Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban ügyvezető lett.","shortLead":"Az egykori elhárítótiszt információtechnológiai céget alapított, miután részben ukrán tulajdonban lévő vállalatokban...","id":"20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2007e234-6b79-4678-bafe-33a69f9178ac.jpg","index":0,"item":"294abbaf-0796-4cd5-946a-92645ee66257","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-balajti-laszlo-alkotmanyvedelmi-hivatal-information-technology-cluster","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Saját vállalkozást indított az Alkotmányvédelmi Hivatal volt főigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben túlszárnyalja a klasszikus lőfegyvereket, és azt is be lehet állítani rajta, hogy mekkora sérülést okozzon.","shortLead":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben...","id":"20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b.jpg","index":0,"item":"4dc3fc67-a7cf-47bb-bd12-d993fce97e59","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","timestamp":"2025. június. 06. 08:03","title":"3000 lövés percenként: megmutatták, mire képes az új kínai csodafegyver – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","shortLead":"Több mint 240 milliárdos bevételi eredménye mellé szép nyereség is járul, bár ez már nem rekord.","id":"20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38873e93-f5cf-4462-a170-8c75d0cd794e.jpg","index":0,"item":"7516e43c-b122-4427-8a2a-70d30c9b887f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_mvm-paksi-atomeromu-zrt-2024-es-eredmenye-bevetel-profit-energiatermeles-beszamolok-2025","timestamp":"2025. június. 06. 07:54","title":"Évtizedes rekordot döntött árbevételben a paksi atomerőmű ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól ugyanis az önerőt akár teljes egészében készpénzben is meg lehet fizetni. Jelenleg a készpénzben teljesített vételárrészlet nem haladhatja meg a vételár – csere esetén a vételár-különbözet – 10 százalékát.","shortLead":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól...","id":"20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"d72308cc-4bd0-4eaf-8b95-ce7b3d33d06a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Jön a készpénz a falusi csok-nál és a csok plusznál is: zsebből is rendezhető lesz a kapcsolódó vételárrész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e5f8a9c-eaf3-46de-be0a-6e18620d7c67","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Székesfehérvár fideszes polgármestere abban reménykedik, hogy Vitályos Eszter csak rosszul fogalmazott. Fülöp Zsolt, Szentendre vezetője pedig arról beszélt, hogy a városban sokakban megütközést váltott ki a kormányszóvivő kijelentése.","shortLead":"Székesfehérvár fideszes polgármestere abban reménykedik, hogy Vitályos Eszter csak rosszul fogalmazott. Fülöp Zsolt...","id":"20250605_cser-palkovics-picsogas-siras-vitalyos-kormanyszovivo-bocsanatkeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e5f8a9c-eaf3-46de-be0a-6e18620d7c67.jpg","index":0,"item":"74c6b915-c698-4bd4-87df-de51bb5289ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_cser-palkovics-picsogas-siras-vitalyos-kormanyszovivo-bocsanatkeres","timestamp":"2025. június. 05. 19:41","title":"Cser-Palkovics a picsogást és sírást emlegető Vitályosnak üzent: Várom kormányszóvivő asszony bocsánatkérését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","shortLead":"A vita azt követően robbant ki, hogy múlt héten egy határvillongásban életét vesztette egy kambodzsai katona.","id":"20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bba11e60-fce3-42fe-998b-d1986513d7ac.jpg","index":0,"item":"4226ca4e-2886-460c-801c-2ab92a8dfaf4","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_kambodzsa-thaifold-hatarvita-katonai-feszultseg-hatarvillongas","timestamp":"2025. június. 06. 13:18","title":"Fellángolt egy határvita Thaiföld és Kambodzsa között, Bangkok magas szintű katonai művelettel fenyegetőzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre lehet számítani.","shortLead":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre...","id":"20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6.jpg","index":0,"item":"675cdb28-608d-45dd-bb58-c29fc1f142bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","timestamp":"2025. június. 05. 12:03","title":"Ingyen jöhet egy rakás új funkció az Apple fülhallgatóiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár percre is. Van, aki a fővárost hibáztatja, másnak pedig tetszik a kiállás „a jogainkért”. De miért mondja Karácsony Gergely főpolgármester, hogy ennek a játszmának csak vesztese lehet? Pitner Gábor és Solymos Kristóf riportja.","shortLead":"Tíz percre megállt minden: a busz, a villamos, a metró. A kormány elvon, a főváros pedig visszafeszít – ha csak pár...","id":"20250606_budapest-leallas-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dc951ed-ada1-4807-9928-89549d14fe05.jpg","index":0,"item":"fd593023-c4bb-41cf-ae30-0c8f2ca7bc26","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_budapest-leallas-video-ebx","timestamp":"2025. június. 06. 17:55","title":"Van, aki „elküldené kapálni a Karácsonyt”, mert mit tehetne szerencsétlen kormány? – Videón Budapest leállása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2018-ban már komoly nyereséget termelt a ferihegyi reptér, amit a tulajdonosok osztalék formájában ki is vettek. A reptér üzemeltetése és vagyonkezelése könyv szerint több mint 700 milliárd forintot ér, az államnak elég lenne a felét megvenni, hogy irányító befolyása legyen, vagyis csak pár szuperstadion árát kellene leszurkolni.
