Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ff94920b-9689-4240-8811-9301963026f4","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"A változókorról legtöbbünknek jól ismert tünetei, a hőhullámok és alvászavarok jutnak eszébe, de az valójában sokkal több ennél. Egy komplex folyamat, amely számos fizikai és érzelmi változást hozhat magával: a hormontermelés lassú leállása nemcsak az életminőségre, de egészségünkre is hatással lehet. Ugyanakkor, ha tudjuk, mire van szüksége szervezetünknek ezekben a kritikus években, azzal nagyon sokat tehetünk azért, hogy egészségesen, csinosan és kiegyensúlyozottan éljük meg ezt az időszakot.","shortLead":"A változókorról legtöbbünknek jól ismert tünetei, a hőhullámok és alvászavarok jutnak eszébe, de az valójában sokkal...","id":"20250129_Etrend-a-valtozokor-alatt-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff94920b-9689-4240-8811-9301963026f4.jpg","index":0,"item":"e2e84bee-af89-4016-8465-6b0f2707d9c2","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Etrend-a-valtozokor-alatt-remifemin","timestamp":"2025. március. 01. 15:30","title":"Ezért nem mindegy, mit eszünk a változókor alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az Oscar-díjas színész pacemakere utoljára február 17-én mutatott aktivitást.","shortLead":"Az Oscar-díjas színész pacemakere utoljára február 17-én mutatott aktivitást.","id":"20250301_Nem-szen-monoxid-mergezes-okozta-Gene-Hackman-es-Betsy-Arakawa-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3864f52-cd6d-451a-a423-16053eb02b48.jpg","index":0,"item":"c0a72b95-1f3d-42f5-aa65-86d5cab0e0ad","keywords":null,"link":"/kultura/20250301_Nem-szen-monoxid-mergezes-okozta-Gene-Hackman-es-Betsy-Arakawa-halalat","timestamp":"2025. március. 01. 11:05","title":"Nem szén-monoxid-mérgezés okozta Gene Hackman és felesége, Betsy Arakawa halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"833c653c-0e1f-4ae3-b48c-6f9a2ca8f67b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250302_fudan-akkumulator-google-maps-hatvanpusztai-birtok-fold-jovoje-szimulacio-androidos-virus-viber-szuperapp-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/833c653c-0e1f-4ae3-b48c-6f9a2ca8f67b.jpg","index":0,"item":"148800e3-096b-4b5b-9ebd-6c7fa5a50252","keywords":null,"link":"/tudomany/20250302_fudan-akkumulator-google-maps-hatvanpusztai-birtok-fold-jovoje-szimulacio-androidos-virus-viber-szuperapp-interju","timestamp":"2025. március. 02. 12:00","title":"Ez történt: Sikerült megcsinálni, 1500 helyett 12 000 töltést is bír az újfajta akkumulátor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9be1f029-50fd-406b-b38b-25604a47d0b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egyik személygépkocsiba beszorultak az utasok, őket a tűzoltók szabadították ki a roncsokból.","shortLead":"Az egyik személygépkocsiba beszorultak az utasok, őket a tűzoltók szabadították ki a roncsokból.","id":"20250301_Egy-ember-meghalt-amikor-egymasban-hajtott-ket-auto-es-egy-BKK-busz-Pecelen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9be1f029-50fd-406b-b38b-25604a47d0b3.jpg","index":0,"item":"ff5eb3af-2041-474e-bb60-1c54979588c3","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_Egy-ember-meghalt-amikor-egymasban-hajtott-ket-auto-es-egy-BKK-busz-Pecelen","timestamp":"2025. március. 01. 12:45","title":"Egy ember meghalt, amikor egymásba hajtott két autó és egy BKK-busz Pécelen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az akkumulátor üzemideje az egyik legfontosabb kérdés egy-egy telefon megítélésénél, legalábbis a felhasználók szerint. Éppen ezért tett jó lóra a OnePlus akkor, amikor az okostelefon-iparág legnagyobb akkumulátorának fejlesztésébe kezdett.","shortLead":"Az akkumulátor üzemideje az egyik legfontosabb kérdés egy-egy telefon megítélésénél, legalábbis a felhasználók szerint...","id":"20250301_nagy-kapacitasu-szilicium-szen-akkumulator-oneplus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99d275a8-dfca-44ce-8479-b738780c5833.jpg","index":0,"item":"18e3d995-3ab5-445e-b629-9117c1ec4b4b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250301_nagy-kapacitasu-szilicium-szen-akkumulator-oneplus","timestamp":"2025. március. 01. 16:03","title":"Emelik a tétet: az eddigi legnagyobb akkumulátor jön a telefonokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"94d6b03e-afc8-4779-b499-356f0643b564","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vagyis arról, hogyan próbálták azt megakasztani „a jórészt külföldi támogatásból élő ultraliberális akadémiai szélsőségesek”.","shortLead":"Vagyis arról, hogyan próbálták azt megakasztani „a jórészt külföldi támogatásból élő ultraliberális akadémiai...","id":"20250301_Orban-Balazs-konyvet-ir-doktori-vedese-tanulsagairol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/94d6b03e-afc8-4779-b499-356f0643b564.jpg","index":0,"item":"2d68704e-94dc-40d9-a4d8-0f3a54c64be0","keywords":null,"link":"/itthon/20250301_Orban-Balazs-konyvet-ir-doktori-vedese-tanulsagairol","timestamp":"2025. március. 