Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"02a7f96c-9e34-4a29-b86c-7a4f53e51e98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az autópálya genetikai elszigetelő hatása miatt a dél-kaliforniai pumaállomány például veszélybe került, mert nem kaptak lehetőséget a szabad mozgásra.","shortLead":"Az autópálya genetikai elszigetelő hatása miatt a dél-kaliforniai pumaállomány például veszélybe került, mert nem...","id":"20250603_10-savos-autopalya-vilag-legnagyobb-vadatjaro-hidja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02a7f96c-9e34-4a29-b86c-7a4f53e51e98.jpg","index":0,"item":"3dc2a5cb-c205-46a9-ba5d-f3a606f1280d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_10-savos-autopalya-vilag-legnagyobb-vadatjaro-hidja","timestamp":"2025. június. 03. 08:54","title":"Mint egy 10 sávos autópálya, hamarosan kész a világ legnagyobb vadátjáró hídja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottság megszavazta az EU és Ukrajna közötti közúti szállítási megállapodás 2025 végéig történő meghosszabbítását annak érdekében, hogy az áruszállítás könnyebbé váljon. ","shortLead":"Az Európai Parlament Közlekedési és Turisztikai Bizottság megszavazta az EU és Ukrajna közötti közúti szállítási...","id":"20250603_kozlekedes_eu_ukrajna_europai_parlament","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/126534ee-e3b2-4ab1-a3cc-2f1eb9ff3854.jpg","index":0,"item":"66f957eb-76b1-45a0-832a-5a293563d042","keywords":null,"link":"/eurologus/20250603_kozlekedes_eu_ukrajna_europai_parlament","timestamp":"2025. június. 03. 14:22","title":"Meghosszabbítják az EU–Ukrajna szállítási megállapodást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"923e59ea-32f5-4fae-965d-a159a8537842","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jövő héten már előadást tartana a kalapácsos támadásban súlyosan megsérült egykori külügyminiszter.","shortLead":"Jövő héten már előadást tartana a kalapácsos támadásban súlyosan megsérült egykori külügyminiszter.","id":"20250603_jeszenszky-geza-nyilatkozat-eloadas-ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/923e59ea-32f5-4fae-965d-a159a8537842.jpg","index":0,"item":"e652724e-79d3-47d4-a8b2-b23d2a3dd417","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_jeszenszky-geza-nyilatkozat-eloadas-ukrajna","timestamp":"2025. június. 03. 14:51","title":"Jeszenszky Géza: „Biztos, hogy célszemély voltam”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3d5a531-20e8-484d-aa76-a0ff15e34be3","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Amerika egyik legnépszerűbb műsorvezetője büszke, hogy az Olasz Köztársasághoz tartozhat. A humorista nemrég arról is beszélt, minden lap címlapján ott kéne lennie: Trump megosztott egy összeesküvés-elméletet arról, hogy Joe Bident rég kivégezték, és már csak a robotklónját látjuk.","shortLead":"Amerika egyik legnépszerűbb műsorvezetője büszke, hogy az Olasz Köztársasághoz tartozhat. A humorista nemrég arról is...","id":"20250603_Jimmy-Kimmel-megkapta-az-olasz-allampolgarsagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3d5a531-20e8-484d-aa76-a0ff15e34be3.jpg","index":0,"item":"cf14e577-84e7-4fbd-9a9c-b493ace16616","keywords":null,"link":"/elet/20250603_Jimmy-Kimmel-megkapta-az-olasz-allampolgarsagot","timestamp":"2025. június. 03. 13:15","title":"Jimmy Kimmel megkapta az olasz állampolgárságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79e73eca-ae6f-4cd7-b2c2-105a4173c324","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Paolo Dall’Oglio a jezsuita rend szerzeteseként szolgált a Közel-Keleten.","shortLead":"Paolo Dall’Oglio a jezsuita rend szerzeteseként szolgált a Közel-Keleten.","id":"20250603_sziria-eltunt-olasz-szerzetes-tomegsir-holttest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79e73eca-ae6f-4cd7-b2c2-105a4173c324.jpg","index":0,"item":"a156127a-0d6e-4d12-b405-68abf9439e76","keywords":null,"link":"/vilag/20250603_sziria-eltunt-olasz-szerzetes-tomegsir-holttest","timestamp":"2025. június. 03. 16:31","title":"Szíriai tömegsírban találhatták meg egy 2013-ban elrabolt olasz szerzetes holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tíz kilométert ment így. ","shortLead":"Tíz kilométert ment így. ","id":"20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/665cd80e-a8b3-40aa-b6be-6371d23042b7.jpg","index":0,"item":"c5fb0151-4d86-4e8b-accb-fd1d548b3f87","keywords":null,"link":"/cegauto/20250603_szembe-savb-ment-fel-az-M30-ra-a-kamionos-video","timestamp":"2025. június. 03. 