Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban. Miért lehet nehezebb a nőknek hitelt felvenni, megtakarítani?","shortLead":"Nőnap alkalmából érdemes azzal is foglalkozni, hogy milyen extra kihívásokkal kell szembenézniük a pénzügyi világban...","id":"20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d4c7ad5-611e-4639-8145-0cccbebcc9f3.jpg","index":0,"item":"bd5315fa-836b-49c0-94d6-8e1a07bcede3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_Milliokban-merheto---mennyivel-nehezebb-ma-egy-nonek-hitelt-felvenni-Magyarorszagon","timestamp":"2025. március. 08. 09:35","title":"Milliókban mérhető - mennyivel nehezebb ma egy nőnek hitelt felvenni Magyarországon?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok biztosítása – érthetően – aggodalmakat váltott ki a felhasználókból. A felháborodás oly nagy volt, hogy a Mozillának változtatnia kellett elképzelésein.","shortLead":"Pár napja frissítette a Firefox szolgáltatási feltételeit a Mozilla, azonban a széles körű felhasználási jogok...","id":"20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6093f18a-eb1c-4b33-8f76-51ed6d8ef576.jpg","index":0,"item":"5cf9e5a2-9b53-4606-818a-3083b849cdbb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250308_mozilla-szolgaltatasi-feltetelek-valtoztatas-magyarazat","timestamp":"2025. március. 08. 14:03","title":"Addig változtatta az ÁSZF-et a Mozilla, hogy most már magyarázkodnia kell, mi is történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera is rögzítette.","shortLead":"Fejét a sínnek támasztva szundikált egy férfi Limában, amikor jött a vonat. Az elképesztő jelenetet térfigyelő kamera...","id":"20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6e29e31-c7c6-4eda-b92a-22699fe559d4.jpg","index":0,"item":"9125014c-3b3c-4814-bd8e-45eebe8aa223","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_vonatbaleset-gazolas-peru-lima-video","timestamp":"2025. március. 09. 11:59","title":"Elütötte a vonat, mégis kimászott alóla – videó csak erős idegzetűeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","shortLead":"Távoli kódfuttatást és a készülékek feloldását is lehetővé tették az Android frissen javított sebezhetőségei.","id":"20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f83e115-7a1d-49f2-b14a-a14b0b75d2a6.jpg","index":0,"item":"fe4d31f7-2147-4489-a836-3d4cd0f786a9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_google-android-biztonsagi-res-hibajavitas-telefonok-feltorese","timestamp":"2025. március. 09. 10:03","title":"43 súlyos hibát találtak az Androidban – most javították őket, de van, amit a már a hatóságok is kihasználtak telefonok feltörésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","shortLead":"Nem meglepő, hogy a hímzett blúzos, nagycsaládos, mezei naplementés idill különdíjat is kapott.","id":"20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5887b094-ac39-461a-970a-e761f73e5e8a.jpg","index":0,"item":"5ab2f2bb-7852-489b-9968-cf1d521154d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Mesterseges-intelligencia-keszitette-fotoval-trollkodtak-meg-Novak-Elod-kismama-szepsegversenyet","timestamp":"2025. március. 09. 12:42","title":"Mesterséges intelligencia készítette fotóval trollkodták meg Novák Előd kismama-szépségversenyét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff.jpg","index":0,"item":"7d1097e3-e354-4e7f-8e0f-1648c76cf704","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","timestamp":"2025. március. 09. 07:21","title":"66, azaz hatvanhat kilométerrel árulják ezt a remek 32 éves kupé BMW-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/448ab6d4-2fa7-4972-a6cd-b6be3a9af92d.jpg","index":0,"item":"91638ba6-b984-425a-b595-b3f13d53bc1e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_ozonlyuk-bezarodas-telekom-muholdas-uzenetkuldes-usa-eu-szolasszabadsag-antibiotikumok-nanomuanyag-spacex-robbanas","timestamp":"2025. március. 09. 12:00","title":"Ez történt: Térerő nélkül is átment az SMS, újít a Telekom Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a sok régi- és újgazdag által kedvelt brit márka hamarosan hivatalosan is hazánkba érkező egyik szuperdrága modellje. Az új Bentleyt akár négykeréken gördülő szivarszalonnak is hívhatjuk.
