Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0","c_author":"HVG","category":"360","description":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes ragadozóitól.","shortLead":"Természetes, környezetbarát cápariasztó szerre bukkantak, amellyel védeni lehetne a strandolókat az óceánok félelmetes...","id":"20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a46649-95aa-4b32-a1dc-f3d74ecd68f0.jpg","index":0,"item":"cea55469-c592-4c20-bbfd-566cc93bba3a","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-capaveszely-capariaszto-szer","timestamp":"2025. április. 18. 16:15","title":"Kitalálták az embereket és a cápákat is védő cápariasztó módszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69a937e9-d9d5-485a-837c-5d8dfa67e676","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korántsem okoznak annyi súlyos agykárosodást a sorozatos traumák és sérülések, amelyek a kontaktsportokban a játékosok fejét érik, mint ahogy az az utóbbi évek híradásai alapján tűnik – állítja egy brit biomatematikus.","shortLead":"Korántsem okoznak annyi súlyos agykárosodást a sorozatos traumák és sérülések, amelyek a kontaktsportokban a játékosok...","id":"20250417_hvg-kontaktsport-fej-agykarosodas-kutatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69a937e9-d9d5-485a-837c-5d8dfa67e676.jpg","index":0,"item":"730425cf-2cad-4a72-9d53-79571e0982d6","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-kontaktsport-fej-agykarosodas-kutatasok","timestamp":"2025. április. 17. 16:15","title":"Félreértés is lehet, mennyire veszélyesek a fejet igénybe vevő sportok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4af1ba9-a69b-4367-a4d6-a1cb8ef75b4c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök a saját közösségimédia-platformján kritizálta a független jegybank vezetőjét, mert a Fed szerinte nem siet eléggé a kamatcsökkentésekkel.","shortLead":"Az amerikai elnök a saját közösségimédia-platformján kritizálta a független jegybank vezetőjét, mert a Fed szerinte nem...","id":"20250417_Trump-nekitamadt-Powellnek-a-kamatok-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4af1ba9-a69b-4367-a4d6-a1cb8ef75b4c.jpg","index":0,"item":"1155b0b9-8e74-4326-80c9-372cdcca01f5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Trump-nekitamadt-Powellnek-a-kamatok-miatt","timestamp":"2025. április. 17. 15:18","title":"Trump nekitámadt Powellnek a kamatok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen átírhatják az étrend-kiegészítőkről alkotott elképzeléseket.","shortLead":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen...","id":"20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922.jpg","index":0,"item":"6e2d1815-34ba-4ee8-9751-82507a6df037","keywords":null,"link":"/elet/20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","timestamp":"2025. április. 19. 07:30","title":"Ikerkísérletben vizsgálták az étrend-kiegészítők hatékonyságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","shortLead":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","id":"20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41.jpg","index":0,"item":"19c3c591-c49b-4dd9-96bd-8346b32a4771","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","timestamp":"2025. április. 18. 15:54","title":"Több ezer zarándok nézte végig, ahogy harminchatodjára keresztre feszítettek egy Fülöp-szigeteki férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem figyel oda a vámpárti tanácsadó, gyorsan sietni kell lebeszélni Trumpot – nagyjából így nézhetett ki a WSJ értesülése szerint a vámháború felfüggesztése.","shortLead":"Nem figyel oda a vámpárti tanácsadó, gyorsan sietni kell lebeszélni Trumpot – nagyjából így nézhetett ki a WSJ...","id":"20250419_Wall-Street-Journal-trump-vamhaboru-navarro-vamok-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344.jpg","index":0,"item":"4e8630a1-9772-4a70-9981-a32df34a7382","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250419_Wall-Street-Journal-trump-vamhaboru-navarro-vamok-usa","timestamp":"2025. április. 19. 09:34","title":"Wall Street Journal: Akkor vették rá Trumpot a vámháború felfüggesztésére, amikor a tanácsadója pár percre kiment az irodából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48e4b752-bf4f-45ea-9946-a3a635b91376","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ha nem lesz eredmény, Amerika figyelme másfelé fordul.","shortLead":"Ha nem lesz eredmény, Amerika figyelme másfelé fordul.","id":"20250418_orosz-ukran-usa-bekemegallapodas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48e4b752-bf4f-45ea-9946-a3a635b91376.jpg","index":0,"item":"c5626baf-83a5-45d3-b708-29f75ea5c6dd","keywords":null,"link":"/vilag/20250418_orosz-ukran-usa-bekemegallapodas-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 09:40","title":"Kifarolhat az USA az orosz-ukrán békemegállapodás közvetítéséből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár már a 15 században is van nyoma a Peugeot-ősöknek Montbéliárdban, az első iparos 1734-ban született Jean-Pierre Peugeot néven, kelmefestő műhelyt és malmokat hagyott fiaira. 1810-ben JeanPierre II és Jean-Frédéric megalapítják a Peugeot-Fréres céget. A munka 200 éve folyik, a Peugeot mára a világ legismertebb márkái közé tartozik.
