
HVG
Autó
Irányt vált a BYD, nem csak villanyautókat gyártanának Magyarországon
Gyorsan reagálnak a változó keresletre a kínaiak.
A HVG Cégautó 2011 különszámból kiderül, a magyar döntéshozók számára egyelőre nem kiemelten fontos kérdés a környezettudatosság. Némi változás mindenesetre már látszik: egy kormányrendelet szerint áprilistól a jármű károsanyag-kibocsátása és energiahatékonysága is bírálati szempont a közbeszerzéseknél.
A céges parkokban 2010-ben a Ford, a Skoda és az Opel a legnépszerűbbek. A LeasePlan statisztikái szerint a Focus, az Octavia és az Astra különösen kedvelt. A LansonCom vezetője is ugyanezen márkákat említi elsőként, ha az ügyfelek a tanácsát kérik – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
Az autók üzemeltetésével kapcsolatban szigorúbb szabályokat vezettek be a cégek 2010-ben - derül a ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Ezek arra irányulnak, hogy a kocsik állaga ne romoljon, a fogyasztásukat alacsony szinten tartsák. Hanyag autókezelés esetén általában komoly az értékcsökkenés.
Általános tapasztalat, hogy míg a 3–15 autóból álló flottillákat rendszerint közvetlenül szerzik be a cégek, a nagyobbak üzemeltetésére igénybe vesznek flottakezelőt, ez pedig nem kis szám, legalább 30 ezer járműt gondoznak flottakezelők – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.
Tavaly több nagy cégautóflotta megújult, és 2011-re is egyre többen terveznek nagyobb méretű autóvásárlást – derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból. Bár a cégautópiac fellendült, a lassú gyarapodás csak az ésszerűség és a takarékosság keretei között történik – még nem heverték ki a válságot a hazai vállalkozások.
A cégautó továbbra is az egyik legalapvetőbb juttatási forma a vállalatoknál, még akkor is, ha egyre több cég dönt úgy, hogy nem él ezzel az ösztönzéssel - derül ki a HVG Cégautó 2011 különszámból.
A kevesebből harapott relatíve nagyot tavaly a magyarországi flottaautó-értékesítési piac: az eladott mintegy 43,5 ezer személyautó kétharmada cégekhez került. Ezzel némiképp javult az autós lízingvállalkozások helyzete, hiszen 2009-ben a 2008-as válságévhez képest 50 százalékos volt a visszaesés, ami a nagyobb és jobb tőkehelyzetű flottacégeknél csak megszorításokkal járt, a kisebbeknél azonban – refinanszírozási háttér híján – csődöt vagy csődközeli helyzetet okozott – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke szerint tavaly még a downgrading, azaz az alacsonyabb felszereltségű kisebb autók beszerzése jellemezte a flottapiacot, de ezzel nem minden importőr ért egyet – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
„2009 elején voltak a legnagyobbak a kedvezmények az autópiacon, akkor minden márka a lehető legnagyobb engedményt adta a kedvező árfolyamon behozott készletek miatt. Ez 2010-ben visszaállt a normális szintre, és racionálisabb lett az árazás is” – mondta el a HVG Cégautó 2011 különszámban Koncz Gábor opeles értékesítési igazgató.
Gyakorlatilag a cégautópiac tartja lélegeztetőgépen a hazai személyautó-kereskedelmet. Miközben a beragadt svájci frankos hitelek és a hitelfelvételi kedv hiánya miatt havonta nagyjából ezer autót adnak el magánszemélyeknek, a cégautók aránya az összes eladáson belül három év alatt 40-ről 70 százalékra kúszott fel 2010-re (ha a személyautó- és kishaszon-piacot összevonjuk, ez az érték 73 százalék). Mindeközben a flottapiac 5, a teljes piac pedig 25 százalékkal csökkent 2009-ről 2010-re – olvasható a HVG Cégautó 2011 különszámban.
A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. első embere, Frank Klein nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.
A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. A General Motors Powertrain Magyarország Kft. első embere, Solt Tamás nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.
Egyes sajtótermékek szerint a brit hercegi pár áprilisi esküvője könnyed kakaódélután volt ahhoz képest, amely Monacóban várható II. Albert herceg és Charlene Wittstock háromnapos menyegzőjén.
Tavaly tízből hét gépjárművet cégautóként helyeztek üzembe Magyarországon, a flotta- és gépjárműkezelő LeasePlan Hungária Zrt. szerint a cégautó vásárlások tartják életben a magyar gépjárműpiacot.
A HVG cégautó-különszámának értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2010-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot.
Tavaly mintegy 600 millió forintot tett ki a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) költségvetésében az üzemanyag-felhasználás, ennyi értékű üzemanyagot fogyasztottak ugyanis az összesen 18 millió kilométert megtétele közben az autók, motorok és autóbuszok. A legöregebb „járgány” egyébként egy IFA, amely 31 éves. A BRFK gépjárműveivel kapcsolatban most egyéb adatokkal és érdekességekkel szolgálunk.
Egymilliárd dollár értékűre becsült üzletet kötött a Nissan autógyárral New York városa, Michael Bloomberg polgármester bejelentése szerint ugyanis a japánok szállíthatják a klasszikus sárga taxik legújabb generációját - írja a BBC News.
A Budapesti Közlekedési Központ kedden jelentette be, hogy a német Barnimer Busgesellschafttól 15 darab MAN NGE 152 típusú, alacsony padlós trolibuszt vásárol, amelyek Eberswaldéban közlekednek. Az első járművek várhatóan novemberben, az utolsók 2012 nyarán állhatnak forgalomba Budapesten. Az alábbi képek 2007-ben készültek a trolibuszokról a brandenburgi Eberswalban.
Magyarországon április 30-ig 18 182 személyautót, valamint kis- és középhaszonjárművet helyeztek forgalomba, 12,4 százalékkal többet, mint 2010 első négy hónapjában. A gond csak az, hogy áprilisban márciushoz hasonlóan megállt a piaci növekedés, így még várat magára a magyar autópiac feltámadása. Áprilisban 4434 új személygépkocsit és kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba, szemben a márciusi 5247-tel, illetve a tavaly áprilisi 4270-nel - olvasható az Autómenedzser.hu autós portálon.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.