. Sőt, a leleplezést követően nem telt el két esztendő, és már át is adták az egymilliomodik Mustangot.
Az elsősorban kiváló ár/élmény mutatójáról ismert Ford Mustang sikere 2020-ban is töretlen, az viszont már a CO2-kvóta által sújtott új időket jelzi, hogy a gyártó nemrégiben a Mustang brand alatt mutatta be tisztán elektromos hajtású szabadidőautóját, a Mach-E-t. Utóbbi zöld rendszámos Mustang csak jövőre érkezik Európába, addig is azonban megnéztük, hogy milyen autó a gyakorlatban a hamisítatlan V8-as Mustang jubileumi változata.
László Ferenc
55 év
Az eredeti Mustang tavaly ünnepelte 55. születésnapját és a Ford ebből az alkalomból készítette a mellékelt fotókon látható, limitált szériás jubileumi kiadást. Vagyis egy olyan autót, mely ugyan némileg drágább az alapmodellnél, de cserébe gazdagabb az alapfelszereltsége, és ott figyel rajta az ünnepi plakett. És emiatt akár befektetésnek sem rossz a típus, melyért évtizedek múlva vélhetően több pénzt lehet majd kérni, mint a mezei példányokért.
A Mustang aktuális hatodik generációja 2014 óta van gyártásban és a 2018-ban végrehajtott ráncfelvarrást követően mind külső, mind tudás tekintetében nagyobbat üt, mint valaha. A 4,78 méter hosszú és 1,38 méter magas sportkocsi kellően szigorú tekintettel ösztönöz lehúzódásra az autópálya belső sávjában, még akkor is, ha a sofőr amúgy teljesen visszafogott módon terelgeti "Pony car"-ját.
László Ferenc
Az oldalnézetet a hagyományos kupés formaterv, illetve a 19 colos kerekek határozzák meg. A könnyűfém felnik mögül piros feliratú Brembo fékek bukkannak elő, és ha közelebb megyünk, kiderül, hogy az első kerékjárati ív közelében lévő 5.0 jelzés pontja ugyancsak piros színben pompázik. A sötétkék fényezés jól áll a Mustangnak, ami talán csak egy fehér versenycsíkkal mutatna jobban.
A hármas osztatú hátsó lámpák visszautalnak az eredeti 64-es Mustangra, ezenkívül a négy hangsúlyos kipufogóvég mellett sem mehetünk el szó nélkül. A fekete hátsó szárny 160 ezer forintos extra és tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez. A hátsó GT felirat az 5 literes V8-as motorra utal, ha itt egy lovat látunk, akkor az adott autóban a 2,3 literes 4 hengeres erőforrás rejtőzik.
László Ferenc
Belső értékek
A bent ülők számára a jobb első ülés előtt elhelyezett "Fifty Five Years" plakett teszi egyértelművé, hogy egy jubileumi Mustanghoz van szerencséjük. Melyben alapáras tétel többek közt az amúgy 189 ezer forintos klímás ülés, a 410 ezer forintos, navigációs csomaggal megspékelt 12 hangszórós B&O hifi, illetve a 126 ezer forintos riasztó.
A teljesen önfeledt ünnepléshez jobban passzolna a Recaro sportülés, mely az egyéb Mustangokba 580 ezer forint ellenében rendelhető meg, a limitált szériához azonban felárért sem kérhető. Szerencsére az alap ülések is igen jó oldaltartást biztosítanak, még akkor is ha igen nagy tempóval támadjuk le a kanyarokat. A külméretekhez képest hátul szűkös a helykínálat, így itt inkább csak kistermetű felnőttek és gyermekek utazhatnak kényelmesen.
László Ferenc
A felhasznált anyagok minősége átlagosnak mondható, enyhén rossz szájízünk maximum akkor lehet, ha egy német prémium sportkocsiból ülünk át a Mustangba. A kormány kiváló fogást biztosít, mögötte pedig már nem analóg, hanem teljesen digitális műszeregység található, és persze a műszerfal közepéről sem hiányozhat a nagy érintőkijelző.
A csomagtartó sportkocsikhoz mérten egészen tágas, olyannyira, hogy egy 2+2 fős családnak simán elférnek benne a balatoni strandoláshoz szükséges csomagjai, sőt, akár még egy összecsomagolt SUP is becsúsztatható a puttonyba. Negatívum, hogy a 408 literes csomagtartó nyílása elég szűk, így a pakolás nem egyszerű feladat.
László Ferenc
László Ferenc
Pokol, mennyország
A V8 a pokolban is V8, tartja a mondás, amivel nem is vitatkoznánk. A startgomb lenyomását követően libabőröztető hanghatásokkal kel életre az 5 literes szívó benzinmotor, melynek orgánuma kis gáznál, közepes gázfröccsnél és padlógáznál egyaránt a mennyországot jelenti a petrolhead beállítottságú földi halandóknak. A hang a motor és a kipufogó felől vegyesen támad, utóbbi hangzása több fokozatban állítható, a szomszédbarát szinttől egészen a versenypályás ordításig.