A Peugeot 1810 óta helyezi nevét, későbbiekben az emblémáját, az oroszlánt a fűrészekre, szoknyaabroncsokra, kávéőrlőkre, kerékpárokra, motorkerékpárokra, robogókra és autókra. 1810-ben a sous-cratet-i gabonaőrlő malom acélöntődévé alakításával a Peugeot család belepett az ipari korba. A gyártás egyre sokrétűbbe válik: a kávéőrlőket szalagfűrészek, a szerszámokat varrógépek követik. Az egymás után épülő gyárak: Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide, majd Sochaux tanúsítják a Peugeot fellendülését a marka bölcsőjének is nevezhető Franche-Comte megyében.
1886-ban indult a marka kerékpáros kalandja az igen látványos grand Bi velocipeddel, amely 1,35 méter átmérőjű első kerekével keltett feltűnést. A Peugeot 1890-ben mutatta be az igen divatossá vált biciklijét, az akkor könnyűnek számító 22 kilós Liont. A Peugeot 1905-ben indult először a Tour de France-on, ez a szokás azóta sem maradt abba. Az ötvenes években már 50 ezer kerekpárt gyártott a Peugeot, a hetvenes évekre ez a szám meghaladta a 400 ezret. Ma elektromos rásegítésű biciklit is kínálnak, ilyen az iOn es e-Vivacity.
A motoros kaland 1898-ban kezdődött, amikor Beaulieu üzemében megszületett az első motoros kerékpár. Az elsők még Dion motorokkal, 1900-tól már saját erőforrással. Hamar jöttek a sportsikerek: 1904-ben sebességi világrekordot döntöttek (elérték a 123,287 kilométer/órát). 1924-ben a Nemzetek Nagydíján aratott győzelem, 1934-ben kilenc világcsúcs megdöntése az 515 típussal, majd az 1952-ben aratott győzelem a Bol d’Or motorversenyen a legendák sorába repítette a márkát. A háború után a nagymotorok gyártása fokozatosan csökken, a hangsúly egyre inkább a hatvanas évek elején megjelenő segédmotorokra kerül. A nyolcvanas években megjelennek a robogók, es a Peugeot elsőként dobja piacra műanyag karosszériás modelljét 1982/83-ban (80cc SC). A kilencvenes években az SV a sztár. A Scoot’Elec révén elsőként kezdtek elektromos robogót forgalmazni (1996). A Peugeot kínált elsőként 125 köbcentis robogóhoz ABS fékrendszert, 2004-ben piacra dobták a variálható Ludix 50 robogót az ezres lélektani határ alatti, 999 eurós áron. 2010-ben a Peugeot Motocycles nevet felváltja a Peugeot Scooters. Jelenleg a márka a negyedik legnagyobb európai gyártó, vezeti a francia robogópiacot. Idéntől a Peugeot Scooters ismet forgalmaz elektromos robogókat (E-Vivacity).
