Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ddf8987-3eac-4161-bb4f-dbab035b9a72","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Microsoft Majorana 1 néven bemutatott új kvantumszámítógépes chipjét a világ első topokonduktora hajtja. A közlés szerint a lapka teszi lehetővé, hogy vállalat ne csak évtizedek múlva, hanem már néhány éven belül valódi kvantumszámítógépeket építhessen.","shortLead":"A Microsoft Majorana 1 néven bemutatott új kvantumszámítógépes chipjét a világ első topokonduktora hajtja. A közlés...","id":"20250219_microsoft-majorana-1-chip-kvantumszamitogep-topokonduktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ddf8987-3eac-4161-bb4f-dbab035b9a72.jpg","index":0,"item":"cf064556-d94e-4d58-a62f-28a25cb32774","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_microsoft-majorana-1-chip-kvantumszamitogep-topokonduktor","timestamp":"2025. február. 19. 13:57","title":"Komoly bejelentés a Microsofttól: új anyagállapot, új chip – új remények","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","shortLead":"Több mint ezer sírkőre, fejfára ragasztották fel a matricákat. ","id":"20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/488969d2-5d68-4274-a6dd-efa8ccd286b4.jpg","index":0,"item":"4e1bd8aa-2ee1-4a6e-a9e1-9039e00e4b72","keywords":null,"link":"/elet/20250220_Munchen-temeto-QR-kodok-rendorseg-nyomozas","timestamp":"2025. február. 20. 12:05","title":"Rejtélyes QR-kódok kerültek a sírokra müncheni temetőkben, nyomoz a rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb7bbf23-6521-4239-b946-0ceeb9508462","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A befektetési célú vásárlók miatt megugrott a kereslet az új lakások iránt januárban. Az új lakások áremelkedése a használtakét is húzza, az „újszerű” ingatlanok átlagos négyzetméterára Budapesten már 1,48 millió forint.","shortLead":"A befektetési célú vásárlók miatt megugrott a kereslet az új lakások iránt januárban. Az új lakások áremelkedése...","id":"20250220_ingatlanpiac-kereslet-hasznalt-lakas-negyzetmeterar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb7bbf23-6521-4239-b946-0ceeb9508462.jpg","index":0,"item":"5e1b2391-d534-4ae4-bc4e-f200a755b602","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250220_ingatlanpiac-kereslet-hasznalt-lakas-negyzetmeterar","timestamp":"2025. február. 20. 10:36","title":"Berobbant a kereslet az ingatlanpiacon, használt lakásoknál is közel az 1,5 millió forintos négyzetméterár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5259a77a-efb1-4b83-92a7-60c6bc5d9a36","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Nio Firefly az elektromos Minik és Smartok legújabb kínai riválisának tekinthető.","shortLead":"A Nio Firefly az elektromos Minik és Smartok legújabb kínai riválisának tekinthető.","id":"20250219_percek-alatt-cserelheto-aksis-cuki-kis-villanyauto-tunt-fel-a-szinen-nio-firefly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5259a77a-efb1-4b83-92a7-60c6bc5d9a36.jpg","index":0,"item":"0d2e8a90-770d-4b83-9316-7e473cbdab3b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_percek-alatt-cserelheto-aksis-cuki-kis-villanyauto-tunt-fel-a-szinen-nio-firefly","timestamp":"2025. február. 19. 06:41","title":"Percek alatt cserélhető aksis cuki kis villanyautó tűnt fel a színen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b7261b06-b5cd-43ef-8c00-c42a70ccebd7","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Március 20-án és 23-án fontos mérkőzések várnak a magyar válogatottra, amely Törökország ellen harcolná ki a bennmaradást a Nemzetek Ligája A-ligájában. Sorra vettük, milyen formában vannak a játékosok egy hónappal a megmérettetés előtt.","shortLead":"Március 20-án és 23-án fontos mérkőzések várnak a magyar válogatottra, amely Törökország ellen harcolná