Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","shortLead":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","id":"20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935.jpg","index":0,"item":"59dcd664-1dec-4fff-b728-bf2818617c53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","timestamp":"2025. március. 14. 10:29","title":"Hivatalos: Szeptember elején debütál a debreceni BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1bb8bce6-fd85-4bb4-a98f-473744add677","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"A kisgyermekeket, tinédzsereket, fiatal felnőtteket, várandós nőket, középkorúakat és az időseket egyaránt érinthetik az aranyér tünetei. A háttérben meghúzódó okok azonban különbözőek lehetnek.","shortLead":"A kisgyermekeket, tinédzsereket, fiatal felnőtteket, várandós nőket, középkorúakat és az időseket egyaránt érinthetik...","id":"20250314_barkinek_okozhat_kellemetlenseget_az_aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1bb8bce6-fd85-4bb4-a98f-473744add677.jpg","index":0,"item":"f62fccc5-928d-49f0-b4be-34e6c20f9ca5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250314_barkinek_okozhat_kellemetlenseget_az_aranyer-proktis","timestamp":"2025. március. 14. 07:30","title":"A családban bárkinek okozhat kellemetlenséget az aranyér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A vámháborúval bedöntötte a tőzsdéket és szétzilálja a világgazdaságot Donald Trump, aki aligha van tisztában azzal, milyen károkat okoz, és nincs senki a környezetében, aki megmondaná neki.","shortLead":"A vámháborúval bedöntötte a tőzsdéket és szétzilálja a világgazdaságot Donald Trump, aki aligha van tisztában azzal...","id":"20250313_hvg-trump-vamhaboru-usa-kina-mexiko-kanada-kaosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26.jpg","index":0,"item":"f5fd4c55-44f8-4bec-903c-6765fe6901e8","keywords":null,"link":"/360/20250313_hvg-trump-vamhaboru-usa-kina-mexiko-kanada-kaosz","timestamp":"2025. március. 13. 13:43","title":"Trump úgy dönti be a világgazdaságot, hogy abból igazából semmi haszna nem származik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc07ea94-4a10-4ebb-8c53-2fcc7eed04c9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy olyan fogalmat dobott be a köztudatba a kormány, amely a boltosokat és a könyvelőket kivéve szinte senkit nem foglalkoztatott eddig, de most már a túl nagy árrés ellen kell küzdeni.","shortLead":"Egy olyan fogalmat dobott be a köztudatba a kormány, amely a boltosokat és a könyvelőket kivéve szinte senkit nem...","id":"20250313_arres-orban-google-trends","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc07ea94-4a10-4ebb-8c53-2fcc7eed04c9.jpg","index":0,"item":"ec294678-4141-4750-bd77-393aa217364e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_arres-orban-google-trends","timestamp":"2025. március. 14. 10:13","title":"Senkit nem érdekelt az árrés, aztán jött Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05b6c55d-8d81-48ae-b746-bba0beb6b205","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ahol a labda lesz címmel indít saját rovatot holnaptól „a két nagyágyú”.","shortLead":"Ahol a labda lesz címmel indít saját rovatot holnaptól „a két nagyágyú”.","id":"20250314_A-Magyar-Nemzet-vendegszerzoikent-debutal-Szajer-Jozsef-es-G-Fodor-Gabor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05b6c55d-8d81-48ae-b746-bba0beb6b205.jpg","index":0,"item":"3f8e51ec-03fa-4b80-841d-3ec448dab94c","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_A-Magyar-Nemzet-vendegszerzoikent-debutal-Szajer-Jozsef-es-G-Fodor-Gabor","timestamp":"2025. március. 14. 