Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"175e6f71-aa2d-4e1d-8b51-08e6402a0939","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, belép a szórakoztatóiparba a Google, legalábbis erre utal, hogy a hírek szerint új film- és televíziós produkciós részleget indított.","shortLead":"Úgy tűnik, belép a szórakoztatóiparba a Google, legalábbis erre utal, hogy a hírek szerint új film- és televíziós...","id":"20250508_google-100-zeros-filmipar-teve-sorozatok-mozi-produkcios-reszleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/175e6f71-aa2d-4e1d-8b51-08e6402a0939.jpg","index":0,"item":"2f7bad08-931a-4e30-a19a-765f2461600d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_google-100-zeros-filmipar-teve-sorozatok-mozi-produkcios-reszleg","timestamp":"2025. május. 08. 14:03","title":"Nyit a Google: belép a tévé- és filmiparba, indul a 100 Zeros","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc98ca00-acb2-4b66-acd0-1be4b1c0c246","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ezek egy része már most is működik.","shortLead":"Ezek egy része már most is működik.","id":"20250508_Mol-kutakra-telepit-bankautomatakat-az-MBH","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc98ca00-acb2-4b66-acd0-1be4b1c0c246.jpg","index":0,"item":"19e8af75-1214-4c8f-b0ba-835d1282cf3f","keywords":null,"link":"/kkv/20250508_Mol-kutakra-telepit-bankautomatakat-az-MBH","timestamp":"2025. május. 08. 12:20","title":"55 Mol-kútnál lesz MBH-bankautomata","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Frontálisan karambolozott a két jármű.","shortLead":"Frontálisan karambolozott a két jármű.","id":"20250508_Kombajnnal-utkozott-egy-auto-ketten-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"395e76c4-ace7-431f-a67c-debeed82d39b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_Kombajnnal-utkozott-egy-auto-ketten-meghaltak","timestamp":"2025. május. 08. 09:41","title":"Kombájnnal ütközött egy autó, ketten meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fad42b45-ee9d-4096-b590-148ea092caa2","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Már nem csak a terrorveszély miatt óvatosak a légitársaságok, nem csak azért, mert mondjuk fogpasztának vagy samponnak álcázott anyagokból pokolgépet lehetne barkácsolni a fedélzeten; reális kockázatot jelentenek a közönséges akkumulátorok is. Több veszélyes tűzeset nyomán egyre több helyen korlátozás alá esik a hordozható akku (powerbank) vagy akár az elektromos cigaretta is.","shortLead":"Már nem csak a terrorveszély miatt óvatosak a légitársaságok, nem csak azért, mert mondjuk fogpasztának vagy samponnak...","id":"20250508_hvg-forro-percek-powerbank-szabalyok-repulon-feladott-poggyasz-kezipoggyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fad42b45-ee9d-4096-b590-148ea092caa2.jpg","index":0,"item":"f3d4f759-d5cc-44ab-a305-b3e238f89fd2","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-forro-percek-powerbank-szabalyok-repulon-feladott-poggyasz-kezipoggyasz","timestamp":"2025. május. 08. 07:00","title":"Szigorodnak a szabályok a repülőkön, célkeresztben a mobiltöltő powerbank","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító indítványokat fűz a zárószavazás előtt. Márpedig gyakran éppen ilyen törvények alkotmányosságáról kellene döntenie.","shortLead":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító...","id":"20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49.jpg","index":0,"item":"5a186233-3603-47b1-a1aa-28a4a4a2ad59","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","timestamp":"2025. május. 08. 19:04","title":"Sokszor kell majd kimennie az Alkotmánybíróság üléséről Hende Csabának, ha megválasztják alkotmánybírónak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","shortLead":"A minden előzmény nélküli Hyundai Elexio egy középkategóriás szabadidő-autó.","id":"20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7877c7d-492b-429d-99bb-0b46c71e8886.jpg","index":0,"item":"d542abd8-e00b-4df0-ba2d-13964ee6a554","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_700-kilometeres-hatotavu-vadonatuj-hyundai-elexio-villanyauto","timestamp":"2025. május. 08. 07:21","title":"700 kilométeres hatótávú vadonatúj Hyundai villanyautó érkezett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"808b7ce3-09b9-4fbb-a975-163d0c0b69de","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Ott voltunk, amikor felszállt a fehér füst, megkérdeztük az új pápáról az euforikus hangulatban lévő híveket, de még előtte, a várakozás óráiban megnéztük azt is, milyen volt a hangulat, mennyire voltak szigorúak a biztonsági intézkedések a Szent Péter téren, kik és miért álltak órákat egy kis kéményt kémlelve.","shortLead":"Ott voltunk, amikor felszállt a fehér füst, megkérdeztük az új pápáról az euforikus hangulatban lévő híveket, de még...","id":"20250509_roma-riport-vatikan-papavalasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/808b7ce3-09b9-4fbb-a975-163d0c0b69de.jpg","index":0,"item":"404e4dbe-4157-4ed9-a278-ce6764588405","keywords":null,"link":"/360/20250509_roma-riport-vatikan-papavalasztas-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 16:38","title":"Zarándokok, turisták, de még Orbán-fanok is voltak a Szent Péter téren – helyszíni riport Rómából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c9b38c6-7811-47b3-9dcf-ef7b4a7fe396","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Alighanem az utolsó esélye az egykori Dunaferrnek, hogy legalább a hengerművét megveszi az egyik érdeklődő. A cseh jelentkező mögött a háborút vívó Ukrajna egyik komoly hadiipari beszállítója áll.","shortLead":"Alighanem az utolsó esélye az egykori Dunaferrnek, hogy legalább a hengerművét megveszi az egyik érdeklődő. A cseh...","id":"20250508_hvg-cseh-dunaferr-kina-magyar-hengermu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c9b38c6-7811-47b3-9dcf-ef7b4a7fe396.jpg","index":0,"item":"96de3e73-34c4-441f-adfd-9fb3852363e5","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-cseh-dunaferr-kina-magyar-hengermu","timestamp":"2025. május. 08. 12:42","title":"Ukrajna egyik fegyverszállítójának adja a Dunaferr hengerművét a kormány?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
20 év nagy idő egy autómodell életében, de a Mazda MX-5 nem öregedett egy szemernyit sem.