07:42","title":"Hiába a rengeteg tábla, mégis forgalommal szemben hajtott a kamionos – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ef0253b-e3bd-4155-8f14-6b907eaca3b6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az indoklás szerint a tervezett belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 évesek ne találkozhassanak a gyülekezési törvénnyel ellentétes magatartással. A rendőrség azt is feltételezi, hogy a bejelentett gyűlés bármikor az idei Pride-felvonulássá válhat, az pedig fotók szerint veszélyes.","shortLead":"Az indoklás szerint a tervezett belvárosi útvonalon nem garantálható, hogy 18 évesek ne találkozhassanak a gyülekezési...","id":"20250603_Megtiltotta-a-rendorseg-a-30-Pride-megtartasat-a-budapesti-belvarosban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ef0253b-e3bd-4155-8f14-6b907eaca3b6.jpg","index":0,"item":"cf1f973f-bda1-4b32-9eeb-04da0fe50b77","keywords":null,"link":"/itthon/20250603_Megtiltotta-a-rendorseg-a-30-Pride-megtartasat-a-budapesti-belvarosban-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 12:00","title":"Megtiltotta a rendőrség a Pride napjára tervezett LMBTQ-felvonulás megtartását a budapesti belvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54379bce-aacd-44c2-b1ad-3ca6b2d2e807","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A jegybank alelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy az utóbbi időben az ügyfelek viseljék a károk 90 százalékát.","shortLead":"A jegybank alelnöke szerint elfogadhatatlan, hogy az utóbbi időben az ügyfelek viseljék a károk 90 százalékát.","id":"20250603_Ot-csapassal-szamolna-le-a-banki-csalasokkal-az-MNB","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54379bce-aacd-44c2-b1ad-3ca6b2d2e807.jpg","index":0,"item":"a23a9188-7bf6-4682-8242-84169dd8745d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250603_Ot-csapassal-szamolna-le-a-banki-csalasokkal-az-MNB","timestamp":"2025. június. 03. 10:55","title":"42 milliárdos kárt okoznak a banki csalók, az MNB most öt csapással számolna le velük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék.
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék. Így gondolták tavaly a Citroen céges vásárlói is, a most megjelent HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint 2009-ben a céges vásárlók körében a C5-ös volt a legnépszerűbb, 93 autót vettek. A 163 lovas új kétliteres dízelmotor minden igényt kielégít: gyors, halk, erős és nagyon takarékos. Kézi sebességváltójával városban nyugodtan, autópályán vadul is közlekedhetünk, miközben élvezzük a csendet, a C5-ös kifejezetten halk jármű, sem a motor, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavar.
340 Nm nyomatékmaximummal rendelkező erőforrása megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak, 500 kilométeres tesztünk alatt a méretes limuzin átlagfogyasztása 6,2 liter volt száz kilométerenként.
További képek a galériában
am
Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható. Az előző változathoz képest 65 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak a C5-nek.
A belső ízléses, szép, kellemes anyagokkal találkozik a bőrünk. A műszerfal órái tetszetősek, a csoport három kör alakú műszeréhez három kijelző is tartozik. A kis fogaskerekes áttételnek köszönhetően a mutatók a számlap keresztezése nélkül fordulnak el. Ennek a technológiának köszönhetően könnyebben leolvashatók a műszer közepén található kijelzők. Az analóg órák a tradíciót, a digitális kijelzők a jövőt vetítik elénk.
A C4 és a C4 Picasso után a C5-ben is kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű, második generációs kormánykerék található. A vezetéshez szükséges kezelőszervek (a sebességszabályozó és sebességkorlátozó funkciók, a fedélzeti számítógép kezelése) és a vezető által gyakrabban használt kényelmi berendezések kezelőszervei (rádió, telefon, a középső képernyő kezelőszerve, stb.) úgy működtethetők, hogy közben a vezető a kormányon tarthatja a kezét és mindenkor egy pillanat alatt áttekinthetők, még éjszaka is, a piktogramok háttérvilágításának köszönhetően. Oldalanként 10-10 gombbal kell megküzdenünk, ami nem egyszerű, tanulást igényel. A duda dühítően rossz helyen van, többen is megúszták a ledudálást, mert hiába püföltem a kormány közepét, nem akart megszólalni. Ezt is csak (bár nagyobb méretű) gombokkal lehet működtetni.
Az első ülések háttámlájának felső része elektromosan állítható, a vezetőülésbe masszázsfunkció kényeztet. Ez felülről lefelé irányuló, megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést – nálam folyamatosan üzemelt, annyira finom. A tolatóradar az Exclusive szinten széria, az első parkolóradar opcióként elérhető.