Szűk 25 milliárd forint nyereséget termelt a ferihegyi Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. – derül ki a cég 2018-as beszámolójából. Ez nagyon jó eredmény, különösen annak fényében, hogy a vállalat 2016-ig veszteséges volt, abban az évben 5,6 milliárd, 2017-ben pedig 11 milliárd nyereséget termelt. Anyavállalata, az Airport Holding Kft. pedig 77 628 323 euró osztalék kifizetéséről határozott a tulajdonosoknak:
a német AviAlliance GmbH-nak (55,4 százalékos tulajdonrész),
a kanadai Caisse de dépot et placement du Québecnek (21,2 százalékos tulajdonrész),
a Szingapúrban bejegyzett Malton Investment Pte Ltd-nek (23,3 százalékos tulajdonrész).
Ezzel szemben a Budapest Airport mindössze 483,4 millió forint vagyonkezelési díjat fizetett a magyar államnak a reptér üzemeltetéséért cserébe, illetve a csoport összesen 5,8 milliárd forint nyereségadót (elsősorban társasági adót) fizetett.
Máté Péter
A nagyját Gyurcsányék privatizálták
A kormányból már 2019 elején komoly támadások érték a repteret, de azok még relatíve alacsony szintről Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség budapesti fejlesztésekért felelős helyettes államtitkárától érkeztek. A hvg.hu forrásai már akkor azt vélelmezték, hogy Schneller nem magánvéleményének adott hangot, hanem a kormány álláspontját képviselte.
Nagyon úgy tűnik, valóban így volt, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter július végén már azt mondta a Budapest Airportról: „Legjobb lenne, ha eladnák a repteret, és elmennének.” Gulyás szerint a kormány elmondta a reptér tulajdonosainak, ha ennyire képesek csak, jobb, ha eladják. Pár nappal később minisztertársa, Palkovics László azt nyilatkozta: a kormány szándéka az, hogy a budapesti repülőtér működőképes legyen, szerinte most nem az.
A repülőtér egyébként nem a Budapest Airport tulajdona, hanem a magyar államé, a cégnek csak üzemeltetési és vagyonkezelési joga van rá 2080-ig. A Budapest Airport 75 százalékos tulajdonrészét még a Gyurcsány-kormány privatizálta 2005-ben, a maradékot pedig az Orbán-kormány 2011-ben arra hivatkozva, hogy a kisebbségi részesedés már úgysem „biztosít érdemi szerepet a Budapest Airport Zrt. stratégiai működésében”.
A kormánynak már nem kell sokáig elégedetlennek lennie a Budapest Airport menedzsmentjével, legalábbis a mostanival nem. Év végével ugyanis távozik a Budapest Airport éléről Jost Lammers vezérigazgató, aki 2020-tól a müncheni repülőtér vezetője lesz. (Frissítés: Cikkünk megjelenése után kiderült, hogy az AviAlliance-nál több mint egy évtizede dolgozó Rolf Schnitzlert nevezték ki a budapesti reptér élére.) Jost Lammers 2007 óta a Budapest Airport vezérigazgatója, korábban a düsseldorfi repülőtéren a földi kiszolgáló vállalatnál és az athéni repülőtér vezetőségében dolgozott. A müncheni Franz Josef Strauss Nemzetközi Repülőtér Európa egyik legforgalmasabb légikikötője, tavaly 46 milliós utasforgalmat bonyolított. Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője már július 1-ével távozott posztjáról. Új ember érkezett a vállalat fejlesztési igazgatóságának élére is, René Droese, ő a Budapest Airport Zrt. ingatlangazdálkodási és cargo üzletágának vezetője volt korábban.
