Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c41a000f-e2d9-4f77-b159-1c269b802078","c_author":"Rácz József","category":"360","description":"Minden társadalomnak el kell döntenie, hogy a szigor vagy a segítés útját választja – Magyarország a drogfogyasztás büntetése mellett döntött, a gyógyítás helyett a szenvedés útját választotta. Milyen hatásai vannak a kriminalizációnak, és milyen eredményeket értek el azok az országok, amelyek a szerhasználatot nem rendészeti, hanem közegészségügyi problémaként kezelik? Rácz József pszichiáter, addiktológiai szakértő, egyetemi tanár, az MTA doktorának írása.","shortLead":"Minden társadalomnak el kell döntenie, hogy a szigor vagy a segítés útját választja – Magyarország a drogfogyasztás...","id":"20250513_racz-jozsef-pszichiater-drogtorveny-velemeny-kriminalizacio-fogyasztok-gyogyitas-borton-melyszegenyseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c41a000f-e2d9-4f77-b159-1c269b802078.jpg","index":0,"item":"bfee330b-7e3d-4f0b-aa0a-23d26cb3f908","keywords":null,"link":"/360/20250513_racz-jozsef-pszichiater-drogtorveny-velemeny-kriminalizacio-fogyasztok-gyogyitas-borton-melyszegenyseg","timestamp":"2025. május. 13. 14:10","title":"Rácz József pszichiáter: Ember helyett semmirekellő – amilyen az ország, olyan a drogtörvénye","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában halt meg. ","shortLead":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában...","id":"20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476.jpg","index":0,"item":"99cb48b4-55be-47b6-b205-92d8931e2fe4","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","timestamp":"2025. május. 14. 10:06","title":"Tíz éve halt meg B.B. King","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"„Ugyan” – írják többek között reagálva arra, hogy Matolcsy szerint a számvevőszéki jelentés tartalma 80 százalékban hamis, 20 százalékban igaztalan.","shortLead":"„Ugyan” – írják többek között reagálva arra, hogy Matolcsy szerint a számvevőszéki jelentés tartalma 80...","id":"20250514_allami-szamvevoszek-asz-matolcsy-gyorgy-mnb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7ceb328-cedc-4208-a761-6b5a5345f342.jpg","index":0,"item":"d35d3637-43c7-4438-8668-835cb200478e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250514_allami-szamvevoszek-asz-matolcsy-gyorgy-mnb","timestamp":"2025. május. 14. 05:31","title":"Az Állami Számvevőszék sem hagyta szó nélkül Matolcsy videóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja az MNB-törvény módosítását célzó új javaslat. A százmilliárdokat elkótyavetyélő Matolcsy-féle alapítványokat viszont nem csak, hogy nem szünteti meg – jóllehet korábban maga Varga Mihály új jegybankelnök kezdeményezte ezt a kormánynál –, hanem még mentesíti is őket a fent jelzett tevékenységek tilalma alól.","shortLead":"Csak a hasonló alapítványok jövőbeli alapítását és az MNB-alapítványok befektetési, vagyonkezelési tevékenységét tiltja...","id":"20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10202a96-c92a-4a06-854b-8c6471bee70c.jpg","index":0,"item":"8f5340b3-79f2-452d-b506-baa6959b3003","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_mnb-torveny-modositasa-pallas-athene-alapitvanyok-torvenyjavaslat-gazdasagi-bizottsag-matolcsy-gyorgy-varga-mihaly","timestamp":"2025. május. 13. 14:07","title":"Benyújtották a törvényjavaslatot, ami nem számol le a Matolcsy-féle MNB-alapítványokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani a tartalmat.","shortLead":"Újfajta reklámelhelyezési gyakorlat jön a YouTube-ra, a létező legbosszantóbb pillanatban fogják félbeszakítani...","id":"20250515_google-youtube-reklamok-csucspont-gemini-hirdetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/40bfd9a2-db84-4eea-a8b2-b96287485925.jpg","index":0,"item":"5bd88911-6ad3-4c27-90f7-72b486bdff53","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_google-youtube-reklamok-csucspont-gemini-hirdetesek","timestamp":"2025. május. 