Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"650d3a5a-88e1-4da1-a38b-1b8410809ce0","c_author":"Békesi László","category":"360","description":"„Az 1995-ös magyar stabilizációs program előkészítésének és végrehajtásának objektív szakmai elemzése, erényeinek és hiányosságainak feltárása és értékelése, tapasztalatainak felhasználása ma még hiányzik, és a mai magyar politikai légkörben egyelőre lehetetlen” – írja visszatekintésében Békesi László, a Horn-kormány első pénzügyminisztere, aki a miniszterelnökkel való hadakozás kilátástalanságába belefáradva 1995. január 29-én bejelentette lemondását. A harminc éve, 1995. március 12-én bejelentett stabilizációs programról a Magyar Nemzeti Bank elnökének, Surányi Györgynek és Bokros Lajosnak, a Békesi Lászlót váltó pénzügyminiszternek a visszatekintését közöltük. Békesi László az 1994. május 11-től 1995. február 28-ig terjedő időszak fejleményeit tekinti át. Memoárját szerkesztve, minimális rövidítésekkel tesszük közzé.","shortLead":"„Az 1995-ös magyar stabilizációs program előkészítésének és végrehajtásának objektív szakmai elemzése, erényeinek és...","id":"20250318_Bekesi-Laszlo-a-Bokros-csomagrol-horn-gyula-stabilizacios-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/650d3a5a-88e1-4da1-a38b-1b8410809ce0.jpg","index":0,"item":"4e864471-28df-43b1-a408-a8109452a906","keywords":null,"link":"/360/20250318_Bekesi-Laszlo-a-Bokros-csomagrol-horn-gyula-stabilizacios-program","timestamp":"2025. március. 18. 13:32","title":"Békesi László a Bokros-csomagról: Horn Gyula végül élére állt annak a programnak, amelyet minden lehetséges eszközzel halogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1259ff64-2a6f-41b5-ad39-307351fe8218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bő 12 éves már a Windowsban a Gépház, de még mindig sok az olyan beállítás, ami csak a régi Vezérlőpultban található. Egy most a jelek szerint átkerül, de még így is van bőven.","shortLead":"Bő 12 éves már a Windowsban a Gépház, de még mindig sok az olyan beállítás, ami csak a régi Vezérlőpultban található...","id":"20250319_microsoft-windows-11-vezerlopult-eger-beallitasok-gephaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1259ff64-2a6f-41b5-ad39-307351fe8218.jpg","index":0,"item":"7252e3d6-c2b8-49a3-9861-da591e7d4cd4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250319_microsoft-windows-11-vezerlopult-eger-beallitasok-gephaz","timestamp":"2025. március. 19. 15:03","title":"Újabb szöget ver a Vezérlőpult koporsójába a Microsoft, de még marad a Gépház-káosz a Windows 11-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0557ea8e-2507-4800-8af1-b5b53bea04de","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kirill Dmitrijev arról beszélt, hogy a SpaceX vezetőjével szeretne együttműködni a Roszkoszmosz és a Roszatom is.","shortLead":"Kirill Dmitrijev arról beszélt, hogy a SpaceX vezetőjével szeretne együttműködni a Roszkoszmosz és a Roszatom is.","id":"20250318_oroszorszag-elon-musk-mars-misszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0557ea8e-2507-4800-8af1-b5b53bea04de.jpg","index":0,"item":"69c074da-629c-41c5-bf60-32213e67fc49","keywords":null,"link":"/tudomany/20250318_oroszorszag-elon-musk-mars-misszio","timestamp":"2025. március. 18. 17:04","title":"Oroszország Elon Muskkal tárgyalna a Mars-misszióról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99e96087-5acb-4106-9427-7f7fc5307ef8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Sokáig gyártották Magyarországon is. ","shortLead":"Sokáig gyártották Magyarországon is. ","id":"20250318_mercedes-a-b-osztaly-modellkinalat-csokkentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99e96087-5acb-4106-9427-7f7fc5307ef8.jpg","index":0,"item":"a7b62561-58cf-4537-a500-d2230cf5a93f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250318_mercedes-a-b-osztaly-modellkinalat-csokkentes","timestamp":"2025. március. 18. 16:03","title":"Végleg eltűnik a Mercedes kínálatából az egyetlen kifejezetten európai autójuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24401381-158c-44e5-a7d8-082e30f12001","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A XII. kerület polgármestere szerint a fideszes Fonti Krisztinának talán inkább Orbán Viktor poloskás beszéde miatt kellene aggódnia, nem amiatt, hogy slam poetry volt az egyik műsorszám a március 15-i helyi rendezvényen. ","shortLead":"A XII. kerület polgármestere szerint a fideszes Fonti Krisztinának talán inkább Orbán Viktor poloskás beszéde miatt...","id":"20250319_kovacs-gergely-marcius-15-kritika-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24401381-158c-44e5-a7d8-082e30f12001.jpg","index":0,"item":"c97fba2b-bcd7-4751-a866-5500f13e7192","keywords":null,"link":"/itthon/20250319_kovacs-gergely-marcius-15-kritika-valasz","timestamp":"2025. március. 19. 