Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b1485a2d-fc97-499d-a2df-f15f4ee5d957","c_author":"MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A La Niña sem segített.","shortLead":"A La Niña sem segített.","id":"20250206_legmelegebb-januar-homerseklet-la-nina-klimavaltozas-masfel-fok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1485a2d-fc97-499d-a2df-f15f4ee5d957.jpg","index":0,"item":"34016ede-f8f8-43a3-9b3b-6d5d15c18bd8","keywords":null,"link":"/zhvg/20250206_legmelegebb-januar-homerseklet-la-nina-klimavaltozas-masfel-fok","timestamp":"2025. február. 06. 06:37","title":"A valaha mért legmelegebb volt az idei január","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és a magyar valóságot a mobiltelefonok számából leszűrő házi elemzői lapunk friss számában. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és...","id":"20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3.jpg","index":0,"item":"e65ee7e8-3b14-4e55-bbf2-7b8af786da19","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","timestamp":"2025. február. 06. 08:00","title":"Dobszay János: Vissza a jövőnket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","shortLead":"Négy lakást már vásároltak, egy pedig folyamatban van abból a pénzből, amit a demonstráción gyűjtöttek össze.","id":"20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44b23a2b-edc4-4306-a936-3e0491e304f4.jpg","index":0,"item":"f1372477-c9d3-4ac6-9b02-e3daeefb11a1","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_lakhatas-Influenszer-tuntetes-lakasvasarlas","timestamp":"2025. február. 04. 17:30","title":"Nyolc fiatal lakhatását biztosították egy évvel az Influenszer-tüntetés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","shortLead":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","id":"20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd.jpg","index":0,"item":"a874bb20-b9ae-4e2c-bd95-9c5503713d1d","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","timestamp":"2025. február. 05. 11:22","title":"Nem megerősített hitelességű videók keringenek a svédországi lövöldözésről, menekülő emberekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét a fertőzéseknek.","shortLead":"Gyengeárammal piszkálnák amerikai kutatók a bőrön élő baktériumokat, hogy gyógyszerek használata nélkül vegyék elejét...","id":"20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fba5265e-c3ef-4306-b3bf-fc8e8df842b9.jpg","index":0,"item":"733ff98e-695a-4bcd-8420-1197051d7890","keywords":null,"link":"/360/20250204_hvg-gyengearam-sebgyogyitas","timestamp":"2025. február. 04. 16:00","title":"1,5 voltos elektromos áram csodát tehet a sebek gyógyításában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a.jpg","index":0,"item":"c6616378-d011-48b0-b2e6-e2841a14eb14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","timestamp":"2025. február. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Egyeztettem Miszter Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee67cbc-8e7d-478e-b444-11a8bb89c852","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump amerikai elnök Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt fogadta a Fehér Házban.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt fogadta a Fehér Házban.","id":"20250205_donald-trump-usa-izrael-gaza-palesztina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee67cbc-8e7d-478e-b444-11a8bb89c852.jpg","index":0,"item":"d712165b-c5ae-4fc6-960a-c0f21a84d702","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_donald-trump-usa-izrael-gaza-palesztina","timestamp":"2025. február. 05. 05:29","title":"Donald Trump a Gázai övezet amerikai megszállásáról és a palesztinok kitelepítéséről beszélt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Átigazolási körkép a HVG-n.","shortLead":"Átigazolási körkép a HVG-n.","id":"20250204_atigazolasok-manchester-city-united-real-madrid-barcelona-liverpool-arsenal-aston-villa-ac-milan-napoli-osszefoglalo-korkep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b.jpg","index":0,"item":"f01b48da-ec15-4846-8516-a15079c03005","keywords":null,"link":"/sport/20250204_atigazolasok-manchester-city-united-real-madrid-barcelona-liverpool-arsenal-aston-villa-ac-milan-napoli-osszefoglalo-korkep","timestamp":"2025. február. 04. 18:20","title":"A világ összes pénzét elverte a Manchester City, égető problémái lehetnek a Real Madridnak, óriásit húzott a BL-ben menetelő angol kiscsapat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alapvetően benzin hajtja, de a jóféle elektromos áramot sem veti meg az oroszlános francia márka kompakt újdonsága, melynek esetünkben nemcsak a rendszáma, hanem a fényezése is utánafordulósan zöld.
Érdekesség, hogy az idei hét finalista közül egyedül a Peugeot 308 nem villanyautó: az újdonság első körben benzines, dízel és plugin hibrid változatokban érhető el, de jövőre már érkezik a tisztán elektromos változat is. Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az aktuális csúcsmodell, a zöld rendszámos PHEV kivitel.
