Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"297176bc-569b-4442-b36d-09d5945a74cb","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"A babka talán a kalácsok királynője: szép, puha és finom, megállja a helyét desszertként, péksüteményként, sőt reggeli fogásként is. Íme a kalács gluténmentes változatának receptje a Fenséges mentes sütemények című könyvből.","shortLead":"A babka talán a kalácsok királynője: szép, puha és finom, megállja a helyét desszertként, péksüteményként, sőt reggeli...","id":"20250418_Kalacs-helyett-babka-Ime-a-dios-csoda-glutenmentes-receptje-husvetra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/297176bc-569b-4442-b36d-09d5945a74cb.jpg","index":0,"item":"80b00f7f-2bee-4707-a409-eebc338d8508","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250418_Kalacs-helyett-babka-Ime-a-dios-csoda-glutenmentes-receptje-husvetra","timestamp":"2025. április. 18. 19:15","title":"Kalács helyett babka? Íme a diós csoda gluténmentes receptje húsvétra!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat elfogadni. A menopauza időszakában különösen fontos, hogy tudjuk, milyen szervi változásokra, akár egészségi problémákra számíthatunk. Ugyanis, ha ezekkel tisztában vagyunk, máris sokat tehetünk a megelőzésükért és a kezelésükért. Ebben a cikkben a változókori ösztrogéncsökkenés tüneteit és kezelési lehetőségeit gyűjtöttük össze.","shortLead":"Az idő előrehaladtával – vagy akár a különböző életszakaszokhoz kapcsolódóan – nem könnyű a testi változásainkat...","id":"20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/79264f1b-7b19-49b4-a5c5-0a0af015dc8a.jpg","index":0,"item":"616c11b2-9626-4b18-a361-83fd951314a2","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250402_cikatridina-valtozokor-menopauza-noi-szervek-valtozasa","timestamp":"2025. április. 20. 13:30","title":"Ilyen változáson mennek át a húgyutak és a női szervek a menopauza alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely az ő munkáján és mindennapjain át mutatja be, milyen az élet Gázában.","shortLead":"A 25 éves Fatima Hasszuna halála előtt egy nappal jelentették be, hogy Cannes-ban hamarosan bemutatják a filmet, amely...","id":"20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3d634c7-b710-4589-bf7d-3768e598720c.jpg","index":0,"item":"9454dd36-e91d-4555-a79d-27771a0610ac","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_gaza-fatima-hasszuna-halal","timestamp":"2025. április. 19. 13:47","title":"A családjával együtt megölték a fiatal gázai fotóst, aki másfél évig dokumentálta a háborút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","shortLead":"A légitársaság szerint az ilyenkor kötelező vizsgálat húzódott el.","id":"20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"63a2f9d7-ef9c-4de9-a10d-48355db74c81","keywords":null,"link":"/elet/20250419_wizz-air-jaratkeses-repuloter-varakozas-madrid-budapest-jarat-villamcsapas","timestamp":"2025. április. 19. 19:09","title":"Egy napja várnak Madridban a Wizz Air budapesti járatának utasai, mert villám csapott a repülőgépbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e782f24d-3356-4cc5-bd5b-c4c51aba856b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Ezért kell mindig kinézni, mielőtt ajtót nyitnánk.","shortLead":"Ezért kell mindig kinézni, mielőtt ajtót nyitnánk.","id":"20250420_Bekopogott-egy-aligator-egy-hazba-Ave-Mariaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e782f24d-3356-4cc5-bd5b-c4c51aba856b.jpg","index":0,"item":"71e89b85-fbba-4f8d-861c-d93956efaf51","keywords":null,"link":"/elet/20250420_Bekopogott-egy-aligator-egy-hazba-Ave-Mariaban","timestamp":"2025. április. 20. 10:52","title":"Bekopogott egy aligátor egy házba Ave Mariában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően tágas utasterű és hatalmas akkumulátoros EV3. Jövünk az ígéretekkel – no meg a bizonyítékokkal.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően...","id":"20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9.jpg","index":0,"item":"c9f4c05b-ba7f-4b8e-a190-1d6fa5d9b5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 19. 10:00","title":"Az Év Zöldautója: teszten a 600+ kilométeres hatótávot ígérő Kia EV3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen átírhatják az étrend-kiegészítőkről alkotott elképzeléseket.","shortLead":"A kísérlet új nézőpontból világítja meg a vegán táplálkozás előnyeit, és olyan eredményeket hozott, amelyek könnyen...","id":"20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/703f43cd-020d-4c23-99f3-5a8aeb7cf922.jpg","index":0,"item":"6e2d1815-34ba-4ee8-9751-82507a6df037","keywords":null,"link":"/elet/20250419_ikerkiserlet-etrend-kiegeszitok-vegan-vagy-husalapu-vitaminok","timestamp":"2025. április. 19. 07:30","title":"Ikerkísérletben vizsgálták az étrend-kiegészítők hatékonyságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Blöffölt-e a Ferrari, ha a Mercedes szinte biztosan?
