Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","shortLead":"Az NB I gólkirálya már szavazott.","id":"20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0229c17e-e08f-4a3a-a5b6-baba6cc4ef41.jpg","index":0,"item":"d992e0ed-2062-45da-8ca7-f461c105cb6d","keywords":null,"link":"/sport/20250606_Bode-Daniel-arra-buzditja-a-kovetoit-hogy-szavazzanak-a-Voks-2025-on","timestamp":"2025. június. 06. 15:12","title":"Böde Dániel arra buzdítja a követőit, hogy szavazzanak a Voks 2025-ön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","shortLead":"Tavaly Budapesten, idén Moszkvában találkoznak az illetékesek. ","id":"20250606_","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d671bc-9135-4af6-8965-643c2e6dff6f.jpg","index":0,"item":"34720f93-54c6-41b0-aefe-89fcfbef0969","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250606_","timestamp":"2025. június. 06. 16:06","title":"Oroszország és Magyarország újabb együttműködéseken dolgozik, ősszel lesz a bizottsági ülés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","shortLead":"A 650 milliós CPAC mellett további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel.","id":"20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26a90eb9-a237-4f01-a859-64be6c02d194.jpg","index":0,"item":"1c240110-5db2-48b5-993f-886eed178eac","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_titokzokni-szantho-miklos-ner-balasy","timestamp":"2025. június. 06. 14:14","title":"Titokzokni, naptej, sajtkés – 252 millióért rendelt a Szánthó Miklós-féle Alapjogokért Központ Balásy Gyula cégétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt legnagyobb felvonulás előtt még mindig kérdéses. A kormány a gyülekezési törvény módosításával ugyanis olyan helyzetbe kényszerítette a szervezőket, melyre szinte lehetetlen tökéletes megoldást találni.","shortLead":"Budapest Pride lesz, méghozzá június 28-án, ennyi biztos. De hogy pontosan hol, az néhány héttel a valaha várt...","id":"20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c.jpg","index":0,"item":"d55ccc6d-109b-4149-a215-c3dba52d1ac1","keywords":null,"link":"/360/20250607_Budapest-Pride-helyszine-magyarazat-tiltas-Kincsem-Park-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 07:00","title":"Nem érti, mi ez a zűrzavar a Budapest Pride engedélyezése körül? Elmagyarázzuk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt külügyminisztert és feleségét a múlt héten támadta meg egy férfi kalapáccsal. ","shortLead":"A volt külügyminisztert és feleségét a múlt héten támadta meg egy férfi kalapáccsal. ","id":"20250606_Hazatert-a-korhazbol-Jeszenszky-Geza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166.jpg","index":0,"item":"632bb145-1473-4fe3-92ec-462d07096493","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_Hazatert-a-korhazbol-Jeszenszky-Geza","timestamp":"2025. június. 06. 12:36","title":"Kiengedték a kórházból Jeszenszky Gézát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","shortLead":"1959-ben is ők voltak, akik először használták a hárompontos biztonsági övet. ","id":"20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/75b7151a-d8eb-47a1-ac11-b5af47ffdcbf.jpg","index":0,"item":"c1968771-afcd-4856-bf9c-c197732532f9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_biztonsagi-ov-Volvo-mesterseges-intelligencia-szoftverfissites","timestamp":"2025. június. 06. 09:43","title":"Már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát használ – újra feltalálta saját találmányát a Volvo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. június. 07. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.
A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt. Még venni is akartam egyet, csak nem volt rá pénzem. Az ix35-tel is így van az ember, hisz egy jobban felszerelt változatért könnyen elkérnek 6-7, esetleg nyolc milliót. Be kell látni, koreai autót már nem azért vesz az ember, mert olcsó. A koreai autók a japánokkal azonos színvonalon készülnek, ám nem mindig találják el az európai ízlést. Az ix35 kivétel. Pontosan beleillik a nálunk is oly népszerű SUV-ok mezőnyébe, újszerűsége, merész vonalai miatt ki is tűnik közülük. Egyetlen kivétel van csak a piacon, a Ford Kuga, amelyhez erősen hasonlít a jövevény.
