szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Nagyszabású kampányt indított több cég, hogy csak apró lépésekkel, de kezdjünk el fenntarthatóbban élni. Reményeik szerint ha egymilliárd ember csak egy kicsit változtat, akár 20 százalékkal is lehetne csökkenteni a globális kibocsátást.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Több multicég és szervezet – így az IKEA, a TED és a Reckitt Benckiser – állt össze és hívna harcba egymilliárd embert, hogy felvegyék a harcot a klímaváltozás káros hatásainak a mérsékléséért, a Count Us In kampány keretén belül – számol be a hírről a Guardian.

A kampány 16 területből áll, amire feliratkozhatnak a résztvevők: ezek között szerepelnek olyan, sokaknak rutinszerű dolgok is, mint letekerni a termosztátot, vagy kevesebb új ruhát vásárolni, kevesebbet repülni, de olyan, nagyobb szabású vállalások is, mint huzamos ideig változtatni az étrendünkön, vagy éppen elektromos autóba és napelemekebe ruházni.

Ezek azok a területek, változások, amiket a kampány lépései lefednek:

  • repüljön kevesebbet
  • vezessen elektromos autót
  • szigetelje az otthonát
  • viselje tovább a ruháit
  • mondja el a klímaváltozásról a véleményét a politikusoknak
  • sétáljon és kerékpározzon többet
  • hagyjon fel az élelmiszerpazarlással
  • zöldítse pénzügyeit
  • javítsa meg és használja újra
  • tekerje le a fűtést
  • szólaljon fel a munkahelyén a zöld fordulat érdekében
  • beszéljen a barátaival is erről
  • egyen több növényi alapú ételt
  • egyen több szezonális ételt
  • zöldítse otthona energiafelhasználását
  • telepítsen napelemet

A résztvevők a területtől függően kiválaszthatják, mennyire elkötelezettek a változtatás érdekében, és egy két hónapos időszakon keresztül kell hogy betartsák a program által javasolt lépéseket, miközben beszámolnak az eredményeikről, és azt is látjuk, mennyit is jelent ez a lépés a kibocsátás szempontjából.

Így például az étkezés esetében mi dönthetjük el, mekkora vállalást teszünk: a lépések az élelmiszer-pazarlás csökkentésén keresztül, a helyi és szezonális ételek fogyasztásán az étrendünk megváltoztatásáig terjedhetnek.

A kampány szerint, ha egymilliárd ember csatlakozik hozzájuk és változtat a túlfogyasztással járó életmódján, az a globális kibocsátás 20 százalékos csökkenését eredményezné.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!