Mizsur András
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Kétszer négy nap alatt sokkal többet megtudtak, mint amennyit megmutattak az idei új specifikációk szerint épített autóikról a Forma-1-es csapatok. De akkor mégis mire számítsunk vasárnap Melbourne-ben?
Újabb látványos blöff vagy várva várt feltámadás? A Ferrari formáját látva ez volt a Forma-1 téli tesztidőszakának legizgalmasabb kérdése. A barcelonai gyakorlás nyolc napjából négyet ferraris pilóta nyert, és Kimi Raikkönen futotta a kollektív teszt leggyorsabb körét, több mint 3 tizedet verve a világbajnoki címvédő Mercedest kormányzó Valtteri Bottasra. Sőt, a 2007-es világbajnok keményebb gumikeveréken futott köre is jobb volt, mint bármelyik Mercedes-pilóta legjobbja.
László Ferenc
A csapatok legjobb időeredményei a téli tesztek alatt, zárójelben a gumikeverék típusa:
1. Ferrari 1:18:634 (szuperlágy) 2. Mercedes 1:19:310 (szuperlágy) 3. Williams 1:19:420 (ultralágy) 4. Red Bull 1:19:438 (szuperlágy) 5. Toro Rosso 1:19:837 (ultralágy) 6. Renault 1:19:885 (ultralágy) 7. Force India 1:20:116 (ultralágy) 8. Haas 1:20:504 (ultralágy) 9. McLaren 1:21:348 (ultralágy) 10. Sauber 1:21:670 (ultralágy)
Mindezek ellenére teljesen jogos a felvezető kérdésben jelzett szkepticizmus; a csodavárásban ugyanis vastagon benne van, hogy az elmúlt három évben megközelíthetetlen volt a Mercedes: mindössze nyolc olyan futam volt, amikor nem a német csapat valamelyik pilótája nyert. Magyarán, már mindenki halálosan unja (annak ellenére, hogy a Hamilton-Rosber csata az utóbbi évek egyik legjobb párharca volt), hogy csapaton belül dől el a világbajnoki cím. A legnagyobb nyomás persze a Ferrarin van, a média és a szurkolók is az olasz istállótól várják, hogy végre valaki legyőzze a Mercedest.
Az idézett időeredményeket is érdemes fenntartással kezelni, mert Vettelék tavaly is sorra nyerték a tesztnapokat, hogy aztán megismétlődjön a 2014-es blama és "szégyenszemre" egy teljes szezont fejezzenek be győzelem nélkül. De akkor miben bízhat a Ferrari? Kezdjük ott, hogy a maranellóiak sokkal visszafogottabban vágtak neki a 2017-es tesztidőszaknak - elkerülendő talán a tavalyi pofára esést. Ez már abból is látszott, hogy napokig teljes nyilatkozat-stop volt érvényben a csapatnál, alaposan kiborítva ezzel az olasz sajtót.
Persze ennél sokkal fontosabb a pályán mutatott teljesítmény; az utóbbi évek gyakorlatához képest a Ferrarinál idén sokkal inkább a megbízhatóságra és a versenytempóra helyezték a hangsúlyt a felkészülés során, nem pedig a látványos köridők hajszolására. Leggyorsabb idejüket ugyan a második legjobb tapadást biztosító szuperlány keveréken érték el, de a keményebb gumikon is erős tempót tudtak futni.
