Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"05e422be-b057-47af-a924-87a207144d88","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Hevesi Krisztina „az ország szexpszichológusa”, és egyben Hevesi Tamás zenész felesége már több évtizede. Hogyan alakult és mi a titka kettejük kapcsolatának – innen kezdtük a beszélgetést, amelyből az is kiderül, hogy néha milyen kacskaringókon vezet az ember útja, amíg megtalálja a hivatását.","shortLead":"Hevesi Krisztina „az ország szexpszichológusa”, és egyben Hevesi Tamás zenész felesége már több évtizede. Hogyan...","id":"20241231_Hevesi-Krisztina-es-Hevesi-Tamas-Egy-elet-is-keves-hogy-megismerjuk-a-masikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05e422be-b057-47af-a924-87a207144d88.jpg","index":0,"item":"1e632040-1a9c-4a19-948d-0edece3f35e3","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241231_Hevesi-Krisztina-es-Hevesi-Tamas-Egy-elet-is-keves-hogy-megismerjuk-a-masikat","timestamp":"2024. december. 31. 10:10","title":"Hevesi Krisztina és Hevesi Tamás: Egy élet is kevés, hogy megismerjük a másikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6743cf52-befd-44e0-9d09-3671e1a3c410","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Decemberben átlagosan havi 215 ezer forintért kerestek albérletet a magyarok, miközben a bérbeadók átlagosan havi 250 ezer forintot szeretnének keresni lakásuk kiadásával.","shortLead":"Decemberben átlagosan havi 215 ezer forintért kerestek albérletet a magyarok, miközben a bérbeadók átlagosan havi 250...","id":"20241230_Folyamatosan-csokken-az-alberlok-fizetesi-hajlandosaga-a-lakaskiadok-kenytelenek-lejjebb-adni-a-berleti-dijaikbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6743cf52-befd-44e0-9d09-3671e1a3c410.jpg","index":0,"item":"131c6481-d634-4184-8e2b-e02cf858441e","keywords":null,"link":"/kkv/20241230_Folyamatosan-csokken-az-alberlok-fizetesi-hajlandosaga-a-lakaskiadok-kenytelenek-lejjebb-adni-a-berleti-dijaikbol","timestamp":"2024. december. 30. 13:50","title":"Folyamatosan csökken az albérlők fizetési hajlandósága, a lakáskiadók kénytelenek lejjebb adni a bérleti díjaikból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8dcf834-6d42-4349-9244-00bc27b5de7c","c_author":"Lakos Gábor","category":"nagyitas","description":"Fülöp-szigeteki vendégmunkások a dunai árvíznél, a felcsúti kisvasúttal suhanó Magyar Péter, az ukrán-orosz front egyik legkeményebb része, a főnökkel kacagó fideszesek – a HVG riporterei kiválogatták az idei kedvenc fotóikat.","shortLead":"Fülöp-szigeteki vendégmunkások a dunai árvíznél, a felcsúti kisvasúttal suhanó Magyar Péter, az ukrán-orosz front egyik...","id":"20241230_2024-ev-valogatas-a-HVG-fotoriportereinek-kedvenc-kepeibol-Nagyitas-galeria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8dcf834-6d42-4349-9244-00bc27b5de7c.jpg","index":0,"item":"5da2c7cb-937b-4a7a-90e9-91833f80c7af","keywords":null,"link":"/nagyitas/20241230_2024-ev-valogatas-a-HVG-fotoriportereinek-kedvenc-kepeibol-Nagyitas-galeria","timestamp":"2024. december. 30. 19:00","title":"Budapesttől Bejrútig, Magyar Pétertől Azahriah-ig - ezek voltak a HVG fotóriportereinek a kedvenc képei - Nagyítás galéria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bf887f4-1646-43e8-90bf-8a0c2e1a7087","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Számítógépek memóriamoduljait tanulmányozó biztonsági szakértők feltártak egy ijesztő hiányosságot, ami a felhők szervereit érintheti, az AMD pedig azonnal firmware-frissítéseket adott ki a felhőszolgáltatók számára.","shortLead":"Számítógépek memóriamoduljait tanulmányozó biztonsági szakértők feltártak egy ijesztő hiányosságot, ami a felhők...","id":"20250101_badram-tamadas-becsapja-a-felhoszerverek-processzorait","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bf887f4-1646-43e8-90bf-8a0c2e1a7087.jpg","index":0,"item":"41a3732b-74ed-4a56-93df-a50adee5ad7e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_badram-tamadas-becsapja-a-felhoszerverek-processzorait","timestamp":"2025. január. 