Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3c047f4b-e304-45b4-ae12-f2cfb311a317","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kisebb csodának számít, hogy nem szenvedett komolyabb sérülést egyetlen családtag sem.","shortLead":"Kisebb csodának számít, hogy nem szenvedett komolyabb sérülést egyetlen családtag sem.","id":"20250217_Sajat-testukkel-vedtek-gyerekeiket-a-Tatraban-rajuk-tamado-medvetol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c047f4b-e304-45b4-ae12-f2cfb311a317.jpg","index":0,"item":"9b931b16-3284-4e11-8e18-bde5dbc28409","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Sajat-testukkel-vedtek-gyerekeiket-a-Tatraban-rajuk-tamado-medvetol","timestamp":"2025. február. 17. 13:37","title":"Saját testükkel védték gyerekeiket a Tátrában rájuk támadó medvétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f558243-5a37-46b7-874b-a6c0f7636d80","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az alapítványhoz várhatóan évente 18-20 ezer kérelem érkezhet, és mintegy 50 milliárd forint értékben nyújthat támogatást.","shortLead":"Az alapítványhoz várhatóan évente 18-20 ezer kérelem érkezhet, és mintegy 50 milliárd forint értékben nyújthat...","id":"20250217_egyedi-gyogyszerkerelem-alapitvany-batthiany-strattman-alapitvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f558243-5a37-46b7-874b-a6c0f7636d80.jpg","index":0,"item":"04cc62fe-7eb0-4e77-847c-3b917ae0d741","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_egyedi-gyogyszerkerelem-alapitvany-batthiany-strattman-alapitvany","timestamp":"2025. február. 17. 08:39","title":"Rejtély, pontosan hogyan működik majd az egyedi gyógyszerkérelmeket elbíráló alapítvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56ff54b1-ae82-4e18-bdae-06b2f150ba76","c_author":"Földes András","category":"360","description":"Nem érti, mit miért tesz az amerikai elnök? Itt egy magyarázat az ámokfutásra, amely dominálta a müncheni biztonsági konferenciát. A játékban fontos bábu Orbán és a többi szélsőjobbos politikus. Nem véletlen, hogy az amerikai alelnök a szólásszabadságot védve a fasiszta erők terjedését támogatja.","shortLead":"Nem érti, mit miért tesz az amerikai elnök? Itt egy magyarázat az ámokfutásra, amely dominálta a müncheni biztonsági...","id":"20250217_Kaosz-van-Europaban-trump-washington-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56ff54b1-ae82-4e18-bdae-06b2f150ba76.jpg","index":0,"item":"796bd523-f2f1-4f24-a0e3-ceb77eb882d2","keywords":null,"link":"/360/20250217_Kaosz-van-Europaban-trump-washington-oroszorszag","timestamp":"2025. február. 17. 06:30","title":"Káosz van Európában, és nem véletlen: épp ez Trump célja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett posztolni arról, hogy milyen menő a Grok 3.","shortLead":"Musk azt is közölte, hogy egész hétvégén a Grok 3-at fogják bütykölni, úgyhogy posztolni sem fog. Aztán elkezdett...","id":"20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03bb3c44-0cce-4c20-8752-34647d88c22e.jpg","index":0,"item":"61cce37e-f345-4277-b6b4-15dc46f7d5a7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250216_grok-3-demo-elon-musk-x-chatbot","timestamp":"2025. február. 16. 