László Ferenc
Több elemzés is azt hozta ki, hogy a hosszú etapokat nézve a Ferrari, ha nem is előzte meg a Mercedest, de nagyon közel került hozzájuk. Wéber Gábor autóversenyző, tévés szakkomentátor kb. 2 tizedes Mercedes-előnyt saccolt a teszteredményeket látva, ami már pont az a “lélektani határ”, amikor egy elnézett féktávval lenullázódik az előny. Összehasonlításképpen: a 2016-os szezonnyitón Hamilton úgy szerezte meg a pole-t, hogy 8 tizedet vert a Ferrarikra, ami hatalmas különbség ezen a szinten. Ugyancsak beszédes adat, hogy 2016-hoz képest a Haas után a Ferrari gyorsult a legtöbbet, egészen pontosan 4,1 másodpercet, míg a Merci “csak” 3,7-et.
A nyers időeredményeken túl az autók mozgása is árulkodó lehet, kinek hogyan sikerült felkészülnie a 2017-es szezonra. A korábbi F1-es pilóta Karun Chandhok a pálya mellől figyelte a teszteket és az ott látottakból azt következtetést vonta le, hogy a mezőnyből a Ferrari konstrukciója tűnik a legkezesebbnek; jól fekszenek az aszfalton és nagyon stabilan gyorsítanak ki a kanyarokban.
Turns 7 & 8 are very good to see medium speed balance, traction and kerb strike! Ferrari once again looks good but also impressed with Haas pic.twitter.com/xu2tK0Lq3E
A Ferrari feltámadása mellett szól az is, hogy megbízhatóság terén nagyon közel voltak az etalonnak tekinthető Mercedeshez; Hamiltonék mindössze 500 kilométerrel mentek többet náluk, viszont Vetteléknek sikerült túlszárnyalnia 2016-os teljesítményüket, már amit a megtett kilométereket illeti.
Már a tesztek alatt elkezdődött a spekuláció, hogy ki milyen motorbeállításokkal, üzemanyagszinttel körözött a pályán. A legpesszimista jóslatok szerint a Mercedes mindvégig altatott, sok benzinnel és letekert motorral mentek, és majd Melbourne-ben ronggyá fogják verni a mezőnyt. Max Verstappen, a harmadik erőnek kikiáltott Reb Bull pilótája is úgy nyilatkozott minap, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a Mercedes még nem mutatta meg, mire képes valójában.
László Ferenc
Ugyanakkor honnan tudhatjuk, hogy a Ferrari nem tett ugyanígy? A helyszíni megfigyelők szerint egyértelmű volt, hogy a Ferrari sem vetett be mindent; Vettel nem egyszer látványosan elvette a gázt, amikor gyors körön volt. Hasonlóról beszélt Romain Grosjean, a szintén Ferrari motorokkal hajtott Haas versenyzője, azt állítva, hogy nem tudják, mire képes maximális teljesítményen a motor, mert még be sem vetették az időmérős beállításokat. Nem véletlen, hogy Lewis Hamilton is óvatosan nyilatkozott, mikor arról kérdezték az újságírók, blöffölt-e a Ferrari. Ez persze lehet a lélektani hadviselés része, de a Mercedes korántsem tűnt olyan magabiztosnak, mint az utóbbi években. Ellenük szól az is, hogy Nico Rosberg hat szezon után elhagyta a csapatot, a helyére érkező Bottas pedig várhatóan nem lesz azonnal olyan gyors, mint elődje volt.
Érdemes tehát fenntartásokkal kezelni ezeket a népszerű összeesküvés elméleteket. Valószínűleg mindhárom top csapat (Ferrari, Mercedes, Red Bull) titkolózott, így ha ezt a faktort kivesszük az egyenletből, akkor marad azt, amit a stopperóra és a kilométerszámláló mutatott. Márpedig ezek alapján hosszú évek után újra megszorongathatják a Mercedest.
Ez nem is lenne akkora meglepetés, hiszen ha végiggondoljuk a Forma-1 az elmúlt tíz éves történetét, akkor azt látjuk, nem volt még olyan csapat, amelyik maradéktalanul át tudta volna menteni erőfölényét egy nagyobb szabályváltozás után. A 2009-es nagy aerodinamikai szabályváltozásoknak köszönhetően az addig domináló Ferrari és McLaren hirtelen a középmezőnyben találta magát, míg a hibrid turbó motorok 2014-es bevezetése az addig uralkodó Red Bull visszaesését eredményezte.
Az idei változtatások (szélesebb, kevésbé kopó gumik, laposabb hátsó szárnyak, szélesebb kasztni) ugyan nem olyan radikálisak, mint például egy új motorformula bevezetése, de átrajzolhatják a fegyverkezési háború megmerevedni látszó frontvonalait, ami jó hír a sportág rajongóinak.