Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","shortLead":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","id":"20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44.jpg","index":0,"item":"32c511e5-cd87-4f83-9150-1f626f15d3aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","timestamp":"2024. december. 03. 06:41","title":"Méregdrága portéka ez az alig használt régi Fiat Panda 4x4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d986cccb-da7f-410e-bd7d-0e56ac5534ea","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szűrővizsgálati rendszer korszerűsítésén azonban már dolgoznak a Belügyminisztérium szerint.","shortLead":"A szűrővizsgálati rendszer korszerűsítésén azonban már dolgoznak a Belügyminisztérium szerint.","id":"20241203_egeszsegugy-szures-belugyminiszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d986cccb-da7f-410e-bd7d-0e56ac5534ea.jpg","index":0,"item":"37177ffe-999a-40b7-bcd4-787b20bd3263","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_egeszsegugy-szures-belugyminiszterium","timestamp":"2024. december. 03. 07:04","title":"Mégsem lesznek kötelezők a rákszűrések januártól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás csak későbbre várható. ","shortLead":"Nem megfelelő a vizesblokk-rész, a helyzetet négy mobil vécével próbálták átmenetileg kezelni, de végleges megoldás...","id":"20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b963d5a7-1a91-46a7-872b-e303f915e0e5.jpg","index":0,"item":"1288b054-3a6f-4446-811f-a53ed83b5ae2","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Meltatlan-korulmenyekre-panaszkodnak-a-dolgozok-az-Orszagos-Mentoszolgalatnal","timestamp":"2024. december. 02. 07:23","title":"Méltatlan körülményekre panaszkodnak a dolgozók az Országos Mentőszolgálatnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Hiába vélik azt az európai szélsőjobb szereplői, hogy az ő emberük költözik be a Fehér Házba, számos ügyben lehet köztük és Donald Trump között komoly érdekütközés, véli Armida van Rij, a londoni Chatham House, a Királyi Nemzetközi Ügyek Intézetének elemzője.","shortLead":"Hiába vélik azt az európai szélsőjobb szereplői, hogy az ő emberük költözik be a Fehér Házba, számos ügyben lehet...","id":"20241202_amanda-van-rij-cnn-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c26b5ffd-c11c-4e89-b0fc-dd7dfc6f5435.jpg","index":0,"item":"c9aacfc3-502d-427e-8a22-5f4c5e98332d","keywords":null,"link":"/360/20241202_amanda-van-rij-cnn-donald-trump","timestamp":"2024. december. 02. 07:30","title":"Brit szakértő: Még érheti nagy csalódás az európai populistákat Trump miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5efd0607-c766-47ab-9e07-6c3548770582","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Niels Arestrup 75 éves volt. Ő játszotta a Találkozás Vénusszal karmesterét és A próféta maffiafőnökét.","shortLead":"Niels Arestrup 75 éves volt. Ő játszotta a Találkozás Vénusszal karmesterét és A próféta maffiafőnökét.","id":"20241202_Meghalt-Niels-Arestrup-Szabo-Istvan-Cesar-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5efd0607-c766-47ab-9e07-6c3548770582.jpg","index":0,"item":"35259b90-bbc3-4e8b-a22c-882892a1d37d","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_Meghalt-Niels-Arestrup-Szabo-Istvan-Cesar-dij","timestamp":"2024. december. 02. 16:00","title":"Meghalt Szabó István filmjének sztárja, aki háromszor nyert César-díjat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adf0628c-85d5-42d5-af96-76ad2514f4cb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az elemző szerint politikatörténeti pillanattá vált a szócsata.","shortLead":"Az elemző szerint politikatörténeti pillanattá vált a szócsata.","id":"20241203_Torok-Gabor-szerint-igazi-kocsmai-szintu-provokalas-volt-a-Menczer-Magyar-osszezorrenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adf0628c-85d5-42d5-af96-76ad2514f4cb.jpg","index":0,"item":"36da4f18-d7f1-4552-b8cb-4f3f796f1488","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_Torok-Gabor-szerint-igazi-kocsmai-szintu-provokalas-volt-a-Menczer-Magyar-osszezorrenes","timestamp":"2024. december. 