Magyarországot is elérte a globális bringahiány

Magyarországot is elérte a globális bringahiány

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A magyar Decathlonnál közel 30 százalékkal nőtt a kereslet.

A hazai Decathlonnál egyértelműen érzik a kerékpárhiányt, a cég Portfolio.hu-nak adott tájékoztatása szerint 2020 tavaszának végén szembesültek először azzal, hogy a kínálat nem fogja tudni követni a megemelkedő keresletet. Erre csak rátett egy lapáttal a koronavírus-járvány, ami miatt még többen váltottak kerékpárra autóról, egyre több lett a kerékpáros futár, a kormány pályázatot írt ki az elektromos kerékpárok támogatására. Megszületett a kereskedők számára legidillibb helyzet:

nincs az a kerékpár, amit nem lehet eladni

- kommentálta a Decathlon.

„Gyakorlatilag 8 hétre leálltak a gyártósoraink az első lezárás idején tavaly tavasszal, ez pedig rávilágított arra a problémára, amit a szűk keresztmetszet jelent” – mondta a lapnak Poller Bence, az áruházlánc magyarországi ellátási vezetője. Kiemelte, hogy a gyárak hosszú hónapokkal, akár egy évvel előre megkapják a gyártani szükséges mennyiséget, a Decathlon esetében ez világszerte 1500 áruház igényét jelenti. A termékek a gyárakból tengeri szállítmányozással, konténerekben a különböző kikötőkbe kerülnek, majd onnan osztják el az egyes kontinentális raktárakba azokat. A kéthónapos leállás miatt csak a cégnél globálisan 800 ezer termék nem készült el. A lezárás idején volt olyan állapot, amikor 1500 áruházukból 1200 zárva tartott. A raktárak telítődtek, nem tudtak már terméket fogadni, ezért azok a kikötőkben, konténerekben “várakoztak”. Közben viszont elfogytak az üres konténerek világszerte, valódi verseny alakult ki a szállítóeszközökért, ami még feljebb srófolta az árakat.

A magyarországi Decathlonnál az utóbbi egy évben 10%-kal nőtt a kerékpárok forgalma, az igazi roham azonban az idén indult el, 2021-ben 28%-os volt a növekedés.

Hozzátették, hogy a korábbi évekkel ellentétben most nem a jó idő vagy a húsvéti időszak hozta meg a keresletnövekedést, hanem sokkal korábban, már februárban beindult a szezon. Illetve még az új kerékpároknál is nagyobb volt a roham az alkatrészekért és kiegészítőkért, ami azt jelentheti, hogy a vásárlók készek megtartani és fejleszteni, felújítani használt kerékpárjaikat. Ez pedig akár már a hiány egyik következménye is lehet, hiszen ha nincs új termék, akkor jó a régi is kicsit felturbózva.

Hozzászólások