Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"425a5c3a-ccef-44ab-991a-6cfb8727086a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kialakult üzengetés ellenére az NGM nem tervez változtatni az iparűzési adónak a parlament előtt lévő módosításán – erősítették meg lapunknak a tárca illetékesei.","shortLead":"A kialakult üzengetés ellenére az NGM nem tervez változtatni az iparűzési adónak a parlament előtt lévő módosításán –...","id":"20250604_NGM-iparuzesi-ado-modositas-szerencsejatek-kaszino-karacsony-gergely-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/425a5c3a-ccef-44ab-991a-6cfb8727086a.jpg","index":0,"item":"6864cacd-126d-43e5-903c-2c7692cdec0d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_NGM-iparuzesi-ado-modositas-szerencsejatek-kaszino-karacsony-gergely-nagy-marton","timestamp":"2025. június. 04. 15:29","title":"NGM a HVG-nek: igazságos és marad az iparűzési adó módosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85e2c9b8-a972-440d-9ee0-e9e2f8a10245","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az első képkockák lenyűgöző látványvilágú rémmesét ígérnek.","shortLead":"Az első képkockák lenyűgöző látványvilágú rémmesét ígérnek.","id":"20250604_Megerkezett-Guillermo-del-Toro-Frankensteinjenek-elso-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85e2c9b8-a972-440d-9ee0-e9e2f8a10245.jpg","index":0,"item":"5b17943e-a45a-4c7f-b3ac-c4560f40e7c2","keywords":null,"link":"/kultura/20250604_Megerkezett-Guillermo-del-Toro-Frankensteinjenek-elso-elozetese","timestamp":"2025. június. 04. 16:10","title":"Megérkezett Guillermo del Toro Frankensteinjének első hivatalos előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"218ee600-4d56-479a-aea4-5bc73fb16113","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Megfontolandó, mivel dobálózik az ember hatalmon, mert amikor hanyatt fordul a gép, a nyakába fog ömleni az egész. Pillanatnyilag úgy tűnik, a Fidesz-frakció sem szeretne jövőre szembetalálkozni önmagával. Képzeljük csak el, milyen hírek jönnének egy év múlva…","shortLead":"Megfontolandó, mivel dobálózik az ember hatalmon, mert amikor hanyatt fordul a gép, a nyakába fog ömleni az egész...","id":"20250604_Tota-W-Arpad-Az-Elszamoltatasi-Hivatal-Orban-Meszaros-Varkonyi-Lazar-Magyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/218ee600-4d56-479a-aea4-5bc73fb16113.jpg","index":0,"item":"2f9857a7-a978-4989-a9ee-183a373db4cd","keywords":null,"link":"/360/20250604_Tota-W-Arpad-Az-Elszamoltatasi-Hivatal-Orban-Meszaros-Varkonyi-Lazar-Magyar","timestamp":"2025. június. 04. 16:15","title":"Tóta W. Árpád: Várkonyi Andrea az Elszámoltatási Hivatal előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e3b1d3b-3acb-40c4-83d7-ad0bb1d19383","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai olyan mesterséges intelligenciát fejlesztettek, amely egymillió anyagmintát nézett át, hogy megtalálja a cement legjobb alternatíváját. Összesen 19 ilyen jött szóba.","shortLead":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai olyan mesterséges intelligenciát fejlesztettek, amely egymillió anyagmintát...","id":"20250604_cement-mesterseges-intelligencia-epitoipar-szen-dioxid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e3b1d3b-3acb-40c4-83d7-ad0bb1d19383.jpg","index":0,"item":"65cb9271-844b-4edd-bc07-bf1df37d106c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_cement-mesterseges-intelligencia-epitoipar-szen-dioxid","timestamp":"2025. június. 04. 15:03","title":"Lenullázhatja a cementet a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","shortLead":"A McLaren 30 évvel ezelőtt i Le Mans-i győzelmének emléket állító különleges 750S-ből nem túl sok készül.","id":"20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ee1a112-815d-48e8-b929-13e7c2c67055.jpg","index":0,"item":"801560ab-b92e-4ae4-8c7b-0f3aa9a2c923","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_kevesen-csaphatnak-le-mclaren-750s-kokemeny-uj-sportkocsi","timestamp":"2025. június. 04. 07:21","title":"Kevesen csaphatnak le a McLaren kőkemény új sportkocsijára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae74d53b-24e7-422e-bcb2-bdf329bc548e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lesz ideje lenyugodni.","shortLead":"Lesz ideje lenyugodni.","id":"20250604_250-nel-szaguldozott-influenszer-17-evre-eltiltottak-vezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae74d53b-24e7-422e-bcb2-bdf329bc548e.jpg","index":0,"item":"91ec4871-ec0c-4812-b69c-a6d0a67ff92a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250604_250-nel-szaguldozott-influenszer-17-evre-eltiltottak-vezetes","timestamp":"2025. június. 