A Bentley nemrégiben jelentette be, hogy 2018 második felében megnyílik a márka első hazai kereskedése, ezt követően tehát a cég ügyfeleinek már nem kell Bécsbe járkálniuk. A 400 négyzetméteresre tervezett létesítmény az első teljes évében várhatóan 10 nagyértékű luxusautót fog eladni. Mint megtudtuk, ennél egyértelműen több Bentleyre lenne igény hazánkban, de ennyi a magyar kvóta, nem több, nem kevesebb.
A Volkswagen-konszernhez tartozó luxusmárka jelenleg négy modellt forgalmaz. Az eladások nagy részét a közelmúltban kijött Bentayga divatterepjáró teszi ki, a sportos vonulatot az éppen most megújult kétajtós Continental GT képviseli, az überluxusra vágyók kívánságainak pedig a Mulsanne limuzin felel meg a legjobban.
Nekünk ez utóbbi modell kistestvérét, a persze még így is bőven 5 méter feletti Flying Spurt sikerült kipróbálnunk a hazai utakon.
László Ferenc
Mennyi az annyi?
Joggal merülhet fel a kérdés: mennyire drága egy Bentley? Vajon sokkal drágább-e egy 50-60 millió forintos fullos S-osztályos Mercedesnél vagy 7-es BMW-nél? Hivatalosan a Bentley nem közöl árakat, és még a webes konfigurátor sem ad ilyen jellegű információt, melynek beszerzése érdekében mindenképpen fel kell venni a közvetlen kapcsolatot egy kereskedéssel.
A cég egyik flottakezelő munkatársától sikerült megtudnunk, hogy a kipróbálásra bocsátott Bentley Flying Spur V8 S ebben az alaposan felextrázott változatában 250 ezer euróba kerül. Ha ezt átszámoljuk forintra és a hazai adókat is hozzáadjuk, villámgyorsan 100 millió forint magasságában járunk.
És messze nem ez a Bentley legdrágább modellje.
Bentley
Erőmű
A hosszú motorháztető alatt egy 4 literes lökettérfogatú biturbó V8-as benzinmotor rejtőzik, mely 528 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkál. Önmagában ezek a számok is igen beszédesek, de érdemes gyorsan megjegyezni, hogy ez utóbbi hegyomlásnyi nyomaték már 1700-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A fogyasztásról egy ilyen luxuslimuzin esetében nem igazán illik beszélgetni, és az is nyílt titok, hogy a gyártó által megadott 10,9 literes kombinált fogyasztást maximum csak laboratóriumi körülmények mellett vagy vákuumban lehet produkálni. A valóságban, normál felhasználás mellett ennek körülbelül a dupláját nyakalja be a monstrum.
Az üzemanyagtank 90 literes, vagyis átagosan 450 kilométerenként tankolással kell megszakítani a méltóságos suhanást.
László Ferenc
A Flying Spur W12-es biturbó erőforrással is rendelhető: a 625 lóerős teljesítményhez ez esetben 800 Nm-es nyomaték társul. És hogy hogyan lehet a legkönnyebben megkülönböztetni egymástól a V8-as és a W12-es Bentleyket? Nos, míg az előbbi esetében a márkajelzésben lévő B betű vörös hátteret kap, addig az utóbbi esetében feketét.
Szóval akkor ez itt egész biztosan egy V8-as példány:
László Ferenc
Milyen vezetni?
Nemrégiben volt szerencsénk egy hétig nyüstölni a BMW 610 lóerős M760Li-jét, és az az egyértelműen túlmotorizált monstrum el tudta hitetni velünk, hogy egy sokkal kisebb és könnyebb járművel vadásszuk a kanyarokat. A Bentley Flying Spur V8 S viszont teljesen más: esze ágában sincs becsapni a sofőrt, akivel e helyett ténylegesen azt érzékelteti, hogy ez itt bizony egy hatalmas és nagyon, de nagyon nehéz vas.
