Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c4e136a1-08ad-4483-9a4e-969bdff8aba3","c_author":"Fülöp István","category":"tudomany","description":"Az ipar 4.0-t legtöbbször az automatizálással, a mesterséges intelligenciával és az okosgyárakkal azonosítják, és főként a gyártás szemszögéből vizsgálják az elért eredményeket. Ezeknél jóval kevesebbszer van szó egy legalább ennyire fontos vetületről: arról, hogy ezek a technológiák segíthetnek a környezeti fenntarthatóság előmozdításában is. Több tanulmány is vizsgálta az elmúlt években ezeket a hatásokat, és az eredmények kifejezetten biztatók, azonban rosszul, vagy „fél szívvel” használva ezek kifejezetten a fenntarthatóság ellen is dolgozhatnak.","shortLead":"Az ipar 4.0-t legtöbbször az automatizálással, a mesterséges intelligenciával és az okosgyárakkal azonosítják, és...","id":"20250516_ipar-4-0-fenntarthatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4e136a1-08ad-4483-9a4e-969bdff8aba3.jpg","index":0,"item":"738d6f28-b690-4f83-b552-0d4e2d1f87d3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_ipar-4-0-fenntarthatosag","timestamp":"2025. május. 16. 10:30","title":"Okosabb, tisztább, zöldebb: hogyan segít az ipar 4.0 a fenntarthatóságban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","shortLead":"O3 Partners néven folytatná az OXO Technologies, amely a jövőben tőzsdén jegyzett alapkezelőként határozná meg magát.","id":"20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55a3baa1-d318-41ed-ab06-3bd767813738.jpg","index":0,"item":"a685e788-3494-4df9-84a9-5b4e45dd487b","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_Atalakulna-nevet-valtana-es-az-amszterdami-tozsdere-menne-Oszko-Peter-befektetesi-cege","timestamp":"2025. május. 16. 10:48","title":"Átalakulna, nevet váltana és az amszterdami tőzsdére menne Oszkó Péter befektetési cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d86c44fd-9eba-461a-971d-75d51c858b1c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"André Venturát kórházba kellett szállítani.","shortLead":"André Venturát kórházba kellett szállítani.","id":"20250516_portugalia-chega-andre-ventura-nyelocsogorcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d86c44fd-9eba-461a-971d-75d51c858b1c.jpg","index":0,"item":"4201bc8d-3e63-40be-8102-793f71048a5e","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_portugalia-chega-andre-ventura-nyelocsogorcs","timestamp":"2025. május. 16. 11:12","title":"Nyelőcsőgörcstől lett rosszul egy kampánygyűlésen Orbán portugál szövetségese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Orbán Viktor az elnyomás fázisába menekül, tétovázik az EU az új “átláthatósági törvénnyel” kapcsolatban, jobban meg kellene szorongatni Putyint – szombati lapszemlénk legérdekesebb sztorijait olvashatják.","shortLead":"Orbán Viktor az elnyomás fázisába menekül, tétovázik az EU az új “átláthatósági törvénnyel” kapcsolatban...","id":"20250517_Nemzetkozi-lapszemle-Orban-Viktor-Trump-Putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"542dd566-6cd2-4aca-9b29-c653eeeda2e3","keywords":null,"link":"/360/20250517_Nemzetkozi-lapszemle-Orban-Viktor-Trump-Putyin","timestamp":"2025. május. 17. 09:23","title":"Még több pénzt bukhat Magyarország; meddig megy el Orbán Magyarral szemben? - nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban megérteni, miben más, mint a földi sarki fények.","shortLead":"Sokkal összetettebb a Jupiteren látható sarki fény – és most a NASA egyik legfejlettebb űrteleszkópja segített jobban...","id":"20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41fd0024-3b04-42d1-81dd-dab9f8e762c7.jpg","index":0,"item":"162215b2-9a6f-42d8-b145-7b63ebf57fa2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_nasa-james-webb-urteleszkop-jupiter-sarki-feny-reszecskek-felvetelek","timestamp":"2025. május. 18. 08:03","title":"Káprázatos felvételeket készített a James Webb űrteleszkóp a Jupiteren pompázó sarki fényről (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez azt jelenti, hogy kevesebb mint 6 perc késéssel érkeztek meg a végállomásra.","shortLead":"Ez azt jelenti, hogy kevesebb mint 6 perc késéssel érkeztek meg a végállomásra.","id":"20250516_mav-hegyi-zsolt-kozlekedesi-riport-vonatok-pontossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4.jpg","index":0,"item":"9eef7918-1238-4f65-a0a9-35abc70b1d69","keywords":null,"link":"/kkv/20250516_mav-hegyi-zsolt-kozlekedesi-riport-vonatok-pontossag","timestamp":"2025. május. 16. 12:45","title":"Azzal büszkélkedik a MÁV-vezér, hogy a vonatok 83 százalékos pontossággal futottak be áprilisban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének győztese áll. A vasárnapi második fordulóban is neki áll a zászló.","shortLead":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének...","id":"20250518_hvg-kontur-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"82bb707a-9111-42a4-9769-97c3206293cc","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-kontur-george-simion","timestamp":"2025. május. 18. 08:30","title":"Az erőszakos és törleszkedő, akiben a fociultrák sem bíztak: ki az a George Simion, akit Orbán a magyargyűlölet mellett is támogat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke márkanév tulajdonosa.","shortLead":"Nagy- és kiskereskedelemre alapított vállalatot Budapesten a kolozsvári Poultry Investment S. A., a Székely Csürke...","id":"20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7d83159-3612-4839-b6b5-988b51e2b511.jpg","index":0,"item":"c053d085-2e2a-408f-ad62-1b911b7ed22d","keywords":null,"link":"/360/20250517_hvg-szekely-csurke-kerezsi-miklos","timestamp":"2025. május. 17. 08:30","title":"Minden és mindenki székely, barcasági vagy legalább erdélyi: terjeszkedik a Székely Csürke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2019-ben jöhet el a főváros közigazgatási reformja, amelyet a kormány is támogat. Kétséges viszont, hogy maga Tarlós István részt vesz-e ebben, mert mint a Magyar Nemzetnek megerősítette: a következő ciklusban nem indul a főpolgármesteri posztért. Azt is elmondta, hogy 2016 végéig vezetnék be a dugódíjat.
