Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#vasút

hvg.hu Gazdaság

És akkor Kína miatt görcsbe rándul a fél világ gyomra

Hajmeresztő fapadosság a tízmilliárdokból felújított vasútvonalon, ledózerolják a sokáig a pikszisben levő jobboldali pénzember bankját, Matolcsyék banktitkot szivárogtathanak, csak hogy befeketítsenek egy újságírót, Kína beparáztatja a kőgazdag befektetőket, a félrelépős weboldal feltörése öngyilkosságba hajszolt embereket. Tovább is van, mondjuk még – ez történt a gazdaságban.

Szlavkovits Rita Itthon

Alkonyattól pirkadatig: Egy éjszaka a kerítésnél

Röszkénél a vasúti sín az egyetlen, amely áttör a drótakadályon. Amikor éjszakánként nincs vonatközlekedés, megélénkül rajta a forgalom. A menekültek a síneken jönnek, de a környező határzárat is tesztelik, egyre több a lyuk a kerítésen. Egy éjszakát a sínek mellett töltöttünk, amikor a legszürreálisabb a rendőrök és menekültek között folyó macska-egér játék.

Murányi Krisztina Gazdaság

Fogja az ember a fejét a 44 milliárdos vasútfelújítás láttán

Most két jelzőőr ül egy személyautóban, és amikor a mobiljuk megcsörren, kiszállnak, és egy piros tárcsával megállítják a sűrű autós forgalmat. Az egy hete átadott, alig pár perccel rövidebb utazást ígérő, tízmilliárdokból felújított Budapest–Esztergom-vasútvonalon ugyanis a fénysorompó még nem működik. Ürömnél a P+R parkoló és az állomás autóval megközelíthetetlen, gyalogosan pedig szinte értelmetlen odamenni.

hvg.hu Gazdaság

A magyar vasút az utast palira veszi

Kánikula van? Késnek a vonatok. Vihar jött? Késnek a vonatok. Esik a hó? Késnek a vonatok. Vagy csak úgy elszakadt a felsővezeték? Késnek a vonatok. Sokat és gyakran. Magyarországon. Az utasok érdemi tájékoztatás híján nem tudják, mi is történt, mikor indulnak valóban a szerelvények, a kalauzok meg tartják a hátukat, pedig ők sem tudnak semmit. Nálunk még attól is elveszik a pórul járt utas kedvét, hogy kártérítésért harcoljon. Németországban a vasúttársaság enni- és innivalót ad, a taxi vagy a szállás árát is állja késés vagy kimaradás esetén. Amerikában a tájékoztatás az első, nem a sunnyogás.

hvg.hu Itthon

Marad a csigatempó a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

Csütörtöktől újra járnak a vonatok a Budapest és Esztergom között felújított teljes vasútvonalon, de a menetidő alig pár percet csökken csak. Az Index szerint alap esetben 5 percet nyernek az utasok a korábbiakhoz képet, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőnél viszont 17 perc megtakarítást ígérnek a gyorsított járatokon, vagyis csak egy részén a vonatoknak. Évekig tartott a vonal felújítása, korszerűsítése, átépítése, 44 milliárd forintba került, és még mindig nincs kész: a villamosítás még csak ezután jön.

MTI Itthon

100 kilométerrel száguldana a tramtrain Szeged és Vásárhely között

Felújított, villamosított és helyenként kétvágányúra bővített pályán járhat majd Szeged és Hódmezővásárhely között a tramtrain. 20 perces követési időt terveznek, amelyet betétjáratokkal 10 percesre sűríthetnek csúcsidőben. Hódmezővásárhely polgármestere szerint a 2020-ig tartó uniós ciklusban elkészül a beruházás.

MTI Gazdaság

Elmondta az NFM, hol lehet a következő vasútfelújítás

Az új, 2020-ig tartó uniós költségvetési időszak forrásaiból finanszírozott vasútfejlesztések 2016 első felében indulhatnak meg legkorábban, a dél-balatoni vasútvonal vagy a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakasz felújításával – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium pénteken.

MTI / hvg.hu Itthon

Öt város vasútállomásának felújítását ígéri a MÁV

Két év alatt több mint 4,3 milliárd forintból húsz vasútállomás, illetve megállóhely újulhat meg itthon. Egyebek mellett Esztergom-Kertváros, Gyula, Karcag, Kisújszállás és Püspökladány állomásépületét hozzák rendbe.

MTI Itthon

Fónagy elmondta, hol újítják fel a vasutat 2020-ig

A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakban összesen ezermilliárd forint jut a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, ebből a transzeurópai közlekedési hálózat itthon szakasza 800 kilométer hosszban újul meg – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára pénteken újságíróknak Budapesten.

MTI Itthon

Meddig ürítünk még a sínek közé?

A MÁV-Start 2112 személykocsiján "sínek közé pottyantós illemhelyek" vannak, míg az európai színvonalú, zárt tartályos vécék 551 járműben kaptak helyet. 10-15 év még kell, hogy előbbiek teljesen eltűnjenek.

1
47 48 49 50 51
72
Facebook tényellenőrzés nélkül: az internetjogász elmagyarázza, kinek a zsebére megy a játék

Facebook tényellenőrzés nélkül: az internetjogász elmagyarázza, kinek a zsebére megy a játék

Kanada visszavág: ha Trump kereskedelmi háborút indít, lesz válaszuk

Kanada visszavág: ha Trump kereskedelmi háborút indít, lesz válaszuk

Közel egy év sem volt elég az Apple-nek, hogy javítsa az iPhone-ok hibás ébresztőjét

Közel egy év sem volt elég az Apple-nek, hogy javítsa az iPhone-ok hibás ébresztőjét

Megjavította a hibás szkafandereket a NASA, fél év után újból lesz űrséta a Nemzetközi Űrállomáson

Megjavította a hibás szkafandereket a NASA, fél év után újból lesz űrséta a Nemzetközi Űrállomáson

Bámulatos marketingfogásokkal lett világhírű az itthon legismertebb magyar festő – Munkácsy Mihály a Szépművészetiben

Bámulatos marketingfogásokkal lett világhírű az itthon legismertebb magyar festő – Munkácsy Mihály a Szépművészetiben

Zelenszkij azt állítja, elfogtak két sebesült észak-koreai katonát Oroszországban

Zelenszkij azt állítja, elfogtak két sebesült észak-koreai katonát Oroszországban

Úgy néz ki, sikerült rájönni, mitől lesz sikeres egy könyv vagy egy film

Úgy néz ki, sikerült rájönni, mitől lesz sikeres egy könyv vagy egy film

Eltűnt magyar ikerpárt keres a rendőrség Skóciában

Eltűnt magyar ikerpárt keres a rendőrség Skóciában

Elvitték a 33 milliárdos főnyereményt az Eurojackpoton 

Elvitték a 33 milliárdos főnyereményt az Eurojackpoton 

A címlapról ajánljuk