03. 12:27","title":"„Ez bizony hatalmas öngól volt“ – Török Gábor szerint igazi, kocsmai szintű provokálás volt a Menczer–Magyar-összezörrenés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac4144f9-1ab0-4612-8ae6-eb95a0e8d665","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A TEÁOR’25-tel kapcsolatos változásokkal a vállalkozásoknak nincs dolga, a KSH mindegyiküknek maga átállítja a főtevékenységi kódot.","shortLead":"A TEÁOR’25-tel kapcsolatos változásokkal a vállalkozásoknak nincs dolga, a KSH mindegyiküknek maga átállítja...","id":"20241202_teaor-cegosztalyozas-fotevekenysegi-kod-valtozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac4144f9-1ab0-4612-8ae6-eb95a0e8d665.jpg","index":0,"item":"cbd56550-2bec-4bad-948f-7ba6bf5194b4","keywords":null,"link":"/kkv/20241202_teaor-cegosztalyozas-fotevekenysegi-kod-valtozas","timestamp":"2024. december. 02. 13:38","title":"Január elsején életbe lép az új EU-s cégosztályozás, minden társaságnak megváltozik a kódja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ad08245-c07e-4371-8fc8-aeacee632475","c_author":" Egészségértés Díj","category":"brandcontent","description":"Online ismeretterjesztéssel és edukációs programmal formálják a tudást a daganatos betegségekről, nemcsak pácienseknek, hanem hozzátartozóiknak, valamint minden laikusnak és szakértőnek is. A Rákkutatók Alapítvány a közösségi platformokon érzékenyít és edukál arról a betegségről, amely, közvetve vagy közvetlenül, rengeteg embert érint, mégis kevés róla a tudás, a tévhit és a tabu viszont sok. A program elnyerte az AIPM idei Egészségértés Díjat az Egészségügyi intézmények kategóriájában. Dr. Bödör Csaba szakmai felelőssel, a Semmelweis Egyetem Patológiai és Kísérleti Rákkutató Intézetének egyetemi tanárával, Magyarország legnagyobb molekuláris patológiai központjának vezetőjével beszélgettünk az alapítvány munkájáról.","shortLead":"Online ismeretterjesztéssel és edukációs programmal formálják a tudást a daganatos betegségekről, nemcsak pácienseknek...","id":"20241202_Rakkutatok-Alapitvany-SOTE-Bodor-Csaba-egeszsegertes-dij-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ad08245-c07e-4371-8fc8-aeacee632475.jpg","index":0,"item":"5703340a-bb2b-4517-9beb-a811e4eacf39","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241202_Rakkutatok-Alapitvany-SOTE-Bodor-Csaba-egeszsegertes-dij-interju","timestamp":"2024. december. 02. 13:30","title":"Azért beszélnek a rákról, hogy megtörjék a betegséggel kapcsolatos számtalan tabut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az Opel Antara, némelyik változatát kimondottan élvezetes is vezetni, ám kérdés, elégséges-e mindez az üdvösséghez. Vagyis ahhoz, hogy az Opel meghatározó szereplője legyen az egyre növekvő SUV-szektornak. Nehéz a sorsa, hiába az Opel logó, ha műszaki alapja közös az olcsóbb, hosszabb és akár hétszemélyes Captivával.
El kellene felejteni és temetni, esetleg több életet kellene lehelni bele? Nyilván ez a dilemma okozott lázas éjszakákat a rüsselsheimi ovális irodában, ahol az utóbbi mellett döntöttek. Erre több okuk is lehetett. Példának okáért az, hogy jóllehet 2007 és 2009 között csökkentek a globális SUV-eladások, ám mára a trend megfordult, és válság ide vagy oda, ma már 10,39 százalékos a városi terepjárók aránya. Akárhogyan is nézzük, ez bizony markáns növekedés a 2005-ös 6,58 százalékhoz képest.
Nem is volt rest az Opel, és elővette csodafegyvernek gondolt modelljét, az Antarát. Mi nem pazarolnánk arra feleslegesen sok karaktert, sokan megírták már előttünk, hogy, hm, hát, talán nem az Antara volt a GM legsikerültebb modellje. Rüsselsheimben viszont úgy gondolták, van élet a halál után, és elkezdtek az Antarából autót faragni. Jörg Schrott, az Opel kommunikációs menedzsere pedig egy minapi sajtóeseményen már egyenesen vadiúj fejlesztésű autóként mutatta be az Opel terepjáróját.