15. 09:03","title":"Ha bosszantják a reklámok a YouTube-on, van egy rossz hírünk: még idegesítőbbek lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29cb1f81-68f7-4f99-83bd-0c5c81f2921e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A túlárazott BKV-szerződésekből az látszik, hogy több száz nyomtató működtetésére is milliókat költöttek. A Tisza Párt fővárosi frakciója szerint Karácsony Gergelynek óriási politikai felelőssége van abban, hogy Bolla Tibort mindeddig a BKV élén tartotta.","shortLead":"A túlárazott BKV-szerződésekből az látszik, hogy több száz nyomtató működtetésére is milliókat költöttek. A Tisza Párt...","id":"20250513_Hadhazy-tularazott-nyomtatokrol-posztolt-a-Fovarosi-Tisza-frakcio-a-BKV-teljes-vezetosegenek-levaltasat-keri-Karacsonytol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29cb1f81-68f7-4f99-83bd-0c5c81f2921e.jpg","index":0,"item":"90a8842e-f259-42a5-809c-24455e9c091d","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_Hadhazy-tularazott-nyomtatokrol-posztolt-a-Fovarosi-Tisza-frakcio-a-BKV-teljes-vezetosegenek-levaltasat-keri-Karacsonytol","timestamp":"2025. május. 13. 11:25","title":"A Tisza a BKV teljes vezetőségének leváltását kéri, Hadházy megmutatta, milyen extrém túlárazott szerződéseket kötött a cég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4c6e65b-ed13-40f2-ab2b-51f40371bad2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szingapúrban mind több feladatot látnak el robotkutyák, amelyek elterjedése az egyre több robotikai cég megjelenésének köszönhető.","shortLead":"Szingapúrban mind több feladatot látnak el robotkutyák, amelyek elterjedése az egyre több robotikai cég megjelenésének...","id":"20250513_szingapur-robotkutya-vakvezeto-kutya-jarorozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4c6e65b-ed13-40f2-ab2b-51f40371bad2.jpg","index":0,"item":"096d82bd-9600-47a2-a71a-2d2ffa6bbf39","keywords":null,"link":"/tudomany/20250513_szingapur-robotkutya-vakvezeto-kutya-jarorozes","timestamp":"2025. május. 13. 14:03","title":"A vakvezető kutyákat is kiválthatja a szingapúri robotkutya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kisebb motor, alacsonyabb tömeg, szerényebb fogyasztás. Ezzel kecsegtet a legújabb Bentley, ami még ilyen formában is földöntúli luxusban és nyugalomban repíti gazdáját bőven 300 km/h fölé.
A Bentley az alapításának 100. évfordulóján, 2019-ben leplezte le az újkori Flying Spur harmadik generációját, mely első körben egyetlen hatalmas W12-es motorral volt elérhető. Utóbbi tökéletesen passzol is a brit főúri életérzést maximálisan átadó luxuslimuzinhoz, nemrég azonban feltűnt mellette a kínálatban egy kisebb méretű, V8-as alternatív erőforrás.
Jelen tesztalanyunk, a Bentley Flying Spur V8 körülbelül 8 millió forinttal olcsóbb és 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet a csúcsmodellnél, de vajon a 100 millió forintos árcédulák világában kit érdekel a vételár és a fogyasztás? Előre eláruljuk: nem igazán a spórolás hívta életre az új kivitelt. (A rengeteg részletfotó miatt ezúttal hatványozottan érdemes kattintani a galériára.)
László Ferenc
Méretkérdés
5,31 méter. Pontosan ilyen hosszú a Flying Spur, vagyis 2 centiméterrel hosszabb a nemrég debütált Mercedes S-osztály hosszított tengelytávú változatánál, és 5 centiméterrel több helyet követel magának, mint egy nyújtott 7-es BMW.
Az átlagautókhoz szokott sofőrök számára hatalmas ez a Bentley, de az überluxus kategóriában nem nevezhető gigantikusnak.
A Mercedes-Maybach S-osztály 16 centiméterrel, a Rolls-Royce kisebb szedánja, a Ghost pedig még a normál tengelytávú kivitelében is 23 centiméterrel hosszabb. Utóbbi brit gyártó Phantom csúcsmodellje pedig 68 centivel licitál rá a "kompakt" Flying Spurra.