László Ferenc
Szemrevaló
A teljesen megújult márkaemblémát minden oldalon büszkén viselő új 308-asra jól esik ránézni, a designerek kezét ezúttal jól látható módon nem kötötték meg a főnökeik. A már-már szemkápráztató betétet felvonultató hűtőrácsot mérges tekintetet biztosító fényszórók és látványos menetfények fogják közre, az oldanézetet a kerékjárat ívek feletti izmos vonalak határozzák meg.
Az oroszlánkarmokat imitált hátsó lámpák látványos fényjátékkal fogadják a közelítő sofőrt, és a már-már olaszosan menő formaterv egésze olyannyira rendben van, hogy emiatt könnyebb szemet hunyni a kamu kipufogóvégződések felett.
László Ferenc
Noha Stellantis édestestvérek, a teljesen eltérő design miatt laikusként messze nem sejteni, hogy a 308-as és az Astra a lemezek alatt ugyanazt a technikát vonultatja fel. És nem állítjuk, hogy a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Astra a maga módján ne lenne legalább annyira szemrevaló, mint a 308-as. Csak éppen teljesen más a franciák és a németek receptje.
A Mulhouse-ban gyártott és természetesen a jól ismert EMP2 platformra épülő új 308-as 11 centiméterrel hosszabb az elődjénél és 2 centiméterrel alacsonyabb annál, miközben a tengelytávja 5,5 centimétert gyarapodott. Utóbbinak köszönhetően végre már hátul is egész jól el lehet férni, még ha nem is átlag feletti a helykínálat.
László Ferenc
Milyen belül?
A futurisztikus műszerfalat, az i-Cockpitet vagy szeretni vagy utálni lehet, átmenet nem igazán létezik. Nekünk nagyon bejön a kis kormánnyal, magasra helyezett 3D-s műszeregységgel és látványos kezelőfelülettel rendelkező technika. Amennyiben nem tetszik ez a műszerfal, akkor inkább az Astra való nekünk, mely sokkal konvencionálisabb és egyben kevésbé élettel teli belsővel fogad.
A kijelzők minősége kiváló, a grafika igényes és végre a tolatókamera képének láttán sem támad szekunder szégyenérzetünk. A 10 colos középső érintőkijelző alatt egy vékonyka kiegészítő érintőpanel kapott helyett, melynek méretes ikonjait remekül személyre lehet szabni, alatta pedig hagyományos tekerős és nyomós kezelőszerveket is kapunk. A 308-as ügyesen táncol a high-tech tűzijáték és a konzervatív ergonómia határán.
László Ferenc
A mindenféle vezetéstámogató rendszerrel kiegészített tempomat gombjai felköltöztek a kormány bal oldalára. Az indítógomb a középkonzol elején figyel, és itt keresendő az automata váltó, illetve az üzemmódválasztó kis kezelőszerve is.
A mai elvárásoknak megfelelően a hangvezérlés sem hiányozhat a repertoárból, a világnyelveket támogató rendszer az "OK Peugeot" vezényszóra ébreszthető fel. Kapunk továbbá 360 fokos kamerarendszert, 75 méteres hatótávú holttérfigyelőt, OTA módon frissíthető TomTom navigációt, masszírozó funkciós AGR-üléseket (330 ezer forint), 10 hangszórós és 690 W-os Focal hifit (360 ezer forint), illetve mátrix LED fényszórókat, hogy csak a fontosabb tételeket említsük.
László Ferenc
A csomagtartó 420-ról 412 literre olvadt, de még így is bőven veri a 8-as Golf 380 literes puttonyát. A hibrid technika persze elrabol némi helyet hátulról, így a zöld rendszámos 308-asba csak 361 liternyi pakk fér be, ami mellett az utastér különböző rekeszeiben további 34 liternyi tér áll rendelkezésre.
Gyakori nagybevásárláshoz és családi nyaralásokhoz jobb választás a 28 centiméterrel méretesebb és csak 350 ezer forinttal drágább kombi, mely tengelytávolság fronton 5,7 centimétert ver az ötajtós változatra.
Előbbi második sora egyértelműen szellősebb kialakítású, a csomagtartóban 608 liternyi cókmók szállítható (Golf Variant: 611 liter), a hibrid esetében pedig 548 liternyit kapunk a jóból. Elektromos csomagtérajtó-mozgatás csak a kombiban érhető el.
