Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. április. 14. 11:30","title":"Fókuszban a fenntarthatóság, az innováció és az automatizáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3cdd39e-0a4c-4d2e-87ff-b5b83782997f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A NER-kedvenc főigazgató azt javasolja, hogy az állam vegye el az ingatlanvagyont és a támogatást az akadémiától.","shortLead":"A NER-kedvenc főigazgató azt javasolja, hogy az állam vegye el az ingatlanvagyont és a támogatást az akadémiától.","id":"20250414_Schmidt-Maria-nekirontott-a-szerinte-sztalinista-Magyar-Tudomanyos-Akademianak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3cdd39e-0a4c-4d2e-87ff-b5b83782997f.jpg","index":0,"item":"5cdd3867-7b15-4b9d-ac89-7ba6e0cd825e","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_Schmidt-Maria-nekirontott-a-szerinte-sztalinista-Magyar-Tudomanyos-Akademianak","timestamp":"2025. április. 14. 15:03","title":"Schmidt Mária: A Magyar Tudományos Akadémia maga a velünk élő sztálinizmus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A spanyolországi Marbellán készült felvételek még két éve készültek, de Hadházy szerint pontosan azt a „luxizást” példázzák, amelynek Lázár János hadat üzent.","shortLead":"A spanyolországi Marbellán készült felvételek még két éve készültek, de Hadházy szerint pontosan azt a „luxizást”...","id":"20250414_Tiborczrol-es-250-millios-Ferrarirol-keszult-fotokat-tett-kozze-Hadhazy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f.jpg","index":0,"item":"1e4e9817-6e7c-495e-9fae-8b510458f465","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_Tiborczrol-es-250-millios-Ferrarirol-keszult-fotokat-tett-kozze-Hadhazy","timestamp":"2025. április. 14. 07:21","title":"Tiborczról és 250 milliós Ferrariról készült fotókat tett közzé Hadházy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","shortLead":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","id":"20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b.jpg","index":0,"item":"312b4da0-2206-4abe-b9a3-02dac36f688a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","timestamp":"2025. április. 15. 07:48","title":"A kínai MG is rámegy a cyber-vonalra: jön a CyberX","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"458a278e-1050-4644-84e4-5f2e19d383f2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Szikláról zuhant le.","shortLead":"Szikláról zuhant le.","id":"20250413_A-Matraban-is-sulyos-balesetet-szenvedett-egy-turazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/458a278e-1050-4644-84e4-5f2e19d383f2.jpg","index":0,"item":"f4c4b1af-4ae4-482c-8e80-d4c142733900","keywords":null,"link":"/elet/20250413_A-Matraban-is-sulyos-balesetet-szenvedett-egy-turazo","timestamp":"2025. április. 13. 17:35","title":"A Mátrában is súlyos balesetet szenvedett egy túrázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b749d16f-1f0a-4763-bd67-1683c773517f","c_author":"Balla István","category":"elet","description":"A tavalyi MVM Dome-buli után most a Papp László Arénát töltötte csurig Pogány Induló.","shortLead":"A tavalyi MVM Dome-buli után most a Papp László Arénát töltötte csurig Pogány Induló.","id":"20250413_pogany-indulo-koncert-papp-laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b749d16f-1f0a-4763-bd67-1683c773517f.jpg","index":0,"item":"baeadeb6-c5cb-42bf-92e2-1fdc40ccba46","keywords":null,"link":"/elet/20250413_pogany-indulo-koncert-papp-laszlo","timestamp":"2025. április. 13. 12:04","title":"„Mi legyen ezután, a Puskás?” - Pogány Induló földbe döngölte az Arénát és kijelölte az új célt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai, azok bagatell dolgok” – mondta 60 évesen Esterházy Péter, holott az idiótaságokat soha nem bagatellizálta. A 2016-ban elhunyt író interjúiból a Magvető Kiadó válogatott.","shortLead":"„Önmagában az, hogy az ember van, hogy élek, azt annyira jónak találom, hogy ahhoz képest a hazámnak az idiótaságai...","id":"20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/551a4996-93af-4c64-abb0-f2a702683b5d.jpg","index":0,"item":"df9967bc-2b48-43c8-a730-0c413465e94f","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-esterhazy-peter-interjuk-magveto-vanni-van-valogatott-beszelgetesek","timestamp":"2025. április. 13. 19:30","title":"„Nincs ugyan két ország, de igény van rá, mert ezekkel a klisékkel egyszerűbb élni” – Esterházy Péter válogatott interjúi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa3b8106-aa55-4578-9925-5fd5f7f719c7","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"Sokan nem számolnak a vidéki otthonfelújítási programmal az érintett településeken, pedig szinte mindenki hallott róla. A megújítandó lakásbelsőtől természetességet és nyugalmat várnak, a zöldtermékek azonban az átlagnak még túl drágák.","shortLead":"Sokan nem számolnak a vidéki otthonfelújítási programmal az érintett településeken, pedig szinte mindenki hallott róla...","id":"20250413_hvg-kistelepulesek-otthonfelujitas-allami-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa3b8106-aa55-4578-9925-5fd5f7f719c7.jpg","index":0,"item":"35fd0154-f838-4ee0-a160-e8bc3bfe83e0","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-kistelepulesek-otthonfelujitas-allami-tamogatas","timestamp":"2025. április. 13. 09:26","title":"Sok embert érdekel a kistelepüléseken az otthonfelújítási támogatás, de hitelt nem mer felvenni hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kipróbáltuk, hogy milyen a sok régi- és újgazdag által kedvelt brit márka hamarosan hivatalosan is hazánkba érkező egyik szuperdrága modellje. Az új Bentleyt akár négykeréken gördülő szivarszalonnak is hívhatjuk.