22:05","title":"Kedd hajnalban debütál Elon Musk chatbotjának legfrissebb demóverziója az X-en","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2050b191-5097-40e3-9659-b72ab2efabac","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Návai az egyik első interjúját Andy Vajnával készítette, majd könyvet is írt róla.","shortLead":"Návai az egyik első interjúját Andy Vajnával készítette, majd könyvet is írt róla.","id":"20250218_vajna-timea-navai-aniko-bucsu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2050b191-5097-40e3-9659-b72ab2efabac.jpg","index":0,"item":"fb407bd8-1179-4afa-9125-8c838f5c2abe","keywords":null,"link":"/elet/20250218_vajna-timea-navai-aniko-bucsu","timestamp":"2025. február. 18. 10:15","title":"„Isten nyugosztaljon, te csodanő” – Vajna Tímea is búcsúzik Návai Anikótól ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64a00a49-e067-4217-853d-b5f509550257","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel. ","shortLead":"A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel. ","id":"20250217_uj-magyar-villanybusz-ingyen-lehet-utazni-rajta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64a00a49-e067-4217-853d-b5f509550257.jpg","index":0,"item":"50499ba7-35d5-4b88-bbbe-ee954243e024","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_uj-magyar-villanybusz-ingyen-lehet-utazni-rajta","timestamp":"2025. február. 17. 11:18","title":"Forgalomba állt egy új magyar villanybusz, ingyen lehet utazni rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac4f2937-ff0e-44bb-adfe-f032b96fda81","c_author":"HVG","category":"360","description":"Vajon megbízhatunk-e olyan rendszerekben, amelyek működési folyamatait nem értjük teljesen? – tették fel a kérdést amerikai kutatók annak kapcsán, hogy a mesterséges intelligencia immár a chiptervezés eddig ismert határait is feszegeti.","shortLead":"Vajon megbízhatunk-e olyan rendszerekben, amelyek működési folyamatait nem értjük teljesen? – tették fel a kérdést...","id":"20250217_inverz-tervezes-chipdizajn-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac4f2937-ff0e-44bb-adfe-f032b96fda81.jpg","index":0,"item":"11630db4-25c2-4956-946e-d6b599da01b8","keywords":null,"link":"/360/20250217_inverz-tervezes-chipdizajn-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 17. 16:00","title":"Szabad-e úgy chipet tervezni, hogy közben senki nem igazán érti, mi történik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","shortLead":"A kicsiket Budapesten, Pécsen, Tatabányán vagy Szombathelyen tudják ellátni.","id":"20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f975cc21-6f96-42e0-b94f-aa8231c897d7.jpg","index":0,"item":"2d91717e-5b4c-46ab-a6cc-f1dbda5b47d2","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Megtelt-a-gyori-korhaz-gyermekintenziv-reszlege-atmenetileg-nem-fogadnak-tobb-beteget","timestamp":"2025. február. 17. 18:52","title":"Megtelt a győri kórház gyermekintenzív részlege, átmenetileg nem fogadnak több beteget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Színe miatt nevezték DHL-es, lego-, iskola-, Volán-busznak, az biztos, hogy eléggé feltűnő jelenség.
Színe miatt nevezték DHL-es, lego-, iskola-, Volán-busznak, az biztos, hogy eléggé feltűnő jelenség. A maga kategóriájában kifejezetten szép látvány.
Elektromos ablakemelők, kétoldalt oldalajtók, tologatható középső sor, elöl és hátul is állítható manuális klíma, két légzsák, ESP, elektromos tükrök, ködlámpa és Pioneer CD-s rádió. Nagyjából ennyiben ki is merültek a legjobban felszerelt Hyundai kisbusz extrái. A szerény felszereltséghez szerény ár is társul, ilyen áron nem lehet ma Magyarországon 8 személyes kisbuszt vásárolni.
