Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"46d7233c-0db2-49c4-9a45-0c4d605df986","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A rendőrök akadályozták meg, hogy eszkalálódjon a helyzet.","shortLead":"A rendőrök akadályozták meg, hogy eszkalálódjon a helyzet.","id":"20250122_Dulakodas-volt-az-oltozofolyoson-a-Benfica-Barcelona-meccsen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46d7233c-0db2-49c4-9a45-0c4d605df986.jpg","index":0,"item":"2d21d8a9-b2ea-4c2d-b297-4ca492391fc6","keywords":null,"link":"/sport/20250122_Dulakodas-volt-az-oltozofolyoson-a-Benfica-Barcelona-meccsen","timestamp":"2025. január. 22. 09:51","title":"A drámai Benfica–Barcelona-meccs után a hazai játékosok rászálltak a gólszerző Raphinhára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke arról is beszélt, hogy milyen fázisban van a képviselőjelöltek választása.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke arról is beszélt, hogy milyen fázisban van a képviselőjelöltek választása.","id":"20250121_Magyar-Peter-azon-a-hetvegen-tart-evertekelo-beszedet-amelyen-Orban-szokott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d780b466-45d7-4132-a321-325e5cb36b49.jpg","index":0,"item":"7e6e5db2-0dd9-4caa-b361-b2c91441e0ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Magyar-Peter-azon-a-hetvegen-tart-evertekelo-beszedet-amelyen-Orban-szokott","timestamp":"2025. január. 21. 07:47","title":"Magyar Péter azon a hétvégén tart évértékelő beszédet, amelyen Orbán szokott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Karácsony Gergely bejelentette, hogy a főváros megvásárolja a Mini-Dubaj területét.","shortLead":"Karácsony Gergely bejelentette, hogy a főváros megvásárolja a Mini-Dubaj területét.","id":"20250121_Kiderult-hogy-fovarosnak-elovasarlasi-joga-van-Rakosrendezo-teruletere-amivel-elni-is-fog-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8528eb06-b8ff-4857-86d9-e0de62616d8a.jpg","index":0,"item":"0f612422-4258-4ee4-b7ae-952a1adea059","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Kiderult-hogy-fovarosnak-elovasarlasi-joga-van-Rakosrendezo-teruletere-amivel-elni-is-fog-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 14:25","title":"Karácsony Gergely: A fővárosnak elővásárlási joga van Rákosrendező területére, amivel élni is fog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","shortLead":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","id":"20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875.jpg","index":0,"item":"2b3a4810-c84d-4dda-92fd-0ba70818d3f7","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","timestamp":"2025. január. 22. 09:00","title":"Drágulnak az engedélyek, hatmillió forintot kell fizetniük azoknak, akik meg akarják mászni az Mount Everestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c2e5428-dd0f-41a2-bb42-95ababe55f65","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Meta szóvivője, Andy Stone szerint egy meg nem nevezett hiba miatt váltak elérhetetlenné a politikai hashtagek az Instagramon, a cég pedig már dolgozik a probléma elhárításán. Rövid időn belül ez már a második ilyen korlátozás.","shortLead":"A Meta szóvivője, Andy Stone szerint egy meg nem nevezett hiba miatt váltak elérhetetlenné a politikai hashtagek...","id":"20250122_instagram-politikai-hashtagek-blokkolasa-meta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c2e5428-dd0f-41a2-bb42-95ababe55f65.jpg","index":0,"item":"e64df512-e7ca-4a96-b5a6-b064beb637bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250122_instagram-politikai-hashtagek-blokkolasa-meta","timestamp":"2025. január. 22. 09:27","title":"Blokkolta a politikai hashtageket az Instagram","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a3508bc-9a7a-4339-a270-07cc8a4ab60a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú és akár 265 lóerős Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú és akár 265 lóerős Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250121_magyar-arakat-kapott-a-vadonatuj-7-uleses-vw-tayron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a3508bc-9a7a-4339-a270-07cc8a4ab60a.jpg","index":0,"item":"025d52b8-e307-4a33-b9e5-0c77b81d1a81","keywords":null,"link":"/cegauto/20250121_magyar-arakat-kapott-a-vadonatuj-7-uleses-vw-tayron","timestamp":"2025. január. 