A kormányt és a pedálokat is emberesen kell kezelni, és egy tempósabb kanyarban vagy komolyabb féktávon olyan érzése lehet a volán mögött ülőnek, hogy egy négy keréken gördülő márványtömböt lovagol meg. A gyorsulással nincs probléma, hiszen az 500+ lóerő simán elég egy 4,9 másodperces 0-100-as sprinthez, de amúgy szinte minden más esetben érződik, hogy a 2417 kilogrammos tömeg nem éppen gyerekjáték.
A 306 km/h végsebességet nem állt módunkban kipróbálni, de minden további nélkül elhisszük a gyártónak. A V8-as hang tetten érhető az utastérben, de a sok szigetelés miatt olyan, mintha a nagyon messzi távolból érkezne. Pont ilyen audióprodukciót vártunk el egy arisztokratikus brit luxusautótól, melyhez a vajpuhán váltó nyolcsebességes automataváltó is remekül passzol.
László Ferenc
Méretkérdés
A négykerékhajtású Flying Spur 5,29 méter hosszú, vagyis csak kicsit nagyobb, mint a német prémiummárkák luxusmodelljei, és belül körülbelül ugyanannyi hely jut benne az utasoknak. A 3 méteres tengelytávolságnak köszönhetően akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a hátsó üléseken, ahol értelemszerűen minden földi jóval elkényeztetnek bennünket.
Ha esetleg mégis szűkös lenne a Flying Spur, akkor még mindig ott a Mulsanne, mely 5,57 méter hosszú és 3,26 méteres tengelytávú. A non-plus-ultra pedig a hosszított tengelytávú Mulsanne, aminek már egy 5,82 méternél is hosszabb parkolóhelyről kell gondoskodnunk.
A Flying Spur 475 literes csomagtartója nem különösebben nagy, de legalább jól pakolható. Arra nem árt felkészülni, hogy ha a hátsó ülések közötti hűtőszekrényt is beikszeljük az opciós listán, akkor néhány liternyi csomagteret és némi praktikumot feláldozunk a luxus oltárán.
László Ferenc
Luxus a köbön
A VW-konszern teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Bentleyk ugyanabban a ligában fociznak, mint ahol a BMW által pátyolgatott Rolls-Royce-ok. Ennek megfelelően a beltér olyan anyagokat és olyan minőségben összeszerelve vonultat fel, amibe még a leginkább kőszívű, morcos tesztelők sem tudnak belekötni.
Teljesen magától értetődik, hogy ami fának és fémnek látszik, az ténylegesen is ezekből az anyagokból készül. A szorgos kézimunka nyomait magán viselő belteret a megrendelők teljesen személyre tudják szabni, a színek és anyagok kombinációja szinte végtelen. Ennek megfelelően kevés az esély arra, hogy két teljesen egyforma Bentley-utastérrel találkozzunk.
László Ferenc
Érdekesség, hogy az ülésekhez felhasznált bőr kivágása és varrása egy 26 órás munkafolyamat része, és egyedül a kormánnyal mintegy 15 órányi munkája van a jól képzett mesterembereknek. A vaskos és komoly tömegű ajtókat felesleges és persze nem is illik becsapni, azokat ugyanis motorok húzzák a helyükre. Mondjuk ezt speciel a jelentősen olcsóbb német riválisok is tudják.
A szellőzőrostélyok, a kapcsolók és a fogantyúk is mind-mind a végletekig igényesen vannak kialakítva, és persze a high-tech sem hiányozhat a fedélzetről. Az analóg Breitling órával ékesített műszerfal méretes érintőképernyőjén például kedvünk szerint hangolhatjuk a futóművet, a hátsó középkonzolból kivehető apró érintőkijelzős kütyüvel pedig a hátsó sorban ülők is elérhetnek szinte minden fontosabb funkciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A 21 colos kerekeken gördülő, sportos kipufogó végződésekkel megspékelt Bentley Flying Spur V8 S a maga négy darab jellegzetes köralakú fényszórójával és hatalmas méretével képtelen meghúzni magát a közúti forgalomban. A pillanatok alatt az érdeklődés középpontjába kerülő brit luxusautót vezetni is életre szóló élmény, de bátran állíthatjuk, hogy ezúttal kivételesen a második sorban érezhetjük jobban magunkat.
A cilindert ugyan le kell venni utazás közben, de talán ennyi az összes negatívum, amit ezúttal a Bentleynek fel tudunk róni.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.