Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap oda válaszul Donald Trump védővámjaira. Önmagában a filmipar nem képvisel akkora értéket, hogy csak ettől meghajoljon Trump, a lépésnek a szimbolikája viszont kétségtelen, és a szórakoztatóipar többi szegmensében is szívhatják a fogukat az amerikai vevők.","shortLead":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap...","id":"20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804.jpg","index":0,"item":"3de1c319-70ea-40d0-afb9-e0a322def3be","keywords":null,"link":"/360/20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","timestamp":"2025. április. 19. 15:30","title":"A trumpi vámháború mellékhatása: sárkányt uszít Peking Amerika kapitány pajzsára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","shortLead":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","id":"20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e.jpg","index":0,"item":"25436981-66d1-46e2-aa05-7c561c8f8685","keywords":null,"link":"/elet/20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","timestamp":"2025. április. 19. 15:14","title":"Medve támadott meg egy férfit Besztercebánya közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely az ő munkáján és mindennapjain át mutatja be, milyen az élet Gázában.","shortLead":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely...","id":"20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c.jpg","index":0,"item":"9454dd36-e91d-4555-a79d-27771a0610ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","timestamp":"2025. április. 19. 13:47","title":"A családjával együtt megölték a fiatal gázai fotóst, aki másfél évig dokumentálta a háborút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"297176bc-569b-4442-b36d-09d5945a74cb","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A babka talán a kalácsok királynője: szép, puha és finom, megállja a helyét desszertként, péksüteményként, sőt reggeli fogásként is. Íme a kalács gluténmentes változatának receptje a Fenséges mentes sütemények című könyvből.","shortLead":"A babka talán a kalácsok királynője: szép, puha és finom, megállja a helyét desszertként, péksüteményként, sőt reggeli...","id":"20250418_Kalacs-helyett-babka-Ime-a-dios-csoda-glutenmentes-receptje-husvetra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297176bc-569b-4442-b36d-09d5945a74cb.jpg","index":0,"item":"80b00f7f-2bee-4707-a409-eebc338d8508","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250418_Kalacs-helyett-babka-Ime-a-dios-csoda-glutenmentes-receptje-husvetra","timestamp":"2025. április. 18. 19:15","title":"Kalács helyett babka? Íme a diós csoda gluténmentes receptje húsvétra!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e473eb77-565e-4075-aa75-127b83bf7790","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az intézmény elnézést kért a szülőktől és rendőrségi feljelentést tett.","shortLead":"Az intézmény elnézést kért a szülőktől és rendőrségi feljelentést tett.","id":"20250419_szerbia-vajdasag-zombor-vucsics-nyaloka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e473eb77-565e-4075-aa75-127b83bf7790.jpg","index":0,"item":"6ca0a301-e806-44a6-bacc-55d563bddbcb","keywords":null,"link":"/elet/20250419_szerbia-vajdasag-zombor-vucsics-nyaloka","timestamp":"2025. április. 19. 14:43","title":"Vucsics aláírásával ellátott nyalókákat osztogattak a gyerekeknek egy vajdasági óvodában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha a sonkának a nyugati világban bármi köze lenne bármilyen ünnephez, ma mégis ez a húsvéti asztal főszereplője. Miért alakult ez így, és hogyan születtek meg a világ legjobb sonkái? Kis sódartörténet húsvét előtt, főzési jó tanácsokkal.","shortLead":"A kínaiak úgy tartják: a sonkát is ők találták fel. Egy dolgot azonban elrontottak: nem volt hozzá ünnepük. Nem mintha...","id":"20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec410a9e-e5ee-44c8-8522-3eb2176f65d4.jpg","index":0,"item":"37365c5e-f65e-4475-abee-1164ddfbdec3","keywords":null,"link":"/360/20250418_sonka-husvet-pac-so-fustoles","timestamp":"2025. április. 18. 19:30","title":"A sós vízbe pottyant disznótól az ünnepi asztalig: hogyan lett a húsvét főszereplője a sonka?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék.
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék. Így gondolták tavaly a Citroen céges vásárlói is, a most megjelent HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint 2009-ben a céges vásárlók körében a C5-ös volt a legnépszerűbb, 93 autót vettek. A 163 lovas új kétliteres dízelmotor minden igényt kielégít: gyors, halk, erős és nagyon takarékos. Kézi sebességváltójával városban nyugodtan, autópályán vadul is közlekedhetünk, miközben élvezzük a csendet, a C5-ös kifejezetten halk jármű, sem a motor, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavar.
340 Nm nyomatékmaximummal rendelkező erőforrása megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak, 500 kilométeres tesztünk alatt a méretes limuzin átlagfogyasztása 6,2 liter volt száz kilométerenként.
További képek a galériában
am
Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható. Az előző változathoz képest 65 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak a C5-nek.
A belső ízléses, szép, kellemes anyagokkal találkozik a bőrünk. A műszerfal órái tetszetősek, a csoport három kör alakú műszeréhez három kijelző is tartozik. A kis fogaskerekes áttételnek köszönhetően a mutatók a számlap keresztezése nélkül fordulnak el. Ennek a technológiának köszönhetően könnyebben leolvashatók a műszer közepén található kijelzők. Az analóg órák a tradíciót, a digitális kijelzők a jövőt vetítik elénk.