A főváros azt kívánja elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat – mondta a főpolgármester hétfő este a HírTV Magyarország élőben című műsorában. Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódíjat az Európai Unió számára". Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette – tette hozzá.
Jelenleg négy- és ötezer közt van a P+R parkolóhelyek száma, a főpolgármester becslése szerint azonban minimum húszezer parkolóhelyre van szükség ahhoz, hogy a dugódíj bevezetésére legyen "indokolható erkölcsi és műszaki alap".
A Népszabadság szerint magasabb lehet a dugódíj, mint eddig várták: naponta 700 forintba kerülhet majd az, ha valaki gépkocsival megy a belvárosba. A behajtásért pedig elvileg már jövő januártól fizteni kellene, vagyis 2016 végén indulna a rendszer, ahogy azt korábban a főpolgármester javasolta. A Főpolgármesteri Hivatal szerint minden alapot nélkülöz az az értesülés, hogy jövő januártól vezetnék be a dugódíjat.
Ha nem akarjuk visszafizetni a 4-es metróra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat, ez pedig 2016 végére válik reálissá a főpolgármester szerint, akinek az útdíjjal kapcsolatban vannak fenntartásai.
Szembemegy a korábbi közlekedési koncepcióval, széles társadalmi rétegeknek nehezíti meg a mindennapi mobilitását, környezeti és baleseti kockázatokat is növeli, és még a korábban belengetett fővárosi dugódíjnak is ellentmond. Közlekedési szakértőket és érintett települési vezetőket kérdeztünk a kormány 40 milliárdos járulékvadászatáról, a főváros közeli autópálya-szakaszok fizetőssé tételéről.
Elbukó internetadó, magára sokkal többet, a legelesettebbekre lényegesen, kevesebbet költő állam, megszűnő vasárnapi bolti nyitvatartás, bekúszó dugódíj, felfüggesztett hűtő- és kazánpályázat és vállalkozni nem igazán jó Magyarországon. Demján Sándor pedig csúnyán kifakadt. A hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Két év múlva már biztosan bevezetik a dugódíjat Budapesten, amely a budai körutak és a Hungária körút közötti területre vonatkozik majd – írja a Figyelő.
A 4-es metró meghosszabbítása nincs tervben, de a 3-as metró szerelvényeinek és infrastruktúrájának felújításáért küzdeni fog – mondta Tarlós István egy interjúban. Lassan aktuális a Lánchíd felújítása is, dugódíj pedig 2016-tól biztosan lesz.
Az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben vizsgálja meg, teljesítette-e Magyarország a 4-es metró uniós támogatásához kötődő vállalásait – írja a Népszabadság, Brüsszelből kapott tájékoztatás alapján. A lap szerint az ügy egyik érzékeny pontja az utasszám lesz, mert az új metróvonal forgalma egyelőre alig ötöde a támogatási szerződésben vállalt 474 ezer főnek.
A főpolgármester szerint 2015 vége, 2016 eleje ésszerűbb határidő a dugódíj bevezetésére a korábban vállalt 2013-nál, és erre "hallgatólagosan" már kaptak haladékot.
Előbb-utóbb meg kell teremteni a dugódíj bevezetésének feltételeit, mert ahhoz továbbra is ragaszkodik az Európai Unió - közölte Tarlós István főpolgármester az InfoRádió műsorában.
A főpolgármester álláspontja szerint az előző ciklus közgyűlési többsége 2013-as bevezetéssel "bevállalta" a dugódíjat a négyes metró uniós támogatásának feltételeként, tehát annak is örülni kell, hogy az Európai Unió egyáltalán haladékot adott 2015-ig.
Az Európai Bizottság elmúlt hetekben Budapestre látogató tagjai megerősítették, hogy nem egyeznek bele a dugódíj törlésébe, de még a halasztásába sem - írja a Népszabadság szerdán.
A következő 2-3 évben valószínűleg nem lesz dugódíj Budapesten - mondta Vitézy Dávid BKK-vezér a Porfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián. Szerinte a 4-es metró, illetve a fonódó villamoshálózat elkészülte után azonban már érdemes beszélni a rendszer bevezetéséről.
Nem szerepel majd a tömegközlekedés a főváros 2013-as költségvetésének tervezetében, mert még nem lehet tudni, honnan lesz forrás a finanszírozásra – mondta a hvg.hu-nak Tarlós István. A főpolgármester szerint „neki mindegy, milyen forrásból” érkezik a központi támogatás a BKK-nak, de a pénzre szükség van. A közműadó egy kormányzati forrásunk szerint biztosan nem az önkormányzatoké lesz.
Több német tartomány szorgalmazza a behajtási díj bevezetését a nagyvárosokban. Csütörtöki sajtójelentések szerint akár 6,10 eurós díjat is kivethetnek az autósokra.