ki...","id":"20250220_magyar-labdarugo-valogatott-nemzetek-ligaja-osztalyozo-torokorszag-marco-rossi-keret-elemzes-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-dibusz-denes-gulacsi-peter-nikitscher-tamas-schafer-andras-varga-barnabas-nagy-zsolt-ferencvaros-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7261b06-b5cd-43ef-8c00-c42a70ccebd7.jpg","index":0,"item":"38c44c07-f5a4-4851-b1b6-2394d10cd10e","keywords":null,"link":"/sport/20250220_magyar-labdarugo-valogatott-nemzetek-ligaja-osztalyozo-torokorszag-marco-rossi-keret-elemzes-szoboszlai-dominik-kerkez-milos-dibusz-denes-gulacsi-peter-nikitscher-tamas-schafer-andras-varga-barnabas-nagy-zsolt-ferencvaros-ebx","timestamp":"2025. február. 20. 05:31","title":"Nagy gondban van Marco Rossi, és kevés ideje maradt, hogy megoldást találjon a problémákra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b181992d-b209-47ac-a315-6e3ef6e56305","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt állítják, hogy a főváros már előre tájékoztatta az érintetteket arról, hogy a jövőben betiltják a tevékenységüket.","shortLead":"Azt állítják, hogy a főváros már előre tájékoztatta az érintetteket arról, hogy a jövőben betiltják a tevékenységüket.","id":"20250219_Pontositja-a-fovaros-hogy-mely-bufek-nem-suthetnek-az-aluljarokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b181992d-b209-47ac-a315-6e3ef6e56305.jpg","index":0,"item":"508240d2-7cba-4758-9e1f-98a7f56dd015","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Pontositja-a-fovaros-hogy-mely-bufek-nem-suthetnek-az-aluljarokban","timestamp":"2025. február. 19. 13:51","title":"Pontosítja a főváros, hogy miért tiltják be az aluljárókban sütögetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86","c_author":"Bábel Vilmos","category":"vilag","description":"Az, hogy a háborút az ukránok „kezdték”, az orosz háborús narratíva szó szerinti átvétele. Ilyesmit még a magyar kormányzat tagjai sem engedtek meg maguknak, legalábbis eddig. ","shortLead":"Az, hogy a háborút az ukránok „kezdték”, az orosz háborús narratíva szó szerinti átvétele. Ilyesmit még a magyar...","id":"20250219_Trump-arrol-beszelt-hogy-az-ukranok-kezdtek-a-haborut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/944f3a19-abaa-4944-b6d6-6604047e4c86.jpg","index":0,"item":"81da3251-cf11-4a04-8377-6c3ace062a4b","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_Trump-arrol-beszelt-hogy-az-ukranok-kezdtek-a-haborut","timestamp":"2025. február. 19. 08:54","title":"„Nem kellett volna elkezdenetek. Megállapodhattatok volna” – Trump már arról beszél, hogy az ukránok kezdték a háborút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a934756f-e90b-4366-8025-693de5890cda","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ellenzik, hogy agressziónak nevezzék az orosz agressziót.","shortLead":"Ellenzik, hogy agressziónak nevezzék az orosz agressziót.","id":"20250220_Az-USA-nem-szavazza-meg-az-orosz-agressziot-elitelo-ENSZ-hatarozatot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a934756f-e90b-4366-8025-693de5890cda.jpg","index":0,"item":"19ee8232-ac02-443f-a8cf-768f3b9bc315","keywords":null,"link":"/vilag/20250220_Az-USA-nem-szavazza-meg-az-orosz-agressziot-elitelo-ENSZ-hatarozatot","timestamp":"2025. február. 20. 19:20","title":"Az USA nem szavazza meg az orosz agressziót elítélő ENSZ-határozatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
A kellemes összbenyomást egy apró technikai üzenet árnyékolta be, a tesztautó átvételét 3,3 kilométerrel követően az Alkotás úton lefelé csipogott a fedélzeti rendszer, majd kiírta egymás után, hogy ABS-hiba, elektronikus rögzítőfék hiba és ESP-hiba. Rosszul esett, nem ezt vártam egy 7800 kilométert futott, 9,15 millió forintba kerülő Peugeot-tól, a korábbi 3008-asokban ilyent nem tapasztaltam. Az első adódó alkalommal, egy piros lámpánál újraindítottam az autót, és szerencsére megszűnt a vészjósló üzenetsor, és ami fontosabb, az 500 kilométeres tesztelés során elő sem jött többé.