László Ferenc
A Bentleynek egészen tavalyig volt egy ennél nagyobb, úgynevezett full-size szedánja, a Mulsanne, mely azonban igazi követő nélkül tűnt el a süllyesztőben. Az ok: a vásárlók ebben a szegmensben már inkább SUV-ra vágynak, számukra jön majd a Bentayga nyújtott változata. A Flying Spurból is érkezőben a hosszított kivitel, mely valószínűleg a rövidebb RR Ghosttal konkurál majd méretben.
És hogy mekkora a hely a "kompakt" Bentley utasterében? Fejedelmi. Nem lehet panasz az utastér méreteire, hacsak a hátul ülők nem szeretnének vízszintbe dőlve feküdni. A típus eddig csak ötüléses kivitelben készült, mostantól azonban 1,5 millió forintos felár ellenében négyszemélyes változat is rendelhető. A csomagtartó viszont mindössze 420 literes,
meg kell gondolni, hogy hány Louis Vuitton bőröndöt vigyünk magunkkal a hosszabb utakra.
László Ferenc
Minőség az egekben
A műszerfal, a középkonzol, az ajtók, az ülések és gyakorlatilag az utastér minden egyes négyzetmillimétere arra hivatott, hogy legeltessük rajta a szemünket. A bőr, fa, fém szentháromság jegyében már-már ordít a luxus, ami persze el is várható egy olyan brit luxusautótól, melynek árából könnyűszerrel kijönne két fullos német prémium szedán.
A bőr sem akármilyen, hanem északon kiváló körülmények mellett tartott állatok adták hozzá az alapanyagot. Azért nem déliek, mert ott több a bögöly, és ezek csípései ronthatnak az alapanyag minőségén. A bőr nemcsak illatra és tapintásra lehengerlő, hanem formára is: a gyémántminta szinte csak úgy vezeti a szemünket.
László Ferenc
Sőt, hasonló díszítés fából is rendelhető: a gyémántmintázatú 3D-s fabetét a hátsó ajtók belső borítására kérhető, de az amúgy kiválóan felszerelt tesztautóban nem volt ilyen. Helyette be kellett érnünk 80 éves diófából készített magasfényű díszítőelemekkel. Ó, szegény mi.
A kijelzők minősége is több, mint rendben van. A VW konszern apróbb stilisztikai elemei ugyan tettenérhetők a felhasználói felületen, de nem jobban, mint a BMW-gének egy Rolls-Royce-ban. A műszerfal közepén lévő hatalmas érintőkijelző gombnyomásra három analóg órára, vagy sima fafelületre váltható, a hátsó utasoknak szánt kivehető kis tabletről pedig fel-le mozgatható az ezúttal fekete orrdísz.
Az első ülések háttámlájáról kis asztalkák hajthatók le, természetesen gombnyomásra, elektromosan. Nem tudjuk, hogy a 10, illetve 16 hangszórós olcsóbb hangrendszerek hogyan szólnak, de a 19 hangszórós, 3 millió forintos árú Naim hifi minőségére párhuzamban nem lehet panasz.
Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a hűtés/fűtés gyors és hatékony, a masszírozás pedig maximális fokozaton tényleg erősen gyúrja a vállunkat és hátunkat. Természetesen attól függetlenül, hogy a négy ülés melyikén foglalunk helyet.
A könyöktámasz előre-hátra tologatható, de furcsa módon nem nyitható fel. A budapesti Bentley-kereskedésben megtudtuk, hogy ennek oka az, hogy az utolsó pillanatban ide került a légkondicionáló egyik eleme. Merthogy az alap klíma erősségével nem voltak maximálisan elégedettek a fejlesztők.
A fejtámlákra applikált párnácskák olyan puhák, hogy legszívesebben hazavittük volna őket. A soft-close ajtók szuperfinoman csukódnak. A tekerőgombok és még az index hangja is a luxust juttatja eszünkbe, a bentleysek tényleg mindenre gondoltak.