A C4 és a C4 Picasso után a C5-ben is kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű, második generációs kormánykerék található. A vezetéshez szükséges kezelőszervek (a sebességszabályozó és sebességkorlátozó funkciók, a fedélzeti számítógép kezelése) és a vezető által gyakrabban használt kényelmi berendezések kezelőszervei (rádió, telefon, a középső képernyő kezelőszerve, stb.) úgy működtethetők, hogy közben a vezető a kormányon tarthatja a kezét és mindenkor egy pillanat alatt áttekinthetők, még éjszaka is, a piktogramok háttérvilágításának köszönhetően. Oldalanként 10-10 gombbal kell megküzdenünk, ami nem egyszerű, tanulást igényel. A duda dühítően rossz helyen van, többen is megúszták a ledudálást, mert hiába püföltem a kormány közepét, nem akart megszólalni. Ezt is csak (bár nagyobb méretű) gombokkal lehet működtetni.
Az első ülések háttámlájának felső része elektromosan állítható, a vezetőülésbe masszázsfunkció kényeztet. Ez felülről lefelé irányuló, megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést – nálam folyamatosan üzemelt, annyira finom. A tolatóradar az Exclusive szinten széria, az első parkolóradar opcióként elérhető.
Telekommunikációs rendszere a GSM-telefon-, az audio- és a GPS-navigációs szolgáltatásokat foglal magába. Navigációs kijelzője nem a legújabb trendeknek megfelelő ugyan, de jól tájékoztat, a Bluetooth-kapcsolat egyszerűen és ösztönösen felépíthető. Az elrendezése és kialakítása jól ismerős a nagyobb Peugeot-okból, vagy a C6-osból.
A C5 hatékony fényszórókkal rendelkezik, alapfelszereltség a nappali menetfény. Szintén széria a statikus kanyarvilágítás. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal szegletét. Exclusive felszereltségű tesztautónkat kettős funkciójú xenon kanyarkövető fényszórókkal látták el. Az elektronikus kiszolgálórendszerrel vezérelt fényszórók optimális látási viszonyokat biztosítanak a kanyarokban. Ez a dinamikus világítás a kanyarszög világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles kanyarokban, illetve parkolási manővereknél, 40 kilométer/óra alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fok.
[[ Oldaltörés (Futómű és felfüggesztés) ]]
A Hidraktív 3 Plus változatok alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek. A motor leállításakor automatikusan működésbe lép és automatikusan kiold, amint a vezető induláskor a gázpedálra lép. Az elektromos rögzítőféket az emelkedőn/lejtőn való elindulást segítő rendszer egészíti ki, amely az összes sebességváltóhoz kapható. A rendszer a 3 százalékot meghaladó emelkedőkön lép működésbe, és a biztonságos elindulás érdekében két másodpercig stabilizálja a gépkocsit.
A C5 két trapéz-lengőkarral felszerelt első futóművének felépítéséből adódóan a kerekekre ható oldalirányú erő úgy továbbítódik a kocsiszekrény felé, hogy eközben a felfüggesztésben nem keletkezik radiális, vagyis súrlódást előidéző irányú erő. Ez az irányítási és a rezgési komfort javulását egyaránt eredményezi. A bölcsőn és a karosszérián található rugalmas csuklók oldal- és hosszirányú merevségét, amely a menetkényelmet és a menetzajt befolyásolja, különválasztották a csuklóknak az úttartás biztosító oldalirányú merevségétől. E csuklók tehát a rezgések kiszűrését biztosító irányokban lágyak, a gépkocsi irányítását biztosító irányokban pedig merevek. A hátsó futómű egy könnyűfém ötvözetből készült hídtestre épül, amely a jobb irányíthatóság érdekében, nyugalmi helyzetben biztosítja a tengely megfelelő geometriai pontosságát, haladás közben pedig garantálja a kerékgeometriák szigorú megtartását.
am
A Hidraktív 3 Plus felfüggesztés a keménység és a lengéscsillapítás kétféle beállításának köszönhetően minden körülmények között a legpuhább futást teszi lehetővé. A gépkocsi érzékelői (a kormány elfordításának szöge, gyorsulás és fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása) lehetővé teszik a gépkocsi dinamikájának valós idejű felmérését, illetve a lágy és kemény állapotok közti átmenetek szabályozását. Ennek megfelelően, amikor a gépkocsi kis igénybevételnek van kitéve, akkor a felfüggesztési mód a leggyakrabban lágy, és amint a vezető vagy az útviszonyok azt igénylik, a felfüggesztési mód keményebbé válik.
A középkonzolon található kezelőszerv segítségével „sport” felfüggesztési mód is választható. Ennek köszönhetően a vezető dinamikusabb üzemmódba kapcsolhat át, amely a gépkocsi kényelmével szemben a karosszéria-tartásra helyezi a hangsúlyt. Őszinte leszek, a C5-ös csak ebben a módban vezethető élvezetesen, a komfort azaz normál mód annyira lágy, hogy csak ringat, mint egy hintó.
A felfüggesztés keménységének és lágyságának szabályozásához kapcsolódik a gépkocsi alvázmagasságának valós idejű szabályozása, amely az egyes tengelyeken elhelyezett érzékelők által szolgáltatott információk alapján történik. A gépkocsi állítható alvázmagasságának több előnye is van. Először is a jármű terheltségétől függetlenül állandó szabadmagasságot biztosít, autópályán pedig a jobb áramvonalasság érdekében automatikusan lesüllyed. Kapcsolóval is szabályozható, ha a vezető kis sebességgel kíván áthaladni valamilyen akadályon. Ilyenkor úgy néz ki a C5, mint a SUV C-Crosser. Padka mellett parkoláskor kifejezetten előnyös.
Tavaly nyár óta a C5-ös is megkapta az úgynevezett intelligent traction control rendszert. Havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást, a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges esetekben a hagyományos kipörgésgátló (ASR) a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az intelligent traction control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.