Tesztautónk gazdag felszerelése panoráma üvegtetőt, dinamikus kanyarfénnyel xenon lámpákat (208 ezer forintért) ülésfűtést, merevlemezes navigációt Bluetooth-kapcsolattal, USB-bemenettel (640 ezer forintért), vetített kijelzőt, hatfokozatú tiptronic váltót és navigációt is sorol, az autó belső kialakítása egyedi, különleges és izgalmas. A váltókart körbefogó műanyag elem már kevésbé tetszett: mozgott, recsegett, látszódott, hogy 100 ezer kilométer múlva csúnya véget ér.
bcs
A középkonzolon elhelyezkedő egyedi kapcsolókkal állíthatjuk a head-up displayt és a követésitávolság-figyelőt. Alatta az audiorendszer és a klíma kapcsolói helyezkednek el. A vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. Ha túl közel kerülünk az előttünk haladóhoz, villogó jelzés figyelmeztet. A lemez szögállását és fényességét műszerfali kapcsolókkal lehet szabályozni.
A vetített kijelzéshez kapcsolódó, a kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság megtartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására.
A Peugeot 3008 úgy néz ki mint egy SUV, de úgy viselkedik a közúton, mint egy személyautó. Magasan ülünk, és az átlagnál magasabb hasmagassága miatt nem ijed meg a járdaszegélytől, vagy az útpadkán túli világtól sem. Robosztussága révén a murvás földutaktól sem kell félnünk, bár tesztautónkban nem volt benne a Peugeot virtuális terepsegédje, a gripcontrol.
bcs
Nem csak elöl ülünk kényelmesen, hanem hátul is tökéletes a komfort, öt ember is befér. A világos üléshuzat a használat során könnyen és látványosan koszolódik. A hátsó üléspad ledöntése a csomagtérben található gomboknak köszönhetően egyszerű és praktikus. Elég egy gombnyomás, és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk, a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. A csomagtér világítása egy kivehető lámpa, amely a helyére rakva feltöltődik, és 45 percig képes világítani (Premium felszereltségi szinttől). A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani. Első állásában a csomagtartó alján fekszik a ki is vehető padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér. Lehet azonban azonos magasságban is a lehajtott csomagtérajtóval. Ilyenkor a teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt található, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között. Harmadsorban a padló egy magasságba kerülhet a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
A 3008 utasterében összesen közel 50 liternyi tárolótér kínálja magát. Rekeszt találunk a középalagút kartámasza alatt 13,5 literes térfogattal. Elfér benne 1,5 literes palack, CD, és sok egyéb, a kesztyűtartó 4,1 literes, további két fedeles rekesz található hátul a lábtérben. A jobb oldali 3,8, a bal oldali 3,3 literes. A hátsó ülés könyöktámasza síalagútként is hasznosítható.
[[ Oldaltörés (Vezetni jó) ]]
Kormánya nagy méretű, alja enyhén vágott, bőrös. A tempomat vezérlése a kormány alatti karral történhet. A kormányzás indirekt, sportos vezetés kizárva, de ne is várjuk ezt tőle, hisz egy családi egyterű a 3008-as. A fedélzeti számítógép menüjét a jobb oldali bajuszkapcsoló végéről irányíthatjuk, fölöslegesen van egy vezérlő egység a kormány alatt balra, a motorfedélnyitó mellett.