14:02","title":"A Magyar Nemzet vendégszerzőjeként debütál Szájer József és G. Fodor Gábor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f8de0fb-3b18-4c08-b006-9cb7482676cb","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Saját eddigi törekvéseivel megy szembe a kormány a készpénzhasználat alapjoggá emelésével. Kérdés, hogy csak szimbolikus, szavazatgyarapító intézkedésnek szánják az egészet, vagy valóban megrekesztik a gazdaság kifehérítésére tett erőfeszítéseiket.","shortLead":"Saját eddigi törekvéseivel megy szembe a kormány a készpénzhasználat alapjoggá emelésével. Kérdés, hogy csak...","id":"20250314_keszpenz-felvetel-hasznalat-joga-alaptorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f8de0fb-3b18-4c08-b006-9cb7482676cb.jpg","index":0,"item":"2ed0142d-6d31-46f2-a1d6-2917b56bfe08","keywords":null,"link":"/360/20250314_keszpenz-felvetel-hasznalat-joga-alaptorveny","timestamp":"2025. március. 14. 06:30","title":"Vagy blöfföl a kormány, vagy lábon lövi magát az alkotmányosított készpénzhasználattal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"962cf297-97a7-403a-834b-f6a5e69ed874","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"A miniszter szerint igazságtalan, ha a kormány ugyanakkora százalékos mértékben emeli a magas jövedelmeket, mint az alacsony jövedelmeket. Igazságosabb, ha a kormány egyenlően segít mindenkit.","shortLead":"A miniszter szerint igazságtalan, ha a kormány ugyanakkora százalékos mértékben emeli a magas jövedelmeket, mint...","id":"20250313_Gulyas-Gergely-nyugdij-afa-visszaterites-szja-mentesseg-igazsagossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/962cf297-97a7-403a-834b-f6a5e69ed874.jpg","index":0,"item":"0bdcafa7-2449-4628-a93c-c0ce56a9cdc3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Gulyas-Gergely-nyugdij-afa-visszaterites-szja-mentesseg-igazsagossag","timestamp":"2025. március. 13. 12:52","title":"Gulyás Gergely páros lábbal szállt bele a kormány adócsökkentési terveibe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6f570ac-65ab-4667-a5d2-130c352b2ae9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Azt is elismerte, hogy a határon túli magyarokat érintheti a szabályozás.","shortLead":"Azt is elismerte, hogy a határon túli magyarokat érintheti a szabályozás.","id":"20250314_kocsis-mate-alaptorveny-modositas-allampolgarsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6f570ac-65ab-4667-a5d2-130c352b2ae9.jpg","index":0,"item":"d9a68a76-c50f-4984-9a71-d5ed9d76ac61","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_kocsis-mate-alaptorveny-modositas-allampolgarsag-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 10:10","title":"Kocsis Máté az állampolgárság felfüggesztéséről: Nem biztos, hogy amit benyújtottunk, helyes, vagy jogilag tökéletes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alapvetően benzin hajtja, de a jóféle elektromos áramot sem veti meg az oroszlános francia márka kompakt újdonsága, melynek esetünkben nemcsak a rendszáma, hanem a fényezése is utánafordulósan zöld.
Érdekesség, hogy az idei hét finalista közül egyedül a Peugeot 308 nem villanyautó: az újdonság első körben benzines, dízel és plugin hibrid változatokban érhető el, de jövőre már érkezik a tisztán elektromos változat is. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az aktuális csúcsmodell, a zöld rendszámos PHEV kivitel.
László Ferenc
Szemrevaló
A teljesen megújult márkaemblémát minden oldalon büszkén viselő új 308-asra jól esik ránézni, a designerek kezét ezúttal jól látható módon nem kötötték meg a főnökeik. A már-már szemkápráztató betétet felvonultató hűtőrácsot mérges tekintetet biztosító fényszórók és látványos menetfények fogják közre, az oldanézetet a kerékjárat ívek feletti izmos vonalak határozzák meg.
Az oroszlánkarmokat imitált hátsó lámpák látványos fényjátékkal fogadják a közelítő sofőrt, és a már-már olaszosan menő formaterv egésze olyannyira rendben van, hogy emiatt könnyebb szemet hunyni a kamu kipufogóvégződések felett.
