szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

A vásáron mintegy kétszáz játék premierre kerül sor.

A vásáron mintegy kétszáz játék premierre kerül sor. A kölni vásáron megtekinthető újdonságok kerülnek majd az üzletek polcaira a karácsonyi szezonban.    A számítógépes játékok milliárdos üzletet bonyolítanak. A német interaktív szórakoztató szoftver ágazat szövetségi képviseleti szervezete a BIU (Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware) számításai szerint az ágazat Németországban 1,56 milliárd eurós forgalmat bonyolított 2009-ben. A BIU az adathordozókon megvásárolt szoftverek mellett a letöltött szoftvereket is figyelembe vette számításaiban.

MTI

A PricewaterhouseCoopers (PwC) tanácsadó társaság 1,8 milliárd eurós forgalommal számol az online játékok bevételét és a mobiltelefonos játékok forgalmát, valamint az a játékba ágyazott reklámok forgalmát is figyelembe véve. Az ágazat forgalma azonban nem utolsó sorban a gazdasági válságnak betudható okokból visszaesett, ezért az idei évre a BIU nagyjából a tavalyival megegyező forgalomra számít, ezzel első alkalommal törik meg a hét egymást követő éve tartó folyamatosan emelkedő lendület.
   
A legnagyobb forgalmat Németországban a kifejezetten játék céljára kifejlesztett számítástechnikai eszközökre, az ún. játékkonzolokra írt játékok bonyolítják. A legújabb Xbox 360, a Playstation 3 és a Nintendo Wii konzolok a korábbi modellekkel együtt 2009-ben 857 millió eurós szoftver forgalmat generáltak. A személyi számítógépekre írt játékok forgalma csökken, de 413 milliós tavalyi németországi forgalmával egyáltalán nem tekinthető kicsinek. Az online játékok forgalmát csak megbecsülni lehet. A PwC az előfizetési díjak és a mikro-tranzakciók összegét 200 millió eurós nagyságrendre teszi, és egyúttal hatalmas növekedési potenciált tulajdonít az üzletágnak. Ehhez jön még a mobil készülékeken, telefonokon és tablet számítógépeken futó játékok árbevétele is.
   
Németországban a számítógépes játék szoftver ágazat mintegy 15 ezer alkalmazottat foglalkoztat a Paderborn egyetem mintavételes becslése szerit: forgatókönyv írókat, játéktervezőket, programozókat, producereket, marketing- és piaci szakembereket. Az egyetem kutatói szigorú értelemben a "játékgyártással" közvetlenül foglalkozó alkalmazottakat vették figyelembe, de a kiskereskedelmi értékesítéssel foglalkozókat már nem.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!