Versenytársak (hosszú tengelytávval, 8 személyes kivitelben ESP-vel, két tolóajtóval)
Mercedes-Benz Viano 2,2 CDI (150 LE) 9,51 millió Ft Toyota Hiace 2,5 D-4D (117 LE) 7,5 millió Ft Ford Transit 2,4 TDCi (140 LE) 10,132 millió Ft VW T5 Caravelle 2,0 CR TDI (140 LE) 10,958 millió Ft Citroen Jumpy 2,0 HDi (136 LE) 7,7 millió Ft Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi (136 LE) 9,2 millió Ft Fiat Scudo 2,0 (137 LE) 7,969 millió Ft Opel Vivaro 2,5 CDTi (146 LE) 7,787 millió Ft Renault Traffic 2,5 dCi (150 LE) 8,07 millió Ft
Valamennyi H1-ben a Hyundai öt előremeneti fokozattal rendelkező, strapabíró, manuális sebességváltója található, amely könnyedén megbirkózik a motor teljes nyomatékával. Cserében viszont gyakran eldobja a hármas fokozatot, olyan rövid a váltóút, hogy egyenletes haladásnál, miközben gurul az autó, hirtelen üresbe ugrik. Nem egyszer csinálta, naponta. Váltója merev és darabos, erőből váltunk. Az egyest gyakran nem veszi be, de szerencsére a nyomatékos 2,5 literes motor kettesben is könnyedén indul.
Praktikus megoldás, hogy a könnyen kezelhető sebességváltókar a puritán középkonzolon kapott helyet. Az ideális súlyeloszlás, tapadás és teherbírás érdekében a H1 hátsókerékmeghajtású, de erről csak vizes burkolaton és murvás talajon vehetünk tudomást, a 136 lóerő kevés a drifteléshez. Annál is inkább, mert az ódivatú ESP rögtön közbelép, és jelentősen elveszi a gázt.
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Elöl MacPherson rugóstagokból, hátul ötlengőkaros tekercsrugókból áll a felfüggesztés, bírja a terhelést, mégis komfortos utazást biztosít. De csak jó minőségű úton. Rossz, kátyús úton teherautósan viselkedik, dobál, csattog, üt és kellemetlen a futómű, csak győzzük a rodeót. Macskaköves úton terheletlenül egyenesen borzasztó. Igaz, nem luxus egyterű, hanem egyszerű kisbusz, haszongépjármű génekkel.
Fedélzeti számítógépe kis tudású, fogyasztást például nem mér. Mi megmértük: a városban, autópályán és országúton megtett 700 kilométer során 8,4 literes átlagot mértünk úgy, hogy a H1-en téli gumik voltak, gyakran öt személlyel, gyakran telepakolva autóztunk.
A vezető nem sok helyre pakolhat, az ajtózsebek szűkek, de egy nagyobb palack elfér az alsó tartóban, a kesztyűtartó két rekeszből áll, a pohártartók sötétben nehezen megközelíthetőek. Könyöktámasz nincs, a hátsó sorokban ülők is csak a csomagtartó méretében bízhatnak, az szerencsére elég nagy ahhoz, hogy rövid utazásokhoz akár mind a nyolcunk cuccát befogadja.
Még sosem voltam autóstul megmérve, ennek is eljött az ideje: a H1-gyel akáctőkéért mentünk egy fatelepre, ahol megmázsáltak minket. A fiammal együtt 2280 kilót nyomtam a H1-ben. A tuskókkal 100 kilóval többet.
Az osztott középső pad tologatása révén hatalmas a lábtér, sétálni lehet az üléssorok között. A hatalmas autó legnagyobb hátránya a rögzített harmadik sor. Az üléseket még ledönteni sem lehet, kiszedni sem, így az a nagyság előnye minimálisra csökken, ha variálni szeretnénk. A H1 nyolcszemélyes kisbusz és kész, bútort, kerékpárt, motort szállítani nem alkalmas. Egy kisebb költöztetést azért bevállaltam, két fuvarral minden befért, persze nagyobb bútorok nem. Telepakolva sem változott a lendület, autópályán is kényelmesen és gyorsan közlekedtünk, a kisebbik motorral is (a nagyobb 170 lovas).
Nincs hátsó ablaktörlő, esőben, rossz időben ez jelentősen korlátozza a kilátást, szerencsére valamelyest kárpótolnak a méretes külső visszapillantó tükrök. Biztonsági arzenálja szegényes, a két légzsák sem túl biztató. A biztonsági öv bekötésére nem figyelmeztet.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?