Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"346628af-416f-410a-98b3-afb41ec4f039","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szakemberekkel és tanácsadással segíti a jövőben az Amazon azokat a felhasználókat, akik úgy döntenek, a cég új szolgáltatásán keresztül töltik fel adataikat a felhőbe. Mindennek persze meg is kéri az árát.","shortLead":"Szakemberekkel és tanácsadással segíti a jövőben az Amazon azokat a felhasználókat, akik úgy döntenek, a cég új...","id":"20241202_amazon-web-services-adatfeltoltes-aws","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/346628af-416f-410a-98b3-afb41ec4f039.jpg","index":0,"item":"daba69be-c1e4-42ef-b2ef-22ac07a91b35","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_amazon-web-services-adatfeltoltes-aws","timestamp":"2024. december. 02. 16:03","title":"Nagyon drága „internetkávézót” nyit az Amazon, közvetlenül tölthetik fel az adataikat a felhőbe a felhasználók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b0e89f5-4413-44a6-80d4-ea16db02122a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az átvett aláírásgyűjtő ívek többségét bontatlanul adta vissza a párt, az NVB az aláírások megszámolása nélkül is megállapította, hogy az közelében sincs a szükséges mennyiségnek.","shortLead":"Az átvett aláírásgyűjtő ívek többségét bontatlanul adta vissza a párt, az NVB az aláírások megszámolása nélkül is...","id":"20241203_lmp-nepszavazas-alairasgyujtes-nvb-kiemelt-beruhazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b0e89f5-4413-44a6-80d4-ea16db02122a.jpg","index":0,"item":"0722b6e9-ed8b-47ec-9346-fd20ed58d0fe","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_lmp-nepszavazas-alairasgyujtes-nvb-kiemelt-beruhazas","timestamp":"2024. december. 03. 20:07","title":"A 200 ezer aláírásból 26 ezret sem tudott összegyűjteni az LMP a kiemelt beruházásokról szóló népszavazáshoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e83b93f-47b6-4dfd-b5fc-8bfbc2fa2289","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Play Áruházban terjesztették azokat az alkalmazásokat, melyek hitelt kínáltak a felhasználónak – közben azonban érzékeny adatokat kértek be és loptak el, így a tartozás behajtása már inkább volt egy zsarolás.","shortLead":"A Play Áruházban terjesztették azokat az alkalmazásokat, melyek hitelt kínáltak a felhasználónak – közben azonban...","id":"20241202_android-veszelyes-alkalmazasok-hitel-atveres-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e83b93f-47b6-4dfd-b5fc-8bfbc2fa2289.jpg","index":0,"item":"6c0e1fe6-c3d0-45bd-a904-e5b5fbc230b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241202_android-veszelyes-alkalmazasok-hitel-atveres-adatok-ellopasa","timestamp":"2024. december. 02. 09:03","title":"8 millióan vannak veszélyben: aki letöltötte ezeket az alkalmazásokat, az digitális uzsora áldozata lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","shortLead":"A helyiek gyógyhatásúnak tartják a teknősfogyasztást, azonban az alapanyag olykor mérgező.","id":"20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8a2245f-d75e-4d57-bf1a-df17ce1a131b.jpg","index":0,"item":"76b6b802-d9d7-40f7-a051-bc50ae9ce5b8","keywords":null,"link":"/elet/20241202_teknos-porkolt-fulop-szigetek-megbetegedes","timestamp":"2024. december. 02. 14:23","title":"Többen belehaltak a teknőspörköltevésbe a Fülöp-szigeteken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","shortLead":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","id":"20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a.jpg","index":0,"item":"acd49c5e-55f0-467a-9693-e668e676fdab","keywords":null,"link":"/elet/20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","timestamp":"2024. december. 03. 15:41","title":"Elloptak 2500 pitét Angliában, a séf a tolvajokat kérleli, hogy adják az ételt a szegényeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a56c0565-50dd-41e8-a23e-3daaa28c93fc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A felesége szülinapját szerette volna megünnepelni Londonban, de a koncertet csak a biztonsági őrök társaságában hallhatta. ","shortLead":"A felesége szülinapját szerette volna megünnepelni Londonban, de a koncertet csak a biztonsági őrök társaságában...","id":"20241202_london-koncert-fogyatekossag-ittas-kidobtak-koncertrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a56c0565-50dd-41e8-a23e-3daaa28c93fc.jpg","index":0,"item":"a4f1225e-35ef-4234-a00d-a3356398c32a","keywords":null,"link":"/elet/20241202_london-koncert-fogyatekossag-ittas-kidobtak-koncertrol","timestamp":"2024. december. 02. 