szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érkezőben a megoldás azok számára, akik az M135i-t nem tartják elég erősnek, sportosnak.

A BMW 2019 tavaszán leplezte le 1-es modelljének teljesen új fejlesztésű harmadik generációs kiadását, az F40-es szériát. Ami a tekintetben mindenképpen új fejezetet nyitott a gyártó életében, hogy az UKL platformra épülve szakít a hátsókerék-hajtással, és már 6 hengeres motorral sem rendelhető.

Az új 1-es BMW csúcsmodellje az M135i xDrive, melynek 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja 306 lóerős teljesítményt, illetve 450 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre, és 4,8 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 250 km/h végsebességet tesz lehetővé.

BMW M135i
BMW

A BMW várhatóan egy ennél is sportosabb 1-es modellel is elő fog rukkolni, legalábbis erre engednek következtetni azok a friss kémfotók, melyeken állítólag az M140i álcázófóliás prototípusa vehető szemügyre.

Nem tudni, hogy az M140i-t milyen motor mozgatja majd, de elképzelhető, hogy esetében az M135i 350 lóerőre húzott erőforráshoz lesz szerencsénk. A 320 lóerős VW Golf R-t ily módon már könnyen maga mögé utasíthatja az M140i, de az új Audi RS3-mal és Mercedes-AMG A45-tel való versengéshez 400 lóerőnél többre lenne szükség.

Nyílt titok a 2-es kupé érkezőben lévő M240i csúcsmodelljében egy 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotor található. Ez a 374 lóerős összkerekes sportmodell 4,5 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.

BMW M240i
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!