Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Közleményt tett közzé 4 nappal az árrésstop bevezetése után a kiskereskedelmi láncokat tömörítő Országos Kereskedelmi Szövetség, amelyben elmagyarázzák, miért lesznek a tagok veszteségesek az intézkedés miatt.","shortLead":"Közleményt tett közzé 4 nappal az árrésstop bevezetése után a kiskereskedelmi láncokat tömörítő Országos Kereskedelmi...","id":"20250314_OKSZ-az-arresstop-a-ma-ismert-kiskereskedelem-veget-jelentheti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c37c17d-5baf-41da-bc28-44bc3b47bb84.jpg","index":0,"item":"13cda5b7-3d3d-4ab7-a843-4a25eef22dc6","keywords":null,"link":"/kkv/20250314_OKSZ-az-arresstop-a-ma-ismert-kiskereskedelem-veget-jelentheti","timestamp":"2025. március. 14. 15:08","title":"A szakma szerint az árrésstop a ma ismert kiskereskedelem végét jelentheti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0","c_author":"Gergely Márton","category":"360","description":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még itt van a mellözön a Hunyadiból. Alig lehet követni Donald Trump békeharcát és vámháborúját is. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Árrésstop, a kettős állampolgárok stigmatizálása, a Pride betiltása – belehúzott a kormány, alig lehet követni, és még...","id":"20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8db8cb3b-b39e-4e58-afd1-6fab7d28b5e0.jpg","index":0,"item":"01af454b-02e2-46fb-9081-edb63b7e8e17","keywords":null,"link":"/360/20250313_Gergely-Marton-Akiert-a-harag-szol-Fulszoveg","timestamp":"2025. március. 13. 11:24","title":"Gergely Márton: Akiért a harag szól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cd254a8-2aaf-4aa0-8019-4d0634dae2af","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Dmitrij Peszkov szerint nem alaptalan az óvatos optimizmus a tűzszünettel kapcsolatban, ám még oly sok mindent kell hozzá megbeszélni.","shortLead":"Dmitrij Peszkov szerint nem alaptalan az óvatos optimizmus a tűzszünettel kapcsolatban, ám még oly sok mindent kell...","id":"20250314_putyin-peszkov-witkoff-usa-tuzszunet-idohuzas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cd254a8-2aaf-4aa0-8019-4d0634dae2af.jpg","index":0,"item":"b7a514af-fa33-4b32-9a93-245f57a315be","keywords":null,"link":"/vilag/20250314_putyin-peszkov-witkoff-usa-tuzszunet-idohuzas","timestamp":"2025. március. 14. 13:51","title":"Putyin ismét üzent Trumpnak a lehetséges tűzszünetről, ám szakértők szerint csak időhúzásra játszik, hiszen most épp jó helyzetben vannak az oroszok a fronton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0fe3f51-da2a-41b1-9e65-14397c5b4795","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Katona József Színház színésznője Szilágyi Erzsébetet játssza minden idők legdrágább magyar sorozatában.","shortLead":"A Katona József Színház színésznője Szilágyi Erzsébetet játssza minden idők legdrágább magyar sorozatában.","id":"20250314_Rujder-Vivien-Hunyadi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0fe3f51-da2a-41b1-9e65-14397c5b4795.jpg","index":0,"item":"234599c8-77c3-484d-9b0a-53fac41ab1ad","keywords":null,"link":"/elet/20250314_Rujder-Vivien-Hunyadi","timestamp":"2025. március. 14. 15:43","title":"Rujder Vivien a Hunyadi-sorozatról: Azt látom, ez a pénz nem lett ellopva","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az alvás maga a pihenés, amikor a szervezet is regenerálódik – úgy tűnik azonban, hogy ez nem teljes egészében igaz. Egy friss kutatás ugyanis rávilágított, hogy az agy még ilyenkor is meglepően aktív marad, legalábbis erre lehet következtetni a pupilla változásaiból.","shortLead":"Az alvás maga a pihenés, amikor a szervezet is regenerálódik – úgy tűnik azonban, hogy ez nem teljes egészében igaz...","id":"20250313_nyitott-szemmel-alvas-agyi-aktivitas-eth-zurich-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44.jpg","index":0,"item":"c750576a-b6d4-40b8-aa6e-689ef93a626f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_nyitott-szemmel-alvas-agyi-aktivitas-eth-zurich-vizsgalat","timestamp":"2025. március. 