Autómenedzser
Az autós kaland 1889-ben kezdődött, amikor megalkották a háromkerekű Serpollet-Peugeot gőzgépet. 1891-ben a Type 2 névre hallgató autót még Daimler motor hajtja, végsebessége 14,7 kilométer/óra. Az első autót 1891-ben adja el a Peugeot, ez egy Type 3 volt, amelyből csupán 64 készült. 1897-ben már 15 féle modellt kínálnak a 2 személyestől a 12 személyesig, immár saját fejlesztésű motorral. 1898-ban a Párizsi Autószalonon is részt vesznek. A fejlődés megállíthatatlan, 1912-ben mutatják be az Ettore Bugatti által tervezett Type BP1-et, vagyis a második Peugeot Babyt, amelyből már 3095 készült. A háború után érkezik a 10 CV, majd a 25 CV, a 100 ezredik Peugeot 1925-ban gördült ki a gyárkapun. Az 1931-ben érkező, független első kerekekkel szerelt 6CV 201 segíti át első válságán a Peugeot-t. A 301-es, a 601-es, a 401-es és a 402-es a harmincas évek végére már 50 ezerre emelik az éves gyártási darabszámot. A háború tönkreteszi a sochaux-i gyárat, csak 1946-ban kezdődik újra a termelés, ekkor készülnek a 202-esek és a DMA-teherautók. Az ötvenes évek meghatározó sorozata a 203-as és a 403-as, a 404-esből már kétmilliót gyártanak. 1965-ben megjelent az első elsőkerékhajtású Peugeot, 204-est még ma is látni. Ebbe kerül 1967-ben a világ legkisebb dízelmotorja (1200 köbcenti), az 504-es már a luxusról szól, V6-os kupéjáért majd megőrültek az újságírók a 200 éves ünnepségen. 1979-ben turbódízel hajtja a 604-es limuzint, az 1983-ban bemutatott 205-össel világmárkává válik a Peugeot (a kisautóból 5,2 milliót gyártottak). Ezt a sikert csak a 206-os képes túlszárnyalni, 2000 óta 6 milliónál is többet vettek meg világszerte. Ma a Peugeot a világ több mint 160 országában van jelen, tovább terjeszkedik Kínában, Oroszországban és Latin-Amerikában olyan speciális modellekkel, mint a 408 szedán es a Hoggar pick-up.
Az újítások között kiemelt helyet foglal el a kupé-kabrió. Az első típus, amely csomagtartóba hajtogatható, merev tetővel készült, a 401 volt a harmincas években. A 401 Eclipse örökébe lépő 206 CC modell felgyorsította a karosszériatípus elterjedését, és 700 ezer vásárlóval piacvezetővé tette a Peugeot-t. A Peugeot kiemelkedő szerepet játszott a dízelmotorok elterjedésében. A márka első, sorozatgyártású dízel modellje a 403 volt. 1999-ben a világon elsőként a Peugeot 607-ben jelent meg a részecskeszűrő. Az elektromos autók kifejlesztésében úttörő szerepet játszó Peugeot 1941-ben mutatta be a VLV-t, az elektromos motorral hajtott könnyű városi járművet, amelyből több száz példány került Párizs utcáira. A kilencvenes években lát napvilágot az ION tanulmány, majd az elektromos 106, amely jelenleg a legnagyobb számban értékesített nulla kibocsátású autó. 2010 őszen a Peugeot a Mitsubishivel közösen gyártott iOnnal visszatér a villanyautók piacára. 2011-ben a Peugeot a 3008 HYbrid4 bemutatásával egy újabb technika előfutára lesz. A dízel-elektromos hibridet 2012-ben hálózatból feltölthető 3008 HYbrid Plug-in követi, amely mindössze 50 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként (2 liter /100 kilométer).
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
2010. január 8-án logót és filozófiát váltott a 200 éves márka. Az 1858 óta a cég arcát meghatározó oroszlán maradt, kettős fémhatású új változata hirdeti a Peugeot megújulását a Motion & Emotion szlogen jegyében. Az átalakulás nem lesz olyan drasztikus, mint a márkatestvér, a Citroen esetében, a logó és az arculati jegyek fejlődését építészeti és üzletpolitikai változások kevésbé követik. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.