20 év nagy idő egy autómodell életében, de a Mazda MX-5 nem öregedett egy szemernyit sem. Ugyanolyan üde, fiatalos és pajzán, mint amilyen volt a kilencvenes években. Változtak a fényszórók, az idomok, modernebbek és erősebbek a motorok, a fékek, a futómű. ESP vigyáz, hogy ne forduljunk fel, benzint is kevesebbet eszik. De a lényeg változatlan: hátsókerekes érzéki kabrió, feszes futóművel, atompontos váltóval és könyörtelenül közvetlen kormányművel. A Mazda MX-5 legális drog: betelni nem lehet vele, leszokni róla lehetetlen. Ha lenne pénzem, azonnal megvenném ezt a sorszámozott modellt.
További képek a galériában
am
Tesztautónk egy 2000-es jubileumi sorozat 1195. tagja, belépő egy olyan klubba, ahol mindenki vidám, mindenki vigyorog. A sorszámozott élményautót nem tízmilliókért kínálják, csak pár százezer forint felára egy normál vászontetős változathoz képest. 1,8-as, 125 lovas motor hajtja a piros ördögöt, a jubileumi felszereltségbe az alábbi extrák tartoznak: ködfényszórók elöl, bőrkormány és sebességváltó gomb, króm első légbeömlő keret, fényszóró keret, kilincsek és ködfényszóró keret, alumínium pedál szett, 17 hüvelykes felnik, színrefújt bukócső borítás, 20th Anniversary szőnyegek, az autó fényezésének megfelelő szegéllyel, 20th Anniversary logó ezüst színű, sorszámmal, küszöblécre illesztve (sorszám 1195), 20th Anniversary logók kívül oldalt, az oldalsó jelzőlámpa felett, manuális légkondicionáló, toronymerevítő. Mindez 6,446 millió forintért.
Az első öt kedvenc autóm között még mindig ott van bebetonozva a Mazda MX-5 kabrió, az autó, amely a legkevesebb pénzért a legnagyobb élvezetet nyújtja. Nem közlekedési eszköz, maga az út a gyönyörhöz. Újra szerelmes lettem ebbe az autóba, a kis piros dög megmérgezte a szívemet.
Vezetni tudni kell az MX-5-öt, még a legkisebb motorral is fickándozik a kezünkben, két kézzel, szoros fogással kormányozzuk, hogy féken tartsuk szilaj ösztöneit. A legkisebb kormánymozdulatra is örömmel reagál, imádtam bevágni a kanyarokat, kipördülni a körforgalomban, csikorgó kerekekkel kitörni a kereszteződésekből. Autópályán picit visszafogottabb viselkedést kíván az autó, precíz és megfontolt irányítást, az M0-ás betonfala mellett legkisebb félrenézést, egykezes kormányfogást is büntet.
am
Futóműve kemény, de nem rázza le a vesénket, hangja bódító. Ritkán engedtem 5000 fordulat fölé a motort, alatta is eléggé gyors, a piros mezőben már nagyon üvölt. A motorhang vérpezsdítő, szinte a hátsó tengelyen ülünk, nyitott tetővel eggyé válunk a környezettel, érezzük, megéljük a külvilágot. Illatok, bűz, a természet titkos hangjai tárulnak érzékeink elé. Néha egy-egy bogarat is lenyelünk, tűz ránk a nap, permetez az eső. Autópálya-tempóig elviselhető a nyitott tető, igaz engem nem érdekel a szél, a bűz, a hideg. A csomagtartó 150 literje pont elég két főre, tetszik puritánsága, nincs bélelve a teteje, tompa puffanása klasszikus autókat idéz, amikor még a kocsi lemezből volt és nem műanyagból. Belseje is egyszerű, nyújtott lábakkal vezetünk, kézre áll minden, manuális a klíma, gyengén szól az alap rádió. A komolyabb felszereltség bőrkárpittal, Bose hangrendszerrel, ülésfűtéssel kényeztet. De nekem elég a fapad.
Pár centivel az út fölött ülünk, alulról szemléljük a többi autóst. Néha - főleg, ha egy-egy Iveco Daily mászik ránk – félelmetes ez az érzés. Amikor az M0-áson kamionok közé szorultam be egy dugóban, bepánikoltam, a tetőt magamra húztam, mint egy burkot. Az MX-5 nem bírja a bezártságot, szabadnak született. Második autónak ezért nem ajánlott. Mindig ő lenne az első. Inkább otthon maradna a család.
Meglepő fogyasztással zárta a négyszáz kilométeres tesztet a Mazda MX-5: vegyes használatban, autópályán és városban egyaránt rendesen meghajtva csupán 7,3 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.