Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1d1c9073-f906-4b5b-a8e3-f44326164886","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Kiléphet-e a fizikai térbe a politikai lózungokban alakot öltő erőszak? A kormány a nem létező ellenséget üldözi nagyon is valóságosan, míg Magyar Péter jókedvűen piknikezik a korábbi Fidesz-szavazókkal. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Kiléphet-e a fizikai térbe a politikai lózungokban alakot öltő erőszak? A kormány a nem létező ellenséget üldözi nagyon...","id":"20250529_Hamvay-Peter-Kard-altal-vesz-el-hvg-Fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d1c9073-f906-4b5b-a8e3-f44326164886.jpg","index":0,"item":"c3365eec-042e-47bd-b0ee-f3e7015a4af0","keywords":null,"link":"/360/20250529_Hamvay-Peter-Kard-altal-vesz-el-hvg-Fulszoveg","timestamp":"2025. május. 29. 08:00","title":"Hamvay Péter: Kiégett a félelemrelé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2388d418-3793-442a-999d-e4ab38393fc7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A település egyik független képviselője kérte meg a jegyzőt, hogy végezze a szükséges ellenőrzést, amin hétből négyen megbuktak. ","shortLead":"A település egyik független képviselője kérte meg a jegyzőt, hogy végezze a szükséges ellenőrzést, amin hétből négyen...","id":"20250528_badacsonytomaj-onkormanyzat-kepviselo-fuggetlen-nav-koztartozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2388d418-3793-442a-999d-e4ab38393fc7.jpg","index":0,"item":"21a1a777-094a-467a-8662-c4621173b429","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_badacsonytomaj-onkormanyzat-kepviselo-fuggetlen-nav-koztartozas","timestamp":"2025. május. 28. 15:49","title":"Megbénult a badacsonytomaji önkormányzat, mert a képviselők többségének köztartozása van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","shortLead":"Lehet, hogy ma is sláger lenne.","id":"20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a666b44f-1105-4a6d-888d-d00a4ffef9c3.jpg","index":0,"item":"87b16f6c-da65-43d2-952c-06f49e99c2ee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Visszahozta-a-Skoda-a-Favoritot","timestamp":"2025. május. 28. 16:48","title":"Beindította a nosztalgiajáratot a Skoda is, visszahozták a Favoritot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad3269f0-4a55-4b4d-9426-f3bced44e99d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tesztüzemben még ül majd valaki a volán mögött. ","shortLead":"Tesztüzemben még ül majd valaki a volán mögött. ","id":"20250528_Elindultak-az-elso-onvezeto-taxik-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad3269f0-4a55-4b4d-9426-f3bced44e99d.jpg","index":0,"item":"72163f57-a905-4f8b-96e1-0b8481710ea1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250528_Elindultak-az-elso-onvezeto-taxik-Nemetorszagban","timestamp":"2025. május. 28. 08:24","title":"Elindultak az első önvezető taxik Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"020559f5-33ab-442d-9e68-6c949a0a0e2f","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az előző jegybankelnök véletlenül pont a felesége településén vásárolta meg erre a célra a MÁV-üdülőt 2015-ben. Az építkezés során még a Balatont is bevezették a telekre.","shortLead":"Az előző jegybankelnök véletlenül pont a felesége településén vásárolta meg erre a célra a MÁV-üdülőt 2015-ben...","id":"20250528_MNB-Matolcsy-Varga-Balatonakarattya_oktatasi-kozpont-bezaras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/020559f5-33ab-442d-9e68-6c949a0a0e2f.jpg","index":0,"item":"fccc417f-e4ca-4787-8c1b-11fdce875761","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250528_MNB-Matolcsy-Varga-Balatonakarattya_oktatasi-kozpont-bezaras","timestamp":"2025. május. 28. 