Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8e190a6-cc80-4646-9014-180ae65dd493","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"Egy friss jelentés szerint ugyan a gyilkosság áldozatai között több a férfi, a nőkre és a lányokra még mindig aránytalanul nagyobb veszély leselkedik az otthonukban. ","shortLead":"Egy friss jelentés szerint ugyan a gyilkosság áldozatai között több a férfi, a nőkre és a lányokra még mindig...","id":"20241125_ensz-nok-elleni-eroszak-jelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8e190a6-cc80-4646-9014-180ae65dd493.jpg","index":0,"item":"010d86ba-7f79-4f94-9dfe-05425040ba64","keywords":null,"link":"/elet/20241125_ensz-nok-elleni-eroszak-jelentes","timestamp":"2024. november. 25. 18:03","title":"ENSZ: Naponta 140 nőt és lányt öl meg a partnere vagy egy közeli családtagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Délelőtt kissé magához tért a magyar fizetőeszköz, de így is 411 fölött van az euró.","shortLead":"Délelőtt kissé magához tért a magyar fizetőeszköz, de így is 411 fölött van az euró.","id":"20241125_forint-euroarfolyam-dollararfolyam-devizapiac-valutapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9db0789-e807-4b84-9973-29f5629658a4.jpg","index":0,"item":"c7fbd1fb-8988-40a6-ac8a-37511cd04da3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241125_forint-euroarfolyam-dollararfolyam-devizapiac-valutapiac","timestamp":"2024. november. 25. 11:28","title":"Olyan mélységbe szédült a forint, ahol két éve nem járt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben, most pedig az arcán éktelenkedik egy csúf vágás, amit össze kellett varrni. Az anyagi gondokkal küzdő idős művészért aggódnak az ismerősei.","shortLead":"Galkó Balázs színműész az utóbbi időszakban pechszériában van. A nyáron a kezét törte el egy szerencsétlen balesetben...","id":"20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d097532d-e8b7-4492-9845-2284ce281122.jpg","index":0,"item":"d317f59b-0ca0-46d2-b9b9-9fa04584256b","keywords":null,"link":"/elet/20241125_Galko-Balazs-ujabb-serules-arc","timestamp":"2024. november. 25. 20:15","title":"Ismét súlyos balesetet szenvedett Galkó Balázs, felkavaró képet osztott meg az arcáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"155b5ce4-09ba-4b08-8b73-ce6e5c4f1574","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hagyományos változatnál drágább, de lényegesen sokoldalúbb a hazánkban most elindult Starlink Mini, amellyel a semmi közepén is lehet internetezni. ","shortLead":"A hagyományos változatnál drágább, de lényegesen sokoldalúbb a hazánkban most elindult Starlink Mini, amellyel a semmi...","id":"20241125_spacex-starlink-mini-hordozhato-internet-megjelenes-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/155b5ce4-09ba-4b08-8b73-ce6e5c4f1574.jpg","index":0,"item":"d40dff04-7a60-40cf-87c5-74497516bbf4","keywords":null,"link":"/tudomany/20241125_spacex-starlink-mini-hordozhato-internet-megjelenes-arak","timestamp":"2024. november. 25. 14:03","title":"Már Magyarországon is elérhető a Starlink hordozható internete – de nagyon nem olcsó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","shortLead":"Az utasok el tudták hagyni a vágányon ragadt járművet.","id":"20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce4870d-6667-4825-9823-833bd826d8f4.jpg","index":0,"item":"36f9b997-175d-455a-a032-8a61ed70f9a0","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_vonat-vasut-auto-almasfuzito-komarom","timestamp":"2024. november. 26. 06:45","title":"Két irányból két vonat szakított szét egy sínen ragadt autót Komáromnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"070ece24-2f10-482e-aebb-444b8063ce26","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az idős nőnek beadta az álrendőr, hogy ha pénzt és ékszereket kap, akkor a lányát elengedik.","shortLead":"Az idős nőnek beadta az álrendőr, hogy ha pénzt és ékszereket kap, akkor a lányát elengedik.","id":"20241126_rendorseg-csalas-fegyver-posta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/070ece24-2f10-482e-aebb-444b8063ce26.jpg","index":0,"item":"3825b2ca-2207-44f1-84de-8054b3c0a230","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_rendorseg-csalas-fegyver-posta","timestamp":"2024. november. 26. 11:51","title":"Magukat rendőrnek kiadva csaltak ki milliókat idősektől azzal a szöveggel, hogy a gyerekük lebukott fegyverkereskedő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","shortLead":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","id":"20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870.jpg","index":0,"item":"39ed57df-0a88-4210-b4db-d69376cd56e8","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","timestamp":"2024. november. 26. 08:22","title":"Hetes karambol volt az M7-esen, több kilométeres a torlódás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) volt elnöke, aki a Pénzügykutató Zrt. körül csoportosuló, sokszínű szakértői csapat gazdaságpolitikai programját szerkeszti.","shortLead":"„Kettészakadt a társadalom, hiányzik a párbeszéd, ami csak lecsúszáshoz vezethet” – véli Katona Tamás, a Központi...","id":"20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/708b752d-3ac5-4c64-9376-778457a627a5.jpg","index":0,"item":"8f8115bd-9a2a-4cc2-a693-a08d5c5d88c2","keywords":null,"link":"/360/20241126_hvg-katona-tamas-interju-penzugykutato-gazdasagpolitika-program","timestamp":"2024. november. 26. 12:00","title":"Katona Tamás volt KSH-elnök: Az uniós pénzeket csak kormányváltással lehet lehívni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Három és fél évvel bemutatása után férfiasabb külsőt kapott a legnépszerűbb Peugeot. A sochaux-i, mulhouse-i és kalugai gyártósorokról immár több mint 930 ezer példány gördült le. Az új Peugeot 308 friss külsővel és a Peugeot 508-asban már kipróbált e-HDi mikrohibrid technikával érkezik a magyar piacra a nyár elején.
