Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f6d66798-64d3-40ab-9ed4-0d94ffdae58b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kínai hitelszerződés összes részletét, kiegészítését, módosítását és mellékletét is át kell adni.","shortLead":"A kínai hitelszerződés összes részletét, kiegészítését, módosítását és mellékletét is át kell adni.","id":"20250417_dk-kinai-hitel-ki-kell-adni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6d66798-64d3-40ab-9ed4-0d94ffdae58b.jpg","index":0,"item":"a5108498-ec43-46e7-82b3-7153079db242","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_dk-kinai-hitel-ki-kell-adni","timestamp":"2025. április. 17. 15:00","title":"Pert nyert a DK, ki kell adni, hogy milyen feltételek mellett vette fel a kormány a 400 milliárd forintos gigahitelt kínai bankoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Washington újabban 245 százalékos vámmal fenyegeti az ázsiai országot.","shortLead":"Washington újabban 245 százalékos vámmal fenyegeti az ázsiai országot.","id":"20250417_egyesult-allamok-kina-donald-trump-vamok-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/afa3dc7a-ac77-44bc-be6d-12c4709999b2.jpg","index":0,"item":"d346e969-86d5-4fc3-85e7-a40258f1b949","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_egyesult-allamok-kina-donald-trump-vamok-vamhaboru","timestamp":"2025. április. 17. 09:27","title":"Kína szerint Trump játszmát űz a vámokkal, ezért nem érdemes foglalkozni velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes ragadozóitól.","shortLead":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes...","id":"20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0.jpg","index":0,"item":"cea55469-c592-4c20-bbfd-566cc93bba3a","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","timestamp":"2025. április. 18. 16:15","title":"Kitalálták az embereket és a cápákat is védő cápariasztó módszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","shortLead":"Bocsi Tóni! címmel tett közzé Kálmán Olga egy videót, amelyben Rogán Antal szankciós listáról való lekerüléséről beszél.","id":"20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f66affc-ab7c-44ea-9678-2044b51538f7.jpg","index":0,"item":"68036631-95f9-4d06-9b58-b02e55c4a314","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_kalman-olga-bocsanat-rogan-antal","timestamp":"2025. április. 17. 12:00","title":"Kálmán Olga bocsánatot kért Rogán Antaltól, de a fideszes politikus valószínűleg nem erre számított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","shortLead":"Tizenöt éve nem gyűlt össze 20 centimétert elérő hóréteg a pestszentlőrinci állomáson.","id":"20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd0f30e8-19d7-423b-a94c-dc21082d66f1.jpg","index":0,"item":"75356bed-9869-4e06-880b-aa98f5f17683","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_tobb-mint-egy-evtizede-alig-esik-ho","timestamp":"2025. április. 17. 08:08","title":"Drasztikus visszaesés: több mint egy évtizede alig esik hó Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b90b722-aafa-40b2-8fc3-0c5521e79ed4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sikeresen tesztelte a brit hadsereg a rádióhullámokkal működő védelmi energiafegyverét (Radio Frequency Directed Energy Weapon / RFDEW), melyet kimondottan a drónok ellen vetnek be.","shortLead":"Sikeresen tesztelte a brit hadsereg a rádióhullámokkal működő védelmi energiafegyverét (Radio Frequency Directed Energy...","id":"20250417_brit-energiafegyver-rfdew-dronelharitas-radiofrekvencia-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b90b722-aafa-40b2-8fc3-0c5521e79ed4.jpg","index":0,"item":"184a657f-b023-49f1-832e-f72e09f6ae9c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_brit-energiafegyver-rfdew-dronelharitas-radiofrekvencia-hadsereg","timestamp":"2025. április. 17. 19:03","title":"Lövésenként 50 forintból szedi le az ellenséges drónrajokat egy új energiafegyver","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee","c_author":"HVG","category":"360","description":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","shortLead":"Marie és Lionel Liminana munkássága a kísérleti elektronikától a filmzenén át a bizarr rockig terjed. ","id":"20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5184daa1-9007-456e-8542-dce771e558ee.jpg","index":0,"item":"5f8daad5-0111-4772-ab17-75794e606c68","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-The-Liminanas-Faded-zene-lemez","timestamp":"2025. április. 18. 15:40","title":"Kiváló vendégek szerepelnek a The Liminanas új dupla albumán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c8c6311-4183-4573-ac06-cd73ef726da0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A tervek szerint először egy memorandumot, majd a végleges dokumentumot írják alá a felek.","shortLead":"A tervek szerint először egy memorandumot, majd a végleges dokumentumot írják alá a felek.","id":"20250417_ukrajna-egyesult-allamok-haboru-asvanykincsek-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c8c6311-4183-4573-ac06-cd73ef726da0.jpg","index":0,"item":"67394217-45be-4997-bb6f-93e7fa2cc64a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_ukrajna-egyesult-allamok-haboru-asvanykincsek-megallapodas","timestamp":"2025. április. 17. 07:47","title":"Kijev szerint közel az ukrán–amerikai megállapodás az ásványkincsekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.