Telekommunikációs rendszere a GSM-telefon-, az audio- és a GPS-navigációs szolgáltatásokat foglal magába. Navigációs kijelzője nem a legújabb trendeknek megfelelő ugyan, de jól tájékoztat, a Bluetooth-kapcsolat egyszerűen és ösztönösen felépíthető. Az elrendezése és kialakítása jól ismerős a nagyobb Peugeot-okból, vagy a C6-osból.
A C5 hatékony fényszórókkal rendelkezik, alapfelszereltség a nappali menetfény. Szintén széria a statikus kanyarvilágítás. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal szegletét. Exclusive felszereltségű tesztautónkat kettős funkciójú xenon kanyarkövető fényszórókkal látták el. Az elektronikus kiszolgálórendszerrel vezérelt fényszórók optimális látási viszonyokat biztosítanak a kanyarokban. Ez a dinamikus világítás a kanyarszög világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles kanyarokban, illetve parkolási manővereknél, 40 kilométer/óra alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fok.
[[ Oldaltörés (Futómű és felfüggesztés) ]]
A Hidraktív 3 Plus változatok alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek. A motor leállításakor automatikusan működésbe lép és automatikusan kiold, amint a vezető induláskor a gázpedálra lép. Az elektromos rögzítőféket az emelkedőn/lejtőn való elindulást segítő rendszer egészíti ki, amely az összes sebességváltóhoz kapható. A rendszer a 3 százalékot meghaladó emelkedőkön lép működésbe, és a biztonságos elindulás érdekében két másodpercig stabilizálja a gépkocsit.
A C5 két trapéz-lengőkarral felszerelt első futóművének felépítéséből adódóan a kerekekre ható oldalirányú erő úgy továbbítódik a kocsiszekrény felé, hogy eközben a felfüggesztésben nem keletkezik radiális, vagyis súrlódást előidéző irányú erő. Ez az irányítási és a rezgési komfort javulását egyaránt eredményezi. A bölcsőn és a karosszérián található rugalmas csuklók oldal- és hosszirányú merevségét, amely a menetkényelmet és a menetzajt befolyásolja, különválasztották a csuklóknak az úttartás biztosító oldalirányú merevségétől. E csuklók tehát a rezgések kiszűrését biztosító irányokban lágyak, a gépkocsi irányítását biztosító irányokban pedig merevek. A hátsó futómű egy könnyűfém ötvözetből készült hídtestre épül, amely a jobb irányíthatóság érdekében, nyugalmi helyzetben biztosítja a tengely megfelelő geometriai pontosságát, haladás közben pedig garantálja a kerékgeometriák szigorú megtartását.
am
A Hidraktív 3 Plus felfüggesztés a keménység és a lengéscsillapítás kétféle beállításának köszönhetően minden körülmények között a legpuhább futást teszi lehetővé. A gépkocsi érzékelői (a kormány elfordításának szöge, gyorsulás és fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása) lehetővé teszik a gépkocsi dinamikájának valós idejű felmérését, illetve a lágy és kemény állapotok közti átmenetek szabályozását. Ennek megfelelően, amikor a gépkocsi kis igénybevételnek van kitéve, akkor a felfüggesztési mód a leggyakrabban lágy, és amint a vezető vagy az útviszonyok azt igénylik, a felfüggesztési mód keményebbé válik.
A középkonzolon található kezelőszerv segítségével „sport” felfüggesztési mód is választható. Ennek köszönhetően a vezető dinamikusabb üzemmódba kapcsolhat át, amely a gépkocsi kényelmével szemben a karosszéria-tartásra helyezi a hangsúlyt. Őszinte leszek, a C5-ös csak ebben a módban vezethető élvezetesen, a komfort azaz normál mód annyira lágy, hogy csak ringat, mint egy hintó.
A felfüggesztés keménységének és lágyságának szabályozásához kapcsolódik a gépkocsi alvázmagasságának valós idejű szabályozása, amely az egyes tengelyeken elhelyezett érzékelők által szolgáltatott információk alapján történik. A gépkocsi állítható alvázmagasságának több előnye is van. Először is a jármű terheltségétől függetlenül állandó szabadmagasságot biztosít, autópályán pedig a jobb áramvonalasság érdekében automatikusan lesüllyed. Kapcsolóval is szabályozható, ha a vezető kis sebességgel kíván áthaladni valamilyen akadályon. Ilyenkor úgy néz ki a C5, mint a SUV C-Crosser. Padka mellett parkoláskor kifejezetten előnyös.
Tavaly nyár óta a C5-ös is megkapta az úgynevezett intelligent traction control rendszert. Havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást, a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges esetekben a hagyományos kipörgésgátló (ASR) a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az intelligent traction control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.