Letisztult vonalaival a márka legfrissebb stílusjegyeit viseli a Peugeot 308. A háromféle kivitel (ötajtós, CC és SW) modern és elegáns, a kötelező divatot követve már LED-es nappali fényt is kapott (a második felszereltségi szinttől). A kombi is jobban néz ki a korábbi kissé suta változatnál, a CC elég szexi, hogy a Riviérán mutatkozzunk vele, a GTI pedig egyenesen vadállat külsőt kapott. A xenonlámpák házát sötétítették, 18-as könnyűfém felnijei feketék, és a dupla kipufogó diszkréten szórja bele a világba a 200 lóerős mivoltából fakadó káros anyagait.
bcs
Meg is bocsátjuk neki az öblös étvágyát, mert a sorban ott virítanak a mikrohibridek, amelyeket ezúttal kézi váltóval is lehet választani. Egyik tesztautónk egy kézi váltós kombi volt e-HDi motorral. 112 lóereje bősegesnek bizonyult, a robotváltó bólogatását elfelejthetjük, és gyűjtögethetjük a fogyasztásmentes perceket a dugóban.
A mikrohibrid 308-as 20 kilométer/órás sebesség alatt (robotizált váltóval 8 kilométer/óra alatt) felengedett kuplunggal, üres fokozatban lekapcsolja a motort, így városi forgalomban jelentős üzemanyag-megtakarítást érhetünk el vele. Országúton, autópályán nincs értelme, aki sokat használja városban, csak az fogja értékelni. A stop-start rendszer 400 ms alatt, vibrációmentesen dolgozik, a vezető a meglepő csendről és a műszerfalon felvillanó kéken világító eco feliratról vesz tudomást a működéséről. A mikrohibrid dízel meglepően halk, kifinomultan dolgozik, bővelkedik nyomatékban. A hatfokozatú váltó kifejezetten pontos, a robotizált megoldás kompromisszumokat igényel.
bcs
A Peugeot 308 futóműve kitűnően csillapít, szervokormányának rásegítése visszafogott, parkoláskor erőt igényel a manőverezés, a kormány túl nagy, a dízellel nen lehet sportosan kanyarodni – a kanyargyilkos GTi-t nem volt módunk kipróbálni, a magyar piac nem túl kedvező az autós újságíróknak. Információnk szerint a 200 lovas változatot nem is forgalmazzák Magyarországon.
A mikro-hibrid technika mellett a következők járulnak hozzá a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez: autónként átlagosan 25 kilós súlycsökkentés, 16 hüvelykes gumik, nagyon csekély gördülési ellenállással, optimalizálták a legújabb motornemzedéket (VTi, THP, HDi Euro 5), 0,28-as alaktényező, vezérelt olajszivattyú az 1,6 literes HDi motorban, optimalizált generátorvezérlés egyes motorokon, elektromos szervokormány.
bcs
2011 nyarától 98 gramm/kilométeresre javul a most 104 gramm/kilométer (robotváltóval) szén-dioxid kibocsátás. A teszt során nem sikerült levinni a fogyasztást, a kombival 6,7 literes átlagot értünk el a provance-i lankákon. Kipróbáltuk a 163 lovas automatikus váltóval szerelt izmos dízelt is, amely játszi könnyedséggel repítette az autót, igaz, lazán lenyelt 8,7 liter gázolajat száz kilométerenként.
