Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok a bizonytalanság benne, és évek telnek el, mielőtt megnyílnak az első bányák.","shortLead":"Bár megszületett Kijev és Washington alkuja az Ukrajnában található ásványkincsek közös kitermeléséről, még sok...","id":"20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/405231ea-f697-4f27-a051-85ef0df93c49.jpg","index":0,"item":"b830c9f0-56a2-40e2-8cbe-8d0357bbe6b5","keywords":null,"link":"/360/20250511_ukranamerikai-asvanykincsalku-kijevi-remenyek-orosz-ajanlkozas-kincs-ami-van","timestamp":"2025. május. 11. 12:30","title":"Az USA és Ukrajna megállapodott a nyersanyagokról, amiket nem tudni, mikor termelhetnek ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58713c89-1b81-4a3e-9be8-ad55da5fceb7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Erős V8-as szívómotorral, kézi kapcsolású váltóval és hátsókerék-hajtással csábít vásárlásra ez az újszerű Porsche 928-as.","shortLead":"Erős V8-as szívómotorral, kézi kapcsolású váltóval és hátsókerék-hajtással csábít vásárlásra ez az újszerű Porsche...","id":"20250511_40-eves-megis-szinte-vadonatuj-bukolampas-porsche-928-var-uj-gazdara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58713c89-1b81-4a3e-9be8-ad55da5fceb7.jpg","index":0,"item":"d6bb9683-50cc-451a-a33d-6d0d128d46a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250511_40-eves-megis-szinte-vadonatuj-bukolampas-porsche-928-var-uj-gazdara","timestamp":"2025. május. 11. 07:21","title":"40 éves, mégis szinte vadonatúj bukólámpás Porsche vár új gazdára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae93caa0-bc7f-449c-8a18-40b58b83a352","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Egy ember megsérült a főváros közelében, az orosz határhoz közeli Szumi megyét pedig komolyabb károk érték.","shortLead":"Egy ember megsérült a főváros közelében, az orosz határhoz közeli Szumi megyét pedig komolyabb károk érték.","id":"20250511_Orosz-beketorekves-szaz-dronnal-tamadtak-Ukrajnat-vasarnap-hajnalban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae93caa0-bc7f-449c-8a18-40b58b83a352.jpg","index":0,"item":"5a50456c-83d0-47ce-bb48-d6a14a58f2fc","keywords":null,"link":"/vilag/20250511_Orosz-beketorekves-szaz-dronnal-tamadtak-Ukrajnat-vasarnap-hajnalban","timestamp":"2025. május. 11. 15:35","title":"Ilyen az orosz béketörekvés: több mint száz drónnal támadták Ukrajnát vasárnap hajnalban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a80ff9c8-457b-467e-a3e4-fa65fa1d539d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai ultranacionalistáknak immár nem kell szégyenkezve elhallgatniuk, miről fantáziálnak. Nem fenyegeti őket többé, hogy magukra vonják Amerika haragját – írja állásfoglalásában az osztrák lap.","shortLead":"Az európai ultranacionalistáknak immár nem kell szégyenkezve elhallgatniuk, miről fantáziálnak. Nem fenyegeti őket...","id":"20250511_Die-Presse-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80ff9c8-457b-467e-a3e4-fa65fa1d539d.jpg","index":0,"item":"f6e3ff57-2929-422b-b207-9b04e9c6b57a","keywords":null,"link":"/360/20250511_Die-Presse-lapszemle","timestamp":"2025. május. 11. 09:00","title":"Die Presse-vezércikk: Jöhetnek a Trump- és Putyin-utánzók, Orbán is köztük lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68ca7530-7653-4f8e-8b4a-b495422bb37c","c_author":"Weyer Béla","category":"360","description":"Johann Wadephul személyében hat évtized és szociáldemokrata, szabaddemokrata, zöld elődök után lesz újra kereszténydemokrata külügyminisztere Németországnak.","shortLead":"Johann Wadephul személyében hat évtized és szociáldemokrata, szabaddemokrata, zöld elődök után lesz újra...","id":"20250511_johann-wadephul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68ca7530-7653-4f8e-8b4a-b495422bb37c.jpg","index":0,"item":"9d9c7cbf-830c-42af-9932-b5ed504c8e36","keywords":null,"link":"/360/20250511_johann-wadephul","timestamp":"2025. május. 11. 12:00","title":"Minisztertársa léptette elő alezredessé a német külügy új irányítóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77b9ec6e-ba42-47dc-87c1-55b275248ad9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A szentatya elmondta, hogy szívében hordozza „a szeretett ukrán nép szenvedését”, Gázában pedig tűzszünetet és az izraeli túszok szabadon bocsátását szorgalmazta.","shortLead":"A szentatya elmondta, hogy szívében hordozza „a szeretett ukrán nép szenvedését”, Gázában pedig tűzszünetet és...","id":"20250511_Leo-papa-elso-vasarnapi-miseje-soha-tobbe-haborut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77b9ec6e-ba42-47dc-87c1-55b275248ad9.jpg","index":0,"item":"de734f51-eae7-41b5-98eb-ff762c344729","keywords":null,"link":"/vilag/20250511_Leo-papa-elso-vasarnapi-miseje-soha-tobbe-haborut","timestamp":"2025. május. 