Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A férfinak korábban egy 16 éves lánnyal volt kapcsolata.","shortLead":"A férfinak korábban egy 16 éves lánnyal volt kapcsolata.","id":"20250129_borsod-diaklany-molesztalas-tanar-ugyeszseg-vademeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d9e185-fa3e-437e-b952-69d259ac882a.jpg","index":0,"item":"79142777-b1b8-4ca5-a5e5-72671dca8cb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_borsod-diaklany-molesztalas-tanar-ugyeszseg-vademeles","timestamp":"2025. január. 29. 10:18","title":"Két 14 év alatti diáklányt molesztált egy tanár Borsodban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bcc9f89-a779-4980-8b87-1b485b7e99b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fő termelőnek számító Brazíliában a rossz termés miatt a szokásos 8 millió zsák helyett legfeljebb 500 ezer van készleten, további áremelkedés várható.","shortLead":"A fő termelőnek számító Brazíliában a rossz termés miatt a szokásos 8 millió zsák helyett legfeljebb 500 ezer van...","id":"20250130_kave-dragulas-brazilia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bcc9f89-a779-4980-8b87-1b485b7e99b8.jpg","index":0,"item":"0a397b43-75a7-4eaa-bc35-13b57eb607d2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250130_kave-dragulas-brazilia","timestamp":"2025. január. 30. 10:35","title":"Megjött a feketeleves: durván drágul a kávé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eab3db08-ec11-41ce-991f-a3a26a560a50","c_author":"Munk Veronika","category":"360","description":"Az iskolai bombariadó-hullám nyomán Orbán jól elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a migránsokat nem szabad beengedni!. Pedig semmilyen bizonyíték nincs az elkövető kilétére, sőt az érintett országok egyikében sem találtak elkövetőt, ahogy bombát sem. A bizonytalanság viszont marad, túlságosan kiszolgáltatottak vagyunk a zavarkeltésnek – írja szerzőnk, a magyar nyelvű Napunk lapot is kiadó szlovák Denník N innovációért és új piacokért felelős igazgatója. Vélemény.","shortLead":"Az iskolai bombariadó-hullám nyomán Orbán jól elmondta, hogy a legfontosabb, hogy a migránsokat nem szabad beengedni...","id":"20250129_hvg-Munk-Veronika-El-a-kezekkel-a-gyerekeinktol-szlovakia-magyarorszag-iskolai-bombariadok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eab3db08-ec11-41ce-991f-a3a26a560a50.jpg","index":0,"item":"67281de0-dee8-4591-902e-ee8d680a8e60","keywords":null,"link":"/360/20250129_hvg-Munk-Veronika-El-a-kezekkel-a-gyerekeinktol-szlovakia-magyarorszag-iskolai-bombariadok","timestamp":"2025. január. 30. 08:30","title":"Munk Veronika: El a kezekkel a gyerekeinktől!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b3aed6c-3152-416e-b120-3298604c04aa","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A nyolcadik helyen zárta a világbajnokságot a magyar férfi kézilabda-válogatott, amely kedden drámai végjátékban vesztette el a negyeddöntőt. Juhász Istvánnal, a szövetség sportszakmai igazgatójával néztük végig, mi működött, mi kevésbé, és miben kell fejlődnie a csapatnak, hogy elkerülje a hasonlóan fájdalmas vereségeket.","shortLead":"A nyolcadik helyen zárta a világbajnokságot a magyar férfi kézilabda-válogatott, amely kedden drámai végjátékban...","id":"20250129_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-chema-rodriguez-negyeddonto-elemzes-juhasz-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b3aed6c-3152-416e-b120-3298604c04aa.jpg","index":0,"item":"fa73ddc1-de85-495b-bf86-86861c43e698","keywords":null,"link":"/sport/20250129_magyar-ferfi-kezilabda-valogatott-chema-rodriguez-negyeddonto-elemzes-juhasz-istvan","timestamp":"2025. január. 29. 19:45","title":"Kézilabda-vb: „Most leszedik Chema Rodríguezről a keresztvizet, de ő nem tud gólt lőni a játékosai helyett”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A munkanélküliség növekedését is nagy kockázatnak tartják.","shortLead":"A munkanélküliség növekedését is nagy kockázatnak tartják.","id":"20250129_felmeres-mesterseges-intelligencia-z-generacio-fiatalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"ffc09cda-6976-4ae1-9832-0e0cde0b45b9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_felmeres-mesterseges-intelligencia-z-generacio-fiatalok","timestamp":"2025. január. 29. 11:29","title":"A legnagyobb gond a hamis információk terjesztése – vélik a fiatalok a mesterséges intelligenciáról, majd mindent elhisznek neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a980149-9ffc-4fb7-b977-70572bac2b4f","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült, mint állami támogatású. ","shortLead":"Az NFI-t vezető Káel Csaba arról is beszélt, hogy szerinte csúsztatás, hogy 2024-ben több független játékfilm készült...","id":"20250130_Kael-Csaba-NFI-Futni-mentem-Most-vagy-soha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a980149-9ffc-4fb7-b977-70572bac2b4f.jpg","index":0,"item":"4a95824b-8c06-4b80-9cd8-221393e3c2c4","keywords":null,"link":"/kultura/20250130_Kael-Csaba-NFI-Futni-mentem-Most-vagy-soha","timestamp":"2025. január. 