Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","shortLead":"Ötéves szerződést kötött a Liverpool és az Adidas, augusztustól már nem a Nike szállítja a sportfelszerelést a klubnak.","id":"20250310_adidas-nike-liverpool","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93bfe826-3dd6-4e27-bba5-bcd592c7c6c6.jpg","index":0,"item":"3468e3f7-b865-4ac9-8ba8-37b11d2552a1","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_adidas-nike-liverpool","timestamp":"2025. március. 10. 15:52","title":"Évi 60 millió fontért újra Adidast húz a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a05a571-0337-4585-a309-6cacc34fe571","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Csató Martint a saját csapattársa rúgta fejbe, hosszú kihagyás vár rá.","shortLead":"Csató Martint a saját csapattársa rúgta fejbe, hosszú kihagyás vár rá.","id":"20250310_labdarugas-bekescsaba-csakvar-serules-koponyatores","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a05a571-0337-4585-a309-6cacc34fe571.jpg","index":0,"item":"49e164e9-3119-4ec8-b0a1-a68baa325575","keywords":null,"link":"/sport/20250310_labdarugas-bekescsaba-csakvar-serules-koponyatores","timestamp":"2025. március. 10. 20:40","title":"Koponyatörést szenvedett a Békéscsaba focistája a Csákvár elleni NB II-es bajnokin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e46d944c-0a5c-47e4-8502-781bc426ea50","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Március 9-én mutatja be a Radnóti Színház az Angyalok Amerikában első részét. Tony Kushner drámaírót meglepte, hogy újra színpadra állítják Budapesten az AIDS-krízis idején, a Reagan-érában játszódó darabját, amelyben majdnem minden szereplő meleg. Miért nem tűrte meg Al Pacino Kushnert a forgatáson? Tart-e az amerikai LMBTQ-közösség Donald Trumptól? Interjú Steven Spielberg állandó forgatókönyvírójával.","shortLead":"Március 9-én mutatja be a Radnóti Színház az Angyalok Amerikában első részét. Tony Kushner drámaírót meglepte...","id":"20250309_hvg-erzik-afenyegetest-tony-kushner-interju-dramairo-az-angyalok-amerikaban-spielberg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e46d944c-0a5c-47e4-8502-781bc426ea50.jpg","index":0,"item":"84970137-6d71-472c-a73e-bd713ef056fa","keywords":null,"link":"/360/20250309_hvg-erzik-afenyegetest-tony-kushner-interju-dramairo-az-angyalok-amerikaban-spielberg","timestamp":"2025. március. 09. 20:00","title":"„Meglepett, hogy színre kerül a darabom Magyarországon, azt hittem, a propagandatörvény miatt nem lehet“ – Tony Kushner a HVG-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"476fb70c-3f33-46a6-bfad-9bb94be7d164","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A VIII. kerület momentumos alpolgármestere mutatta be egy videóban, mi maradt abból az önkormányzati lakásból, amelyből Kecskeméti László fideszes kerületi képviselő költözött ki.","shortLead":"A VIII. kerület momentumos alpolgármestere mutatta be egy videóban, mi maradt abból az önkormányzati lakásból, amelyből...","id":"20250310_konnektorok-ajtofelfa-konyhabutor-szolgalati-lakas-kecskemeti-laszlo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/476fb70c-3f33-46a6-bfad-9bb94be7d164.jpg","index":0,"item":"513cfb98-0f9a-4d2b-8fde-adfe3ec6bd7c","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_konnektorok-ajtofelfa-konyhabutor-szolgalati-lakas-kecskemeti-laszlo-ebx","timestamp":"2025. március. 10. 13:03","title":"A józsefvárosi alpolgármester szerint a konnektorokat és az ajtófélfát is elvitte a fideszes képviselő a szolgálati lakásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A három tekintélyuralmi nagyhatalom vezetői közti fura jó viszony dermesztő hatással van a világra – írja Simon Tisdall a The Guardianben.","shortLead":"A három tekintélyuralmi nagyhatalom vezetői közti fura jó viszony dermesztő hatással van a világra – írja Simon Tisdall...","id":"20250310_Simon-Tisdall-Putyin-lakajakent-Trump-nem-kap-Nobel-bekedijat-de-egy-Lenin-rend-meg-leeshet-neki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c79c59c-8236-474e-899e-879e17482b26.jpg","index":0,"item":"b5e07a72-d24f-4448-8e79-9ba86515472d","keywords":null,"link":"/360/20250310_Simon-Tisdall-Putyin-lakajakent-Trump-nem-kap-Nobel-bekedijat-de-egy-Lenin-rend-meg-leeshet-neki","timestamp":"2025. március. 