Nincs turbó, így a teljesítmény fokozatosan, hátbarúgás nélkül épül fel, mondhatni már-már barátságos módon. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy Mustang vezetése során nem kell folyamatosan nagyon észben lenni, hiszen a 450 lóerő és az 529 Nm ezúttal csak és kizárólag a hátsó kerekekre érkezik meg. A menetstabilizátor a játékos fajtából való, teljes kikapcsolását pedig csak a gyakorlott sofőröknek érdemes megkockáztatniuk.
László Ferenc
A 700 ezer forintos felárú 10 fokozatú automata váltó a bőven szerethető fajtából való, azonban a Mustang a 6-os kézi egységgel mutatja meg igazi énjét. A kiváló fogású kompakt váltókar rövid úton és határozott erővel kapcsolható, és erő a sportosan kemény kuplunghoz is elkél. A kézifékkar a legjobb helyre került, így ha éppen nem gázadással kanyarodnánk, akkor egy apró jobbkezes mozdulattal könnyen megindíthatjuk a hátsó fertályt.
A vezetési élmény semmi máshoz sem hasonlítható. A Mustang nem könnyű, több mint 1,8 tonnás és nem is kicsi, így pályanapokon nem vele érjük majd el a legjobb köridőket, de ahogy a gyorsan menést előadja, az tiszta Amerika. Ha ügyesen kapcsolgatunk, akkor 4,6 másodperc alatt megvan a 0–100, automata váltóval pedig ugyanez 0,3 másodperccel rövidebb idő alatt megoldható, még akkor is, ha ehhez a váltóhoz 10 lóerővel szerényebb teljesítmény jár.
László Ferenc
Kapunk rajtelektronikát és gumimelegítő üzemmódot, 130 km/h-nál 2100-at forog a főtengely, a leszabályozás 7000-nél van, a végsebesség 250 km/h. A teszthetet 12,6 literes fogyasztással zártuk, ami abszolútértékben persze sok, de egy amerikai izomautótól szinte már ajándék. Feszesebb tempó mellett persze könnyen 15 liter fölé kúszhatunk, és ilyenkor gyorsan szűkössé válhat a 61 literes üzemanyagtartály.
Ha kiemelten fontos a fogyasztás, és le tudunk mondani a V8 orgánumáról, akkor szóba jöhet a 2,3 literes 4 hengeres Mustang, mely 270 lóerős turbós élvezeteket biztosít. És persze az alapára is kedvezőbb.
László Ferenc
Fedél nélkül
Amennyiben a lehető legközelebb szeretnénk engedni a hallószerveinkhez a V8-as semmi máshoz nem hasonlítható petrolhead muzsikáját, akkor a kabrió Mustang lehet a legjobb választás. Ez ugyan némileg nehezebb, mint a kupé változat, illetve a karosszériája nem annyira merev, de napsütéses időben nem nagyon van párja a nyitott tetős élvezeteknek. A tetőt kézzel kell reteszelni, ezt leszámítva viszont mindent elvégez helyettünk az automatika. Az utastérben 80-90-es tempó felett már jelentős a menetszél, főleg a hátul ülők számára, ezenkívül pedig megjegyzendő, hogy a csomagtartó a kabrió esetében mindössze 332 literes.
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : maszkulin formaterv, V8-as motor, remek vezetési élmény, korrekt csomagtartó és ár.
–: lehetne kicsit könnyebb, szerény benzintank, hátul szűkös.
Ha egy Mustang közelít felénk, azt már messziről könnyen ki lehet szúrni, az egyedi formaterv és az izomautós hörgés megteszi a hatását. Tapasztalataink szerint a típust még akkor is szereti az utca népe, ha "személyében" egy enyhén faragatlan karakterű és napjaink politikailag korrekt világába nehezen bepaszírozható négykerekűhöz van szerencsénk. És lehet, hogy éppen ezért örvend ilyen népszerűségnek.
Cikkünk írásakor minimum 14,1 millió forint ellenében lehet Mustangunk, de a 2,3 literes alapmodell helyett inkább az 5 literes GT megvásárlását javasoljuk, mert ez az igazi Mustang. Ennek alapára 15,7 millió forint, és további 1,3 millió forint kifizetését követően már a tetőt is lenyithatjuk. A jubileumi Mustang árcéduláján 16,7 millió forintos összeg olvasható.
Ez csak akkor rengeteg pénz, ha egy 125 lóerős 3 hengeres Ford Focus 7 millió forintos árához hasonlítjuk. A rivális sportkocsik viszont sokkal drágábbak a Mustangnál, és az élményfaktoruk nem ritkán sokkal hervasztóbb.
Ebben a maximálisan benzingőzős gyárban csak a kis golfautó elektromos, de még az is Mustang formájú. Megnéztük, hogy hol készülnek Shelby 800-1200 lóerős közúti fenevadjai.