21. 07:21","title":"Magyar árakat kapott a vadonatúj 7 üléses VW Tayron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb108cc2-0c6f-4a95-beb6-0293853be776","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A ruandai származású Axel Rudakubanánál egy al-Kaida által kiadott kézikönyvet is találtak.","shortLead":"A ruandai származású Axel Rudakubanánál egy al-Kaida által kiadott kézikönyvet is találtak.","id":"20250120_anglia-harmas-gyilkossag-axel-rudakubana-bunosseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb108cc2-0c6f-4a95-beb6-0293853be776.jpg","index":0,"item":"1f48bc02-611f-47c7-b987-4df507e61d33","keywords":null,"link":"/vilag/20250120_anglia-harmas-gyilkossag-axel-rudakubana-bunosseg","timestamp":"2025. január. 20. 13:38","title":"Bűnösnek vallotta magát a fiú, aki három kislányt késelt halálra Southportban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27464658-0bbe-4f1f-a200-7093a5bb010e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A toplista élén német modellek, ráadásul tisztán elektromos hajtású kocsik találhatók.","shortLead":"A toplista élén német modellek, ráadásul tisztán elektromos hajtású kocsik találhatók.","id":"20250122_toplista-ezek-most-a-legjobb-es-legrosszabb-uj-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27464658-0bbe-4f1f-a200-7093a5bb010e.jpg","index":0,"item":"a2d0b121-146c-434f-aca9-deab627061fa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_toplista-ezek-most-a-legjobb-es-legrosszabb-uj-autok","timestamp":"2025. január. 22. 06:41","title":"Toplista: ezek most a legjobb és legrosszabb új autók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisebb motor, alacsonyabb tömeg, szerényebb fogyasztás. Ezzel kecsegtet a legújabb Bentley, ami még ilyen formában is földöntúli luxusban és nyugalomban repíti gazdáját bőven 300 km/h fölé.
A Bentley az alapításának 100. évfordulóján, 2019-ben leplezte le az újkori Flying Spur harmadik generációját, mely első körben egyetlen hatalmas W12-es motorral volt elérhető. Utóbbi tökéletesen passzol is a brit főúri életérzést maximálisan átadó luxuslimuzinhoz, nemrég azonban feltűnt mellette a kínálatban egy kisebb méretű, V8-as alternatív erőforrás.
Jelen tesztalanyunk, a Bentley Flying Spur V8 körülbelül 8 millió forinttal olcsóbb és 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a csúcsmodellnél, de vajon a 100 millió forintos árcédulák világában kit érdekel a vételár és a fogyasztás? Előre eláruljuk: nem igazán a spórolás hívta életre az új kivitelt. (A rengeteg részletfotó miatt ezúttal hatványozottan érdemes kattintani a galériára.)
László Ferenc
Méretkérdés
5,31 méter. Pontosan ilyen hosszú a Flying Spur, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a nemrég debütált Mercedes S-osztály hosszított tengelytávú változatánál, és 5 centiméterrel több helyet követel magának, mint egy nyújtott 7-es BMW.
Az átlagautókhoz szokott sofőrök számára hatalmas ez a Bentley, de az überluxus kategóriában nem nevezhető gigantikusnak.
A Mercedes-Maybach S-osztály 16 centiméterrel, a Rolls-Royce kisebb szedánja, a Ghost pedig még a normál tengelytávú kivitelében is 23 centiméterrel hosszabb. Utóbbi brit gyártó Phantom csúcsmodellje pedig 68 centivel licitál rá a "kompakt" Flying Spurra.
László Ferenc
A Bentleynek egészen tavalyig volt egy ennél nagyobb, úgynevezett full-size szedánja, a Mulsanne, mely azonban igazi követő nélkül tűnt el a süllyesztőben. Az ok: a vásárlók ebben a szegmensben már inkább SUV-ra vágynak, számukra jön majd a Bentayga nyújtott változata. A Flying Spurból is érkezőben a hosszított kivitel, mely valószínűleg a rövidebb RR Ghosttal konkurál majd méretben.
