#máv
A magyarok alig ötöde tartja elfogadhatónak a vasút állapotát egy felmérés szerint
Százból csak három ember elégedett a vasúti járműflottával, a magyarok 35 százaléka szerint viszont „nagyon aggasztó” a műszaki állapot, ami azonnali beavatkozást igényel – derül ki egy friss kutatásból. A mellékvonalak bezárása az emberek 41 százalékának okoz kisebb-nagyobb gondot.
Pálfordulás a vasúthelyettesítő buszoknál: mégis lehet jegyet venni a sofőröknél
Pénteken még úgy volt, hogy kizárólag előre váltott jeggyel vehető igénybe a vasúti mellékvonalak bezárása után a “vonathelyettesítő autóbuszos kiszolgálás”, ez már az éles üzem első napján megváltozott.
Lázár János Ménesbirtoka száguld, a mezőhegyesi vonat viszont leállt
A mezőhegyesi Ménesbirtok számolatlanul nyeli a tízmilliárdokat, miközben a birtoktulajdonos alapítvány elnöke miniszterként asszisztált az itteni vasút bezárásához. Úgy tűnik, hogy a buszlobbi lenyomta a környezetbarát közlekedési minisztert.
Kedd reggel a MÁV-nál: 15 vonat el sem tudott indulni, kettő menet közben romlott el
Nem indult fényesen a nap a vasútnál, a mellékvonalak bezárása után is küszködnek azzal, hogy el tudjanak indítani vonatokat. A bezárást követő hajnalban és reggel szinte semmi nem jött össze.
75 éve indult az egykori Úttörővasút – hétfőn családi programok lesznek a Gyermekvasúton
A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton, akkor még Úttörővasútként 1948. július 31-én indult el az első vonat, a 75. évfordulóra színes programokkal készülnek.
És akkor fél Európa a Hősokk terén nyaral
Extrém hőség tombolt Európa nagy részén; tovább csökkent a magyar irányadó kamat és az MNB szerint folytatódhat a gazdasági helyzetünk javulása; kútba esik a nagy Mbappé-üzlet, de a szaúdi nyomulás így is egyre nagyobb a sportban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Gázolt a vonat Kecskemétnél, pótlóbuszok közlekednek
A tragédia idején a fény- és félsorompó is tilos jelzést mutatott.
Közlekedő Tömeg: Gyávaságból zárnak be napok alatt mellékvonalakat
A MÁV és a közlekedési minisztérium az ellenállást akarja elkerülni a pár nap alatt végrehajtott vonalbezárásokkal, van olyan érintett önkormányzat, ahol mindenki szabadságon van.
Őszintén vall a MÁV-Volán csoport a vasútvonal-bezárások hátrányairól, de előnyöket is felvillant
Néhány esetben hosszabb lesz busszal a menetidő, mint a leálló vasúttal – ismerte el a MÁV-Volán csoport, amely viszont azzal vigasztalja az utasokat, hogy a buszok napraforgómezők mellett haladnak majd, és bár kerékpárt nem lehet felvinni rájuk, lesz rajtuk USB-töltő.
Óvatos felcsúti kisvasutazással bírálja a fideszes polgármester Orbánt és a vasútvonal-bezárásokat
Fábry Szabolcs a mellékvonalak bezárása ellen kikelő írásának kritikái ellenére mégis olyan címet adott, ami azt hirdeti, hogy Orbán Viktornak van igaza.
Egy Volán-gyorsjárattal próbálja a kormány tompítani a vasútvonal-bezárásokat
A tíz, augusztustól Volánbusszal kiváltandó vasúti mellékvonalból kettőnél is lassabb lesz az ígéretek ellenére a vonatnál a busz, de az egyiknél, a Dombóvár-Komló viszonylaton egy expressz buszjárattal próbálnak ezen javítani – árulta el a friss tervet a hvg.hu-nak Gulyás Gergely miniszter.
Vitézy: 2034-ig várhatunk arra, hogy a MÁV-ot nyomás alá helyezze a piaci verseny
A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.
Nyílt levélben szólítják fel Orbán Viktort, hogy tegyen a vasútvonalak bezárása ellen
A levél szerint a mostani gyors döntés közvetlen oka, hogy a miniszter megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg. Az aláírók szerint az nem perspektíva, hogy adjunk irreálisan olcsó bérletet az embereknek, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.
Videó a Kőbányán kigyulladt dízelmozdonyról
Akkora volt a füst, hogy a vasúti közlekedést teljesen le kellett állítani ezen a szakaszon.
Fülke: A MÁV 2010 óta nincs rajta a kormány problématérképén
Miért kellett tíz vasútvonalat bezárni? Meddig bírja a MÁV járműparkja az erőn felüli teljesítményt? Miért csak látványpolitikát folytatott a Fidesz a vasúton? Lesz-e valaha repülőalternatíva a vonat nemzetközi szinten? Közéleti podcastunkban utánajártunk, honnan erednek a MÁV problémái és mit okoz az életképes vasút hiánya a magyar társadalomban.
Ami nem változott száz éve: hagyják lerohadni a vasutat, majd felújítás helyett bezárják
Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el?
Vitézy Dávid kitart a vasútvonalak megmentése mellett, az illetékes államtitkár szerint megártott neki a meleg
„Szakmai érvekkel” vágott vissza Vitézy Dávidnak utódja, Nagy Bálint közlekedési államtitkár. „Vitézy Dávidnak megártott a meleg” – írta a politikus, miután Vitézy Dávid kiállt a megszüntetésre ítélt magyarországi vasútvonalak megtartása érdekében.Vitézy Dávid válaszában méltatlannak és komolytalannak nevezte Nagy Bálint kommentjét.
A most leálló tíz vasúti mellékvonalból hármat éppen Orbánék nyitottak újra
Alacsony kihasználtságú vasúti mellékvonalakat zár be augusztustól a kormány – az az Orbán-kabinet, amelyik ugyanezért „vasútrombolást” kiáltva hibáztatta ellenzékből a baloldali kormányokat, majd kampányígéretté tette a vonalak visszanyitását. Kormányra kerülve többel így is tett – most éppen ezek közül maga zár be újra hármat. A cél nem a takarékosság, hanem a leállás után felszabaduló néhány jármű és a személyzet forgalmasabb vonalakra irányítása.
Elismerte a MÁV, hogy bezárnak 10 vasúti mellékvonalat
Szerintük a buszokra váltás nem függ össze a hodászi balesettel, amiben több utas is megégett, hanem a jármű- és személyzethiány az oka.

Török Gábor: Hatalmi átrendeződés zajlik a Fideszben
Szerinte Gulyás Gergely és Rogán Antal helyzete megrendülhetett a kormánypártban.
Medián: A fideszesek többsége is Magyar Péter áfajavaslatát kérné, nem Orbán visszatérítéses ígéretét
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Kösz, jól Schwab Richárddal: Ha a barátaid kocsmában ünnepelnek, kell egy másik társaságot is választani
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?
Új magasságokban a kormányzati sikerkommunikáció: harmadik éve dicsekednek ugyanazzal a fejlesztéssel
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Egy belső sávban „ragadt” autóst büntettek a rendőrök – videó
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Balogh Gábor az öttusasikerekről: „Ezekben az eredményekben sem a szövetség, sem én nem fogunk díszelegni”
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.