szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A jeges teák kiskereskedelmi forgalma 2007 május és 2008 április között 14 milliárd forintot tett ki, az eladások mennyiségben 23, értékben 19 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

A felmérés szerint a legkedveltebb a citrom és az őszibarack ízesítésű jeges tea, amelyek a bolti eladás 87, illetve 83 százalékát teszik ki. A jeges teák értékesítésében a 400 négyzetméter feletti üzletek viszik el a forgalom mintegy kétharmadát. Az AC Nielsen adatai szerint egy liter jeges tea fogyasztói átlagára 2006 áprilisban 175 forint, 2007 áprilisban 171 forint, az idén áprilisban pedig 169 forint volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Plázs

Egy liter üdítővel 32 kockacukrot szopogatunk el

A boltokban kapható üdítőitalok némelyikében literenként 32 kockacukornak megfelelő mennyiségű cukor van, de még a főleg édesítőszerrel készülő light változatokban is lehet akár 14 kockacukornyi.

MTI Gazdaság

Ásványvízpiac: többet iszunk, kevesebbet fizetünk

Az ásványvizek forgalmának fellendülése az idén is folytatódik az ACNielsen 2005 márciusa és 2006 februárja között végzett felmérése szerint. Az éves kiskereskedelmi forgalom értékben 34 milliárd forint, mennyiségben pedig megközelíti az évi 680 millió litert.

hvg.hu Plázs

Anyagcsere problémákat okoz az üdítőfogyasztás

Azok az emberek, akik naponta fogyasztanak különféle üdítőitalokat, ötven százalékkal növelik a szívbetegséghez vezető metabolikus szindróma kialakulásának esélyét, mint azok, akik egy pohárnál kevesebbet isznak meg egy nap – állítja egy új tanulmány, amely szerint teljesen mindegy, hogy diétás vagy cukros italról van-e szó.

hvg.hu Tech

A palackozott ásványvíz környezeti ártalmai

Az egészséges életmód szimbólumának számító palackozott ásványvizek előállítása nagy mértékben károsítja a környezetet és rengeteg természeti erőforrás felhasználását követeli meg.

hvg.hu Vállalkozás

Új ásványvíz a magyar piacon

Spanyol üdítőital franchise-hálózat az üditőital-automatákkal együtt Fonsana márkájú spanyol ásványvizet is piacra dob Magyarországon. Az URuVANA Hungary Kft. két alapító tulajdonosa Baranyai Zoltán és Kokas Sándor, a Dakexpo Kft. közreműködésével június 30-án aláírták a mester-franchise szerződést Jose Manuel Condéval, a spanyol cégtulajdonossal.

hvg.hu Itthon

Szőke kóla, barna kóla: hidegháború az üdítőfronton

Az amerikai kólaital a szocializmusban évtizedekig az imperializmus rettegett, ám vágyott szimbólumának számított, ami ellen a baráti országok saját kóláikkal vették fel a harcot. Cikkünkben megkíséreljük feleleveníteni, idehaza mi mindennel itatták a kólára szomjúhozó lakosságot a háború után megjelent legendás csatos Bambi és a késői szocializmus Traubisodájának időszaka között. Hidegháború az üdítőfronton.