A motorkínálat négyféle benzinmotorból (98-200 LE, az utóbbi az exkluzív GTi változaté) és a négyféle dízelből (92-163 LE) álló hajtómű-választékot. Az alapkivitel ötajtós 92 lovas 1,6 literes Hdi motorral 110 gramm/kilométerrel szennyezi a levegőt.
[[ Oldaltörés (Dizájn és technika) ]]
Az új 308 designja finoman testesíti meg a Peugeot márka aktuális stílusjegyeit. Miközben a méretek változatlanok maradtak, az új vonalak a lehető legszorosabban követik az autó szerkezeti egységeit, kiemelve atlétikus karakterét, az orrkiképzésnek a lebegő hűtőmaszk ad friss megjelenést. A feketére fényezett műanyag védőelemek vékonyabbak lettek, így határozottabban dominál a fém. Ugyanez érvényes a kisebb méretű, osztatlan légbeömlőre is. Selyemfényű króm csillog az új hűtőmaszkon, míg a vízszintes díszlécek feketék vagy krómozottak lehetnek, a karosszéria jellegének (limuzin, CC vagy SW) megfelelően.
bcs
Az autót szélesnek és az útba gyökerezettnek mutató első köténybe kétfunkciós (nappali menetfény és helyzetjelző), bumeráng-alakú lámpákat süllyesztettek, amelyek a változattól függően elérhetők. A különböző intenzitású fénydiódák, és a fényvonal éjjel-nappal felismerhetővé teszi az új 308-at. A géptető V-alakú orrészét úgy tervezték át, hogy a lehető legszorosabban illeszkedjék az autó szerkezeti elemeire. Az új, kettős anyagú márkaembléma oroszlánja büszkén feszít a géptető elején, krómkeretes feketére fényezett alapon. Az első köténynél kezdődő alsó oldalvonal a hátsó lökhárítóig tart. A limuzin körülölelő köténye a robusztusság és a jó minőség hatását adja, sportosságról pedig a spoiler mellett két betét gondoskodik, amelyek felszereltségtől függően krómozottak is lehetnek. Az SW masszív alsó részét és hátsó lámpáit úgy tervezték meg, hogy széles legyen a csomagtartó nyílása. A tágas helyre a bepakolást alacsony küszöb segíti. Erőteljes a CC hátulja is, amelynek vízszintes tagolása megmutatja a jármű szélességét. Ehhez járul a csomagtér-fedél domborulata a spoiler alatt, a krómozott rendszámtábla-keret és az alsó diffúzor. A sárvédőkre ráforduló, rubinszínű fénydiódás lámpák fényfüggönyként szélesítik a sziluettet, sajátos és látványos megjelenést adva a 308 CC-nek.
A beltér stílusos, kellemes, a kapcsolók elérhető távolságban vannak, a vezetőt jól kiszolgálja a technika. A nagy dízelben JBL zenecucc kényeztetett. A mikrohibrid bőr-szövet ülései jobban tartottak, mint a Féline felszereltségű teljesen bőr székei. A GTi változat sportüléseit vörös díszöltéssel varrják, támláját pedig emblémával látják el. A kormánykerék alumíniumgyűrűjén GTi felirat látszik. Sötétre színezett hátsó ablakok, sötétített keréktárcsák (Storm Grey) és a Xenon fényszórók titánszínű kerete teszi teljessé az 1.6 literes THP 200 LE motorhoz illő sportos, rámenős fellépést. A 308 CC belsejében szembe ötlik az integrált fejtámlás négy ülés eleganciája, és a műszerfal opcionális, teljes bőrborítása, különféle színárnyalatokban, amelyek túrakocsis hangulatot teremtenek. Az elöl ülők komfortérzetét fokozza, hogy meleg levegőt fúj a nyakukra az airwave, így zavartalanul lehet élvezni a nyitott autózást.
bcs
A limuzin és az SW első könyökszélessége 1464 mm, amely 1492-re nő a kupé-kabrió változatban. A hátsó méret 1471, illetve 1321 mm. Nincs hiány tárolókban sem, ezek térfogata összesen 42 liter. A 308 SW akár hét főt is fedélzetére vehet a kiegészítő hátsó ülések jóvoltából – a kipróbált tesztautók ötülésesek voltak. A csomagtartó átlagos, az ötajtósban 348 literes, a kombiban 508 literes. A CC utasai 403 literrel gazdálkodhatnak, ha fenn van a tető. Kabrióként, amikor a tető elsüllyed a csomagtartóban, még mindig marad 226 liternyi hely a poggyásznak (VDA szerinti adatok). Kupéból kabrióvá, vagy vissza, mindössze 20 másodperc az átalakulás.