10. 07:16","title":"The Guardian-kommentár: Putyin lakájaként Trump nem kap Nobel-békedíjat, de egy Lenin-rend még leeshet neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","shortLead":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","id":"20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a.jpg","index":0,"item":"5ab2f2bb-7852-489b-9968-cf1d521154d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","timestamp":"2025. március. 09. 12:42","title":"Mesterséges intelligencia készítette fotóval trollkodták meg Novák Előd kismama-szépségversenyét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b504606-43b6-480d-9e80-9135d8e84afc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az izzócseréhez kapott tanúsítványt elkérheti a rendőr, azt a kocsiban kell tartani.","shortLead":"Az izzócseréhez kapott tanúsítványt elkérheti a rendőr, azt a kocsiban kell tartani.","id":"20250310_legalisan-hasznalhato-autos-LED-izzo-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b504606-43b6-480d-9e80-9135d8e84afc.jpg","index":0,"item":"9977901a-d325-4f44-bfe0-01bbfa072906","keywords":null,"link":"/cegauto/20250310_legalisan-hasznalhato-autos-LED-izzo-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 10. 15:09","title":"Halogén helyett LED? Ezeket az izzókat lehet itthon legálisan használni az autókban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"485be320-7cec-4d26-8e31-dcc7ace30d95","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Több ezren jelentkeztek a Tisza Párthoz, és úgy tűnik, mindenhol sikerül kettő-öt embert kiválasztani, akikkel együtt dolgoznak majd a kampányban.","shortLead":"Több ezren jelentkeztek a Tisza Párthoz, és úgy tűnik, mindenhol sikerül kettő-öt embert kiválasztani, akikkel együtt...","id":"20250309_Nyugat-Magyarorszagon-kevesebben-jelentkeznek-tiszas-jeloltnek-Tarr-Zoltan-szerint-ott-jobban-tartanak-a-retorzioktol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/485be320-7cec-4d26-8e31-dcc7ace30d95.jpg","index":0,"item":"f1889714-d264-4964-846e-c9b55e7498d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Nyugat-Magyarorszagon-kevesebben-jelentkeznek-tiszas-jeloltnek-Tarr-Zoltan-szerint-ott-jobban-tartanak-a-retorzioktol","timestamp":"2025. március. 09. 16:35","title":"Tarr Zoltán: Kevesebben jelentkeznek tiszás jelöltnek Nyugat-Magyarországon, ott jobban tartanak a retorzióktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Különleges limuzin a C5, a tesztelt kétliteres változat igazi üzleti autó. Vezetője nem szégyenkezik, ha Audi, VW, vagy Mercedes mellé áll be a vállalati parkolóba. Sőt, kifejezetten büszke, autója franciásan kaján és arcpirítóan elegáns.
Ha a mai Citroen-kínálatból kellene kedvencet választanom, a C5-ös mellett döntenék. Így gondolták tavaly a Citroen céges vásárlói is, a most megjelent HVG Cégautó 2010 különszám adatai szerint 2009-ben a céges vásárlók körében a C5-ös volt a legnépszerűbb, 93 autót vettek. A 163 lovas új kétliteres dízelmotor minden igényt kielégít: gyors, halk, erős és nagyon takarékos. Kézi sebességváltójával városban nyugodtan, autópályán vadul is közlekedhetünk, miközben élvezzük a csendet, a C5-ös kifejezetten halk jármű, sem a motor, sem a futómű, sem a szél zaja nem zavar.
340 Nm nyomatékmaximummal rendelkező erőforrása megfelel az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normáknak, 500 kilométeres tesztünk alatt a méretes limuzin átlagfogyasztása 6,2 liter volt száz kilométerenként.
Autómenedzser
Homorú hátsó szélvédője és a túlnyúlások mérete – elöl hosszú, hátul rövid – pedig azt jelzik, hogy az autó a nagy Citroënek közé sorolható. Az előző változathoz képest 65 milliméterrel nagyobb tengelytávnak köszönhetően az utasok a legnagyobb kényelemben részesülhetnek, elöl és hátul egyaránt. Alapfelszereltséghez tartozó ABS és ESP, valamint akár 9 légzsák – elsőrendű aktív és passzív biztonságot biztosítanak a C5-nek.