09:38","title":"Matolcsy megvette, Varga beszántja: az MNB eladja a túlárazott balatonakarattyai konferencia-központját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18cb3911-8eb1-4a65-8669-aa6d287a4ebb","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"Hosszú távon akár a demencia korai diagnosztizálásban is segíthet az a program, amelyet mesterséges intelligencia felhasználásával készített egy magyar-francia startup. A virtuális emlékterápiához nem kell más, csak egy okostelefon és egy chatcsoport. Magyarországon becslések szerint körülbelül negyedmillió demenciával diagnosztizált ember él. Hogyan segít Lilia, az MI avatárja, amelyet már klinikai körülmények között tesztelnek Magyarországon? ","shortLead":"Hosszú távon akár a demencia korai diagnosztizálásban is segíthet az a program, amelyet mesterséges intelligencia...","id":"20250529_demencia-mesterseges-intelligencia-innovacio-lilia-memoria","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18cb3911-8eb1-4a65-8669-aa6d287a4ebb.jpg","index":0,"item":"7ce00f1a-2cd6-4b73-8517-45ac4d443c33","keywords":null,"link":"/360/20250529_demencia-mesterseges-intelligencia-innovacio-lilia-memoria","timestamp":"2025. május. 29. 16:13","title":"„Rettenetesnek éltük meg a tehetetlenséget” – személyes élményből indult a magyar-francia fejlesztés, amely demenciával élők százezrein segíthet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d363bc37-8430-42c7-b1b5-343fef69bbce","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"„A belga főváros – itt már sok tapasztalat van erre – felkészült…”, jelentette a Népszabadság 1985. május 28-án. „Brüsszel már rutinos rendezőnek számít…”, írta másnap a Népsport. Azt is megírták a Népszabadság idézett cikkében, hogy kétezer helyet tartanak fenn a biztonsági embereknek, hogy bárhol, a nézőtér bármely pontján közbelépjenek, ha szükséges. Ehhez képest mindent elrontottak, amit elronthattak. És 39 szurkoló meghalt. A legfiatalabb áldozat 11 éves volt.","shortLead":"„A belga főváros – itt már sok tapasztalat van erre – felkészült…”, jelentette a Népszabadság 1985. május 28-án...","id":"20250529_Heysel-Stadion-1985-BEK-donto-tragedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d363bc37-8430-42c7-b1b5-343fef69bbce.jpg","index":0,"item":"52eaea91-e35e-404c-8fa5-beee90807836","keywords":null,"link":"/360/20250529_Heysel-Stadion-1985-BEK-donto-tragedia","timestamp":"2025. május. 29. 11:09","title":"„Rajtunk áll, hogy a halottakat megbosszuljuk, éspedig a pályán, szabályos küzdelemben” – 40 éve történt a Heysel-tragédia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","shortLead":"A Hamász ugyanakkor fenntartásokat fogalmazott meg a tervezettel szemben.","id":"20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d36119a2-43b5-42ca-8e7a-d7d123983e69.jpg","index":0,"item":"42f5dffe-b5da-41de-9629-cefb48710f36","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_feher-haz-tuzszunet-izrael-hamasz-gaza","timestamp":"2025. május. 29. 21:35","title":"Fehér Ház: Izrael elfogadta az Egyesült Államok által előkészített gázai tűzszüneti javaslatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a sok régi- és újgazdag által kedvelt brit márka hamarosan hivatalosan is hazánkba érkező egyik szuperdrága modellje. Az új Bentleyt akár négykeréken gördülő szivarszalonnak is hívhatjuk.
A Bentley nemrégiben jelentette be, hogy 2018 második felében megnyílik a márka első hazai kereskedése, ezt követően tehát a cég ügyfeleinek már nem kell Bécsbe járkálniuk. A 400 négyzetméteresre tervezett létesítmény az első teljes évében várhatóan 10 nagyértékű luxusautót fog eladni. Mint megtudtuk, ennél egyértelműen több Bentleyre lenne igény hazánkban, de ennyi a magyar kvóta, nem több, nem kevesebb.