13. 08:03","title":"Nyitott szemmel kellett aludniuk az embereknek, hogy megfigyeljék őket – és ez egy fontos felfedezéshez vezetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa5a8f2b-1cfb-4019-847b-ec97f1259e11","c_author":"Gergely Zsófia","category":"360","description":"A sóskútiakat megkerülve a kormányhivataltól megszerezte a helyi akkufeldolgozó üzem elindításához az engedélyt a szlovén Andrada befektetői csoport – derül ki a HVG birtokába került dokumentumból. A Pest Vármegyei Kormányhivatal ugyan szabott feltételeket a határozatában, de a sóskúti polgármester szerint érthetetlen, hogyan tudták kilobbizni az engedélyt úgy, hogy a sóskúti önkormányzatot meg sem kérdezték. Ezért már bírósághoz is fordultak a döntéssel szemben, csakhogy attól tartanak, hogy az engedélyre hivatkozva az Andrada a várható pereskedés ellenére is elindíthatja az akkubizniszt. Egy esetleges haváriahelyzet a sóskútiak szerint nemcsak őket, de akár 100 ezer embert is érinthet, közben a cégnek 2 millió forintos biztosítása van – ami a kormányhivatal szerint elég.","shortLead":"A sóskútiakat megkerülve a kormányhivataltól megszerezte a helyi akkufeldolgozó üzem elindításához az engedélyt...","id":"20250313_andrada-soskut-kormanyhivatal-akkufeldolgozo-engedely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa5a8f2b-1cfb-4019-847b-ec97f1259e11.jpg","index":0,"item":"219d4e97-def3-4c24-ac86-e32be2d73902","keywords":null,"link":"/360/20250313_andrada-soskut-kormanyhivatal-akkufeldolgozo-engedely","timestamp":"2025. március. 13. 09:25","title":"Hiába a sóskútiak ellenállása és Orbán Viktor ígérete, elstartolhat az akkufeldolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cd7d1ad-3c46-4e9b-8806-0aeac1f04de3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nincs szó arról, hogy végleg tönkrementek volna a Google Chromecast készülékei, a cég már el is kezdte kiadni a hibajavító frissítést az eszközökhöz.","shortLead":"Nincs szó arról, hogy végleg tönkrementek volna a Google Chromecast készülékei, a cég már el is kezdte kiadni...","id":"20250314_google-chromecast-hiba-javitas-frissites-teveokosito","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cd7d1ad-3c46-4e9b-8806-0aeac1f04de3.jpg","index":0,"item":"04ef8b49-1332-4fdb-afbf-4ecdfe57cb93","keywords":null,"link":"/tudomany/20250314_google-chromecast-hiba-javitas-frissites-teveokosito","timestamp":"2025. március. 14. 12:03","title":"Megérkezett a javítás a Google sorra elromló tévéokosítóihoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy most az USA a rossz oldalon áll.","shortLead":"A diktátor mellé besorolt az áruló, az embernek kicsit olyan érzése van, mint a ’30-as években – csakhogy...","id":"20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c746d7b4-f298-4afc-bb09-2bfb71bebee6.jpg","index":0,"item":"3c5450d3-139f-4c1f-af4c-c2c777e66c95","keywords":null,"link":"/360/20250313_FT-kommentar-Europa-belebujhat-Amerika-koponyegebe-mert-mozgositania-kell-a-demokracia-vedelmeben","timestamp":"2025. március. 13. 07:30","title":"FT-kommentár: Európa belebújhat Amerika köpönyegébe, mert mozgósítania kell a demokrácia védelmében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alapvetően benzin hajtja, de a jóféle elektromos áramot sem veti meg az oroszlános francia márka kompakt újdonsága, melynek esetünkben nemcsak a rendszáma, hanem a fényezése is utánafordulósan zöld.
Érdekesség, hogy az idei hét finalista közül egyedül a Peugeot 308 nem villanyautó: az újdonság első körben benzines, dízel és plugin hibrid változatokban érhető el, de jövőre már érkezik a tisztán elektromos változat is. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az aktuális csúcsmodell, a zöld rendszámos PHEV kivitel.