01. 10:03","title":"Elég hozzá 4000 forint, hogy megrendüljön a bizalom a felhőben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99f89d9d-2cc8-48c9-beae-b5fa75e9c192","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Hármójukat gondatlanságból elkövetett emberöléssel, két másikat kábítószerek beszerzésével vádolják.","shortLead":"Hármójukat gondatlanságból elkövetett emberöléssel, két másikat kábítószerek beszerzésével vádolják.","id":"20241230_liam-payne-vademeles-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99f89d9d-2cc8-48c9-beae-b5fa75e9c192.jpg","index":0,"item":"12dabf08-4aa8-47b0-8c9b-5db6b53cc9fa","keywords":null,"link":"/kultura/20241230_liam-payne-vademeles-halal","timestamp":"2024. december. 30. 15:12","title":"Már öt ember ellen emeltek vádat Liam Payne halálának ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze, amelyek a csalás mértéke és újszerűsége miatt kitűnnek a sorból. Írtunk arról, hogyan lesz egy vietnámi piaci árusból a világ egyik legnagyobb banki csalója; kiderült, ki a leghíresebb piramisjáték atyja; olvashatott arról, hogyan vitte csődbe egy huszonéves kereskedő azt a bankot, ahol még az angol királynőnek is volt számlája; emellett például arra is fény derült, miként volt képes Donald Trump több mint 4000 peres ügyet összehozni.","shortLead":"Bár a csalókkal Dunát lehetne rekeszteni, pénzügyi bűnügyekkel foglalkozó sorozatunkban olyan ügyeket szedtünk össze...","id":"20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63a2381d-c843-4226-b23f-2b7251e623b7.jpg","index":0,"item":"717f740f-8269-4f56-8c6c-3b20d70ba2ff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241231_Minden-idok-legnagyobb-csaloi-vietnami-piaci-arustol-Donald-Trumpig-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 10:30","title":"Minden idők legnagyobb csalói a vietnámi piaci árustól Donald Trumpig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt annál.","shortLead":"Kínában 2025-től szállíthat utasokat a CR450 jelzésű vonat, ami könnyebb elődjénél, és kevesebb energiát is fogyaszt...","id":"20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/992fdf5b-5d70-4f84-8763-06fdfc8543f4.jpg","index":0,"item":"e5e1deb8-7938-4144-bf30-35aace18bdde","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_kina-vilag-leggyorsabb-vonata-cr450-vasut","timestamp":"2024. december. 30. 14:03","title":"Kínai lehet a világ leggyorsabb vonata, 400 km/h-val szállíthat utasokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven működő szolgáltató. A technikai átállás ideje alatt az ügyfélkiszolgálás minden ügyfél számára minden csatornán szünetel, egy sor szolgáltatás és funkció elérhetetlen lesz.","shortLead":"Nemcsak nevet, rendszert is vált a Vodafone. A következő három napban kapcsolja át rendszereit a 2025-ben már One néven...","id":"20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c03b8c4b-5c68-4b0a-8e0f-b43e3337797f.jpg","index":0,"item":"89a19d71-e67d-4826-9e53-58f847e2162b","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_vodafone-technikai-atallas-leallas-one-valtas-egyenlegfeltoltes-szamlabefizetes-adatkeret-roaming-elofizetes-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 08:03","title":"Készüljön, ma indul a Vodafone 40 órás országos leállása, mutatjuk, mik nem fognak működni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az utóbbi időben sok Volvo tesztautót átengedtem, így elfelejtettem, hogy milyen egy jó Volvót vezetni.