01. 10:13","title":"Orbán Balázs könyvet ír doktori védése tanulságairól és a vele járó politikai dzsihádról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump és Zelenszkij találkozóját, a Tate fivérek szabadulását és a vámfenyegetéseket elemzi a világsajtó. Válogatásunk a lapok írásaiból.","shortLead":"Trump és Zelenszkij találkozóját, a Tate fivérek szabadulását és a vámfenyegetéseket elemzi a világsajtó. Válogatásunk...","id":"20250301_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"ff19fc2f-44ba-496d-8f6e-232037fb145d","keywords":null,"link":"/360/20250301_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 01. 10:00","title":"Nemzetközi lapszemle: Az ellenség a Fehér Házban van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b6afe26-cd87-48e2-86df-e00aff4be216","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Európában a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként próbálta ki a Deutsche Telekom, mennyire lehet hatékony mobilkapcsolatot biztosítani egy levegőben lévő drónról.","shortLead":"Európában a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként próbálta ki a Deutsche Telekom, mennyire lehet hatékony...","id":"20250301_deutsche-telekom-dron-bazisallomas-mobilkapcsolat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b6afe26-cd87-48e2-86df-e00aff4be216.jpg","index":0,"item":"700b622a-9104-4530-9d19-8a248dcddcf0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250301_deutsche-telekom-dron-bazisallomas-mobilkapcsolat","timestamp":"2025. március. 01. 12:03","title":"Így ott is lesz térerő, ahol eddig nem volt: 2,3 km magasba küldött egy drónt a Deutsche Telekom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Titkos meetingen és e-mailes hadjárattal puhították meg az uniós tisztségviselőket a nagy autós cégek, mely eredményeként a különösen mérgező nitrogén-dioxid emissziós határértéke szigorítás helyett változatlan marad.
A nagy autócégek lobbizásának köszönhetően felpuhítja készülőfélben lévő új, a kocsik kibocsátását regulázó környezetvédelmi szabályait az Európai Unió, írja a Guardian.
A lapnak a Consortium for Ultra-low Vehicle Emissions (Clove) nevű, európai kutatókból és tanácsadókból álló testület állított össze elemzést, mely szerint elvész azon pénzügyi megtakarítások fele, melyet a készülőfélben lévő, az autók károsanyag-kibocsátására vonatkozó Euro 7-es szabványoktól reméltek. A testület szerint ez a nitrogén-dioxid-emisszió túl megengedő határértékei miatt következik be. A nitrogén-dioxid a belső égésű motorok, különösen a dízelmotorok által kibocsátott mérgező gáz, mely csak 2020-ban 49 ezer korai halálesetért volt felelős az EU-ban.
A Clove az Európai Bizottság fizetett tanácsadójaként vizsgálta meg az Euro 7-szabályok tervezetét. Javaslatuk szerint jelentősen csökkenteni kell a megengedett nitrogén-dioxid-kibocsátási szintet. Az EU 27 tagállama által szeptemberben kötött megállapodás értelmében azonban a nitrogén-dioxid (és más káros szennyező anyagok) határértékei, illetve a jóváhagyási vizsgálatok gyakorlatilag nem változnának a korábbi, Euro 6-os jogszabályhoz képest. A Clove szerint az egyetlen jelentős újítás az, hogy a gumiabroncsok és a fékek részecske-kibocsátására vonatkozó határértékeket most először szabályozzák.
Az autógyártók szerint a Clove javaslata „teljesen aránytalan, az iparnak és a vásárlóknak magas költségekkel jár, miközben környezeti előnyei korlátozottak." Az Euro 7-es javaslatról csütörtökön szavaz az Európai Parlament.
A készülő szabályok felpuhításáért az autóipar nevében az Európai Gépjárműgyártók Szövetsége (Acea) lobbizott nagy erőkkel az EU-nál. A Guardian és a Voxeurop által közérdekű adatigényléssel megszerzett e-mailek és jegyzőkönyvek tanúsága szerint 2022. június 1-jén Thierry Breton, az EU egységes piacért felelős biztosa titkos találkozón vett részt az Acea akkori elnökével, egy személyben a BMW vezérigazgatójával, Oliver Zipsevel.
A jegyzőkönyvből kiderül, hogy Breton arról biztosította Zipset, hogy a bizottság „ambiciózus, de megvalósítható követelményeket fog felállítani." Az EB által aztán 2022 novemberében előterjesztett javaslat nagyrészt el is fogadta az autógyártók által javasolt puhább kibocsátási határértékeket. Mindezt a Clove tanácsaival szembemenve, valamint annak ellenére, hogy az EU 80 millió eurót költött olyan, gyakran az autógyártókkal közösen vitt projektekre, melyek megmutatták, hogyan lehet a jelenleg elérhető technológiákkal megfizethető fejlesztéseket eszközölni az autógyártásban a kibocsátás csökkentése érdekében.
A Guardiannek több forrás is arról beszélt, hogy a Bizottság az alacsonyabb kibocsátási határértékbe annak a kimondatlan megállapodásnak a részeként ment bele, hogy cserébe megkaphassa az autóipar támogatását a belső égésű motorok 2035-ös, uniós szintű betiltásához.