A Volkswagen-konszernhez tartozó luxusmárka jelenleg négy modellt forgalmaz. Az eladások nagy részét a közelmúltban kijött Bentayga divatterepjáró teszi ki, a sportos vonulatot az éppen most megújult kétajtós Continental GT képviseli, az überluxusra vágyók kívánságainak pedig a Mulsanne limuzin felel meg a legjobban.
Nekünk ez utóbbi modell kistestvérét, a persze még így is bőven 5 méter feletti Flying Spurt sikerült kipróbálnunk a hazai utakon.
László Ferenc
Mennyi az annyi?
Joggal merülhet fel a kérdés: mennyire drága egy Bentley? Vajon sokkal drágább-e egy 50-60 millió forintos fullos S-osztályos Mercedesnél vagy 7-es BMW-nél? Hivatalosan a Bentley nem közöl árakat, és még a webes konfigurátor sem ad ilyen jellegű információt, melynek beszerzése érdekében mindenképpen fel kell venni a közvetlen kapcsolatot egy kereskedéssel.
A cég egyik flottakezelő munkatársától sikerült megtudnunk, hogy a kipróbálásra bocsátott Bentley Flying Spur V8 S ebben az alaposan felextrázott változatában 250 ezer euróba kerül. Ha ezt átszámoljuk forintra és a hazai adókat is hozzáadjuk, villámgyorsan 100 millió forint magasságában járunk.
És messze nem ez a Bentley legdrágább modellje.
Bentley
Erőmű
A hosszú motorháztető alatt egy 4 literes lökettérfogatú biturbó V8-as benzinmotor rejtőzik, mely 528 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkál. Önmagában ezek a számok is igen beszédesek, de érdemes gyorsan megjegyezni, hogy ez utóbbi hegyomlásnyi nyomaték már 1700-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A fogyasztásról egy ilyen luxuslimuzin esetében nem igazán illik beszélgetni, és az is nyílt titok, hogy a gyártó által megadott 10,9 literes kombinált fogyasztást maximum csak laboratóriumi körülmények mellett vagy vákuumban lehet produkálni. A valóságban, normál felhasználás mellett ennek körülbelül a dupláját nyakalja be a monstrum.
Az üzemanyagtank 90 literes, vagyis átagosan 450 kilométerenként tankolással kell megszakítani a méltóságos suhanást.
László Ferenc
A Flying Spur W12-es biturbó erőforrással is rendelhető: a 625 lóerős teljesítményhez ez esetben 800 Nm-es nyomaték társul. És hogy hogyan lehet a legkönnyebben megkülönböztetni egymástól a V8-as és a W12-es Bentleyket? Nos, míg az előbbi esetében a márkajelzésben lévő B betű vörös hátteret kap, addig az utóbbi esetében feketét.
Szóval akkor ez itt egész biztosan egy V8-as példány:
László Ferenc
Milyen vezetni?
Nemrégiben volt szerencsénk egy hétig nyüstölni a BMW 610 lóerős M760Li-jét, és az az egyértelműen túlmotorizált monstrum el tudta hitetni velünk, hogy egy sokkal kisebb és könnyebb járművel vadásszuk a kanyarokat. A Bentley Flying Spur V8 S viszont teljesen más: esze ágában sincs becsapni a sofőrt, akivel e helyett ténylegesen azt érzékelteti, hogy ez itt bizony egy hatalmas és nagyon, de nagyon nehéz vas.
A kormányt és a pedálokat is emberesen kell kezelni, és egy tempósabb kanyarban vagy komolyabb féktávon olyan érzése lehet a volán mögött ülőnek, hogy egy négy keréken gördülő márványtömböt lovagol meg. A gyorsulással nincs probléma, hiszen az 500+ lóerő simán elég egy 4,9 másodperces 0-100-as sprinthez, de amúgy szinte minden más esetben érződik, hogy a 2417 kilogrammos tömeg nem éppen gyerekjáték.