10:50","title":"Azt hitték, hogy részeg, ezért kidobták a koncertről a fogyatékossággal élő férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff7a1bdb-5bfd-453f-8285-1e58f254513a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hihetetlen, de a feledés homályába merült BMW Z13 mindössze 830 kilogrammot nyom a mérlegen.","shortLead":"Hihetetlen, de a feledés homályába merült BMW Z13 mindössze 830 kilogrammot nyom a mérlegen.","id":"20241203_kozepen-ul-a-sofor-bmw-z13-pehelykonnyu-varosi-kisauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff7a1bdb-5bfd-453f-8285-1e58f254513a.jpg","index":0,"item":"5f420891-623d-4b54-997a-23a0b2cff74b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_kozepen-ul-a-sofor-bmw-z13-pehelykonnyu-varosi-kisauto","timestamp":"2024. december. 03. 07:59","title":"Középen ül a sofőr a BMW pehelykönnyű városi kisautójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e99126ff-1ee0-4748-984b-5d09f1a6eff5","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A Forma–1-es legendáról több mint 1500, személyes adatot tartalmazó fájlt lopott el a korábbi testőrük, többek között a Schumacher balesete után készült képeket, videókat és a teljes orvosi kartonját is.","shortLead":"A Forma–1-es legendáról több mint 1500, személyes adatot tartalmazó fájlt lopott el a korábbi testőrük, többek között...","id":"20241202_michael-schumacher-zsarolas-csalad-pendrive-15-millio-euro-testor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e99126ff-1ee0-4748-984b-5d09f1a6eff5.jpg","index":0,"item":"a9e15d24-8e66-46a2-bb53-975f33a4a7f0","keywords":null,"link":"/sport/20241202_michael-schumacher-zsarolas-csalad-pendrive-15-millio-euro-testor","timestamp":"2024. december. 02. 10:40","title":"Minden részlet kiderült a Schumacher családját ért zsarolásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék.
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék. Így gondolták tavaly a Citroen céges vásárlói is, a most megjelent HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint 2009-ben a céges vásárlók körében a C5-ös volt a legnépszerűbb, 93 autót vettek. A 163 lovas új kétliteres dízelmotor minden igényt kielégít: gyors, halk, erős és nagyon takarékos. Kézi sebességváltójával városban nyugodtan, autópályán vadul is közlekedhetünk, miközben élvezzük a csendet, a C5-ös kifejezetten halk jármű, sem a motor, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavar.
340 Nm nyomatékmaximummal rendelkező erőforrása megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak, 500 kilométeres tesztünk alatt a méretes limuzin átlagfogyasztása 6,2 liter volt száz kilométerenként.
További képek a galériában
am
Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható. Az előző változathoz képest 65 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak a C5-nek.
A belső ízléses, szép, kellemes anyagokkal találkozik a bőrünk. A műszerfal órái tetszetősek, a csoport három kör alakú műszeréhez három kijelző is tartozik. A kis fogaskerekes áttételnek köszönhetően a mutatók a számlap keresztezése nélkül fordulnak el. Ennek a technológiának köszönhetően könnyebben leolvashatók a műszer közepén található kijelzők. Az analóg órák a tradíciót, a digitális kijelzők a jövőt vetítik elénk.
A C4 és a C4 Picasso után a C5-ben is kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű, második generációs kormánykerék található. A vezetéshez szükséges kezelőszervek (a sebességszabályozó és sebességkorlátozó funkciók, a fedélzeti számítógép kezelése) és a vezető által gyakrabban használt kényelmi berendezések kezelőszervei (rádió, telefon, a középső képernyő kezelőszerve, stb.) úgy működtethetők, hogy közben a vezető a kormányon tarthatja a kezét és mindenkor egy pillanat alatt áttekinthetők, még éjszaka is, a piktogramok háttérvilágításának köszönhetően. Oldalanként 10-10 gombbal kell megküzdenünk, ami nem egyszerű, tanulást igényel. A duda dühítően rossz helyen van, többen is megúszták a ledudálást, mert hiába püföltem a kormány közepét, nem akart megszólalni. Ezt is csak (bár nagyobb méretű) gombokkal lehet működtetni.
Az első ülések háttámlájának felső része elektromosan állítható, a vezetőülésbe masszázsfunkció kényeztet. Ez felülről lefelé irányuló, megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést – nálam folyamatosan üzemelt, annyira finom. A tolatóradar az Exclusive szinten széria, az első parkolóradar opcióként elérhető.
Telekommunikációs rendszere a GSM-telefon-, az audio- és a GPS-navigációs szolgáltatásokat foglal magába. Navigációs kijelzője nem a legújabb trendeknek megfelelő ugyan, de jól tájékoztat, a Bluetooth-kapcsolat egyszerűen és ösztönösen felépíthető. Az elrendezése és kialakítása jól ismerős a nagyobb Peugeot-okból, vagy a C6-osból.