Az utóbbi időben sok Volvo tesztautót átengedtem, így elfelejtettem, hogy milyen egy jó Volvót vezetni. A most kipróbált S60 után bánom ezt a nagyvonalúságot, a Volvo megérdemli, hogy vezessék.
Nem győzzük dicsérni a Volvót, ha dizájnról van szó, az S60 ebben is kiverte a biztosítékot, mind külső formájának szépsége, mind belsőépítészete lenyűgözött. Igaz, tesztautónk bőséges ellátmányt kapott, sőt a hírhedt R-Design csomaggal is felvértezték. Nem olcsó mulatság a különcködés, de megértem azokat, akik nem adják lejjebb. A T4 R-Design Kinetic felszereltségű modellért 10,32 millió forintot kér a kereskedő (a kéttónusú ülés miatt hibrid a kocsi felszereltsége, a T4 Kinetic alapára 9,44 millió, a T4 R-Design alapára 9,87 millió forint). Aki itt esetleg megijedne, ne fusson el, a Volvo S60 drága autó, a 150 lovas T3-as verzió indulóára 7,89 millió forint, a 305 lovas összkerékhajtású T6 csúcsmodellért extrák nélkül Summum felszereltséggel 15,29 milliót is elkérhetnek. Hogy jogosan, vagy nem, ez jó kérdés, nekem tetszett az autó, megfizetni nem tudnám, de még a negyedét sem.
bcs
A 10,32 millió forintos alapárra aztán szépen rakódnak rá a finomabbnál finomabb extrák: elektromos napfénytető (290 ezer forint), elektromosan állítható vezetőülés (195 ezer forint), napfényvédő roló hátul (40 000 forint), elektromosan behajtható külső tükrök talajmegvilágítással (75 000 forint), automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör (50 000 forint), sebességfüggő szervokormány (menüből vezérelhető a keménysége, 60 ezer forint), esőérzékelős ablaktörlő (30 000 forint), fűthető hátsó ülések (85 ezer forint), duplakuplungos automatikus váltó (520 ezer forint), biztonsági csomag (tartalmazza a ráfutásra figyelmeztető rendszert adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos felismeréssel; sávelhagyásra és elalvásra figyelmeztető rendszert; BLIS holttérfigyelő rendszert – 590 ezer forint), vagyonbiztonsági csomag (tartalmazza: riasztó; nagy szilárdságú oldalüvegek; Volvo kommunikátor, külön zárható csomagtér – 290 ezer forintért), business csomag (navigáció, hifi, tolatóradar – 620 ezer forintért), téli csomag (fűthető első ülések; fényszórómosó; Aktív Dual-Xenon fényszórók – 270 000 forint), metálfény (205 ezer forint). Néhány aprósággal az extrák ára 3,36 millió forintra rúg, a tesztautó végső ára pedig a 13,7 milliós összeget verdesi.
bcs
De nézzük, mitől ilyen dögös a svéd mácsó. Az R-Design csomag a középső szintnek számító Kinetichez képest tartalmaz polírozott kipufogócső végeket, hátsó spoilert, 18 hüvelykes könnyűfém kerekeket, krómkeretes ablakokat, alubetétes bőrkormányt, R-Design bőr váltógombot, R-Design hűtőmaszkot, krómkeretes műszereket, matt króm külső tükröket, sport pedálokat, R-Design textilszőnyeg garnitúrát, 15 milliméterrel süllyesztett sportfutóművet, többfunkciós kormányt.