04. 07:52","title":"250-nel száguldozott egy influenszer, több mint 17 évre eltiltották a vezetéstől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a13efc1-1f95-4f6c-aaae-1e219f66d5c9","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A tetten ért tolvajok az egyik dolgozóra támadtak.","shortLead":"A tetten ért tolvajok az egyik dolgozóra támadtak.","id":"20250604_Rendorseg-Leva-ovoda-brutalis-tamadas-Szlovakia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7a13efc1-1f95-4f6c-aaae-1e219f66d5c9.jpg","index":0,"item":"e9ac6d1c-ea04-4f16-a215-c56be363a16b","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_Rendorseg-Leva-ovoda-brutalis-tamadas-Szlovakia","timestamp":"2025. június. 04. 10:41","title":"A gyerekek szeme láttára akartak kirabolni egy óvodát Léván","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b595565-a0b6-4afc-aa5a-7b786e2a5077","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Három startup cégnek sikerült megoldani a mesterséges intelligenciával bonyolított telefonhívások legnagyobb problémáját: a késleltetést. Van olyan cég, ami már el is bocsátja 350 call centeres dolgozóját.","shortLead":"Három startup cégnek sikerült megoldani a mesterséges intelligenciával bonyolított telefonhívások legnagyobb...","id":"20250604_mesterseges-intelligencia-telefonalas-kesleltetes-call-center","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b595565-a0b6-4afc-aa5a-7b786e2a5077.jpg","index":0,"item":"9b2bee4e-2298-4e96-b8cc-9dd92de2da5f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_mesterseges-intelligencia-telefonalas-kesleltetes-call-center","timestamp":"2025. június. 04. 19:03","title":"Olyan meggyőzően telefonál a mesterséges intelligencia, hogy négyből hárman embernek hiszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék.
Ha a mai Citroen kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék. Így gondolták tavaly a Citroen céges vásárlói is, a most megjelent HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint 2009-ben a céges vásárlók körében a C5-ös volt a legnépszerűbb, 93 autót vettek. A 163 lovas új kétliteres dízelmotor minden igényt kielégít: gyors, halk, erős és nagyon takarékos. Kézi sebességváltójával városban nyugodtan, autópályán vadul is közlekedhetünk, miközben élvezzük a csendet, a C5-ös kifejezetten halk jármű, sem a motor, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavar.
340 Nm nyomatékmaximummal rendelkező erőforrása megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak, 500 kilométeres tesztünk alatt a méretes limuzin átlagfogyasztása 6,2 liter volt száz kilométerenként.
További képek a galériában
am
Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható. Az előző változathoz képest 65 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak a C5-nek.
A belső ízléses, szép, kellemes anyagokkal találkozik a bőrünk. A műszerfal órái tetszetősek, a csoport három kör alakú műszeréhez három kijelző is tartozik. A kis fogaskerekes áttételnek köszönhetően a mutatók a számlap keresztezése nélkül fordulnak el. Ennek a technológiának köszönhetően könnyebben leolvashatók a műszer közepén található kijelzők. Az analóg órák a tradíciót, a digitális kijelzők a jövőt vetítik elénk.
A C4 és a C4 Picasso után a C5-ben is kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű, második generációs kormánykerék található. A vezetéshez szükséges kezelőszervek (a sebességszabályozó és sebességkorlátozó funkciók, a fedélzeti számítógép kezelése) és a vezető által gyakrabban használt kényelmi berendezések kezelőszervei (rádió, telefon, a középső képernyő kezelőszerve, stb.) úgy működtethetők, hogy közben a vezető a kormányon tarthatja a kezét és mindenkor egy pillanat alatt áttekinthetők, még éjszaka is, a piktogramok háttérvilágításának köszönhetően. Oldalanként 10-10 gombbal kell megküzdenünk, ami nem egyszerű, tanulást igényel. A duda dühítően rossz helyen van, többen is megúszták a ledudálást, mert hiába püföltem a kormány közepét, nem akart megszólalni. Ezt is csak (bár nagyobb méretű) gombokkal lehet működtetni.
Az első ülések háttámlájának felső része elektromosan állítható, a vezetőülésbe masszázsfunkció kényeztet. Ez felülről lefelé irányuló, megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést – nálam folyamatosan üzemelt, annyira finom. A tolatóradar az Exclusive szinten széria, az első parkolóradar opcióként elérhető.