A C5 hatékony fényszórókkal rendelkezik, alapfelszereltség a nappali menetfény. Szintén széria a statikus kanyarvilágítás. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal szegletét. Exclusive felszereltségű tesztautónkat kettős funkciójú xenon kanyarkövető fényszórókkal látták el. Az elektronikus kiszolgálórendszerrel vezérelt fényszórók optimális látási viszonyokat biztosítanak a kanyarokban. Ez a dinamikus világítás a kanyarszög világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles kanyarokban, illetve parkolási manővereknél, 40 kilométer/óra alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fok.
[[ Oldaltörés (Futómű és felfüggesztés) ]]
A Hidraktív 3 Plus változatok alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek. A motor leállításakor automatikusan működésbe lép és automatikusan kiold, amint a vezető induláskor a gázpedálra lép. Az elektromos rögzítőféket az emelkedőn/lejtőn való elindulást segítő rendszer egészíti ki, amely az összes sebességváltóhoz kapható. A rendszer a 3 százalékot meghaladó emelkedőkön lép működésbe, és a biztonságos elindulás érdekében két másodpercig stabilizálja a gépkocsit.
A C5 két trapéz-lengőkarral felszerelt első futóművének felépítéséből adódóan a kerekekre ható oldalirányú erő úgy továbbítódik a kocsiszekrény felé, hogy eközben a felfüggesztésben nem keletkezik radiális, vagyis súrlódást előidéző irányú erő. Ez az irányítási és a rezgési komfort javulását egyaránt eredményezi. A bölcsőn és a karosszérián található rugalmas csuklók oldal- és hosszirányú merevségét, amely a menetkényelmet és a menetzajt befolyásolja, különválasztották a csuklóknak az úttartás biztosító oldalirányú merevségétől. E csuklók tehát a rezgések kiszűrését biztosító irányokban lágyak, a gépkocsi irányítását biztosító irányokban pedig merevek. A hátsó futómű egy könnyűfém ötvözetből készült hídtestre épül, amely a jobb irányíthatóság érdekében, nyugalmi helyzetben biztosítja a tengely megfelelő geometriai pontosságát, haladás közben pedig garantálja a kerékgeometriák szigorú megtartását.
am
A Hidraktív 3 Plus felfüggesztés a keménység és a lengéscsillapítás kétféle beállításának köszönhetően minden körülmények között a legpuhább futást teszi lehetővé. A gépkocsi érzékelői (a kormány elfordításának szöge, gyorsulás és fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása) lehetővé teszik a gépkocsi dinamikájának valós idejű felmérését, illetve a lágy és kemény állapotok közti átmenetek szabályozását. Ennek megfelelően, amikor a gépkocsi kis igénybevételnek van kitéve, akkor a felfüggesztési mód a leggyakrabban lágy, és amint a vezető vagy az útviszonyok azt igénylik, a felfüggesztési mód keményebbé válik.
A középkonzolon található kezelőszerv segítségével „sport” felfüggesztési mód is választható. Ennek köszönhetően a vezető dinamikusabb üzemmódba kapcsolhat át, amely a gépkocsi kényelmével szemben a karosszéria-tartásra helyezi a hangsúlyt. Őszinte leszek, a C5-ös csak ebben a módban vezethető élvezetesen, a komfort azaz normál mód annyira lágy, hogy csak ringat, mint egy hintó.
A felfüggesztés keménységének és lágyságának szabályozásához kapcsolódik a gépkocsi alvázmagasságának valós idejű szabályozása, amely az egyes tengelyeken elhelyezett érzékelők által szolgáltatott információk alapján történik. A gépkocsi állítható alvázmagasságának több előnye is van. Először is a jármű terheltségétől függetlenül állandó szabadmagasságot biztosít, autópályán pedig a jobb áramvonalasság érdekében automatikusan lesüllyed. Kapcsolóval is szabályozható, ha a vezető kis sebességgel kíván áthaladni valamilyen akadályon. Ilyenkor úgy néz ki a C5, mint a SUV C-Crosser. Padka mellett parkoláskor kifejezetten előnyös.
Tavaly nyár óta a C5-ös is megkapta az úgynevezett intelligent traction control rendszert. Havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást, a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges esetekben a hagyományos kipörgésgátló (ASR) a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az intelligent traction control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.
A családtámogatásokról és elhibázott felsőoktatási kezdeményezésekről is faggatták az oktatási, ifjúsági, kultúráért és sportért felelős államtitkárokat.
Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a maga alpári stílusában egyértelműen jelezte: a magyar politikában a piszkos munka egyre piszkosabb.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is.