A Peugeot 3008 tervezőinek célja kiváló úttartás, rugózási komfort és stabilitás volt – valamennyi változat esetében, motorizációtól függetlenül. Viszont minél erősebb a motor, annál nagyobbak az erőhatások, amelyek kimozdítani igyekeznek a karosszériát. Hogy a 2 literes HDi motorral ellátott 3008 is tökéletesen feküdjön az úton, kifejlesztették az új dynamic roll control rendszert. A sajtóanyag szerint ezáltal az autó dinamikája maradéktalanul kihasználható, a magas szintű komfort megőrzése mellett. A passzív hidraulikus rendszer központi egysége, amely összeköti a két lengéscsillapítót, a hátsó futómű kereszttartóján helyezkedik el. Kanyarban és hirtelen kikerüléskor, tehát amikor megdőlne a karosszéria, a rendszer hidraulikusan összeköti a hátsó csillapítókat (belső dugattyúja nem mozdul), ezáltal megfogja az autó billegését, növeli az aktív biztonságot.
bcs
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez lejtőn való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
A dízelmotor melegen csendes, hidegben indítva csattog egy párat. Nagyobb fordulaton kellemes a morgása, 100 kilométer/órás sebesség fölött hangos a menet- és a szélzaj. A kocsi bumfordi kialakítása miatt eléggé ellenáll a szélnek.
A 163 lovas dízel aggregát tiszta üzeméről részecskeszűrő gondoskodik. 340 newtonméteres nyomtéka dinamikus előzésekben partner, élvezettem kerülgettem a népszerű, de halvány motorral szerelt kompakt autókat az úton. A kocsi végsebessége 190 kilométer/óra, a nulláról száz kilométer/órás sprintet 10,2 másodperc alatt teljesíti. Az 500 kilométeres teszt végén a komputer fogyasztási adatánál egy literrel kevesebbet számoltam ki a konkrétan elfogyasztott gázolaj mennyisége alapján, így vegyes használatban, téli üzemben 6,3 literre alakult a dízel 163 lovas Peugeot 3008 átlagos üzemanyag szükséglete.
Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
A prémium autók előszobájába érkezett a Peugeot a 3008-cal: szép, izgalmas, tágas, variálható, kényelmes, takarékos, dinamikus és biztonságos. Mégis idegen a magyar piacon.
Bár csak a motorja BMW-fejlesztés, a Peugeot 207 RC élményautó. Nem túloz, de hétköznapi pókerarca versenygéneket rejt. Terepe mégsem a pálya, hanem a város.
A haszonjárművek magyarországi piacának negyedik szereplője, a Peugeot 4x4-es hajtással erősít. Ehhez a francia Dangel cég technikáját alkalmazza. Az összkerékhajtású Partner, Expert és Boxer modellekkel a Peugeot nemcsak a kínálatát kívánja bővíteni, hanem új ügyfélkört szeretne meghódítani mind egyéni, mind vállalati szinten.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Étvágygerjesztően szépre sikerült a Peugeot nagy kabriója, a négyüléses 308 CC. Kirobbanó sikerét formás hátsójának, harmonikus vonalvezetésének, csillogó szemeinek és vidám ábrázatának köszönheti. Még azt is elnézzük neki, hogy dízel. Fogyasztásban verhetetlen.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.
A Peugeot 5008-cal valódi hétüléses egyterű gazdagítja a francia márka családi kínálatát. Az autó szép, stílusos, kényelmes, praktikus, vezetése kellemes. Bevezető akciójában az egyébként 150 ezer forintos plusz két ülést ajándékba adják.
Nem minden az, aminek látszik. A tesztelt Partner adóügyileg személyautó, rendszertanilag és használati szempontból teherautó. Bár a duplakabinos járgány ötszemélyes is lehet, minden ízében teherkocsi, a forgalmi adót mégsem lehet visszaigényelni, így pont azok nem fogják megvenni, akik a legjobban kihasználnák: a kisvállalkozók.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A zCast idei második adásában tisztázzuk az ESG pontos jelentését és jelentőségét, valamint szakértőink rávilágítanak, hogyan lássunk benne lehetőséget.