És hogy mekkora a hely a "kompakt" Bentley utasterében? Fejedelmi. Nem lehet panasz az utastér méreteire, hacsak a hátul ülők nem szeretnének vízszintbe dőlve feküdni. A típus eddig csak ötüléses kivitelben készült, mostantól azonban 1,5 millió forintos felár ellenében négyszemélyes változat is rendelhető. A csomagtartó viszont mindössze 420 literes,
meg kell gondolni, hogy hány Louis Vuitton bőröndöt vigyünk magunkkal a hosszabb utakra.
László Ferenc
Minőség az egekben
A műszerfal, a középkonzol, az ajtók, az ülések és gyakorlatilag az utastér minden egyes négyzetmillimétere arra hivatott, hogy legeltessük rajta a szemünket. A bőr, fa, fém szentháromság jegyében már-már ordít a luxus, ami persze el is várható egy olyan brit luxusautótól, melynek árából könnyűszerrel kijönne két fullos német prémium szedán.
A bőr sem akármilyen, hanem északon kiváló körülmények mellett tartott állatok adták hozzá az alapanyagot. Azért nem déliek, mert ott több a bögöly, és ezek csípései ronthatnak az alapanyag minőségén. A bőr nemcsak illatra és tapintásra lehengerlő, hanem formára is: a gyémántminta szinte csak úgy vezeti a szemünket.
László Ferenc
Sőt, hasonló díszítés fából is rendelhető: a gyémántmintázatú 3D-s fabetét a hátsó ajtók belső borítására kérhető, de az amúgy kiválóan felszerelt tesztautóban nem volt ilyen. Helyette be kellett érnünk 80 éves diófából készített magasfényű díszítőelemekkel. Ó, szegény mi.
A kijelzők minősége is több, mint rendben van. A VW konszern apróbb stilisztikai elemei ugyan tettenérhetők a felhasználói felületen, de nem jobban, mint a BMW-gének egy Rolls-Royce-ban. A műszerfal közepén lévő hatalmas érintőkijelző gombnyomásra három analóg órára, vagy sima fafelületre váltható, a hátsó utasoknak szánt kivehető kis tabletről pedig fel-le mozgatható az ezúttal fekete orrdísz.
Az első ülések háttámlájáról kis asztalkák hajthatók le, természetesen gombnyomásra, elektromosan. Nem tudjuk, hogy a 10, illetve 16 hangszórós olcsóbb hangrendszerek hogyan szólnak, de a 19 hangszórós, 3 millió forintos árú Naim hifi minőségére párhuzamban nem lehet panasz.
Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a hűtés/fűtés gyors és hatékony, a masszírozás pedig maximális fokozaton tényleg erősen gyúrja a vállunkat és hátunkat. Természetesen attól függetlenül, hogy a négy ülés melyikén foglalunk helyet.
A könyöktámasz előre-hátra tologatható, de furcsa módon nem nyitható fel. A budapesti Bentley-kereskedésben megtudtuk, hogy ennek oka az, hogy az utolsó pillanatban ide került a légkondicionáló egyik eleme. Merthogy az alap klíma erősségével nem voltak maximálisan elégedettek a fejlesztők.
A fejtámlákra applikált párnácskák olyan puhák, hogy legszívesebben hazavittük volna őket. A soft-close ajtók szuperfinoman csukódnak. A tekerőgombok és még az index hangja is a luxust juttatja eszünkbe, a bentleysek tényleg mindenre gondoltak.
Hamvas Tamás
László Ferenc
Vezetni is élmény
6 helyett 4 liter, 12 helyett 8 henger, változatlanul két turbóval megfújva. A többek közt a Porsche Panamerából is ismert remek V8-as hiába 635 helyett csak 550 lóerős, és 900 helyett csak 770 Nm nyomatékú, még mindig bőven lehengerlően erős.
