szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a YouTube-on is megtalálhatók az egyes platformokat régóta meghatározó hashtagek (címkék), a szolgáltató nem igazán használta ki őket. Ez változik.

Egy fokkal okosabbá teszi a hashtag alapú keresési lehetőséget a YouTube – közölte a szolgáltató egy rövid bejegyzésben. A módosítással szerintük élvezetesebb lesz a videomegosztó használata.

A címkék eddig is megtalálhatóak volt a YouTube-on, ám ezekre rákeresve csupán néhány felvétel volt előhívható. Utóbbi oka, hogy a szolgáltató mindeddig nem rendszerezte úgy az elérhető tartalmakat, mint mondjuk az Instagram, ahol egyetlen címkére szűrve képek és videók ezrei jeleníthetők meg.

hvg.hu

A fenti jelenség hatására most a YouTube is módosít a címkézés működésén. A változtatás célja, hogy a felhasználó érdekes új tartalmakra bukkanjon, ha egy őt érdeklő témában keres valamit. A felcímkézett videók minden esetben egyetlen felületen, összegezve jellenek meg, adott esetben több (tíz)ezer csatorna felvételéből. Az eredmény egy jóval nagyobb merítés, ahol garantáltan egy bizonyos kategóriában készült videókat találni.

A hashtag alapú keresés már működik, igaz, még van vele munka, de a YouTube szerint ez néhány nap múlva befejeződik. A funkciót úgy lehet a legegyszerűbben használni, hogy a videón belül, a leírásban kiválasztjuk az ott felsorolt (és minket érdeklő) címkék valamelyikét. A rendszer ezzel egy újabb lapra navigál, ahol hasonló felvételeket találhatunk.

hvg.hu

A funkciót úgy is használhatjuk, hogy a www.youtube.com/hashtag/yourterm címet bemásoljuk a böngészőbe, az URL végi “yourterm” részt pedig egy általunk választott címkével helyettesítjük. Ha például az ételek, a főzés, ami érdekel bennünket, akkor a “food” kulcsszót írjuk be. Ha azonban a száguldásért, a kocsikért bolondulunk, akkor az “auto”-val érdemes próbálkozni. A fejlesztés magyarul is tud, így tehát magyar kulcsszavak is beírhatók az URL-be, de tapasztalataink szerint ezzel csak néhány száz videó tallózható be. Ugyanitt érdemes szólni arról is, hogy a fejlesztés elsősorban asztali eszközön, számítógépen működik.

Az egyébként nem teljesen világos, pontosan milyen kritérium alapján jelenít meg találatokat a rendszer. A hashtagelésnek éppen, hogy az lenne a lényege, hogy a friss, népszerű tartalmakat lássa a felhasználó, de a YouTube-on ez nem így működik: a szolgáltató a régi (értsd: több éve készült), így már egyáltalán nem aktuális videókat is előhozza.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!