Máté Péter
Több mint 700 milliárdot ér könyv szerint
2005-ben a 75 éves koncesszió eladása 1,5 milliárd eurót, vagyis akkori árfolyamon körülbelül 466 milliárd forintot hozott az államnak. A reptéren azóta voltak komoly fejlesztések, a koncesszió értéke az eltelt idővel viszont amortizálódott. Mindezekkel együtt az Airport Holding a vagyonkezelt eszközöket (a koncessziós jogon túl földterület, építmények stb.) 2018. december 31-én 2,3 milliárd euró értéken tartotta nyilván, ez körülbelül 735 milliárd forintnak felel meg. Igaz, a Budapest Airportnak van 1,4 milliárd euró tartozása is, főleg saját magyarországi anyacégével szemben. Az egész Airport Hungary-csoport 250 milliárd forinttal tartozik saját tulajdonosainak, illetve ezen kívül egyéb kötelezettségei is vannak.
Egy szó, mint száz, ha tulajdonosai el akarnák adni a Budapest Airportot koncesszióstul, az üzlet értéke aligha lenne kisebb 735 milliárd forintnál, különösen, hogy a reptér jelenleg jól teljesít, nyereséget termel. Az a megállapodástól függne, ebből mennyit kellene kifizetni, és esetleg mennyit lehetne megúszni adósságátvállalással.
Amikor a kormány miniszterei arról beszélnek, a tulajdonosoknak esetleg el kellene adniuk a Budapest Airportot, vélhetően úgy értik, hogy a magyar államnak kellene eladniuk – hiszen hiába jönne új tulaj, semmi sem garantálja, hogy az a kormány szája ízének megfelelőbb vezetést állítana a reptér élére. Az államnak minimum 50 százalékot meghaladó részesedésre lenne szüksége ahhoz, hogy érdemi beleszólása lehessen a reptér üzemeltetésébe, például a cég vezetőinek kiválasztásán keresztül. Ehhez az kéne, hogy legalább az AviAlliance eladja a részesedését, a két kisebbségi tulajdonos pakettjei ugyanis együtt sincsenek 50 százalék fölött.
Máté Péter
Mint említettük, nem egyértelmű, konkrétan mennyi pénzt kellene leszurkolni a Budapest Airportért vagy legalább a többségi részesedésért. Mindenesetre ha nagyon akarna, a kormány minden bizonnyal össze tudna kaparni pár száz milliárd forintot. Összehasonlításképp: az új Puskás stadion ára közel 200 milliárd forint, és a jelek szerint az új multifunkciós kézilabdacsarnok sem lesz olcsóbb 115 milliárdnál. Ugyanakkor biztos, hogy ez a kiadás se a 2019-es, se a 2020-as büdzsébe nincs betervezve, a hatalmas költségvetési tartalékok ellenére valahonnan biztosan hiányozna.
Az már más lapra tartozik, hogy a Fidesz az elmúlt évek tapasztalatai alapján előszeretettel államosít és központosít, de a központosított rendszerek működtetése aztán már nem szokott olyan jól sikerülni – erre kiváló példa a közoktatás, amit az önkormányzatok 2012-es adósságkonszolidációjakor kormányzati hatáskörbe vontak, teljesen centralizáltak, majd részben decentralizáltak, mert az iskolákban nem volt kréta sem, ha a központból nem kaptak engedélyt krétavásárlásra.
Erőszakos visszaállamosításról egyelőre nincs szó
A kormányzati nyilatkozatok alapján egyelőre nem tűnik úgy, hogy egyszerűen vissza akarnák államosítani a reptér üzemeltetését. Palkovics azt mondta, „tárgyalnak a tulajdonossal”, ha az egyeztetések nem vezetnek eredményre, akkor „megkérik”, hogy adja el „másnak”, mert „egy konzervatív kormány nem tehet semmit más tulajdonával kapcsolatban”.
MTI / Illyés Tibor
Utóbbi kijelentés persze nem igaz, Ferihegy történetében már volt példa államosításra, és épp az Orbán-kormány követte el, igaz, nem a mostani, a negyedik, hanem még az első. A 2B terminált a kanadai Airport Development Corporation (ADC) építette, a cég résztulajdonában levő Ferihegyi Utasterminál-fejlesztő Kft. pedig az 1998-as átadás után 2010-ig kapott jogot az üzemeltetésre. Majd jött az első Orbán-kormány, és ezt 2001-ben egy tollvonással megszüntette, az üzemeltetést pedig a Budapest Airportra bízta. Az egyoldalú szerződésbontásnak persze ára van, a kanadai cég a Világbank mellett működő vitarendező fórum, az International Center for Settlement of Investment Disputes (ICSID) előtt pert indított emiatt, amit meg is nyert, a magyar államnak 77 millió dolláros kártérítést kellett fizetnie.