11. 14:46","title":"Leó pápa első vasárnapi miséjén: soha többé háborút!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54116440-fc41-42c9-92bc-877406aa2246","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Pásztónál történt a tragikus baleset. ","shortLead":"Pásztónál történt a tragikus baleset. ","id":"20250512_Szalagkorlatnak-csapodott-es-meghalt-egy-motoros-a-21-es-fouton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54116440-fc41-42c9-92bc-877406aa2246.jpg","index":0,"item":"ccfb52ab-288c-430c-8478-88929e127b8e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250512_Szalagkorlatnak-csapodott-es-meghalt-egy-motoros-a-21-es-fouton","timestamp":"2025. május. 12. 07:48","title":"Szalagkorlátnak csapódott és meghalt egy motoros a 21-es főúton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868a9ae-6d9a-4776-bd19-9017dc487c99","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egyáltalán nem biztos, hogy egy weboldalon elhelyezett, túlságosan figyelemfelkeltőre beállított banner sokáig hatékony, ugyanis az agy egy idő után már nem foglalkozik vele, zavaró tényezőként szűri ki. Egy nemzetközi kutatócsoport közelmúltbeli tanulmánya érdekes betekintést nyújt abba, hogyan alkalmazkodik az emberi agy a vizuális környezet gyakori zavaraihoz.","shortLead":"Egyáltalán nem biztos, hogy egy weboldalon elhelyezett, túlságosan figyelemfelkeltőre beállított banner sokáig...","id":"20250511_zavaro-vizualis-ingerek-kiszurese-emberi-agy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868a9ae-6d9a-4776-bd19-9017dc487c99.jpg","index":0,"item":"a4060bc8-efbf-42db-9c87-2953fc2ae572","keywords":null,"link":"/tudomany/20250511_zavaro-vizualis-ingerek-kiszurese-emberi-agy","timestamp":"2025. május. 11. 16:03","title":"Villogó hirdetés a neten? Színes reklám az út mellett? Van az ember agyának egy csodálatos képessége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. Az Audi Hungaria Motor Kft. első embere, Thomas Faustmann nyilatkozott a Prémium Autó 2011 kiadványnak.
Hosszú út vezetett az Audi Hungaria Motor Kft. párnázott vezéri székéig, amelybe Thomas Faustmann hét évvel ezelőtt beleülhetett. A kaland egy 1900 köbcentis Opel Rekord kormánya mögött kezdődött. Az 1970-es autóra 1980-ban, kerek 250 márkáért tett szert a menedzser. A jogosítvány megszerzésének napjára a mai napig élesen emlékszik, s mint mondja, „nagyon gyorsan és könnyen megtanultam vezetni, már három héttel a 18. születésnapom előtt letettem a vizsgát”. Így aztán a jeles napon az általa alaposan felkészített Opel volánja mögé pattanhatott.
Thomas Faustmann
MTI / Kovács Tamás
Teltek-múltak az évek, a szerény kezdetek mára beértek, és a német szakember ma már egy Audi TT RS-t nyüstöl (időközben a gyár új terméke, az Audi RS3 is kedvenc lett) - miközben vezetése alatt a cég a világ egyik legnagyobb motorgyártójává fejlődött. Így aztán könnyen elhisszük neki, amikor azt mondja, hogy az általa vezetett piros kocsi „vérbeli sportautó, ami természetesen Győrben készül, kiváló minőségben, így nagyon elégedett vagyok vele”. A menedzser szerint a 340 lóerős autó „azért is nagyszerű, mert a hétköznapokban is, akár egy 4 tagú család számára is használható, hiszen rendelkezik csomagtérrel és a hátsó ülésen elfér két kisgyermek is”.
Gyára termékeivel tökéletesen elégedett, ám el tudna más kocsit is képzelni magának, például egy Lamborghini Gallardo Spidert, természetesen „a hozzá illő narancssárga színben”. Bár az ügyvezető elnök ezek szerint nem veti meg az erős gépeket, állítja, soha nem lépi túl a megengedett sebességhatárt. Úrvezetői credója szerint „a vezetés öröm számomra, én azonban felelősségteljes és fegyelmezett gépjárművezetőnek tartom magam”. No, de mi mást is várhatna az ember egy autógyártó vállalat ügyvezető igazgatójától? Igaz, nemcsak ebbéli minőségében tartja szemmel a sebességmérőt. A magyarországi Audi első embere többgyermekes családapai szerepéből fakadóan is elővigyázatosan navigálja kocsiját a forgalomban.
Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.
Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.
A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.
Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.
Öthengeres, 340 lóerős turbómotor, 250 kilométer/órás végsebesség, 4,6 másodperces százas sprint, hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó, quattro összkerékhajtás, 19 hüvelykes keréktárcsák. Mindez egy magyar autóban, az első győri kompakt járműben. A technikai adatok letaglózóak, az autó vezetése megdöbbentő, felejthetetlen élmény. Brutális teljesítményéhez elképesztő ár társul, Győr új büszkeségének alapára 16 millió forint fölötti.
Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.