László Ferenc
Noha Stellantis édestestvérek, a teljesen eltérő design miatt laikusként messze nem sejteni, hogy a 308-as és az Astra a lemezek alatt ugyanazt a technikát vonultatja fel. És nem állítjuk, hogy a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Astra a maga módján ne lenne legalább annyira szemrevaló, mint a 308-as. Csak éppen teljesen más a franciák és a németek receptje.
A Mulhouse-ban gyártott és természetesen a jól ismert EMP2 platformra épülő új 308-as 11 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 2 centiméterrel alacsonyabb annál, miközben a tengelytávja 5,5 centimétert gyarapodott. Utóbbinak köszönhetően végre már hátul is egész jól el lehet férni, még ha nem is átlag feletti a helykínálat.
László Ferenc
Milyen belül?
A futurisztikus műszerfalat, az i-Cockpitet vagy szeretni vagy utálni lehet, átmenet nem igazán létezik. Nekünk nagyon bejön a kis kormánnyal, magasra helyezett 3D-s műszeregységgel és látványos kezelőfelülettel rendelkező technika. Amennyiben nem tetszik ez a műszerfal, akkor inkább az Astra való nekünk, mely sokkal konvencionálisabb és egyben kevésbé élettel teli belsővel fogad.
A kijelzők minősége kiváló, a grafika igényes és végre a tolatókamera képének láttán sem támad szekunder szégyenérzetünk. A 10 colos középső érintőkijelző alatt egy vékonyka kiegészítő érintőpanel kapott helyett, melynek méretes ikonjait remekül személyre lehet szabni, alatta pedig hagyományos tekerős és nyomós kezelőszerveket is kapunk. A 308-as ügyesen táncol a high-tech tűzijáték és a konzervatív ergonómia határán.
László Ferenc
A mindenféle vezetéstámogató rendszerrel kiegészített tempomat gombjai felköltöztek a kormány bal oldalára. Az indítógomb a középkonzol elején figyel, és itt keresendő az automata váltó, illetve az üzemmódválasztó kis kezelőszerve is.
A mai elvárásoknak megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a világnyelveket támogató rendszer az "OK Peugeot" vezényszóra ébreszthető fel. Kapunk továbbá 360 fokos kamerarendszert, 75 méteres hatótávú holttérfigyelőt, OTA módon frissíthető TomTom navigációt, masszírozó funkciós AGR-üléseket (330 ezer forint), 10 hangszórós és 690 W-os Focal hifit (360 ezer forint), illetve mátrix LED fényszórókat, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
László Ferenc
A csomagtartó 420-ról 412 literre olvadt, de még így is bőven veri a 8-as Golf 380 literes puttonyát. A hibrid technika persze elrabol némi helyet hátulról, így a zöld rendszámos 308-asba csak 361 liternyi pakk fér be, ami mellett az utastér különböző rekeszeiben további 34 liternyi tér áll rendelkezésre.
Gyakori nagybevásárláshoz és családi nyaralásokhoz jobb választás a 28 centiméterrel méretesebb és csak 350 ezer forinttal drágább kombi, mely tengelytávolság fronton 5,7 centimétert ver az ötajtós változatra.
Előbbi második sora egyértelműen szellősebb kialakítású, a csomagtartóban 608 liternyi cókmók szállítható (Golf Variant: 611 liter), a hibrid esetében pedig 548 liternyit kapunk a jóból. Elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak a kombiban érhető el.
László Ferenc
Benzin és áram
A motorháztető alatt egy turbóval megfújt 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, melynek 180 lóerejéhez és 250 Nm-éhez 110 lóerővel és 320 Nm-rel járul hozzá a kompakt villanymotor. A végeredmény 225 lóerő és 360 Nm, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt és 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Izgalmas számok ezek és a csúcs 308-as a gyakorlatban is nagyot lép, de a 2022-es erős hibrid technika már csak nyomokban emlékzetet a régi GTi-kre és hot-hatchekre. A motorhang nem túl sportos, a kipufogó lényegében teljesen halk, ezek a modern benzines-villanyosok hiába erősek, inkább csak sterilen gyorsak és persze nagyon ki vannak hegyezve az alacsony fogyasztásra.