A Bentley nemrégiben jelentette be, hogy 2018 második felében megnyílik a márka első hazai kereskedése, ezt követően tehát a cég ügyfeleinek már nem kell Bécsbe járkálniuk. A 400 négyzetméteresre tervezett létesítmény az első teljes évében várhatóan 10 nagyértékű luxusautót fog eladni. Mint megtudtuk, ennél egyértelműen több Bentleyre lenne igény hazánkban, de ennyi a magyar kvóta, nem több, nem kevesebb.
A Volkswagen-konszernhez tartozó luxusmárka jelenleg négy modellt forgalmaz. Az eladások nagy részét a közelmúltban kijött Bentayga divatterepjáró teszi ki, a sportos vonulatot az éppen most megújult kétajtós Continental GT képviseli, az überluxusra vágyók kívánságainak pedig a Mulsanne limuzin felel meg a legjobban.
Nekünk ez utóbbi modell kistestvérét, a persze még így is bőven 5 méter feletti Flying Spurt sikerült kipróbálnunk a hazai utakon.
László Ferenc
Mennyi az annyi?
Joggal merülhet fel a kérdés: mennyire drága egy Bentley? Vajon sokkal drágább-e egy 50-60 millió forintos fullos S-osztályos Mercedesnél vagy 7-es BMW-nél? Hivatalosan a Bentley nem közöl árakat, és még a webes konfigurátor sem ad ilyen jellegű információt, melynek beszerzése érdekében mindenképpen fel kell venni a közvetlen kapcsolatot egy kereskedéssel.
A cég egyik flottakezelő munkatársától sikerült megtudnunk, hogy a kipróbálásra bocsátott Bentley Flying Spur V8 S ebben az alaposan felextrázott változatában 250 ezer euróba kerül. Ha ezt átszámoljuk forintra és a hazai adókat is hozzáadjuk, villámgyorsan 100 millió forint magasságában járunk.
És messze nem ez a Bentley legdrágább modellje.
Bentley
Erőmű
A hosszú motorháztető alatt egy 4 literes lökettérfogatú biturbó V8-as benzinmotor rejtőzik, mely 528 lóerőt és 680 Nm nyomatékot produkál. Önmagában ezek a számok is igen beszédesek, de érdemes gyorsan megjegyezni, hogy ez utóbbi hegyomlásnyi nyomaték már 1700-as fordulatszámtól rendelkezésre áll.
A fogyasztásról egy ilyen luxuslimuzin esetében nem igazán illik beszélgetni, és az is nyílt titok, hogy a gyártó által megadott 10,9 literes kombinált fogyasztást maximum csak laboratóriumi körülmények mellett vagy vákuumban lehet produkálni. A valóságban, normál felhasználás mellett ennek körülbelül a dupláját nyakalja be a monstrum.
Az üzemanyagtank 90 literes, vagyis átagosan 450 kilométerenként tankolással kell megszakítani a méltóságos suhanást.
László Ferenc
A Flying Spur W12-es biturbó erőforrással is rendelhető: a 625 lóerős teljesítményhez ez esetben 800 Nm-es nyomaték társul. És hogy hogyan lehet a legkönnyebben megkülönböztetni egymástól a V8-as és a W12-es Bentleyket? Nos, míg az előbbi esetében a márkajelzésben lévő B betű vörös hátteret kap, addig az utóbbi esetében feketét.
Szóval akkor ez itt egész biztosan egy V8-as példány:
László Ferenc
Milyen vezetni?
Nemrégiben volt szerencsénk egy hétig nyüstölni a BMW 610 lóerős M760Li-jét, és az az egyértelműen túlmotorizált monstrum el tudta hitetni velünk, hogy egy sokkal kisebb és könnyebb járművel vadásszuk a kanyarokat. A Bentley Flying Spur V8 S viszont teljesen más: esze ágában sincs becsapni a sofőrt, akivel e helyett ténylegesen azt érzékelteti, hogy ez itt bizony egy hatalmas és nagyon, de nagyon nehéz vas.
