szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Ráncfelvarrásnak indult, mégis pofás új autó lett belőle. A 2003 óta 1,13 millió gazdára találó, akár hétszemélyes, felettébb praktikus wolfsburgi egyterű új korszakot kezd. A külső változtatások mellett új, takarékosabb, modernebb motorokat kapott, az extralistája luxus cikkeket is tartalmaz, és javult a variálhatósága is. A szeptemberi bevezetéskor meglepetésárakat ígér az importőr.

A BlueMotion hullám elérte a Tourant is, az 1,6 literes TDI motorral a sajtóanyag szerint 4,6 literre szorították le az átlagfogyasztását, de az 1,2 literes benzines sem kér többet 5,9 liternél 100 kilométeres átlagban. Ezek mellett 1,4 literes TSI motorral, CNG-gázas változatban és több TDI dízellel (90-170 lóerő között) is kapható majd a Touran.

Sokak – még a VW márkaigazgatónak is – számára kellemes meglepetés volt a 105 lovas kis benzinmotor teljesítménye, amely meggyőző erővel mozgatta a doboz formájú egyterűt. Indulásnál kevésbé húz, de amint a turbó munkába lép, a 175 newtonméteres nyomaték elég ahhoz, hogy autópályán is magabiztosan autózzunk. Még az Autobahnon is, ahol a 160 kilométer/órás utazósebesség garantált. Erőltetett menetben 8 literes átlagfogyasztást mértünk (a gyári adat 5,9 liter). A tesztautónkban BlueMotion technológia dolgozott, ennek hiányában 6,4 literes a gyár szerint az 1,2-es benzines átlagfogyasztása. A BlueMotion változatban start/stop rendszer, ültetett futómű és alacsony gördülési ellenállású abroncsok csökkentik a fogyasztást. Az 1,4 literes benzines turbó választható 140 és 170 lovas változatban, a CNG sűrített gázzal hajtott modell 150 lovas. A duplafeltöltéses 1,4-es modellek hétsebességes DSG-váltóval is rendelhetők.

 

Autómenedzser

Mind a négy dízelmotor közvetlen befecskendezéses Euro 5-ös turbódízel, a leggyengébb 1,6 literes 90 lovas, a legerősebb kétliteres 170 lovas. Közöttük van az általunk is vezetett 1,6 literes 105 lovas BlueMotion- és a kétliteres 140 lovas változat. Kisebbik dízelünk halkan és bő nyomatékkal hurcolta magával a Tourant, városban a start/stop megbízhatóan működött, csak a kölni dóm alatti alagútban fulladtam le vele egyszer.

Az extralistán szerepel sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, LED-es nappali fény (12 LED-ből áll), intelligens (önmagát szabályozó) távfény, bixenon fényszórók, duplakuplungos DSG-váltó, nyitható panorámatető, csúcsnavigáció, futóműállítás (DCC), alcantara kárpit, újabb generációs parkolósegédje már merőlegesen is beparkol magától.

 

Autómenedzser

Szemből egész jól néz ki a Touran, oldalról a nagy hátsó ajtó tűnik fel, amely szinte derékszögben nyílik. Hátulról a következő generációs Sharanra hasonlít, ezt még szoknia kell a szemnek. A Touran hossza 4397 milliméter hosszú, tengelytávja változatlan, 2687 milliméter. Az ötszemélyes változat csomagtere 695 literes, 660 kilóval terhelhető. Az ötszemélyes változat maximális raktere (kiemelt hátsó ülésekkel) 1989 liter, a hétszemélyes változaté 1913 liter. A középső sor 17 kilós ülései is jól párnázottak, mindegyik önállóan mozgatható, a lábtér, a fejtér és a válltér is bőséges, öt személy kényelmesen elfér. A harmadik sor szükségülésein kisebb gyerekek kényelmesen utazhatnak, ilyenkor szűkös a csomagtér.

Az Touran belépője a Trendline felszereltséggel már jónak számít: nappali menetfény, automatikus vészvillogó, függönylégzsákok, hátsó oldallégzsákok, állítható fejtámlák, automatikus biztonsági övek, becsatolásra figyelmeztető jelzéssel, isofix-bekötési pontok, ESP, ASR, vészfékasszisztens, vontatmánystabilizáló, légkondícionáló, mp3-as lejátszós rádió, négy elektromos ablakemelő, fiókok az első ülések alatt, elektromosan állítható, fűthető külső tükrök, központi zár távirányítóval.

Aki ma Tourant akar venni, nem teheti: a régit már nem gyártják, az új csak szeptemberben érkezik. Bár új árak még nincsenek, az importőr szerint érdemes várni, mert a réginél alacsonyabb áron jobban felszerelt Tourant kapnak ősztől a vásárlók.


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

 

 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Elefántbébi ormány nélkül, VW-logóval

A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.

hvg.hu Autó

VW Polo: vezettük a világ legkisebb fogyasztású ötajtós autóját

Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett elődjénél az ötödik generációs Polo. A német autóipar a válság legnagyobb nyerteseként épp akkor rukkol ki az új Polóval, amikor a korábbi verzióból - de a többi európai, japán, koreai kisautóból is - súlyos hiány van. A roncsprémium még javában tart, Németországban 15 ezer, Ausztriában ezer Polo már elkelt elővételben.

Biró Csongor Autó

VW Passat teszt: viszi vagy nem viszi?

Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.

hvg.hu Autó

VW Caddy Life teszt: pattog, mint a ménkű

Ha ellátogatunk a VW honlapjára, a Caddy Life családi autót a haszonjárművek között találjuk. Nem véletlenül. A Caddy sikeréről lehúzott újabb bőr a Life, amely hosszított kombi, öt-, illetve hétszemélyes változatban és mostantól összkerékhajtással is kapható.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

hvg.hu Autó

VW Caddyvel a hóbányában

Ritkán szórakozik az ember egy kisteherautóban. Vagy árut visz, vagy áruért megy, esetleg szerelőként van dolga. Homokbányában, havon, sárban, hóesésben rettentően izgalmas lehet még egy Caddy is. Összkerékhajtással.

hvg.hu Autó

VW Polo teszt: a kisautók Golfja

Ahogy a kompakt kategóriában a viszonyítási egység a Volkswagen Golf, úgy a kisautók mezőnyében mindenkit a Polóhoz hasonlítanak. Az új Volkswagen Polo annyiban változtat ezen a gyakorlaton, hogy magasabbra emeli a mércét. Sajnos az árat is – így marad keresnivalójuk a konkurenseknek.

hvg.hu Autó

VW Phaeton teszt: fapados Bentley

Rövid, néhány napos teszten faggattuk a legnagyobb négyajtós Volkswagent. A drezdai születésű limuzin hosszított változatban sem aratott nagy sikert Németországon kívül. Vajon miért?

hvg.hu Autó

VW Golf teszt: lehet rossz egy Golf?

Vajon mi lenne az autóiparral, az autókkal, ha nem lenne a Golf? Attól ilyen színes az autós paletta, főleg a kompakt kategóriában, hogy van egy Golf, amihez mérni lehet a kocsikat. Unalmas, elavult, ódivatú, de etalon évtizedek óta. Mindenki jobb autót akar csinálni nála. Ezért születnek jobbnál jobb kocsik. A szerepbe közben persze beleszürkült a Golf, de meg is edződött, szinte tökéletes.