Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6bddfd79-ec7f-4438-9e0f-fddf5b539805","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Íme az aktuális Mercedes E-Klasséból készített legújabb taxi.","shortLead":"Íme az aktuális Mercedes E-Klasséból készített legújabb taxi.","id":"20241223_elet-a-halal-utan-ujra-kaphato-taxi-mercedes-e-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bddfd79-ec7f-4438-9e0f-fddf5b539805.jpg","index":0,"item":"3462e011-d0be-4c1f-9692-ba3f59e37afa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241223_elet-a-halal-utan-ujra-kaphato-taxi-mercedes-e-osztaly","timestamp":"2024. december. 23. 07:21","title":"Élet a halál után: újra kapható taxi Mercedes E-osztály","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff98206b-43ca-491d-9481-3a4571c538f8","c_author":"Füstmentes","category":"brandchannel","description":"<strong>Már régóta nem vita tárgya, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre. De azt már kevesebben tudják, hogy pontosan mi is az, ami a legtöbb problémát okozza a cigarettázás során. Ennek jártunk utána cikkünkben.</strong>","shortLead":"<strong>Már régóta nem vita tárgya, hogy a dohányzás ártalmas az egészségre. De azt már kevesebben tudják...","id":"20241126_Fustmentes-mutatjuk-mi-a-baj-a-fusttel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff98206b-43ca-491d-9481-3a4571c538f8.jpg","index":0,"item":"4a43a8f2-ee38-45f7-a586-06b38b6e9ba7","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241126_Fustmentes-mutatjuk-mi-a-baj-a-fusttel","timestamp":"2024. december. 23. 15:30","title":"Égető kérdések – mutatjuk, mi a baj a füsttel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Füstmentes","c_partnerlogo":"5606d0d7-dfa6-418b-8c21-9f81d280bf53","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"23bc6d87-243e-486a-b5ad-f12c6751dc28","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem mintha az autó bármiről is tehetne, de nem volt kegyelem. ","shortLead":"Nem mintha az autó bármiről is tehetne, de nem volt kegyelem. ","id":"20241222_Roncstelepen-zuztak-be-egy-utcan-driftelgeto-autos-Toyota-Suprajat-Katarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23bc6d87-243e-486a-b5ad-f12c6751dc28.jpg","index":0,"item":"d974c5e5-b1ff-4f13-b7e6-4b4532e122c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20241222_Roncstelepen-zuztak-be-egy-utcan-driftelgeto-autos-Toyota-Suprajat-Katarban","timestamp":"2024. december. 22. 18:18","title":"Roncstelepen zúzták be egy utcán driftelgető autós Toyota Supráját Katarban – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2905a138-fffa-4c17-87b9-861b8d2929ab","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A rendőrség szerint a nő nem ismerte a támadóját, aki egy öngyújtóval gyújtotta meg a ruháját.","shortLead":"A rendőrség szerint a nő nem ismerte a támadóját, aki egy öngyújtóval gyújtotta meg a ruháját.","id":"20241223_new-york-gyikossag-felgyujtas-metro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2905a138-fffa-4c17-87b9-861b8d2929ab.jpg","index":0,"item":"fcb6b744-2d61-4255-9581-8e8daec11b2a","keywords":null,"link":"/vilag/20241223_new-york-gyikossag-felgyujtas-metro","timestamp":"2024. december. 23. 11:24","title":"Felgyújtottak egy nőt a New York-i metrón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49b04a88-5d27-4532-8dcd-1f818d080347","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak a lakosság harmadának nem jelent anyagi gondot a karácsony. ","shortLead":"Csak a lakosság harmadának nem jelent anyagi gondot a karácsony. ","id":"20241223_A-fideszeseknek-megy-legkonnyebben-a-karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49b04a88-5d27-4532-8dcd-1f818d080347.jpg","index":0,"item":"d9415b65-8236-4b89-a7b3-1fda5ec2f6eb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241223_A-fideszeseknek-megy-legkonnyebben-a-karacsony","timestamp":"2024. december. 23. 07:43","title":"A fideszeseknek megy legkönnyebben a karácsony","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc429078-507f-4427-ade7-342c4c367d9e","c_author":"Tornyos Kata","category":"elet","description":"Megkerestük a BKK-t és kiderítettük, hogy mi ennek az oka. ","shortLead":"Megkerestük a BKK-t és kiderítettük, hogy mi ennek az oka. ","id":"20241223_busz-7-es-elso-ajto-felszallas-szabaly-pest-buda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc429078-507f-4427-ade7-342c4c367d9e.jpg","index":0,"item":"0559789a-5f73-41be-9eaf-cf26d7f5bacc","keywords":null,"link":"/elet/20241223_busz-7-es-elso-ajto-felszallas-szabaly-pest-buda","timestamp":"2024. december. 23. 11:31","title":"Miért van az, hogy bizonyos buszokon Budán még elsőajtós a felszállás, de Pestre érve már nem?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik kézben tartják az akkumulátoripari technológiát és a nyersanyagokat is – mondja Várkonyi Gábor autópiaci szakember. Interjú.","shortLead":"A gyors elektromos átállás öncsonkításra kényszerítette az európai autóipart, ráadásul a kínai gyártóknak kedvez, akik...","id":"20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef63bb89-8765-416a-ba02-0b49f2e151e0.jpg","index":0,"item":"ce228dec-b252-4fba-a206-bf23c5c97268","keywords":null,"link":"/360/20240824_varkonyi-gabor-interju-elektromos-auto-europai-autoipar","timestamp":"2024. december. 23. 12:15","title":"Hogyan teszi tönkre az elektromos autó az európai ipart?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bc1afea4-a173-432c-b92b-0438ee835997","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Miközben az amerikai igazságügyi minisztérium egyenesen a Chrome böngésző eladására kényszerítené a Google tulajdonosát, a cég ennél finomabb módszerekkel lazítana a monopolhelyzetén – kényszerből. ","shortLead":"Miközben az amerikai igazságügyi minisztérium egyenesen a Chrome böngésző eladására kényszerítené a Google...","id":"20241223_google-keresesi-monopolium-alphabet-jogorvoslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bc1afea4-a173-432c-b92b-0438ee835997.jpg","index":0,"item":"066d12ba-0064-449b-ab1a-7aed394f8f87","keywords":null,"link":"/tudomany/20241223_google-keresesi-monopolium-alphabet-jogorvoslat","timestamp":"2024. december. 23. 15:03","title":"Vajon elég lesz? Így előzné meg a Google, hogy szétdarabolják a céget az ellene zajló perben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel...