bcs
A nagyobb első légbeömlő nyílások, a dupla kipufogócső-végek és a hátsó légterelő határozott és magabiztos megjelenést kölcsönöznek a Volvo S60 R-design modellnek, a sportos hangolású kanyarstabilizátorok és hátsó lengéscsillapítók, a 15 százalékkal merevebb rugók és a nagyobb kormányáttétel is szerepet játszik a mókában. Mindez nem üt vissza, a keményre hangolt futómű nem ráz, rossz úton is vállalható, a kocsi fordulóköre viszont óriási, rengeteget kell kormányozni, hogy beférjünk szűk parkolókba, és megfordulni sem könnyű. Az állítható keménységű kormány legsportosabb állásában sem elég közvetlen, ahogy az ültetés ellenére sem tapad tökéletesen az autó a nagy tempóval bevett kanyarokban. Ilyenkor dolgoztatjuk az elektronikus menetstabilizátort. Bármennyire is tolakodóak a sportos jellemzők, azt le kell szögeznünk, hogy bár a látszat erre enged következtetni, a T4-es nem sportkocsi. Ennek megfelelően ne is közlekedjünk úgy vele. Bár a 180 lóerő sokat feltételez, az automatikus váltóval kombinálva nem leszünk vele streetfighterek. Egy-egy odamondásra, csikorgós elindulásra jók vagyunk, de ennyi legyen elég nekünk és az ágaskodó egónknak is.
[[ Oldaltörés (Prima primissima díj a dizájnereknek) ]]
A lebegő középkonzollal díszített izgalmas beltér a piacon kapható egyik legszebb interiőr. Bravó, Jonathan Disley és Tony Hunter! Letisztult, kifinomult, prémium. Finom a műanyagok tapintása, csak az ajtó kárpitja kopogósabb a kelleténél. Jó végigsimítani a tetőt – de jaj! Kár volt ezért a mozdulatért. Kiderült, hogy a tetőkárpit nincs eldolgozva a két szélvédőnél, egyszerűen úgy hagyták, semmi gumi leszorító, semmi elvarrás. Be lehet nyúlni a tető alá, akár le is lehet tépni a teljes kárpitot.
Kényelmesen elférünk a vezetőülésben, minden kézre esik, de nem mondhatjuk az S60-ról, hogy nagy autó. Körbejárva is az az érzésünk, hogy a kocsi az S40-es egy szexibb, kupésabb lejtésű értelmezése. Ugyancsak nem a bőség jut eszünkbe, amikor beülünk a hátsó ülésre, ahol jól érezzük magunkat a kagylósított ülésekben. Az övvonal nagyon magas, kissé elveszett, börtönhangulat lett úrrá rajtam – persze ez a biztonságot szolgálja. Fejtérrel, lábtérrel nincs gond, és ha nem bakancsban vagyunk, még a lábfejünk sem szorong az első ülés alatt. A csomagtartónál azonban hátrahőkölünk, nem nagyon van ugyanis poggyásztér. A nyílás szája szűk, nehezen pakolhatunk a kocsiba, kicsi az űrtartalma. Fedele sem úgy csukódik, mint egy 10 milliós autóé. Pótkerék helyett defekttűrőek az abroncsok.
bcs
Vezetéstámogató rendszerekről előadást lehetne tartani, korábbi cikkeinkbenezekrőlbővebbenbeszámoltunk, mostani tesztünkben csak felsoroljuk őket. A mindennapi használatban az ütközésre való figyelmeztetést, a holttérfigyelőt, a sávtartót és az automatikusan a távot tartó tempomatot emelném ki, de ugyanúgy hasznos az elalvást megelőző figyelmeztető funkció is.
A világ első gyalogos-felismerő rendszere akkor is képes megelőzni a balesetet, ha a figyelmetlen gyalogos az autó elé lép. A rendszer digitális kamerája és radarja folyamatosan pásztázza az autó előtti útszakaszt, és ha gyalogosként is értelmezhető akadályt érzékel, azonnal figyelmezteti a vezetőt. Ha azonban a sofőr nem lép időben a fékre, ezt maga az elektronika teszi meg helyette, és maximális fékerőt alkalmazva a lehető legrövidebb időn belül megállítja az autót. A rendszer hivatalos neve: „ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogos-felismeréssel”. Ehhez kapcsolódik az intelligens sebességtartó. Figyeli az autó előtti útszakaszt, és ha másik járművet észlel, önműködően úgy csökkenti a sebességet, hogy tartsa a biztonságos követési távolságot. Ha pedig ismét szabaddá válik az út, az elektronika újra a beállított sebességre gyorsítja az autót. És teszi ezt bármilyen sebességnél – akár a városban araszol, akár a német autópályán teszi próbára az autót (a rendszer a 0–200 km/h sebességtartományban működik).