László Ferenc
Benzin és áram
A motorháztető alatt egy turbóval megfújt 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, melynek 180 lóerejéhez és 250 Nm-éhez 110 lóerővel és 320 Nm-rel járul hozzá a kompakt villanymotor. A végeredmény 225 lóerő és 360 Nm, ami 7,5 másodperces 0-100-as szintidőt és 235 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Izgalmas számok ezek és a csúcs 308-as a gyakorlatban is nagyot lép, de a 2022-es erős hibrid technika már csak nyomokban emlékzetet a régi GTi-kre és hot-hatchekre. A motorhang nem túl sportos, a kipufogó lényegében teljesen halk, ezek a modern benzines-villanyosok hiába erősek, inkább csak sterilen gyorsak és persze nagyon ki vannak hegyezve az alacsony fogyasztásra.
László Ferenc
Ez persze nem jelenti azt, hogy semmi élményt sem lelhetünk a vezetésben. A kormányzás ugyan kicsit steril, de remek áttételezéssel bír és a futómű is kiválóan teszi a dolgát - az új 308-assal sokkal élvezetesebb a kanyarvadászat, mint bármelyik SUV kategóriás trendi újdonsággal.
A fékerővel nincs gond, viszont az adagolhatósága lehetne jobb is, a rekuperációs technikán lehetne még egy kicsit csiszolni. A hibrid 300 kilogrammal nehezebb az elektromos rendszer miatt, viszont ezt a gyakorlatban egész jól palástolja a francia kompakt.
László Ferenc
A 12,4 kWh kapacitású aksi a gyártó szerint 60 kilométeres e-hatótávot biztosít, ami a gyakorlatban inkább 50 kilométer magasságában mozog, de sokak számára így is egész napos CO2-mentes használatot biztosíthat. Normál otthoni dugaljról 7 óra egy teljes töltés, ami 3,7 kW esetén kevesebb mint 4 óra alatt megoldható. A 100 ezer forintos opcionális 7,2 kW-os töltőtechnikával alig 2 óra egy komplett feltöltés.
Az üzemanyag-tartály 40 literes, a normál 308-asokba pedig 52 liter benzint, illetve gázolajat lehet tankolni. Gyakori elektromos töltések mellett mi 4,4 literes átlagfogyasztással zártuk a javarészt városi és elővárosi közlekedéssel tarkított tesztet, a fogyasztás amúgy 0 és 12 liter között nagyon sokféle módon alakulhat.
A hibrid 308-asból kicsit lomhább 180 lóerős változat is kapható, ezenkívül pedig említést érdemelnek a 110-130 lóerős 1,2 literes 3 hengeres benzines kivitelek, illetve a 130 lóerős 1,4 liters 4 hengeres dízel verzió. A kéziváltó hat-, az egész finoman és gyorsan kapcsolgató automata váltó nyolc sebességi fokozattal bír.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+: egyedi design, tágasabb utas- és csomagtér, erős és takarékos plugin hibrid hajtás, jól eltalált futómű, praktikus kombi kivitel.
–: még mindig van tágasabb alternatíva, a kormányzás és a fékezés lehetne kevésbé szintetikus, az infotainment rendszer lehetne kicsit fürgébb.
Az új Peugeot 308 mind a külsejét, mind a belsejét tekintve egy meglehetősen izgalmasra sikeredett modell, melynek általunk kipróbált csúcsmodellje ugyan messze 200 lóerő feletti teljesítményű, mégsem egy újkori hothatch, hanem egy dinamikusan és akár takarékosan is vezethető kompakt.
A hibáktól persze nem teljesen mentes francia újdonság minimum 7,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 110 lóerős és kézi váltós alapmodell.
A másik végletet az erősebb plugin hibrid jelenti, mely csak magas GT felszereltséggel rendelhető zöld rendszámos verzió alaphangon 14,6 millió forintot kóstál. A 45 lóerővel gyengébb hibrid 12 millió forinttól indul, az elektromos hókuszpókusz nélkül is keveset fogyasztó dízelért pedig minimum 8,1 millió forintot kell fizetnünk.
Viszonyításképp, a hasonló technikájú Opel Astra 7,6 millió forintos hivatalos listaáron nyit. A németek 180 lovas hibridje 12,5 millió forinttól indul, az erősebb változatot még nem árazták be.
A Stellantis megújult oroszlán emblémás francia márkája a "tartalomhoz a forma" vezérelv jegyében készítette el új kompakt modelljét, mely design, minőség és technika fronton minden korábbinál magasabbra helyezi a lécet.