Semmit nem érezni abból, hogy 0-ról 100-ra nem 3,8, hanem 4,1 másodperc alatt gyorsul fel a technika, és vélhetően a 333 helyett csak 318 km/h végsebesség is kevesek számára okoz álmatlan éjszakákat. Minimális különbségek ezek, a V8-ast talán csak a 200-300 km/h közötti sávban érezni a gyakorlatban leheletnyit gyengébbnek, cserébe viszont kárpótol a remek hangzás.
László Ferenc
A motor és a négy kipufogóvég felől érkező petrolhead muzsika csak annyira sportos, amennyire egy ilyen luxus behemóttól elvárható. A tipikus V8-as morajlás valahonnan a messzi távolból hallatszik, és ez nagyon jól van így. A nyolcfokozatú automata váltó nemcsak finoman, hanem sport módban kifejezetten gyorsan is teszi a dolgát, és ha úgy gondoljuk, a kormány mögötti kis fém fülekkel mi magunk is átvehetjük a kontrollt.
A Flying Spurra tekintve kevesen gondolják, hogy egy ilyen nagy és nehéz limuzin valós vezetési élményekkel szolgálhat. Pedig így van, sőt! Ebben annak is van egy pici szerepe, hogy a V8-as kivitel 107 kilogrammal könnyebb, így már "csak" 2330 kilogrammot nyom a mérlegen.
László Ferenc
László Ferenc
Az adaptív légrugós futómű nemcsak a méltóságteljes suhanásban, hanem az igen tempós szerpentines haladásban is partner. A négykerékhajtás alapáras, a Flying Spur viselkedése alapvetően neutrális, nagy tempónál enyhén orrtolós. A négykerék-kormányzásért 2,7 millió forintos felárat számítanak, de a kocsi úgy fordul vele, mintha érzetre egy méterrel rövidebb lenne.
A kanyarsebesség elképesztően nagy, már-már a fizikai határait súroló lehet. Szerencsére a 380-420 milliméteres fékek is maximálisan a helyzet magaslatán állnak: kiválóan adagolhatók, nagyot lassítanak és hosszas kínzás során sem fáradnak. Nem csoda, úgy vannak méretezve, hogy egy terhelten 3 tonna közeli vasat 300 feletti tempóról is rendben meg tudjanak állítani.
A fogyasztást ezekben a körökben nem szokás, nem illik feszegetni, mindenesetre azért leírjuk, hogy a tesztet 16 literes értékkel zártuk, aminél a W12 mintegy 2-3 literrel kér többet.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : hamisítatlan brit luxus életérzés, remek menetdinamika, méretet és tömeget meghazudtoló vezetési élmény.
–: nem nyitható fel a középső könyöktámasz, relatíve kicsi csomagtartó, kevesek tudják megfizetni.
A Bentley Flying Spur nemcsak W12-es, hanem V8-as motorral is maga a földi mennyország azok számára, akik ki tudnak és hajlandók tetemes összeget fizetni egy kékvérű luxuslimuzinért. És ha nem a kicsit alacsonyabb listaár, illetve a picit szerényebb fogyasztás a V8-as selling pointja, akkor mi? Nos, leginkább az, hogy erre a kivitelre a megrendelést követően sokkal kevesebbet kell várni, mint a W12-es testvérére.
A Flying Spur V8 bruttó alapára 76 millió forint, az igen jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig mintegy 112 millió forintos összeg olvasható. Egyetlen kiragadott tétel az extralistáról: a Silver Frost fényezés 4,7 millió forintot kóstál.
A német szentháromság hasonló méretű és erejű modelljei nagyságrendileg fele annyiba kerülnek, mint ez a Bentley. Ezek adott esetben gyorsabbak, mint a Flying Spur, eleganciában és luxusban viszont maximum csak megközelíteni tudják brit riválisukat. A legkomolyabb riválisnak a Mercedes-Maybach S-osztály és a Rolls-Royce Ghost tekinthető, ezeknek pedig már alaposan megkérik az árát.