bcs
A Volvo City Safety koccanásgátló rendszer 30 km/h sebességhatárig működik, lézersugarakkal pásztázza az autó előtti útszakaszt, és ha itt lassabban haladó vagy álló járművet észlel, felkészíti a fékrendszert a vészfékezésre. Ha a vezető még ekkor sem reagál, a robotpilóta önműködően megállítja az autót.
Ha az ütközést sehogy sem lehet elkerülni, a megerősített karosszéria és a passzív biztonsági rendszerek egész sora siet az utasok védelmére. Minden Volvo modellben megtalálható például az ostorcsapás-nyaksérülés védelmi rendszer (WHIPS), amely ráfutásos ütközéseknél segít megakadályozni a fej hátracsapódását.
bcs
Az elektromosan behajtható külső tükrökhöz rendelhető holttérfigyelő rendszer (BLIS) szintén kamerákkal figyeli a szomszédos sávokban haladó autókat – de nem képpel, hanem diszkrét fényjelzéssel figyelmeztet a potenciális veszélyre. És ezt a sok különböző rendszert a Volvo sensus járművezérlő rendszere fogja össze, amellyel néhány gombnyomással kiválaszthatjuk a szimpatikus beállításokat. Minden információ a nagyfelbontású, 5 hüvelykes színes képernyőn jelenik meg. A középkonzolon elhelyezett my car gomb lenyomására az összes rendszerbe-állítás – köztük az IDIS (intelligens vezetőinformáló rendszer), a city safety, az adaptív tempomat, a ráfutásra figyelmeztető rendszer, a gyalogosészlelés, az elalvásra figyelmeztető rendszer, a BLIS, a világítás, a visszapillantó tükrök, a klíma, a központi zár és az audiorendszer beállításai – elérhető, illetve módosítható. Hozzá tartozik a kormányon is egy görgető gomb, ami azért nem olyan ergonomikus, mint ahogy azt a Volvo elképzelte, de adott funkción belül görgetni lehet vele.
A Volvo kommunikátor (PCC) nem egy telefon, hanem intelligens kulcs, amivel később is ellenőrizhetjük, hogy bezártuk-e az ajtókat, az autóhoz visszatérve pedig már akár 100 méterről tudomást szerezhetünk arról, ha távollétünkben beindult a riasztó. Az ajtók nyitásához ki sem kell venni a kulcsot a zsebből, csak meghúzzuk az ajtókilincset, és ha a kulcs a közelben van, máris nyílik a központi zár, és a motor is kulcs nélkül indítható.
A turbómotor partner a pajkos pajzán játékban és a megfontolt cégvezetős stílus kimutatásában is, így eldönthetjük, hogy gumit csikorgatva feltűnősködünk, vagy visszafogott eleganciánkkal nyűgözzük le a többi autóst. A duplakuplungos Powershift váltó munkájával elégedett voltam.
A 300 kilométeres tesztelés során vegyes (városi és elővárosi) használatban 10,5 literes átlagfogyasztást mértünk, ami soknak tűnhet 1,6 literes autótól, de vegyük figyelembe, hogy sportosra hangolt, automatikus váltóval szerelt, turbós kocsit vezettünk.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Volvo S60 T4 R-Design
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1596
Környezetvédelmi besorolás
Euro 5
Max. teljesítmény lóerő
180 lóerő 5700-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240 /270) Nm 1600-5000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2776
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4628/1865/1484
Csomagtér
380 liter
Saját tömeg (kg)
1432
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
7,2
Tesztfogyasztás
10,5
CO2 kibocsátás (g/km)
166
ÁRA
Az autó listaára 9,87 millió forinttól indul, a tesztelt autó ára 13,7 millió forint
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.