Újjászületés „Szükséges néktek újonnan születnetek” – prédikálta Krisztus két évezrede, és ezt a tanácsot az Antara fejlesztői is megfogadták. Mi több, méltóságteljes eleganciával tértek meg korábbi vétkeikből, legalábbis erre látszik utalni az, hogy a nyilvános pokoljárást követően még a dörzsölt PR-esek is elismerték: „a korábbi modell nem elégítette ki a felhasználók elvárásait”. A külső, rothadásra predesztinált por- és fémhüvely még összetéveszthetetlenül „antarás”, ám belül már új szív dobog. A motorokon kívül megújult a futómű is, a vezetési dinamika pedig – mondja Klaus Hablik termékmenedzser – teljesen más. Sőt, a szakember még azt is elárulta, annyira bíznak a szegmens fejlődésében, hogy jövőre előrukkolnak majd egy kompakt SUV-val, ami az Antara kistesója lesz.
Opel
Addig azonban még el kellene adni jó sok Antarát. Erre tényleg látszik némi esély. Nemcsak azért, mert a nyugdíjba menő Astrások nagyobb, kényelmesebb Opelre váltanának, hanem mert még a nem nagyothalló sofőrök is megnyugodva hátradőlhetnek: ebben a terepjáróban a korábban sokat kritizált alapzajt 50 százalékkal sikerült csökkenteni, de javult a rezgésszigetelés és a hűtő-fűtőrendszer is. És még nem is szóltunk a motorokról.
Le a kalappal, papíron igencsak használhatónak tűnnek a benzines- és dízel erőforrások. A kisebbik dízel is 163 lóerős, míg a csúcs 184 lóerőt tud. Egyiknek sem kell még 10 másodperc sem a százas sprinthez, a benzines ennél kissé lomhább, a 2,4 literes motor 167 lóerőt produkál, és 10,3 másodperc alatt éri el az óránkénti száz kilométeres sebességet. Az összes motor új, friss fejlesztés. A terepen való lendületes haladást azonban nemcsak ezek, hanem a 176 milliméteres hasmagasság is elősegíti, valamint az, hogy elől 20, míg hátul 24 százalékos dőlésszögű lankákon is elevickél az Antara. A sebességváltók pedig hatfokozatúak – a kézi és az automata egyaránt. Csoda-e, ha 2011-ben 15 ezer, majd évi 20 ezer példányos eladást remélnek az újjászületett kocsikból?!
Opel
[[ Oldaltörés (Nagy elvárások) ]]
Ezek után persze meglehetősen nagy elvárásokkal ülünk be az Antarákba. S lőn csoda: a belső tér valóban kényelmesnek tűnik, a benzines összkerekes verzióban csak egy picit marad el a bőrbelső luxusa a prémium márkák által nyújtott vizuális és gyakorlati kényeztetéstől. Miközben átsuhanunk Ausztria legmélyebb pontján, azon gondolkodunk, vajon e tökéletesen megújult Antarában miért felejtettek sok-sok évvel ezelőtti technikát idéző navigációt. Kissé elmélázunk azon is, miképpen lehetséges, hogy a megújult Corsában lévő készülék űrtechnológia ehhez képest, igaz, nagy előnye az Antarának, hogy legalább nem térdmagasságba, hanem a szemmagassághoz közelebb helyezték el a navit. Aztán az is felötlik bennünk, vicces, hogy a kistestvérben van kormánymelegítés ebben meg nincs, de hát az élet csupa rejtély.
Opel
Az Antarában viszont kap egy nagy piros pontot a pohártartó. Miután elhúzunk egy nagyon műanyag fülecskét, óriási, a szemnek elsőre láthatatlan tartó nyílik meg, ami – például – sok túró rudit tud elnyelni. Kifejezetten esztétikus, ahogyan a krómkeretből kijut a kevésbé szem előtt lévő hangszóróknak is. De ha már a bőrre, a krómozásra és a fabetétre figyeltek, az index karjára is kellett volna: nem illik a prémium státuszra vágyó Opelhez az a műanyag bigyó, ami kissé olcsójános kinézetű és tapintású. Viszont, hála a GM-nek, ide már nem a mérhetetlenül idegesítő elektronikus indexkar került, hanem „normális” billenőkar. Szóval, vissza is szívtuk rögtön a korábbi kritikát: kiugróan csúnya vagy sem, inkább ezerszer legyen csúf az indexkar, mint elektronikus.