A 306 km/h végsebességet nem állt módunkban kipróbálni, de minden további nélkül elhisszük a gyártónak. A V8-as hang tetten érhető az utastérben, de a sok szigetelés miatt olyan, mintha a nagyon messzi távolból érkezne. Pont ilyen audióprodukciót vártunk el egy arisztokratikus brit luxusautótól, melyhez a vajpuhán váltó nyolcsebességes automataváltó is remekül passzol.
László Ferenc
Méretkérdés
A négykerékhajtású Flying Spur 5,29 méter hosszú, vagyis csak kicsit nagyobb, mint a német prémiummárkák luxusmodelljei, és belül körülbelül ugyanannyi hely jut benne az utasoknak. A 3 méteres tengelytávolságnak köszönhetően akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a hátsó üléseken, ahol értelemszerűen minden földi jóval elkényeztetnek bennünket.
Ha esetleg mégis szűkös lenne a Flying Spur, akkor még mindig ott a Mulsanne, mely 5,57 méter hosszú és 3,26 méteres tengelytávú. A non-plus-ultra pedig a hosszított tengelytávú Mulsanne, aminek már egy 5,82 méternél is hosszabb parkolóhelyről kell gondoskodnunk.
A Flying Spur 475 literes csomagtartója nem különösebben nagy, de legalább jól pakolható. Arra nem árt felkészülni, hogy ha a hátsó ülések közötti hűtőszekrényt is beikszeljük az opciós listán, akkor néhány liternyi csomagteret és némi praktikumot feláldozunk a luxus oltárán.
László Ferenc
Luxus a köbön
A VW-konszern teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Bentleyk ugyanabban a ligában fociznak, mint ahol a BMW által pátyolgatott Rolls-Royce-ok. Ennek megfelelően a beltér olyan anyagokat és olyan minőségben összeszerelve vonultat fel, amibe még a leginkább kőszívű, morcos tesztelők sem tudnak belekötni.
Teljesen magától értetődik, hogy ami fának és fémnek látszik, az ténylegesen is ezekből az anyagokból készül. A szorgos kézimunka nyomait magán viselő belteret a megrendelők teljesen személyre tudják szabni, a színek és anyagok kombinációja szinte végtelen. Ennek megfelelően kevés az esély arra, hogy két teljesen egyforma Bentley-utastérrel találkozzunk.
László Ferenc
Érdekesség, hogy az ülésekhez felhasznált bőr kivágása és varrása egy 26 órás munkafolyamat része, és egyedül a kormánnyal mintegy 15 órányi munkája van a jól képzett mesterembereknek. A vaskos és komoly tömegű ajtókat felesleges és persze nem is illik becsapni, azokat ugyanis motorok húzzák a helyükre. Mondjuk ezt speciel a jelentősen olcsóbb német riválisok is tudják.
A szellőzőrostélyok, a kapcsolók és a fogantyúk is mind-mind a végletekig igényesen vannak kialakítva, és persze a high-tech sem hiányozhat a fedélzetről. Az analóg Breitling órával ékesített műszerfal méretes érintőképernyőjén például kedvünk szerint hangolhatjuk a futóművet, a hátsó középkonzolból kivehető apró érintőkijelzős kütyüvel pedig a hátsó sorban ülők is elérhetnek szinte minden fontosabb funkciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A 21 colos kerekeken gördülő, sportos kipufogó végződésekkel megspékelt Bentley Flying Spur V8 S a maga négy darab jellegzetes köralakú fényszórójával és hatalmas méretével képtelen meghúzni magát a közúti forgalomban. A pillanatok alatt az érdeklődés középpontjába kerülő brit luxusautót vezetni is életre szóló élmény, de bátran állíthatjuk, hogy ezúttal kivételesen a második sorban érezhetjük jobban magunkat.
A cilindert ugyan le kell venni utazás közben, de talán ennyi az összes negatívum, amit ezúttal a Bentleynek fel tudunk róni.