Kecskemét új csillaga: beárazták a legújabb Mercedes sportkombit

Kecskemét új csillaga: beárazták a legújabb Mercedes sportkombit

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A CLA Shooting Brake legolcsóbb változatának ára éppen csak becsúszott a lélektani 10 millió forintos határ alá.

A Mercedes 2013-ban dobta piacra az első generációs CLA-t, mely Kecskeméten gyártott típus 2016-ban átesett egy kisebb ráncfelvarráson, januárban pedig megérkezett belőle a teljesen új fejlesztésnek tekinthető második generáció. A kombi változatra sem kellett sokat várni, a márciusi Genfi Autószalonon a CLA Shooting Brake-ről is lehullott a lepel.

Most pedig már hazai árai is vannak a szemrevaló sportkombinak. Legolcsóbban 9,9 millió forint ellenében lehet új CLA Shooting Brake-ünk, mégpedig egy 136 lóerős 180-as modell. Összehasonlításképp, a CLA 180 szedán hazai alapára 8,9 millió forint, ennyibe kerül ugyanis a típus Limited Edition kivitele, a normál CLA 180 pedig 9,7 millió forinttól indul.

Dízel fronton a 116 lóerős CLA 180 d Shooting Brake minimum 10,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza. A 163 lóerős CLA 200 Shooting Brake 7G-DCT alapára 11,4 millió forint, a 150 lovas CLA 200 d Shooting Brake 8G-DCT 11,7 millió forinttól indul, a 190 lóerős CLA 220 d Shooting Brake 8G-DCT pedig minimum 12,9 millió forintba kerül.

A csúcsot a Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake jelenti, mely 306 lóerős sportváltozat alapára 16,4 millió forint.

©

Az újdonság nemcsak szemre sportos, hanem a levegőt is alig kavarja meg: a légellenállási együtthatója mindössze 0,26, ami ebben a kategóriában remek értéknek mondható. De persze a kupé alapmodell 0,23-as értékével azért nem veheti fel a versenyt.

Az újdonság 4,8 centiméterrel hosszabb, 5,3 centiméterrel szélesebb és 2 milliméterrel alacsonyabb az elődjénél, az utastér méretének szempontjából pedig a 3 centiméteres tengelytáv-növekedés a legfontosabb hír.

A csomagtartó mérete 495-ről 505 literre nőtt. Fontos továbbá, hogy a kézmozdulat nélkül is nyitható csomagtérajtó mögött egy a korábbiaknál jelentősen szélesebb nyíláson keresztül pakolhatjuk be csomagjainkat, és a raktérnek nemcsak a szélessége, hanem a mélysége is nőtt néhány centiméterrel.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.