Telekommunikációs rendszere a GSM-telefon-, az audio- és a GPS-navigációs szolgáltatásokat foglal magába. Navigációs kijelzője nem a legújabb trendeknek megfelelő ugyan, de jól tájékoztat, a Bluetooth-kapcsolat egyszerűen és ösztönösen felépíthető. Az elrendezése és kialakítása jól ismerős a nagyobb Peugeot-okból, vagy a C6-osból.
A C5 hatékony fényszórókkal rendelkezik, alapfelszereltség a nappali menetfény. Szintén széria a statikus kanyarvilágítás. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal szegletét. Exclusive felszereltségű tesztautónkat kettős funkciójú xenon kanyarkövető fényszórókkal látták el. Az elektronikus kiszolgálórendszerrel vezérelt fényszórók optimális látási viszonyokat biztosítanak a kanyarokban. Ez a dinamikus világítás a kanyarszög világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles kanyarokban, illetve parkolási manővereknél, 40 kilométer/óra alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fok.
[[ Oldaltörés (Futómű és felfüggesztés) ]]
A Hidraktív 3 Plus változatok alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek. A motor leállításakor automatikusan működésbe lép és automatikusan kiold, amint a vezető induláskor a gázpedálra lép. Az elektromos rögzítőféket az emelkedőn/lejtőn való elindulást segítő rendszer egészíti ki, amely az összes sebességváltóhoz kapható. A rendszer a 3 százalékot meghaladó emelkedőkön lép működésbe, és a biztonságos elindulás érdekében két másodpercig stabilizálja a gépkocsit.
A C5 két trapéz-lengőkarral felszerelt első futóművének felépítéséből adódóan a kerekekre ható oldalirányú erő úgy továbbítódik a kocsiszekrény felé, hogy eközben a felfüggesztésben nem keletkezik radiális, vagyis súrlódást előidéző irányú erő. Ez az irányítási és a rezgési komfort javulását egyaránt eredményezi. A bölcsőn és a karosszérián található rugalmas csuklók oldal- és hosszirányú merevségét, amely a menetkényelmet és a menetzajt befolyásolja, különválasztották a csuklóknak az úttartás biztosító oldalirányú merevségétől. E csuklók tehát a rezgések kiszűrését biztosító irányokban lágyak, a gépkocsi irányítását biztosító irányokban pedig merevek. A hátsó futómű egy könnyűfém ötvözetből készült hídtestre épül, amely a jobb irányíthatóság érdekében, nyugalmi helyzetben biztosítja a tengely megfelelő geometriai pontosságát, haladás közben pedig garantálja a kerékgeometriák szigorú megtartását.
am
A Hidraktív 3 Plus felfüggesztés a keménység és a lengéscsillapítás kétféle beállításának köszönhetően minden körülmények között a legpuhább futást teszi lehetővé. A gépkocsi érzékelői (a kormány elfordításának szöge, gyorsulás és fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása) lehetővé teszik a gépkocsi dinamikájának valós idejű felmérését, illetve a lágy és kemény állapotok közti átmenetek szabályozását. Ennek megfelelően, amikor a gépkocsi kis igénybevételnek van kitéve, akkor a felfüggesztési mód a leggyakrabban lágy, és amint a vezető vagy az útviszonyok azt igénylik, a felfüggesztési mód keményebbé válik.
A középkonzolon található kezelőszerv segítségével „sport” felfüggesztési mód is választható. Ennek köszönhetően a vezető dinamikusabb üzemmódba kapcsolhat át, amely a gépkocsi kényelmével szemben a karosszéria-tartásra helyezi a hangsúlyt. Őszinte leszek, a C5-ös csak ebben a módban vezethető élvezetesen, a komfort azaz normál mód annyira lágy, hogy csak ringat, mint egy hintó.
A felfüggesztés keménységének és lágyságának szabályozásához kapcsolódik a gépkocsi alvázmagasságának valós idejű szabályozása, amely az egyes tengelyeken elhelyezett érzékelők által szolgáltatott információk alapján történik. A gépkocsi állítható alvázmagasságának több előnye is van. Először is a jármű terheltségétől függetlenül állandó szabadmagasságot biztosít, autópályán pedig a jobb áramvonalasság érdekében automatikusan lesüllyed. Kapcsolóval is szabályozható, ha a vezető kis sebességgel kíván áthaladni valamilyen akadályon. Ilyenkor úgy néz ki a C5, mint a SUV C-Crosser. Padka mellett parkoláskor kifejezetten előnyös.
Tavaly nyár óta a C5-ös is megkapta az úgynevezett intelligent traction control rendszert. Havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást, a motorteljesítmény leszabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges esetekben a hagyományos kipörgésgátló (ASR) a leszabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az intelligent traction control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.