szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Órákat segít megspórolni az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencián (MI) alapuló személyi asszisztense. Az új MI „kolléga” szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi egy megbeszélésen elhangzottakat. Az Ersténél az MI hamarosan további területen, az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. A bank közölte: a közeljövőben már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.

Pillanatok alatt összeszedi és rendszerezi az interneten, nyilvánosan elérhető információkat, ha kell, piszkozatot ír, vagy összefoglal egy hosszú szöveget – ezeket a példákat hozza arra az Erste, miben segíti dolgozóit a napi munkában a bank új MI-asszisztense. A pénzintézet összes, több mint háromezer munkavállalója nap mint nap használja már a saját MI-asszisztensét. Ezen belül is több százan vannak, akiknek egy magasabb szintű megoldás áll a rendelkezésükre, mely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér, képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni, felkészít egy munkanapra. Rálátása van a naptárakra, e-mailekre, belső szövegekre, kérésre feladatlistákat tud összeállítani, átiratot gyárt és összegzést készít az online értekezletekről, vagy a megbeszélés előtt összeszedi, milyen levelezés folyt adott témában, milyen feladatok, kérések voltak, van-e válasz nélkül hagyott üzenet. A tesztidőszak tapasztalatai alapján az Erste munkatársai havonta több órát tudtak megspórolni az MI asszisztensek használatával – mondta el Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.

Az Erste közel két éve kezdte el a felkészülést, hogy a mesterséges intelligenciát a napi működésében alkalmazza. A már használatban lévő MI asszisztensek csak az első lépéseket jelentik ebben a folyamatban, hamarosan további fejlesztések is segítenek a munkavállalóknak a mindennapi munkában. Az OpenAI mesterségesintelligencia-modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. Minden, az ügyfelek kiszolgálásában részt vevő kolléga (fiókhálózati dolgozó, call centeres) saját, új, mindentudó „MI-kollégát” kap, amely a felmerülő nehéz, ritkán előkerülő kérdésekben tudja támogatni őket. Megkeresi a részletszabályokat, a különleges esetekre kialakított gyakorlatokat, felgyorsítva ezzel az ügyfelek kiszolgálását. A virtuális segítő integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, ennek köszönhetően a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni. Az Erste szerint banki dolgozóinak egy nehezebb ügyben nem kell hosszú perceken vagy akár órákon át keresniük a választ. Ezt a bank szerint az ügyfelek úgy érzékelhetik, hogy gyorsabban kapnak válaszokat összetettebb kérdésekre is.

Ha észreveszi, ha nem, működik: mire használják a magyar bankok a mesterséges intelligenciát?

Az ügyfelek számára időnként látható, néha láthatatlan, de mindenképpen érezhető eredményekkel jár, hogy a hazai bankszektornak is egyre több szereplője vetette bele magát a mesterséges intelligencia alkalmazásába.

Az MI-megoldások integrálása jelentős előnyöket nyújt a banki dolgozók számára, segít kiváltani egyes ismétlődő és időigényes feladatokat. Az alkalmazások segítenek optimalizálni a munkafolyamatokat, csökkenteni az adminisztratív terheket és növelni a munkatársak produktivitását – tette hozzá Bara Gábor.

A vállalat elképzelései szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. A pénzintézet középtávon szeretne eljutni oda, hogy George-on, az Erste digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencián nyugvó megoldásokat. Ilyen lehet például egy személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.

Németh Balázs: Oda a készpénz, helyette a mesterséges intelligencia kerül mindenki zsebébe

Egy bank megítélését alapvetően határozza meg, hogy a digitalizáció és a mobilapp terén milyen szolgáltatásokat nyújt – mondja Németh Balázs, a Euromoney üzleti folyóiratnál idén a Magyarország legjobb digitális bankja díjat is elnyerő K&H Bank innovációs vezetője. A szakember arról is beszél, mennyire veszélyezteti a hús-vér banki alkalmazottak munkáját a mesterséges intelligencia.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!