szerző:
Tetszett a cikk?

A magyar prémiumpiacon tovább növelte elsőségét a BMW, mely idén nemcsak a vadonatúj debreceni Neue Klasse, hanem a méregerős új M5 és a felfrissített 2-es Gran Coupé révén is hallatni kíván magáról.

Nemrégiben írtunk arról, hogy a prémium autók világpiacát 2024-ben egyértelműen a BMW uralta, mely vállalat tavaly 2 200 177 új kocsit értékesítve előzte meg az 1 983 400 autót eladott Mercedest és az 1 671 218 kocsit leszállított Audit.

A BMW globális eladásai 2,3, a Mercedesé 3, az Audié pedig 11,8 százalékkal csökkentek.

A BMW évindító budapesti sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy Magyarországon is a müncheni központú cég a szektor éllovas szereplője, a müncheni központú vállalat tavalyhoz hasonlóan vezeti a hazai prémium eladásokat, még pedig 30,6-ról 30,8 százalékra növelt piacrésszel.

Miközben a hazai piac egésze 12,9 százalékkal nőtt tavaly, addig 2024-ben 10 százalékkal több BMW-t adtak el, mint 2023-ban, ami konkrétan 5784 autót jelent.

A legfrissebb statisztikák szerint jelenleg az X5-ös szabadidő-autó a legnépszerűbb új BMW Magyarországon, a 815 darabos eladási mennyiség 14,1 százalékos házon belüli részesedést jelent.

BMW X5 M Competition
BMW

A második helyezett a 4-es sorozat (702 autó, 12,1 százalék), a bronzérmes a 3-as sorozat (658 autó, 11,4 százalék), ezenkívül pedig az 5-ös sorozat, a 2-es széria és az X6 is jól teljesít itthon.

X-sorozatú divatterepjáróból összesen 3011 darab fogyott, ami 7 százalékos növekedést jelent, illetve azt, hogy az értékesítés több mint felét ezek a modellek teszik ki.

A luxus szegmensben 20 százalékos növekedést ért el itthon a bajor márka, köszönhetően a széles 7-es, i7-es, X7-es és XM termékpalettának.

BMW i7 M70
László Ferenc

Hibridek, villanyosok, M-esek

Plugin hibrid BMW-ből 6 százalékkal több, 936 darab fogyott tavaly, tisztán elektromos BMW-ből viszont közel 22 százalékkal kevesebb kelt el 2024-ben, mint 2023-ban. A legnépszerűbb elektromos modellek közé tartozik az iX3, az i4 és az iX1.

Jelenleg a BMW a negyedik legnépszerűbb márka a magyar elektromos összpiacon, melyet a Tesla, a BYD és a Volvo dominál.

A BMW M GmbH nemcsak a világpiacon, hanem itthon is jól teljesít, melynek ékes bizonyítéka, hogy 13 százalékos növekedést követően tavaly 967 darab M és M Performance autót adtak el itthon.

BMW i5 M60 Touring
László Ferenc

Jönnek az újdonságok

A vadonatúj M5 és M5 Touring első példányai ezekben a napokban érkeznek meg Magyarországra. Az 50,9 millió forinton nyitó újdonság 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotorra épülő plugin hibrid hajtáslánca 727 lóerős teljesítményű, illetve kereken 1000 Nm csúcsnyomatékú.

A 3,5 másodperces 0–100-as gyorsulású, akár 305 km/h végsebességű M5 69 kilométert képes megtenni elektromos módban.

BMW M5
BMW

A megújult 2-es Gran Coupé magyarországi debütálására sem kell már sokat várnunk.

A felfrissített külsejű, modernizált belsejű újdonság 150 lóerős 218d dízel alapmodellje 15,8 millió forinttól indul, a másik végletet pedig a 23,3 millió forint ellenében 300 lóerős benzines összkerekes hajtásláncot kínáló M235 sportmodell jelenti.

BMW 2-es Gran Coupé
BMW

Az igazán nagy durranást a Debrecenben az év vége felé sorozatgyártásba kerülő első Neue Klasse villanyautó jelenti majd, mely vadonatúj SUV véglegeshez közeli prototípusát a közelmúltban részletesen bemutattuk.

A később többek közt szedán kivitelben is elérhetővé váló Neue Klasséban debütál a gyártó high-tech műszerfala, melynek felső részén a szélvédő teljes szélességében egy úgynevezett panorámakijelző teljesít szolgálatot, amit 3D HUD és egy újfajta érintőkijelző egészít ki.

A cikk szerzője és az első debreceni BMW előfutára, a Vision Neue Klasse X
BMW
BMW Neue Klasse műszerfal
BMW
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!