Ami a motort illeti, a benzines sebességváltója kissé akad egyes és kettes között, háromezres fordulatszám alatt haldoklik is a kocsi, ám utána magára talál, életre kell, és kellemes, dinamikus vezetési élményt nyújt. Szinte fel sem tűnik, hogy terepjáróban ülünk, és mi döbbenünk meg a legjobban: igaza volt a PR-eseknek, ez az Antara már valódi vezetési élményt nyújt. Az összkerékmeghajtás miatt tapad a kocsi, pontos és szigorú a futómű is, szó nincs bizonytalan imbolygásról. E tekintetben az Antara valóban feltámadt. Sőt, igazi hill start rendszer és lejtmenet-szabályozó is segít a közlekedésben.
Halkan duruzsol a dízel Kisvártatva átülünk a nagyobbik dízelbe. A benzinesnek szép volt a hangja, ám most ismét ér meglepetés: tényleg sokkal halkabb a gázolajos motor, mint amire eredetileg számítottunk. Itt is érződik, húztak a futóművön, jó az úttartása, a fekvése, igaz, ez is összkerekes. Ráadásul erőben sincs hiány, élvezetes, ahogyan már igen alacsony fordulatszámtól, minden erőlködés nélkül elkezd gyorsulni, nem szükséges pörgetni a motort. Hogy ez egy jobban felszerelt változat, azt egyébként onnan lehet tudni, hogy már világít is az anyósülés fölötti sminktükör. A dizájn persze ugyanolyan, talán a bőrbelső egy hangulattal elegánsabbnak tűnik. No és a krómkeretes légbeömlőknél itt már a fogantyú is krómozott – már ha ez valakinek számít.
Népszerű is lehetne a magyar piacon, mert jó a menetdinamikája, és igencsak visszafogott a fogyasztása. De nem lesz. Mert nyakunk rá, hogy minden bizonnyal a kisebb dízelt fogja megvenni mind az öt magyar vásárló, aki éppen az Opeltől szeretne hobbiterepjárót. Ráadásul sanszos, hogy az elsőkerék-meghajtású verzióba fognak beruházni, ami vállalható kompromisszum a városban (ámbár a kollégák szerint, akik vezették, nagyon imbolyog), de terepre bizonyára tökéletesen alkalmatlan. Szóval, még nem kevés kilométert kell meglehetősen rögös úton megtennie az Antarának, mielőtt felkerül a magyarországi vásárlók álomlistájára. Igaz, az első métereket már megtette.
Ósdi trükkel dobja fel a beszürkült Merivát az Opel. A hókuszpók a vártnál jobban sikerült, a Meriva egy csapásra az Astra konkurense lett. Szép, tartós, tágas, takarékos, variálható, erős és izgalmas. És nem is drága.
Sem Jacob Grimm, sem Mary Shelley, sem maga Frankenstein doktor nem hitte volna el az Opel PR-osok meséjét a megújult Corsáról, ezért a nemzetközi sajtóbemutatón szóba sem került a külső és a belső ráncfelvarrás. A motorok, a futómű és a kormányzás azonban tényleg változtak. Kipróbáltuk a megújult Opel Corsát.
Az Astra kombija új néven követi a sikeres ötajtóst. Atlétikus vonalai, csúcstechnológiája, gazdag motorválasztéka és csupán 200 ezer forintos felára újra a flottaeladások élére repítheti az Opel Astra Sports Tourert. Európa legnagyobb piacain, Olaszországban és Németországban a kombi Astrák több mint felét cégek veszik, a tartósnak tűnő honi válságban várhatóan a flottások adják a hazai megrendelések gerincét.
Nehéz ügy. Nem könnyű objektíven beszélni valamiről, ami imádat és rajongás tárgyává vált. A száraz tények unalmasak, a lila költői ömlengés nevetséges, középút pedig aligha van. A tesztalany ezúttal egy különleges autó, hogy versenyautó, sportautó vagy közlekedésre alkalmatlan eszköz, mindenki döntse el maga. Kuriózum a magyar piacon. Míg Astra OPC-t és Zafira OPC-t látni itthon, brutál Vectrát alig. Utódjából, az Insignia OPC-ből sem futhat sok itthon, talán a tesztautó az egyedüli. Jó hír, hogy hamarosan vezethetjük a kombit is, automatikus váltóval.
Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.
Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.
A családtámogatásokról és elhibázott felsőoktatási kezdeményezésekről is faggatták az oktatási, ifjúsági, kultúráért és sportért felelős államtitkárokat.
Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a maga alpári stílusában egyértelműen jelezte: a magyar politikában a piszkos munka egyre piszkosabb.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is.