A 308 limuzin és SW kapható a napfényt beeresztő panoráma-üvegtetővel is. A teljes üvegfelület ilyenkor 4,86, illetve 5,58 négyzetméter. Elektromos működtetésű árnyékoló roló tartozik hozzá. Az utazás kellemességéhez az opcionális kétzónás klíma járul hozzá. Aktívszenes légszűrője nem engedi be az utastérbe a szénhidrogének szagát.
bcs
e-HDi mikro-hibrid technika
Az 508 után az új Peugeot 308 a márka második autótípusa, amelyben benne van az új generációs stop-start rendszerrel működő e-HDi mikrohibrid technika. Alapja az 1,6 literes HDi Euro 5 dízelmotor és az önindítóként is működő generátor. Vezérlése (volt control) lassuláskor energiát termel vissza az akkumulátorba, meggkönnyítve a következő indítózást (e-booster). Eredményei: 15 százalékos fogyasztáscsökkenés városban, 5 g/km szén-dioxid-csökkenés városi ciklusban, 40 százalékkal gyorsabb újraindítás (400 ms) az önindítós stop-starthoz képest, motorleállítás 20 km/óra alatt manuális sebességváltóval (robotváltó esetén 8 km/óra), jobban vezethető (csendes, rezgésmentes).
A második generációs önindító-generátor teljesítménye 2,2 kW, élettartama 600 000 újraindítás. A vezető, ha úgy hozza kedve, egy gombbal kikapcsolhatja a stop-start funkciót.
Az új 308-nak már az egyik legnépszerűbb motorjának, az 1.6 literes HDi 112 LE FAP változathoz is adják az e-HDi technikát, kétféle sebességváltóval (manuális vagy robot). Ez újdonság, hiszen korábban csak a BVMP6 elektronikus felügyeletű robotváltóhoz állt rendelkezésre az e-HDi technika. Magyarországon a 112 lovas dízel csak mikrohibrid változatban kapható. Alapára 5,539 millió forint.
bcs
A június bevezetéskor a legdrágább modell Allure felszereltséggel a kétliteres dízel automata, amelyért 7,039 millió forintot kérnek el, az induló modell Acces felszereltsége megegyezik a mostanival, nincs jelentős árváltozás (csak az április általános 50 ezer forintos átlaggal növelte meg árait a hazai importőr), a 98 lovas 1,4 literes VTi motorral szerelt ötajtóst 4,599 ezer forintért kaphatjuk meg.
A Peugeot márka arra nevelt minket az utóbbi évtizedekben, hogy autóit a szépségükért szeressük. Az 508-as szakít a kifutók csillogó világával, egyszerűbb, visszafogott és megosztó kinézete értékes tartalmat takar. A menetpróbán azt bizonyították a tesztelt autók, hogy a Peugeot-nál új korszak kezdődik, eljön a minőségi autók kora, ahol a korszerű technika, a kifinomult kényelem és a vezetési élmény közös egységbe forr.
Cégautónak is kiváló, de egy közepes családot is hosszú éveken át boldogíthat a legerősebb 3008-as. A Peugeot kompakt egyterűjét kétliteres dízelmotorral és automatikus váltóval próbáltuk ki. Kényelmes útitárs, technikája fejlett, fogyasztása meglepően alacsony. A csúcspéldány legnagyobb hátránya magas ára.
Akinek tetszik a Peugeot 207, de kicsinek találja az ötajtóst és még akad pénze bőven extrákra, bátran válassza a 207 SW Outdoort. 1,6 literes aranyat érő HDi motorjával igazi csúcsmodellt teszteltünk.
A családszerető és nagycsaládos olaszok kedvelik az 5008-ast, tucatnyival találkoztam egyhetes toszkán túrám alatt. Ahhoz, hogy minálunk is sok rója az utakat, a népszaporulatnak és a fizetéseknek kell nőnie. A Peugeot megtette a magáét: az 5008-as hatalmas és kényelmes autó. 3000 kilométeres teszten bizonyított.
Ízig-vérig sportautó a Peugeot legszebb kupéja. Szépsége elragadó, buborék teteje különleges, vezetése élményszámba megy. Tesztünkből kiderül, hogy a franciák új csillaga feladja a leckét a német-magyar ikonnak, az Audi TT-nek.
A budapesti egyéni országgyűlési választókerületek számának 18-ról 16-ra csökkentése több mint a választás előtti szokásos fideszes hatalmi manipuláció.