A kormányt és a pedálokat is emberesen kell kezelni, és egy tempósabb kanyarban vagy komolyabb féktávon olyan érzése lehet a volán mögött ülőnek, hogy egy négy keréken gördülő márványtömböt lovagol meg. A gyorsulással nincs probléma, hiszen az 500+ lóerő simán elég egy 4,9 másodperces 0-100-as sprinthez, de amúgy szinte minden más esetben érződik, hogy a 2417 kilogrammos tömeg nem éppen gyerekjáték.
A 306 km/h végsebességet nem állt módunkban kipróbálni, de minden további nélkül elhisszük a gyártónak. A V8-as hang tetten érhető az utastérben, de a sok szigetelés miatt olyan, mintha a nagyon messzi távolból érkezne. Pont ilyen audióprodukciót vártunk el egy arisztokratikus brit luxusautótól, melyhez a vajpuhán váltó nyolcsebességes automataváltó is remekül passzol.
László Ferenc
Méretkérdés
A négykerékhajtású Flying Spur 5,29 méter hosszú, vagyis csak kicsit nagyobb, mint a német prémiummárkák luxusmodelljei, és belül körülbelül ugyanannyi hely jut benne az utasoknak. A 3 méteres tengelytávolságnak köszönhetően akár keresztbe tett lábakkal is utazhatunk a hátsó üléseken, ahol értelemszerűen minden földi jóval elkényeztetnek bennünket.
Ha esetleg mégis szűkös lenne a Flying Spur, akkor még mindig ott a Mulsanne, mely 5,57 méter hosszú és 3,26 méteres tengelytávú. A non-plus-ultra pedig a hosszított tengelytávú Mulsanne, aminek már egy 5,82 méternél is hosszabb parkolóhelyről kell gondoskodnunk.
A Flying Spur 475 literes csomagtartója nem különösebben nagy, de legalább jól pakolható. Arra nem árt felkészülni, hogy ha a hátsó ülések közötti hűtőszekrényt is beikszeljük az opciós listán, akkor néhány liternyi csomagteret és némi praktikumot feláldozunk a luxus oltárán.
László Ferenc
Luxus a köbön
A VW-konszern teljes mértékben tisztában van azzal, hogy a Bentleyk ugyanabban a ligában fociznak, mint ahol a BMW által pátyolgatott Rolls-Royce-ok. Ennek megfelelően a beltér olyan anyagokat és olyan minőségben összeszerelve vonultat fel, amibe még a leginkább kőszívű, morcos tesztelők sem tudnak belekötni.
Teljesen magától értetődik, hogy ami fának és fémnek látszik, az ténylegesen is ezekből az anyagokból készül. A szorgos kézimunka nyomait magán viselő belteret a megrendelők teljesen személyre tudják szabni, a színek és anyagok kombinációja szinte végtelen. Ennek megfelelően kevés az esély arra, hogy két teljesen egyforma Bentley-utastérrel találkozzunk.
László Ferenc
Érdekesség, hogy az ülésekhez felhasznált bőr kivágása és varrása egy 26 órás munkafolyamat része, és egyedül a kormánnyal mintegy 15 órányi munkája van a jól képzett mesterembereknek. A vaskos és komoly tömegű ajtókat felesleges és persze nem is illik becsapni, azokat ugyanis motorok húzzák a helyükre. Mondjuk ezt speciel a jelentősen olcsóbb német riválisok is tudják.
A szellőzőrostélyok, a kapcsolók és a fogantyúk is mind-mind a végletekig igényesen vannak kialakítva, és persze a high-tech sem hiányozhat a fedélzetről. Az analóg Breitling órával ékesített műszerfal méretes érintőképernyőjén például kedvünk szerint hangolhatjuk a futóművet, a hátsó középkonzolból kivehető apró érintőkijelzős kütyüvel pedig a hátsó sorban ülők is elérhetnek szinte minden fontosabb funkciót.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió
A 21 colos kerekeken gördülő, sportos kipufogó végződésekkel megspékelt Bentley Flying Spur V8 S a maga négy darab jellegzetes köralakú fényszórójával és hatalmas méretével képtelen meghúzni magát a közúti forgalomban. A pillanatok alatt az érdeklődés középpontjába kerülő brit luxusautót vezetni is életre szóló élmény, de bátran állíthatjuk, hogy ezúttal kivételesen a második sorban érezhetjük jobban magunkat.
A cilindert ugyan le kell venni utazás közben, de talán ennyi az összes negatívum, amit ezúttal a Bentleynek fel tudunk róni.