A belső ízléses, szép, kellemes anyagokkal találkozik a bőrünk. A műszerfal órái tetszetősek, a csoport három kör alakú műszeréhez három kijelző is tartozik. A kis fogaskerekes áttételnek köszönhetően a mutatók a számlap keresztezése nélkül fordulnak el. Ennek a technológiának köszönhetően könnyebben leolvashatók a műszer közepén található kijelzők. Az analóg órák a tradíciót, a digitális kijelzők a jövőt vetítik elénk.
A C4 és a C4 Picasso után a C5-ben is kezelőszervekkel felszerelt, rögzített közepű, második generációs kormánykerék található. A vezetéshez szükséges kezelőszervek (a sebességszabályozó és sebességkorlátozó funkciók, a fedélzeti számítógép kezelése) és a vezető által gyakrabban használt kényelmi berendezések kezelőszervei (rádió, telefon, a középső képernyő kezelőszerve, stb.) úgy működtethetők, hogy közben a vezető a kormányon tarthatja a kezét és mindenkor egy pillanat alatt áttekinthetők, még éjszaka is, a piktogramok háttérvilágításának köszönhetően. Oldalanként 10-10 gombbal kell megküzdenünk, ami nem egyszerű, tanulást igényel. A duda dühítően rossz helyen van, többen is megúszták a ledudálást, mert hiába püföltem a kormány közepét, nem akart megszólalni. Ezt is csak (bár nagyobb méretű) gombokkal lehet működtetni.
Az első ülések háttámlájának felső része elektromosan állítható, a vezetőülésben masszázsfunkció kényeztet. Ez felülről lefelé irányuló, megtervezett ciklusok szerint ismétlődő mozgással biztosítja a pihentetést és a felfrissülést – nálam folyamatosan üzemelt, annyira finom. A tolatóradar az Exclusive szinten széria, az első parkolóradar opcióként elérhető.
Telekommunikációs rendszere a GSM-telefon-, az audio- és a GPS-navigációs szolgáltatásokat foglal magába. Navigációs kijelzője nem a legújabb trendeknek megfelelő ugyan, de jól tájékoztat, a Bluetooth-kapcsolat egyszerűen és ösztönösen felépíthető. Az elrendezése és kialakítása jól ismerős a nagyobb Peugeot-okból, vagy a C6-osból.
A C5 hatékony fényszórókkal rendelkezik, alapfelszereltség a nappali menetfény. Szintén széria a statikus kanyarvilágítás. A kormány elfordításának szögétől függően a fényszóró fő fénysugarát kiegészítő fényforrás akár 75 fokban is képes bevilágítani a jármű jobb vagy bal szegletét. Exclusive felszereltségű tesztautónkat kettős funkciójú xenon kanyarkövető fényszórókkal látták el. Az elektronikus kiszolgálórendszerrel vezérelt fényszórók optimális látási viszonyokat biztosítanak a kanyarokban. Ez a dinamikus világítás a kanyarszög világításhoz kapcsolódik, és rendkívül éles kanyarokban, illetve parkolási manővereknél, 40 kilométer/óra alatti sebességnél kiegészíti a tompított fényszóró kanyarkövető fénysugarát. A kis sebességnél bevilágított szög ilyenkor 105 fok.
[[ Oldaltörés (Futómű és felfüggesztés) ]]
A Hidraktív 3 Plus változatok alapfelszereltségben elektromos és automata rögzítőfékkel rendelkeznek. A motor leállításakor automatikusan működésbe lép és automatikusan kiold, amint a vezető induláskor a gázpedálra lép. Az elektromos rögzítőféket az emelkedőn/lejtőn való elindulást segítő rendszer egészíti ki, amely az összes sebességváltóhoz kapható. A rendszer a 3 százalékot meghaladó emelkedőkön lép működésbe, és a biztonságos elindulás érdekében két másodpercig stabilizálja a gépkocsit.
A C5 két trapéz-lengőkarral felszerelt első futóművének felépítéséből adódóan a kerekekre ható oldalirányú erő úgy továbbítódik a kocsiszekrény felé, hogy eközben a felfüggesztésben nem keletkezik radiális, vagyis súrlódást előidéző irányú erő. Ez az irányítási és a rezgési komfort javulását egyaránt eredményezi. A bölcsőn és a karosszérián található rugalmas csuklók oldal- és hosszirányú merevségét, amely a menetkényelmet és a menetzajt befolyásolja, különválasztották a csuklóknak az úttartás biztosító oldalirányú merevségétől. E csuklók tehát a rezgések kiszűrését biztosító irányokban lágyak, a gépkocsi irányítását biztosító irányokban pedig merevek. A hátsó futómű egy könnyűfém ötvözetből készült hídtestre épül, amely a jobb irányíthatóság érdekében, nyugalmi helyzetben biztosítja a tengely megfelelő geometriai pontosságát, haladás közben pedig garantálja a kerékgeometriák szigorú megtartását.