am
Grandiózus méretei ellenére jó ránézni az új hetesre, nem tüzel vissza szúrós és agresszív tekintettel, mint ahogy például az ötös teszi. Letisztult, harmonikus, kissé kupészerű, barátságos kinézetű autót faragott ezúttal Chris Bangle csapata. A bömös fara a nagy japán vetélytárséhoz hasonlít, szemből megmaradt vérbeli BMW-nek, a hosszú motorfedél eltalált dizájnelem. Persze nem csupán az, hisz komoly, ikerturbós motorokat pakoltak a müncheniek a hetesbe. Hazánkban kezdetben három motorral vihetik a heteseket, a 730d-ben 245 lovat mozgat meg a soros hathengeres, az 540 newtonméteres erőforrás gyári fogyasztási adata kedvező, 7,2 liter. Ennél nagyobb étvágyú a soros hathengeres benzines, 9,9 litert kér papíron a 326 lovas 740i. Az általunk kipróbált 4,4 literes 750i 407 lóerős teljesítményével, 600 newtonméteres nyomatékával és 5,2 másodperces százas sprintjével nyűgözött le. 11,4 literes gyári átlagfogyasztását a rövid tesztút során nem tudtuk leellenőrizni.
am
Hihetetlen erővel szakítja fel az aszfaltot, intelligens futómű ide, aktív kormányzás oda, ha padlógázzal tépünk be egy kanyarba, sport plusz üzemmódban (ilyenkor a menetstabilizáló csak a háttérben figyel, lehet farolni) bőrünkön érezzük meg, milyen is a passzív biztonság. A kolléga ugyanis kissé túladagolta a kanyarban a gázt, vagy a kanyar volt túl erős az autóhoz, a lényeg az, hogy életemben először bordán szorított a biztonsági öv. A kisodródással egy időben az övek megfeszültek és az ülésbe szögeztek bennünket, az autó pedig felkészült egy esetleges balesetre. Szerencsére szó sem volt vészhelyzetről, de legalább tapasztaltunk valami újat. Újdonságból pedig nincs hiány a hetes BMW-ben: sávtartó asszisztens, éjjellátó kamera, gyalogosfelismerő rendszer (a központi kijelzőn és a szélvédőre kivetítve is megjelenik a gyalogos képe), 3-4000 ezer oldalas iDrive rendszer, könnyített funkcióval, aktív kormányzás, négykerék-kormányzás, intelligens világítás, adaptív légrugózás, oldalsó kamerák, parkolókamera, csúcshifi, négyzónás klíma, hangvezérlés, kulcsnélküli indítás és ajtónyitás stb.
am
Könnyűszerkezetes az új hetes, a hatékony dinamika koncepciót többfázisú acélfajták és melegen alakított acéltermékek alkalmazása erősíti. A tető, az ajtók, a motorházfedél és a sárvédők alumíniumból készültek, magasnyomású öntési eljárással készült alumínium rugótalpak vannak elöl, a haránthajtás és a differenciálmű háza is ebből az anyagból van, akárcsak az összes motor forgattyúháza.
am
Nagyot alkottak a béemvések a szórakoztatás és a tájékoztatás terén is, a központi képernyő10,2 hüvelykes, a navigációs háromdimenziós és Magyarországot is ismeri, a műszerfalon és a szélvédőn minden fontos infó a rendelkezésünkre áll, az új iDrive kezelőgombjai programozhatóak, a merevlemezes tárolón felvehetjük és elmenthetjük az éppen bejárt útvonalat, élményeinket USB-n keresztül pedig másokkal is megoszthatjuk. Zenéinket merevlemezen is tárolhatjuk, a hátsó szórakoztató rendszer óriási képernyőin filmet nézhetünk, játszhatunk. Természetesen van hosszított változat is, ennek tengelytávja 3210 milliméter, 140 milliméterrel hosszabb, mint a normál.
am
A sok élményből, amely az első találkozáskor ránk zúdult, a különlegesen kis fordulókört emelném ki. Bámulatosan fordul az autó, ebben a kormányzott hátsó kerekek a ludasok: 60 kilométer/óra alatt a kormányzással ellentétesen, 60-as tempó fölött a kormányzással egyező irányba fordulnak, így segítve a tapadást. Az oldalra néző kamerapáros már csak hab a tortán: akkor is belátunk egy kereszteződésbe, ha valami takarja a kilátást, elég csak az autó orrát kidugni.
am
Legolcsóbban 19,9 millióért vihetjük haza az új BMW 7-est, ennyiért 730d-t kapunk, a 740i alapára 21,95 millió forint, a 750i-ért 25,19 milliót kell leperkálnunk, a hosszított változat 1-1,1 millióval drágább (csak benzinmotorral).
Igazak voltak az értesülések, tényleg kemény szigorítás lép életbe. Azért Grúzia és Örményország a kivétel, mert ezekkel az országokkal van visszafogadási megállapodás.