30. 12:06","title":"Káel Csaba elmondta, miért nem kapott állami pénzt a Futni mentem, és miért kapott a Demjén-film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001f6025-a7f7-447e-93e9-fd2842dbfc8a","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Az ügyészi felhívás eredményeképp az utazási iroda a honlapjáról eltávolította a Srí Lanka-i hotelre vonatkozó megtévesztő utazási ajánlatát, és elismerte, hogy szerződésszegést követett el.","shortLead":"Az ügyészi felhívás eredményeképp az utazási iroda a honlapjáról eltávolította a Srí Lanka-i hotelre vonatkozó...","id":"20250129_utazasi-iroda-megteveszto-hirdetes-sri-lanka-ugyeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001f6025-a7f7-447e-93e9-fd2842dbfc8a.jpg","index":0,"item":"7b5b20af-912d-4ad5-89e9-be8e16112026","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_utazasi-iroda-megteveszto-hirdetes-sri-lanka-ugyeszseg","timestamp":"2025. január. 29. 10:13","title":"Pálmafás, homokos tengerpart helyett kerítéssel és őrtoronnyal elzárt part várta a magyar utazási iroda ügyfeleit Srí Lankán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c71b75a-9d7b-49c2-8211-223c23374e5c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A szervezők szerint az összes oda tervezett előadást kiteszik a házból, a jogutód pedig nem foglalkozik a szerződéses sérelmekkel.","shortLead":"A szervezők szerint az összes oda tervezett előadást kiteszik a házból, a jogutód pedig nem foglalkozik a szerződéses...","id":"20250129_Felujitasra-hivatkozva-kitettek-jazzfeszt-Szente-Vajk-vezette-Erkel-Szinhazbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c71b75a-9d7b-49c2-8211-223c23374e5c.jpg","index":0,"item":"d3d0c439-9e1c-41a3-a75e-417fb1580bc5","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Felujitasra-hivatkozva-kitettek-jazzfeszt-Szente-Vajk-vezette-Erkel-Szinhazbol","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Felújításra hivatkozva kitették a jazzfesztivált a Szente Vajk vezette új Erkel Színházból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár már a 15 században is van nyoma a Peugeot-ősöknek Montbéliárdban, az első iparos 1734-ban született Jean-Pierre Peugeot néven, kelmefestő műhelyt és malmokat hagyott fiaira. 1810-ben JeanPierre II és Jean-Frédéric megalapítják a Peugeot-Fréres céget. A munka 200 éve folyik, a Peugeot mára a világ legismertebb márkái közé tartozik.
A Peugeot 1810 óta helyezi nevét, későbbiekben az emblémáját, az oroszlánt a fűrészekre, szoknyaabroncsokra, kávéőrlőkre, kerékpárokra, motorkerékpárokra, robogókra és autókra. 1810-ben a sous-cratet-i gabonaőrlő malom acélöntődévé alakításával a Peugeot család belepett az ipari korba. A gyártás egyre sokrétűbbe válik: a kávéőrlőket szalagfűrészek, a szerszámokat varrógépek követik. Az egymás után épülő gyárak: Audincourt, Valentigney, Beaulieu, Pont-de-Roide, majd Sochaux tanúsítják a Peugeot fellendülését a marka bölcsőjének is nevezhető Franche-Comte megyében.
1886-ban indult a marka kerékpáros kalandja az igen látványos grand Bi velocipeddel, amely 1,35 méter átmérőjű első kerekével keltett feltűnést. A Peugeot 1890-ben mutatta be az igen divatossá vált biciklijét, az akkor könnyűnek számító 22 kilós Liont. A Peugeot 1905-ben indult először a Tour de France-on, ez a szokás azóta sem maradt abba. Az ötvenes években már 50 ezer kerekpárt gyártott a Peugeot, a hetvenes évekre ez a szám meghaladta a 400 ezret. Ma elektromos rásegítésű biciklit is kínálnak, ilyen az iOn es e-Vivacity.
A motoros kaland 1898-ban kezdődött, amikor Beaulieu üzemében megszületett az első motoros kerékpár. Az elsők még Dion motorokkal, 1900-tól már saját erőforrással. Hamar jöttek a sportsikerek: 1904-ben sebességi világrekordot döntöttek (elérték a 123,287 kilométer/órát). 1924-ben a Nemzetek Nagydíján aratott győzelem, 1934-ben kilenc világcsúcs megdöntése az 515 típussal, majd az 1952-ben aratott győzelem a Bol d’Or motorversenyen a legendák sorába repítette a márkát. A háború után a nagymotorok gyártása fokozatosan csökken, a hangsúly egyre inkább a hatvanas évek elején megjelenő segédmotorokra kerül. A nyolcvanas években megjelennek a robogók, es a Peugeot elsőként dobja piacra műanyag karosszériás modelljét 1982/83-ban (80cc SC). A kilencvenes években az SV a sztár. A Scoot’Elec révén elsőként kezdtek elektromos robogót forgalmazni (1996). A Peugeot kínált elsőként 125 köbcentis robogóhoz ABS fékrendszert, 2004-ben piacra dobták a variálható Ludix 50 robogót az ezres lélektani határ alatti, 999 eurós áron. 2010-ben a Peugeot Motocycles nevet felváltja a Peugeot Scooters. Jelenleg a márka a negyedik legnagyobb európai gyártó, vezeti a francia robogópiacot. Idéntől a Peugeot Scooters ismet forgalmaz elektromos robogókat (E-Vivacity).