A koreai gyártók, jelen esetben a Hyundai, jól eltalálták azt az európai ízlésvilágot, amelynek segítségével sok autót tudnak eladni. Az autó vonalainak megrajzolásakor európai, amerikai és ázsiai formai megoldásokat is elcsentek, így az autó megállja a helyét minden piacon. Különleges formavilága egy új Hyundai arcot vetít előre. Ha a Hyundai ezt fogja követni, akkor sikerekre számíthat. A SantaFe egy új dimenzió bemutatkozását közvetíti, a koreai márka célkeresztbe vette az európai és észak-amerikai vásárlókat. Sikertörténet a márka történetében, eladásai ugrásszerűen nőnek, még a magyar piacon is. Akinek még vannak emlékei a régi SantaFéről igen meglepődik, ha meglátja milyen utakra tévedt az új.
Az autó orrán feltűnik az a korábban az Audi Q7-ben megismert elnyúló fényforrás, amely az első lámpák alatt húzódik végig. Az Audiban led-lámpák világítanak, a Hyundaiban pedig egy matt fénycsík. Annyira karakteres arcot ad az autónak, mint például a BMW nagyon eltalált fénygyűrűi.
Jó minőségű bőr, minőségi műanyag, fémes borítás fogad a beltérben, a műszerek megvilágítása kék, a funkcionalitás, az ergonómia és a gazdag felszereltség tengerében már nem is zavar a rikítóan bordó fabetét. Kár, hogy nem ment még ki Koreában a divatból. A SantaFé belseje ízléses, modern. Kényelmes jó tapintású minden. Éjszakai fényben is nagyon tetszetős, a műszerórák elegánsak, jól leolvashatók, informatívak. A kormány két irányba állítható, multifunkciós, városban is jól uralható vele a hatalmas autó.
A hifi mp3-at is játszik, dupla digitális klímánk van, kapcsolható a központi differenciálzár, kiiktatható az ESP, szekvenciálisan is kapcsolható az ötfokozatú automatikus váltó. Mindehhez 2,2 literes nyomatékos dízelmotor tartozik, hét személyes utastérrel – mi kellhet még? A középső tükör elektrokróm, iránytűvel a terepezéshez, a két szélső visszapillantó hatalmas, jól lehet látni benne az autó körvonalait. Nagy az autó, de ez nem megy a külalak kárára. Nagyon szép a SantaFe, sokkal európaibb, sokkal elegánsabb, sokkal finomabb, mint bármelyik távol-keleti összkerekes.
