szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A készítők meghagyták az eredeti V8-as blokkot és az automataváltót, ezenkívül azonban jelentősen átfaragták a fenséges brit luxuslimuzint.

A driftversenyzés világában az egyik legszebb dolog, hogy a jól bejáratott típusokon kívül időről időre olyan modellek is felbukkannak a pályán, amikről az embernek eszébe nem jutna a gumifüstölés és a kilinccsel előre vett kanyarok. És itt most nem csak a kombi Volvókról vagy a dízel Mercedesekről van szó, hanem például a Tesla Model S-ről, a Lamborghini Murcielagóról, vagy gyakorlatilag bármiről, ami hátsókerék-hajtású és van elég motorerő benne, hogy elforgassa a kerekeit.

Az utóbbi kritériumoknak tulajdonképpen az 1965 és 1980 között gyártott Rolls-Royce Silver Shadow is megfelel, hiszen hátul hajt és V8-as motor hajtja, eddig viszont még senki vetemedett rá, hogy driftautót faragjon belőle. A hiányosságot egy Shane Lynch nevű ír versenyző használta ki, ugyanis megépítette a világ első Silver Shadow driftautóját.

A hírek szerint a matt fekete versenygépben meghagyták az eredeti 6.75 literes V8-as motort és a háromfokozatú automataváltót, ugyanakkor bekerült az elengedhetetlen hidrós kézifék és a váltót is megbütykölték, hogy manuálisan is kapcsolhatóak legyenek a fokozatok. A külsejéről eltűntették az eredeti lökhárítókat, cserébe viszont kiszélesítették a sárvédőíveket és belőtték a hasmagasságot egy Air Lift légrugós felfüggesztéssel.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!