A kormánynak az erőszakos államosításon túl természetesen vannak más eszközei jogszabályalkotóként és -végrehajtóként. Gulyás Gergely erre utalt is: „A kormánynak vannak eszközei, ezekkel élünk is.”
Ami az eszközöket illeti, a reptér éjszakai zajterhelésével kapcsolatban például két intézkedést vezettek be:
5-ről 10 csomóra nő az a megengedett hátszél, amelynél a gépek fel- és leszállását engedélyezik, ellenkező esetben másik kifutópályára terelik a repülőket,
zajterhelési díjat vezetnek be, maximum ezer eurót.
Utóbbit abban az esetben kell fizetniük a légitársaságoknak, ha a mélyalvás időszakában, azaz éjfél és hajnali 5 óra között repülnek Budapest felett. A pénzt a Budapest Airport a repülőtér környékén élők kártalanítására fordíthatja, ablakcserére, szigetelésre költheti majd. Előbbi módosítás miatt pedig könnyebb lesz az agglomeráció felől érkeztetni a gépeket, nem pedig a város felől. Egyébként a légitársaságok által fizetendő díjakat a kormány rendeletileg határozza meg, szóval komoly ráhatása van a jövedelmezőségre.
MTI / Koszticsák Szilárd
Jó eséllyel nem csak a csikkek és a zaj van a háttérben
Amúgy nem egészen világos, a kormánynak mi a problémája a reptér vezetésével. A támadások mögött három indok állhat (illetve ezek valamilyen kombinációja):
A kormányt valóban a Ferihegyen tapasztalható gyakorlati, hétköznapi problémák zavarják;
A reptér tervezett vasúti kapcsolata miatt van vita a Budapest Airport és a kormány között;
A központosítást már ujjgyakorlatként űző kormánynak elvből szúrja a szemét a Budapest Airport, amely tőle függetlenül üzemelteti Magyarország egyik legfontosabb eszközét.
Ami az első tételt illeti, tény, hogy a reptéren a mosdók tisztasága, felszereltsége, a dohányzóterasz állapota stb. hagy maga után kívánnivalókat, ezek ráadásul olyan dolgok, amelyeket különösebb anyagi ráfordítás nélkül meg lehetne oldani, sőt már réges-régen rendezni kellett volna. A felelősség pedig a Budapest Airporté, még akkor is, ha a problémákat a reptéren működő egyik vagy másik cég okozza. Tény továbbá, hogy a reptér kicsi, mára már túlzsúfolt, sok gépre a betonról kell felszállni, az ezzel kapcsolatos kellemetlenségek megszüntetése viszont már nagyon komoly beruházásokat igényel, ami folyamatban van: a Budapest Airport 225 milliárd forintért épít új terminált a meglévő kettő mellé. A jelenlegi fapados (mármint a fapados légitársaságokat kiszolgáló, fapados kivitelű és állapotú) terminál már 2020. január 1-ével megszűnik.
Lehetséges, hogy a reptér kiépítendő vasúti kapcsolata miatt van vita a kormány és a Budapest Airport között. Homolya Róbert, a nyáron kinevezett MÁV elnök-vezérigazgató a hvg.hu-nak adott interjújában azt mondta, a Budapest Airport, mint a reptér üzemeltetője, megtorpedózhatja a vasút megépítését. Ráadásul egyelőre nem világos, miféle vasúti kapcsolatot akar a kormány építeni. 2019 elejéig úgy volt, hogy a meglévő, szolnoki MÁV-vonalra építenének egy hurkot a reptérhez. Aztán a hvg.hu kiderítette, hogy a kínai állami CRCC vasúti járműgyártó is bejelentkezett a projektre egy teljesen más, közvetlen vonal tervével, amely a Keleti pályaudvart kötné össze a reptérrel.
Szeptember 22-étől Szöulba, jövő márciustól pedig Szófiába, Prágába, Belgrádba, Stuttgartba, Bukarestbe és Brüsszelbe indít közvetlen járatokat Budapestről a LOT. A rövidtávú járatok beindításával a magyar főváros a lengyel légitársaság fontos csomópontjává válik. Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója hangsúlyozta, ez csak az első lépés volt, s újabb járatok is várhatóak. A vezérigazgató szerint ugyanis egy igazi csomópont, azaz hub legalább 50-100 célpontot szolgál ki.