szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A kiváló állapotúnak ígérkező limitált szériás bajor sportkupéval eddig kevesebb, mint 55 ezer kilométert tettek meg.

A BMW 1998-ban dobta piacra az E36-ot váltó E46-os szériát, amelyből 2000-ben mutatkozott be a 343 lóerős és 365 Nm-es, 3,2 literes motorral szerelt M3-as kivitel. 2003 és 2004 között azonban készült egy ennél is erősebb és könnyebb, limitált szériás M3, a CSL (Coupe Sport Leichtbau), amelynek egy kiváló állapotú példánya most új gazdára vár.

A fotókon látható, kívül ezüst (Silbergrau metallic), belül fekete BMW M3 CSL 2004-ben készült, és azóta kevesebb, mint 55 ezer kilométert hagyott maga mögött – cikkünk írásakor az eladási ár még ismeretlen.

Auto Leitner
Auto Leitner

A mindössze 1383 példányban gyártott BMW M3 CSL 110 kilogrammal könnyebb az alap BMW M3-nál. A soros 6 hengeres szívómotor ebben a kivitelben 360 lóerőt ad le percenkénti 7900-as fordulatszámon, a 370 Nm-es nyomaték pedig 4900-nál ébred.

A hatfokozatú SMG automata váltóval szerelt M3 CSL 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ami 0,3 tizeddel jobb a normál M3 idejénél. A végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva, az elektronikus limit kiiktatásával pedig akár 280-nal is száguldhatunk az Autobahnon.

Auto Leitner
Auto Leitner
Auto Leitner

Az E46-os M3 CSL-nél már csak a 2001-es évjáratú M3 GTR ritkább: ebből a 350 lóerős 4 literes V8-as motorral szerelt közúti versenyautóból mindössze 10 példány készült.

Az E46-os Szent Grál, az M3 GTR
BMWBLOG

A BMW nemrégiben egy újkori CSL-t is piacra dobott, az általunk is alaposan körbefotózott 3.0 CSL az aktuális M4 kupéra épül és 300 millió forintba kerül. A típusból alig 50 darab készül, melyek közül az egyik példány információink szerint magyar garázsba kerül.

560 lóerős méregdrága ritkaság az új CSL
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!