szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az átlagfelhasználó kevésbé, a hirdetők annál inkább szeretik a reklámokat, amelyeket egyre nehezebb kikerülni. A Google annak érdekében veti be a mesterséges intelligenciát, hogy a mostaninál elégedettebbek legyenek a hirdetők (és talán a felhasználók is).

Köztudott, hogy a Google nagyrészt a hirdetésekből él, és miután a YouTube is a birtokában van, egyre több a reklám a videómegosztón (és egyre nehezebb kikerülni ezeket). A keresőóriás most egy lépéssel tovább ment, és a Google Ads (Google hirdetések) rendszerében kiadott egy „kreatív útmutatást” arról, hogyan lehet jobbá tenni a YouTube-hirdetéseket a mesterséges intelligencia használatával.

MI-t használ a reklámvideók elemzésére, és visszajelzéseket ad annak érdekében, hogy a teljesítményük javuljon. Azonosíthatja például azokat a videókat, amelyekről hiányzik a márka logója, a hangalámondás, vagy épp nem megfelelőek a célközönség számára.

„A kreativitás az emlékezetes és hatékony kampányok mozgatórugója. Ma ez azt jelenti, hogy különféle formátumú, hosszúságú és stílusú eszközökkel kell rendelkezni a közönség és a legjobb teljesítmény eléréséhez” – olvasható a hivatalos blogbejegyzésben.

Az eszköz jövőre már valamennyi hirdető számára hozzáférhető lesz. Az eléréséhez be kell lépni a Google Ads-fiókba, majd rá kell kattintani a Kampányok ikonra. Ezután az Eszközök legördülő menüből a Videók lehetőséget kell választani. Megjelenik az Elemzés lap, a legördülő menüben pedig a szóban forgó videóhirdetés. Itt van egy külön rész – Ötletek, amelyeket érdemes kipróbálni –, amely a Google javaslataiból áll a YouTube-hirdetések jobbá tételére.

Google

„Mivel a technológia folyamatosan fejlődik, úgy képzeljük el, hogy a mesterséges intelligencia a marketingesek alapvető kreatív partnerévé válik, amely segíti a koncepcióalkotást, a végrehajtást és az elemzést” – áll még az említett közleményben, ahol az is olvasható, hogy a YouTube széles körű elérése és a MI precizitása megváltoztatja a hirdetéselhelyezés dinamikáját, ami értelmesebb interakciókhoz és a befektetés megtérüléséhez vezet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!