szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a közösségi oldalak jelentősen megkönnyítik a munkaerő toborzását, sőt egy jól irányított kampány még magasabb pozíciókban is olyan hatásos lehet, mint a klasszikus fejvadászat, a szakemberek szerint az nem elég, hogy hirdetést teszünk fel a Facebookra, aztán várjuk, hogy csak megosztja majd valaki. Csodamódszerek a toborzásban sincsenek.

Arról már írtunk, hogy az álláskeresési és toborzási piac alapjaiban alakult át a közösségi médiának köszönhetően. A Facebook egyszerűen megkerülhetetlenné vált, és a HR-esek egyre nagyobb része épít a közösségi médiára, amikor új munkatársakat keres. Ám mint minden új trendnél, itt is előfordul, hogy a szakemberek átesnek a ló túloldalára, és azt gondolják, hogy a Facebook minden állás meghirdetésére alkalmas. Ez azonban nem így van.

W3bsecurity

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob szerint igaz, hogy a Facebook a tömeges toborzások megkerülhetetlen eszköze lett. Egy nagy áruházláncnál a facebookos toborzási kampány hatására 33 százalékkal ugrott meg a jelentkezők száma, szemben az egy évvel korábbi, kampány nélküli időszakkal, amikor 13 százalékos volt a növekedés. Ez önmagáért beszél. Mégis, főleg az egyedi pozíciók esetében kellő körültekintéssel érdemes csak használni a közösségi médiát. A döntéshez több mindent érdemes mérlegelni. Mekkora a célcsoport? Mennyire lehet finomra hangolni a lehetséges jelöltek elérését? Mi lehet az állásokra történő jelentkezés mozgatórugója? A direkt keresések esetében a Facebook nem csodarecept, hanem kiegészítő eszköz lehet leginkább.

Mark Zuckerberg nemrég történt bejelentése szerint a Facebooknak világszerte 1,5 milliárdos az aktív felhasználói tábora. Augusztus végén fordult elő először, hogy egy nap alatt 1 milliárdnyian jelentkeztek fel a legnagyobb közösségi oldalra. Magyarországon a felhasználók száma meghaladta az 5 milliót.

A HR szakma körében fontos eszköznek tekintett LinkedIn ennél lényegesen szűkebb kört fed le, Magyarországon a becslések szerint mintegy 500 ezren használják. A tagok elsősorban a szakmai kapcsolattartás és kapcsolatépítés terepének tekintik a LinkedInt. A tapasztalat az, hogy hiába vannak jelen itt a magasabb képzettségűek, megszólításuk és motiválásuk egyáltalán nem egyszerű. A LinkedIn-felhasználók zöme ugyanis nem keres aktívan állást. Egy Facebookra tervezett, kreatív, vonzó, és sok megosztást kínáló álláshirdetés sokkal nagyobb eséllyel vezet sikerre, akár még a magasabb pozíciók esetében is. A BrandJob szerint egy jól szervezett facebookos kampány hasonlóan lehet eredményes, mint a klasszikus fejvadászat. Egy megbízásuk során a hagyományos fejvadász munkával és egy facebookos kampánnyal egyaránt hét-hét vállalati jogász jelöltet tudtak az ügyfélnek felsorakoztatni. Végül az ügyfél választása egy olyan jelöltre esett, aki a Facebook-kampányra figyelt fel, és az alapján jelentkezett.
Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?

Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?

Dél-koreai fegyversegélyről tárgyalnak az ukránok Szöulban

Dél-koreai fegyversegélyről tárgyalnak az ukránok Szöulban

Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen

Bepoloskázott rabok segítségével emeltek újabb vádat egy börtönben ülő moszkvai képviselő ellen

Két villanyautó ütközött egymással Pomázon

Két villanyautó ütközött egymással Pomázon