Autómenedzser
Az autós kaland 1889-ben kezdődött, amikor megalkották a háromkerekű Serpollet-Peugeot gőzgépet. 1891-ben a Type 2 névre hallgató autót még Daimler motor hajtja, végsebessége 14,7 kilométer/óra. Az első autót 1891-ben adja el a Peugeot, ez egy Type 3 volt, amelyből csupán 64 készült. 1897-ben már 15 féle modellt kínálnak a 2 személyestől a 12 személyesig, immár saját fejlesztésű motorral. 1898-ban a Párizsi Autószalonon is részt vesznek. A fejlődés megállíthatatlan, 1912-ben mutatják be az Ettore Bugatti által tervezett Type BP1-et, vagyis a második Peugeot Babyt, amelyből már 3095 készült. A háború után érkezik a 10 CV, majd a 25 CV, a 100 ezredik Peugeot 1925-ban gördült ki a gyárkapun. Az 1931-ben érkező, független első kerekekkel szerelt 6CV 201 segíti át első válságán a Peugeot-t. A 301-es, a 601-es, a 401-es és a 402-es a harmincas évek végére már 50 ezerre emelik az éves gyártási darabszámot. A háború tönkreteszi a sochaux-i gyárat, csak 1946-ban kezdődik újra a termelés, ekkor készülnek a 202-esek és a DMA-teherautók. Az ötvenes évek meghatározó sorozata a 203-as és a 403-as, a 404-esből már kétmilliót gyártanak. 1965-ben megjelent az első elsőkerékhajtású Peugeot, 204-est még ma is látni. Ebbe kerül 1967-ben a világ legkisebb dízelmotorja (1200 köbcenti), az 504-es már a luxusról szól, V6-os kupéjáért majd megőrültek az újságírók a 200 éves ünnepségen. 1979-ben turbódízel hajtja a 604-es limuzint, az 1983-ban bemutatott 205-össel világmárkává válik a Peugeot (a kisautóból 5,2 milliót gyártottak). Ezt a sikert csak a 206-os képes túlszárnyalni, 2000 óta 6 milliónál is többet vettek meg világszerte. Ma a Peugeot a világ több mint 160 országában van jelen, tovább terjeszkedik Kínában, Oroszországban és Latin-Amerikában olyan speciális modellekkel, mint a 408 szedán es a Hoggar pick-up.
Az újítások között kiemelt helyet foglal el a kupé-kabrió. Az első típus, amely csomagtartóba hajtogatható, merev tetővel készült, a 401 volt a harmincas években. A 401 Eclipse örökébe lépő 206 CC modell felgyorsította a karosszériatípus elterjedését, és 700 ezer vásárlóval piacvezetővé tette a Peugeot-t. A Peugeot kiemelkedő szerepet játszott a dízelmotorok elterjedésében. A márka első, sorozatgyártású dízel modellje a 403 volt. 1999-ben a világon elsőként a Peugeot 607-ben jelent meg a részecskeszűrő. Az elektromos autók kifejlesztésében úttörő szerepet játszó Peugeot 1941-ben mutatta be a VLV-t, az elektromos motorral hajtott könnyű városi járművet, amelyből több száz példány került Párizs utcáira. A kilencvenes években lát napvilágot az ION tanulmány, majd az elektromos 106, amely jelenleg a legnagyobb számban értékesített nulla kibocsátású autó. 2010 őszen a Peugeot a Mitsubishivel közösen gyártott iOnnal visszatér a villanyautók piacára. 2011-ben a Peugeot a 3008 HYbrid4 bemutatásával egy újabb technika előfutára lesz. A dízel-elektromos hibridet 2012-ben hálózatból feltölthető 3008 HYbrid Plug-in követi, amely mindössze 50 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként (2 liter /100 kilométer).
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
2010. január 8-án logót és filozófiát váltott a 200 éves márka. Az 1858 óta a cég arcát meghatározó oroszlán maradt, kettős fémhatású új változata hirdeti a Peugeot megújulását a Motion & Emotion szlogen jegyében. Az átalakulás nem lesz olyan drasztikus, mint a márkatestvér, a Citroen esetében, a logó és az arculati jegyek fejlődését építészeti és üzletpolitikai változások kevésbé követik. Az első jármű, amely az új oroszlánt viseli majd, a 2010 tavaszán megjelenő RCZ lesz.