A tetőablak elektromosan nyitható, az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetők. Kényelmesek, oldaltartásuk minimális. A hátsó sorokra is gondoltak a Hyundainál, nem csupán palacktartóval látták el mind a két hátsó sort, hanem külön fűtésszabályzóval a műszerfalról a hátsó sorok fűtését, hűtését is megoldották. Így a klíma kettő plusz egyzónás. A hátsó sor háttámlája pihentető pozícióba is dönthető, de ha csomagot akarunk szállítani, akkor előrehajtásával hatalmas rakteret kaphatunk. A leghátsó sor ülései többek, mint kényszerülések, két felnőtt, igaz féloldalasan, vagy széttett lábakkal ülve, hosszabb úton is elfér. A be- és kiszállás az utolsó sorban inkább gyerekeknek való feladat, nekik kifejezetten kényelmes a legtávolabbi üléseken helyet foglalniuk. A felnőtteket a lábtér szűkössége zavarhatja, a fej- és a válltér elégséges. A leghátsó sorban is függönylégzsák ügyel az utasok testi épségére.
A két vezetőülés közötti multifunkciós tároló doboz alsó méretes rekesze hűthető. Tároló rekesz, pohártartó mindenütt van, az ajtókban, a középkonzol tetején, a váltó előtt, a váltó mögött, az első ülések között, a hátsó könyöktámaszban. A hátsó ablakok sötétítettek, ezzel kompenzálja a Hyundai, hogy az autóhoz, legalábbis a hétszemélyes változathoz nem jár kihúzható csomagtér takaró fólia. Rögzítő hálót viszont kapunk az autóhoz, a kialakított rögzítési pontokkal együtt.
Futóműve kiegyenlíti az úthibákat, mozgása hajós, kissé imbolygós, a hátsó sorokban enyhén dobál, ennek ellenére a vezetőülésben a menetkomfort hibátlan. Tesztautóm 18 hüvelykes kerekeken szaladt, terepen is bírta a gyűrődést, igaz a veszélyesebb szakaszokat kihagytam, már csak tiszteletből is. A SantaFe alapvetően egy nagy szabadidőautó, terepjárásra csak korlátozottan alkalmas: mezőn, földúton, sárban, hóban, domboldalon, 50 centis vízmosásokon elboldogul, de sziklás, komolyabb terepszögeket igénylő akadályokon elakad.
A nagy kerekeknek is köszönhetően magas az autó, mélygarázsokban folyton lehajtottam fejem, nehogy beverjem a mennyezetbe. Méreteiben, szolgáltatásaiban és tulajdonságaiban összevethető a nagy német terepjárókkal, szabadidőautókkal. Az egyik német lap legutóbb holtversenyben a Touareggel hozta ki győztesnek a SantaFét, igaz a jóval olcsóbb ár erős érv a koreai mellett.
A tempomat kicsit lemarad az akaratunktól. A sebesség fokozására és csökkentésére a kormányról vezérelhető gombok segítségével nyílik lehetőség, a gombok lenyomását azonban egy-két másodperces késéssel reagálja le a motorvezérlő elektronika. Apróság, hozzá lehet szokni.
Kényelmes tempóban király a SantaFe, de ha menekülésre vagy kiugrásra van szükség, ha odalépünk neki, a 2,2 CRDi hangos bőgéssel és izgalmas gyorsulással szégyeníti meg a közönséget. A sebességre sem lehet panaszunk, megy, mint a golyó. Az autópályás haladásnál a tempót visszaveti a kormány kis holtjátéka, erősen kell markolni a volánt, be kell célozni a sávot. A kormány túl lágy ekkora autóhoz. 160 volt a legnagyobb sebesség, amivel haladtam.
Fogyasztása meglepően jól alakult: a SantaFe, a közel hatszáz kilométeres tesztút során megelégedett 9,1 liter gázolajjal száz kilométerenként vegyes használatban.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Az edmunds.com amerikai autós portál a 2007-es Kia Rio-t és testvérét a Hyundai Accentet nevezte meg a „A szerkesztők ajánlata” díj nyerteseként a 15 ezer dollár alatti szedán kategóriában. A Kia Rio5 15 ezer dollár alatti kombi kategória győztese lett.