Eljött a nap, amikor a gigantikus Bentley Bentayga is szerényen összehúzta magát

Eljött a nap, amikor a gigantikus Bentley Bentayga is szerényen összehúzta magát

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A Rolls-Royce is megérkezett a luxusterepjárók piacára, így bizonyos körökben mostantól már egy Bentayga is ciki kategóriás lehet.

A BMW-hez tartozó Rolls-Royce most már nemcsak 5,5-6 méteres luxuslimuzinokat gyárt, hanem hatalmas szabadidő-autót is: tegnap délután hivatalosan is leleplezték a kékvérű brit márka első terepen is könnyedén helytálló modelljét, a Cullinant. Ami mellett még a VW-konszernes Bentley Bentayga is csak szerénykedhet.
©
©

A Bentayga sem mondható kicsinek a maga 5,14 centiméteres hosszával (Audi Q7: 5,05 méter), azonban a Cullinan még ennél is hosszabb 20 centiméterrel, és nem meglepő módon mind széltében, mind pedig magasságában komoly centimétereket ver korábban érkezett riválisára.

A Cullinan az ipari mérleget is kiakasztja 2,66 tonnás tömegével, ami mellett a 2,44 tonnás Bentayga kis túlzással élve pehelysúlyú versenyző. A Rolls csomagtartójába 526 liternyi luxuscikket lehet bepakolni, a Bentley hátsója viszont csak 430 liternyi pakkot képes magába fogadni.

©
©

Erő és menetdinamika fronton kivételesen a kisebb és könnyebb Bentaygának áll a zászló, hiszen a 6 literes W12-es csúcsmotorral 608 lóerős és 900 Nm-es fenevad 4,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 301 km/h. Ezzel szemben a Cullinan 6,75 literes V12-es erőforrása "csak" 571 lóerős és 850 Nm csúcsnyomatékú: gyorsulási adatot nem közölt a gyártó, a végsebességet pedig 250-re korlátozza az elektronika.

És akkor az árak: míg a Bentayga potom 60 millió forintba kerül, addig a Cullinan alapára mintegy 110 millió forint.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.