szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Felmondólevelet küdött mintegy 10 ezer alkalmazottjának a német Schlecker drogériahálózat, miután kudarcba fulladtak az átmeneti társaság létrehozásáról, annak finanszírozásáról szóló tárgyalások.

Mivel az elmúlt napokban az alkalmazottak közül többen önként távoztak, most a még alkalmazásban álló mintegy 10 ezer dolgozónak kellett felmondani. Az 50 éve családi vállalkozásként indult cég fénykorában több mint 10 ezer üzletet működtetett Németországban. A vállalat 2006 óta veszteséges, csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárnia, éves vesztesége pedig 200 millió euró volt. A Schlecker végül idén januárban csődvédelem alá került és egy átmeneti társaság létrehozása révén akarták szanálni, de az érintett tartományi kormányok nem voltak hajlandók ennek érdekében a 70 millió euró értékű hitelgaranciát vállalni.

Ágazati elemzők szerint a Schlecker azért került válságba, mert nem fejlesztette üzleti modelljét és nem korszerűsítette puritán berendezésű üzletekből álló hálózatát. A márka megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán, míg a feltörekvő versenytársak a modern, kényelmes üzletekben az illatszerek és háztartási szerek mellett egy sor szolgáltatást és "életérzést" is kínálnak a vásárlóknak.

A drogérialánc 2006 elején jelent meg a magyar kiskereskedelemben, 2010 végén pedig úgy döntött, kivonul a piacról. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német dm-nek és Rossmann-nak már több száz. A Schlecker végül 2011 elején távozott a magyar piacról.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!