A Hidraktív 3 Plus felfüggesztés a keménység és a lengéscsillapítás kétféle beállításának köszönhetően minden körülmények között a legpuhább futást teszi lehetővé. A gépkocsi érzékelői (a kormány elfordításának szöge, gyorsulás és fékezés mértéke, a kerekek elmozdulása) lehetővé teszik a gépkocsi dinamikájának valós idejű felmérését, illetve a lágy és kemény állapotok közti átmenetek szabályozását. Ennek megfelelően, amikor a gépkocsi kis igénybevételnek van kitéve, akkor a felfüggesztési mód a leggyakrabban lágy, és amint a vezető vagy az útviszonyok azt igénylik, a felfüggesztési mód keményebbé válik.
A középkonzolon található kezelőszerv segítségével „sport” felfüggesztési mód is választható. Ennek köszönhetően a vezető dinamikusabb üzemmódba kapcsolhat át, amely a gépkocsi kényelmével szemben a karosszéria-tartásra helyezi a hangsúlyt. Őszinte leszek, a C5-ös csak ebben a módban vezethető élvezetesen, a komfort azaz normál mód annyira lágy, hogy csak ringat, mint egy hintó.
A felfüggesztés keménységének és lágyságának szabályozásához kapcsolódik a gépkocsi alvázmagasságának valós idejű szabályozása, amely az egyes tengelyeken elhelyezett érzékelők által szolgáltatott információk alapján történik. A gépkocsi állítható alvázmagasságának több előnye is van. Először is a jármű terheltségétől függetlenül állandó szabadmagasságot biztosít, autópályán pedig a jobb áramvonalasság érdekében automatikusan lesüllyed. Kapcsolóval is szabályozható, ha a vezető kis sebességgel kíván áthaladni valamilyen akadályon. Ilyenkor úgy néz ki a C5, mint a SUV C-Crosser. Padka mellett parkoláskor kifejezetten előnyös.
Tavaly nyár óta a C5-ös is megkapta az úgynevezett intelligent traction control rendszert. Havas és csúszós úton jelentősen javítja a teljesítményátadást, a motorteljesítmény szabályozásával akadályozza meg a hajtott kerekek megcsúszását. Szélsőséges esetekben a hagyományos kipörgésgátló (ASR) a szabályozás miatt megakadályozhatja a gépjármű haladását. Az intelligent traction control technológia a kipörgésgátló rendszer újfajta vezérlésével oldja meg ezt a helyzetet, lehetővé téve mind a gyakorlatlan, mind a magabiztos vezetőknek a síkos, havas úton való biztonságos elindulást és haladást.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Az év vége előtt egy kicsit újjászületett a C4. Nem kell nagy változásokra gondolni: új a motorházfedél, a légbeömlő, megváltozott a műszerfal és új motorok érkeztek. Az autó ára nem változott, egyes extrák csomagban 160-250 ezer forintos árelőnnyel vásárolhatók meg. A kupé osztott hátsó ablaka továbbra is zavarja a kilátást.
Az új Citroen C3 városi üdvöske, főként lányoknak és asszonyoknak ajánlott. Fiúknak ott a vadabb DS3. Közepesen felszerelt, középszerű motorral és különlegesen nagy szélvédővel kínált példányt teszteltünk.
A Citroen legújabb családi egyterűje a dél-franciaországi Tarn-et-Garonne almáskertek és szőlősök borította lankáin kelt feltűnést a napokban. A nemzetközi sajtóúton a hétszemélyes panoráma egyterű két változatát is kipróbálhattuk.
1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.
Zéró liter benzin, zéró kibocsátás, zéró zaj, zéró kényelem. A Mitsubishivel közösen kifejlesztett, 2010 végén forgalomba kerülő Citroen C-Zéro, a Venturival közösen kifejlesztett Berlingo First Electrique mellett a Citroen második elektromos autója. Magyarországon a Citroën C-Zérót 2010 végétől forgalmazzák. Várható nettó ára 7 850 000 forint. Ha nálunk nem, Nyugat-Európában szép számban látunk majd elektromos miniket, hisz van ahol jelentős támogatást kapnak a vásárlók, Franciaországban például 5000 eurót.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.