12:45","title":"Visszaszólt Kovács Gergely a hegyvidéki március 15-i rendezvényt kritizálóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"786f1a3a-5757-4e7b-800a-1e321bf64818","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Magyarországon 2031-ig a GDP 3,3 százalékát is kiteheti az öregedés pluszköltsége.","shortLead":"Magyarországon 2031-ig a GDP 3,3 százalékát is kiteheti az öregedés pluszköltsége.","id":"20250318_idoskori-szegenyseg-elethosszig-dolgozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/786f1a3a-5757-4e7b-800a-1e321bf64818.jpg","index":0,"item":"6458c015-b649-4687-84ee-fa120e24219c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250318_idoskori-szegenyseg-elethosszig-dolgozok","timestamp":"2025. március. 18. 10:26","title":"Az időskori szegénység terjedése miatt nő az élethosszig dolgozók száma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet beszélünk róla. A várandósság vagy a szülés miatt kialakult aranyérre ez fokozottan igaz. Cikkünkben összeszedtük, mit érdemes tudni az ebben az időszakban kialakult betegségről.","shortLead":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet...","id":"20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e.jpg","index":0,"item":"f50775c0-aae9-4785-b03e-b8f390395830","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","timestamp":"2025. március. 19. 07:30","title":"Szinte mindenki küzd vele, mégsem szólnak előre: mindent a várandósság alatt kialakuló aranyérről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"da0171e8-6df6-4eb8-878d-1044ca46e0cb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az Országgyűlés 136 igen és 27 nem szavazattal elfogadta a Pride betiltását lehetővé tevő kormánypárti előterjesztést.","shortLead":"Az Országgyűlés 136 igen és 27 nem szavazattal elfogadta a Pride betiltását lehetővé tevő kormánypárti előterjesztést.","id":"20250318_szavazas-parlament-pride-betiltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da0171e8-6df6-4eb8-878d-1044ca46e0cb.jpg","index":0,"item":"ea20d54e-7fdd-49c9-b5a4-35c263c247c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250318_szavazas-parlament-pride-betiltas-ebx","timestamp":"2025. március. 18. 14:25","title":"Botrányos körülmények között megszavazta a parlament a Pride betiltását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Chevrolet Lacetti teszt: Ha ez lenne a cégautóm, nem panaszkodnék
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Úgy érezzük magunkat, mint akit kényeztetnek: a kormány négy irányba...
Úgy érezzük magunkat, mint akit kényeztetnek: a kormány négy irányba állítható, négy elektromos ablakot mozgathatunk, ötlemezes cédéváltós Blaupunkt magnó kényeztet, amiben hangkazettát is lejátszhatunk, van tempomatunk, automatikus klímánk, kartámasz elöl és hátul. Annyi extrát belepakoltak az autóba, hogy majdnem megjött a kedvem hozzá, még mielőtt elindultam volna a kocsival. A motor kétliteres és dízel, nem egy nyomatékkirály, de tökéletes a hétköznapi megpróbáltatásokra. 121 lóereje pont annyi, amennyi még meglepően jól hajtja az amerikai logóval ellátott dél-koreai ipari remeket. Lámpás kiugrásnál bízhatunk az erejében, szökik a kicsike.
A Lacetti kissé összetömörített Fiat Cromának látszik, külalakja nem tűnik ki a kor autói közül, de a minőségi arculatú termékek közé simul be. Olasz dizájnja ellenére a Lacetti megmarad tipikus koreai vasnak, a belső dizájn, a silány egyenkapcsolók, a puritán és hangulattalan belső, az igénytelen anyagválasztás, a pontatlan összeszerelés mind erről tanúskodnak. A sebváltó körüli gumiköpeny fájdalmasan rossz minőségű, Daciás időkre emlékeztet. Egy falsch rükverc váltást kivéve jól szuperált.
A kocsi azonban jól megy, nem érheti kritika sem a kormányzás, vagy a váltó pontosságát, sem a futómű lágyságát. A vezetési komfort kifejezetten jó, a hátul ülők hosszú távon sem panaszkodtak a kényelemre. Az ülések ócskának tűnnek, de például a vezetőülés deréktámasszal felszerelt, oldaltartása nincs, de hosszú úton sem fájt a hátam vagy a derekam. Ezek fontos szempontok egy cégautónál, akárcsak az, hogy mennyire gazdaságos és mennyire takarékos egy autó.
[[ Oldaltörés: Kicsit drága a Lacetti ]]
A Lacetti alapára nem túl kedvező. A róla alkotott kép valahol három millió környékén lenne éles, jól felszerelt mivoltában. Ennek ellenére az autó hivatalos ára 3 milliótól indul és az általam tesztelt példány Platinum felszereltségű 4,7 milliós alapáráig tart, ami soknak tűnik. Ennek ellenére rengeteg Lacetti fut az utakon, és nem mind belügyi, illetve rendőrautó. Ennek az lehet az oka, hogy a kereskedők rugalmasak az árat illetően, illetve, hogy az autó meggyőzte a flottavásárlókat, akik nagy tételben vásárolva olcsóbban hozzájutnak a kompakt autóhoz.
A műszerfal végtelenül egyszerűsített, a kör alakú levegőbeömlők, a kopogós betétek között nincs semmi említésre való szép. Talán csak az esti fényekben megmutatkozó halvány zöld műszerórák jelentik a kivételt. Éjszaka ugyanakkor már nem olyan frankó az autó, a halvány lámpáival alig lehet az úton tartani a verdát, főleg, ha nyálkás, esős időben van részünk. Még ködlámpával sem birkózunk meg a vaksággal.
Reggel traktorhanggal köszönt a Chevy, ezzel nincs is semmi baj, tudjuk róla, hogy dízel. A benzinkútnál is az, még szerencse, mert a 7,7 literes fogyasztás is csak átlagos száz kilométerenként. Igaz, hogy a több, mint 1100 kilométeres tesztút során sokat mentem autópályán is, erőltetett tempóval. Futóműve komfortos, néha hullámzik, végsebessége 185 kilométer/óra körüli.