László Ferenc
Szemrevaló
A teljesen megújult márkaemblémát minden oldalon büszkén viselő új 308-asra jól esik ránézni, a designerek kezét ezúttal jól látható módon nem kötötték meg a főnökeik. A már-már szemkápráztató betétet felvonultató hűtőrácsot mérges tekintetet biztosító fényszórók és látványos menetfények fogják közre, az oldanézetet a kerékjárat ívek feletti izmos vonalak határozzák meg.
Az oroszlánkarmokat imitált hátsó lámpák látványos fényjátékkal fogadják a közelítő sofőrt, és a már-már olaszosan menő formaterv egésze olyannyira rendben van, hogy emiatt könnyebb szemet hunyni a kamu kipufogóvégződések felett.
László Ferenc
Noha Stellantis édestestvérek, a teljesen eltérő design miatt laikusként messze nem sejteni, hogy a 308-as és az Astra a lemezek alatt ugyanazt a technikát vonultatja fel. És nem állítjuk, hogy a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Astra a maga módján ne lenne legalább annyira szemrevaló, mint a 308-as. Csak éppen teljesen más a franciák és a németek receptje.
A Mulhouse-ban gyártott és természetesen a jól ismert EMP2 platformra épülő új 308-as 11 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 2 centiméterrel alacsonyabb annál, miközben a tengelytávja 5,5 centimétert gyarapodott. Utóbbinak köszönhetően végre már hátul is egész jól el lehet férni, még ha nem is átlag feletti a helykínálat.
László Ferenc
Milyen belül?
A futurisztikus műszerfalat, az i-Cockpitet vagy szeretni vagy utálni lehet, átmenet nem igazán létezik. Nekünk nagyon bejön a kis kormánnyal, magasra helyezett 3D-s műszeregységgel és látványos kezelőfelülettel rendelkező technika. Amennyiben nem tetszik ez a műszerfal, akkor inkább az Astra való nekünk, mely sokkal konvencionálisabb és egyben kevésbé élettel teli belsővel fogad.
A kijelzők minősége kiváló, a grafika igényes és végre a tolatókamera képének láttán sem támad szekunder szégyenérzetünk. A 10 colos középső érintőkijelző alatt egy vékonyka kiegészítő érintőpanel kapott helyett, melynek méretes ikonjait remekül személyre lehet szabni, alatta pedig hagyományos tekerős és nyomós kezelőszerveket is kapunk. A 308-as ügyesen táncol a high-tech tűzijáték és a konzervatív ergonómia határán.
László Ferenc
A mindenféle vezetéstámogató rendszerrel kiegészített tempomat gombjai felköltöztek a kormány bal oldalára. Az indítógomb a középkonzol elején figyel, és itt keresendő az automata váltó, illetve az üzemmódválasztó kis kezelőszerve is.
A mai elvárásoknak megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a világnyelveket támogató rendszer az "OK Peugeot" vezényszóra ébreszthető fel. Kapunk továbbá 360 fokos kamerarendszert, 75 méteres hatótávú holttérfigyelőt, OTA módon frissíthető TomTom navigációt, masszírozó funkciós AGR-üléseket (330 ezer forint), 10 hangszórós és 690 W-os Focal hifit (360 ezer forint), illetve mátrix LED fényszórókat, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
László Ferenc
A csomagtartó 420-ról 412 literre olvadt, de még így is bőven veri a 8-as Golf 380 literes puttonyát. A hibrid technika persze elrabol némi helyet hátulról, így a zöld rendszámos 308-asba csak 361 liternyi pakk fér be, ami mellett az utastér különböző rekeszeiben további 34 liternyi tér áll rendelkezésre.
Gyakori nagybevásárláshoz és családi nyaralásokhoz jobb választás a 28 centiméterrel méretesebb és csak 350 ezer forinttal drágább kombi, mely tengelytávolság fronton 5,7 centimétert ver az ötajtós változatra.
Előbbi második sora egyértelműen szellősebb kialakítású, a csomagtartóban 608 liternyi cókmók szállítható (Golf Variant: 611 liter), a hibrid esetében pedig 548 liternyit kapunk a jóból. Elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak a kombiban érhető el.