László Ferenc
Ez persze nem jelenti azt, hogy semmi élményt sem lelhetünk a vezetésben. A kormányzás ugyan kicsit steril, de remek áttételezéssel bír és a futómű is kiválóan teszi a dolgát - az új 308-assal sokkal élvezetesebb a kanyarvadászat, mint bármelyik SUV kategóriás trendi újdonsággal.
A fékerővel nincs gond, viszont az adagolhatósága lehetne jobb is, a rekuperációs technikán lehetne még egy kicsit csiszolni. A hibrid 300 kilogrammal nehezebb az elektromos rendszer miatt, viszont ezt a gyakorlatban egész jól palástolja a francia kompakt.
László Ferenc
A 12,4 kWh kapacitású aksi a gyártó szerint 60 kilométeres e-hatótávot biztosít, ami a gyakorlatban inkább 50 kilométer magasságában mozog, de sokak számára így is egész napos CO2-mentes használatot biztosíthat. Normál otthoni dugaljról 7 óra egy teljes töltés, ami 3,7 kW esetén kevesebb mint 4 óra alatt megoldható. A 100 ezer forintos opcionális 7,2 kW-os töltőtechnikával alig 2 óra egy komplett feltöltés.
Az üzemanyag-tartály 40 literes, a normál 308-asokba pedig 52 liter benzint, illetve gázolajat lehet tankolni. Gyakori elektromos töltések mellett mi 4,4 literes átlagfogyasztással zártuk a javarészt városi és elővárosi közlekedéssel tarkított tesztet, a fogyasztás amúgy 0 és 12 liter között nagyon sokféle módon alakulhat.
A hibrid 308-asból kicsit lomhább 180 lóerős változat is kapható, ezenkívül pedig említést érdemelnek a 110-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines kivitelek, illetve a 130 lóerős 1,4 liters 4 hengeres dízel verzió. A kéziváltó hat-, az egész finoman és gyorsan kapcsolgató automata váltó nyolc sebességi fokozattal bír.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, tágasabb utas- és csomagtér, erős és takarékos plugin hibrid hajtás, jól eltalált futómű, praktikus kombi kivitel.
–: még mindig van tágasabb alternatíva, a kormányzás és a fékezés lehetne kevésbé szintetikus, az infotainment rendszer lehetne kicsit fürgébb.
Az új Peugeot 308 mind a külsejét, mind a belsejét tekintve egy meglehetősen izgalmasra sikeredett modell, melynek általunk kipróbált csúcsmodellje ugyan messze 200 lóerő feletti teljesítményű, mégsem egy újkori hothatch, hanem egy dinamikusan és akár takarékosan is vezethető kompakt.
A hibáktól persze nem teljesen mentes francia újdonság minimum 7,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 110 lóerős és kézi váltós alapmodell.
A másik végletet az erősebb plugin hibrid jelenti, mely csak magas GT felszereltséggel rendelhető zöld rendszámos verzió alaphangon 14,6 millió forintot kóstál. A 45 lóerővel gyengébb hibrid 12 millió forinttól indul, az elektromos hókuszpókusz nélkül is keveset fogyasztó dízelért pedig minimum 8,1 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a hasonló technikájú Opel Astra 7,6 millió forintos hivatalos listaáron nyit. A németek 180 lovas hibridje 12,5 millió forinttól indul, az erősebb változatot még nem árazták be.
A Stellantis megújult oroszlán emblémás francia márkája a "tartalomhoz a forma" vezérelv jegyében készítette el új kompakt modelljét, mely design, minőség és technika fronton minden korábbinál magasabbra helyezi a lécet.