szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Négy amerikai államban is olyan beruházásai vannak a Fordnak, amelyek az elektromos autózáshoz kötődnek.

Jim Farley, a Ford Motor vezérigazgatója szerdán amerikai törvényhozókkal folytatott megbeszéléseket, miután a héten aggodalmát fejezte ki, hogy a Mexikóra és Kanadára kivetett 25 százalékos vámok „lyukat ütnének” az amerikai autóiparon és a rivális külföldi autógyártóknak kedvezhetnek.

Farley a megbeszélések után tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a Ford osztja Donald Trump elnök célját, hogy virágzó amerikai autóipart hozzon létre, és várakozással tekint „a párbeszéd folytatása felé a kormányzattal és a törvényhozókkal arról, hogyan lehet a legjobban megvalósítani ezt a jövőképet”. Hozzátette: „Ha Trump sikerrel jár, ez lehet az egyik legjelentősebb vívmánya”.

Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, „kivételek és mentességek nélkül” 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal. Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.

Az amerikai elnök korábban 25 százalékos vám kivetését jelentette be a kanadai és mexikói importra, mondván, hogy többet kell tenniük a kábítószer és a migránsok amerikai határon való átáramlásának megállításáért. Néhány határbiztonsági engedmény után Trump március 1-jéig szüneteltette a vámokat. “Amit látunk, az sok költség, sok káosz” – mondta Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján. Hozzátette, hogy “hosszú távon egy 25 százalékos vámtarifa a mexikói és kanadai határon keresztül olyan lyukat fog ütni az amerikai iparon, amilyet még soha nem láttunk”.

Az amerikai General Motors járhat a legrosszabbul Trump védővámjával

Több mint 800 ezer autót gyártatnak Mexikóban és Kanadában.

A cégvezető arra is figyelmeztetett, hogy ha a kongresszus visszavonja az elektromos járművekre vonatkozó ösztönzőket, az munkahelyeket veszélyeztethet, miután a Ford jelentős beruházásokat hajtott végre az akkumulátorgyártásba és összeszerelő üzemekbe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.

A republikánus törvényhozók szerdán két törvényjavaslatot nyújtottak be, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények visszavonása és az új elektromos autókra 1000 dolláros adó kivetése az útjavítások finanszírozására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!