László Ferenc
Benzin és áram
A motorháztető alatt egy turbóval megfújt 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, melynek 180 lóerejéhez és 250 Nm-éhez 110 lóerővel és 320 Nm-rel járul hozzá a kompakt villanymotor. A végeredmény 225 lóerő és 360 Nm, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt és 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Izgalmas számok ezek és a csúcs 308-as a gyakorlatban is nagyot lép, de a 2022-es erős hibrid technika már csak nyomokban emlékzetet a régi GTi-kre és hot-hatchekre. A motorhang nem túl sportos, a kipufogó lényegében teljesen halk, ezek a modern benzines-villanyosok hiába erősek, inkább csak sterilen gyorsak és persze nagyon ki vannak hegyezve az alacsony fogyasztásra.
László Ferenc
Ez persze nem jelenti azt, hogy semmi élményt sem lelhetünk a vezetésben. A kormányzás ugyan kicsit steril, de remek áttételezéssel bír és a futómű is kiválóan teszi a dolgát - az új 308-assal sokkal élvezetesebb a kanyarvadászat, mint bármelyik SUV kategóriás trendi újdonsággal.
A fékerővel nincs gond, viszont az adagolhatósága lehetne jobb is, a rekuperációs technikán lehetne még egy kicsit csiszolni. A hibrid 300 kilogrammal nehezebb az elektromos rendszer miatt, viszont ezt a gyakorlatban egész jól palástolja a francia kompakt.
László Ferenc
A 12,4 kWh kapacitású aksi a gyártó szerint 60 kilométeres e-hatótávot biztosít, ami a gyakorlatban inkább 50 kilométer magasságában mozog, de sokak számára így is egész napos CO2-mentes használatot biztosíthat. Normál otthoni dugaljról 7 óra egy teljes töltés, ami 3,7 kW esetén kevesebb mint 4 óra alatt megoldható. A 100 ezer forintos opcionális 7,2 kW-os töltőtechnikával alig 2 óra egy komplett feltöltés.
Az üzemanyag-tartály 40 literes, a normál 308-asokba pedig 52 liter benzint, illetve gázolajat lehet tankolni. Gyakori elektromos töltések mellett mi 4,4 literes átlagfogyasztással zártuk a javarészt városi és elővárosi közlekedéssel tarkított tesztet, a fogyasztás amúgy 0 és 12 liter között nagyon sokféle módon alakulhat.
A hibrid 308-asból kicsit lomhább 180 lóerős változat is kapható, ezenkívül pedig említést érdemelnek a 110-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines kivitelek, illetve a 130 lóerős 1,4 liters 4 hengeres dízel verzió. A kéziváltó hat-, az egész finoman és gyorsan kapcsolgató automata váltó nyolc sebességi fokozattal bír.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, tágasabb utas- és csomagtér, erős és takarékos plugin hibrid hajtás, jól eltalált futómű, praktikus kombi kivitel.
–: még mindig van tágasabb alternatíva, a kormányzás és a fékezés lehetne kevésbé szintetikus, az infotainment rendszer lehetne kicsit fürgébb.
Az új Peugeot 308 mind a külsejét, mind a belsejét tekintve egy meglehetősen izgalmasra sikeredett modell, melynek általunk kipróbált csúcsmodellje ugyan messze 200 lóerő feletti teljesítményű, mégsem egy újkori hothatch, hanem egy dinamikusan és akár takarékosan is vezethető kompakt.
A hibáktól persze nem teljesen mentes francia újdonság minimum 7,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 110 lóerős és kézi váltós alapmodell.
A másik végletet az erősebb plugin hibrid jelenti, mely csak magas GT felszereltséggel rendelhető zöld rendszámos verzió alaphangon 14,6 millió forintot kóstál. A 45 lóerővel gyengébb hibrid 12 millió forinttól indul, az elektromos hókuszpókusz nélkül is keveset fogyasztó dízelért pedig minimum 8,1 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a hasonló technikájú Opel Astra 7,6 millió forintos hivatalos listaáron nyit. A németek 180 lovas hibridje 12,5 millió forinttól indul, az erősebb változatot még nem árazták be.
A Stellantis megújult oroszlán emblémás francia márkája a "tartalomhoz a forma" vezérelv jegyében készítette el új kompakt modelljét, mely design, minőség és technika fronton minden korábbinál magasabbra helyezi a lécet.