A rövid budai tesztút során feltűnt a kétliteres dízelmotor csendessége, dinamizmusa, a futómű lágysága, a jármű könnyed kezelhetősége. A legjobban felszerelt változatban ültünk: 186 lóerő, hatfokozatú automatikus váltó, dupla panorámatető, Bluetooth, USB-csatlakozó, bőr kárpit, navigációs rendszer, hifi, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, dombsegéd stb.
Autómenedzser
A Hyundai folyékony formanyelve tökéletesen megjelenik az új ix35 lendületes íveiben. A hatszögű hűtőmaszk – ami a tavalyi genfi autószalonon bemutatott ix-onic tanulmányautón volt először látható – az ix35-ön jelenik meg elsőként sorozatgyártásban.
Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb az elődmodellénél. 4410 mm-es hosszával és 1820 mm-es szélességével az ix35 ugyanakkor hosszabb és szélesebb is a Tucson-nál (85, illetve 20 mm-rel). Ettől jelentősen megnőtt a beltér, ugyanakkor a magasság (1660 mm) 20 mm-rel kisebb, mint volt, a fejtér csökkenése nélkül.
Az első ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók, így jelentősen megnőtt a lábak és a fejek tere, ezáltal a magasabb utasok is kényelmesen elférnek. A középkonzol doboza 3,4 literrel bővült, most 6,2 literes, s jóval több a pakolóhely az utastérben. Az első középső kartámasz magasabb és hosszabb is lett, így a korábbinál kényelmesebben használható. Az USB/Aux csatlakozót áthelyezték, így a zenelejátszóknak több hely jut. A hátsó kalaptartó a korábbinál 71 mm-rel került magasabbra, ezáltal több a rakhely, ugyanakkor a csomagtérben egy külön pakolórekesz is várja az úti holmikat.
Az ix35 új, friss fejlesztésű erőforrásokkal készül, hatfokozatú kézi- és automata sebességváltókkal párosítva. Az európai vásárlók két benzinmotor közül választhatnak: a Theta-II modellkódú 2.0 literes négyhengeres 163 lovas, emissziója 178 gramm/kilométer (kétkerékhajtással, kéziváltóval). A Gamma sorozatú 1.6 GDI, amely 140 lovas, 2010. szeptemberében csatlakozik a kínálathoz. Az 1.6 GDI motor alapjárati stop-start automatikával (ISG) is elérhető.
Autómenedzser
Az európai dízelpaletta két vadonatúj fejlesztésű, modern turbódízelből áll: az R 2.0-ból és az U-II 1.7-ből, az utóbbi 2010. szeptemberétől lesz kapható. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel készül: 184, valamint 136 lovas változatban. A később érkező 1,7 literes motor ISG stop-start rendszerrel, valamint kézikapcsolású erőátvitellel kategóriagyőztes szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál: 139 g/km. Hatfokozatú kéziváltók járnak mindkét gázolajoshoz, az R-hez pedig hatsebességes automata is rendelhető.
Legolcsóbb, benzines, 163 literes változata elsőkerékhajtással 5,59 millió forintba kerül, a 136 lovas dízelért 6,39 milliót kérnek el. Az alapfelszereltség része az ESP, a dombsegéd, a lejtmenetvezérlő, a borulásgátló, a hat légzsák és a klíma is. A legolcsóbb összkerekes benzines listaára 6,79 millió forint, a dízelváltozat 800 ezer forinttal több.
Végre egy autó, amellyel új értelmet nyernek a városi dugók. A Lexus RX 450h pihe-puha foteljeiben feszítve nem zavar, ha kígyózik előttünk a tehetetlen sor. A mi autónk dugóban alig fogyaszt: hibrid és képes ingyen araszolni. A 16,6 milliós alapár azonban nem teszi népautóvá.
Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.
Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.
A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.
Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.
A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.
Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.