Hamvas Tamás
László Ferenc
Vezetni is élmény
6 helyett 4 liter, 12 helyett 8 henger, változatlanul két turbóval megfújva. A többek közt a Porsche Panamerából is ismert remek V8-as hiába 635 helyett csak 550 lóerős, és 900 helyett csak 770 Nm nyomatékú, még mindig bőven lehengerlően erős.
Semmit nem érezni abból, hogy 0-ról 100-ra nem 3,8, hanem 4,1 másodperc alatt gyorsul fel a technika, és vélhetően a 333 helyett csak 318 km/h végsebesség is kevesek számára okoz álmatlan éjszakákat. Minimális különbségek ezek, a V8-ast talán csak a 200-300 km/h közötti sávban érezni a gyakorlatban leheletnyit gyengébbnek, cserébe viszont kárpótol a remek hangzás.
László Ferenc
A motor és a négy kipufogóvég felől érkező petrolhead muzsika csak annyira sportos, amennyire egy ilyen luxus behemóttól elvárható. A tipikus V8-as morajlás valahonnan a messzi távolból hallatszik, és ez nagyon jól van így. A nyolcfokozatú automata váltó nemcsak finoman, hanem sport módban kifejezetten gyorsan is teszi a dolgát, és ha úgy gondoljuk, a kormány mögötti kis fém fülekkel mi magunk is átvehetjük a kontrollt.
A Flying Spurra tekintve kevesen gondolják, hogy egy ilyen nagy és nehéz limuzin valós vezetési élményekkel szolgálhat. Pedig így van, sőt! Ebben annak is van egy pici szerepe, hogy a V8-as kivitel 107 kilogrammal könnyebb, így már "csak" 2330 kilogrammot nyom a mérlegen.
László Ferenc
László Ferenc
Az adaptív légrugós futómű nemcsak a méltóságteljes suhanásban, hanem az igen tempós szerpentines haladásban is partner. A négykerékhajtás alapáras, a Flying Spur viselkedése alapvetően neutrális, nagy tempónál enyhén orrtolós. A négykerék-kormányzásért 2,7 millió forintos felárat számítanak, de a kocsi úgy fordul vele, mintha érzetre egy méterrel rövidebb lenne.
A kanyarsebesség elképesztően nagy, már-már a fizikai határait súroló lehet. Szerencsére a 380-420 milliméteres fékek is maximálisan a helyzet magaslatán állnak: kiválóan adagolhatók, nagyot lassítanak és hosszas kínzás során sem fáradnak. Nem csoda, úgy vannak méretezve, hogy egy terhelten 3 tonna közeli vasat 300 feletti tempóról is rendben meg tudjanak állítani.
A fogyasztást ezekben a körökben nem szokás, nem illik feszegetni, mindenesetre azért leírjuk, hogy a tesztet 16 literes értékkel zártuk, aminél a W12 mintegy 2-3 literrel kér többet.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : hamisítatlan brit luxus életérzés, remek menetdinamika, méretet és tömeget meghazudtoló vezetési élmény.
–: nem nyitható fel a középső könyöktámasz, relatíve kicsi csomagtartó, kevesek tudják megfizetni.
A Bentley Flying Spur nemcsak W12-es, hanem V8-as motorral is maga a földi mennyország azok számára, akik ki tudnak és hajlandók tetemes összeget fizetni egy kékvérű luxuslimuzinért. És ha nem a kicsit alacsonyabb listaár, illetve a picit szerényebb fogyasztás a V8-as selling pointja, akkor mi? Nos, leginkább az, hogy erre a kivitelre a megrendelést követően sokkal kevesebbet kell várni, mint a W12-es testvérére.
A Flying Spur V8 bruttó alapára 76 millió forint, az igen jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig mintegy 112 millió forintos összeg olvasható. Egyetlen kiragadott tétel az extralistáról: a Silver Frost fényezés 4,7 millió forintot kóstál.
A német szentháromság hasonló méretű és erejű modelljei nagyságrendileg fele annyiba kerülnek, mint ez a Bentley. Ezek adott esetben gyorsabbak, mint a Flying Spur, eleganciában és luxusban viszont maximum csak megközelíteni tudják brit riválisukat. A legkomolyabb riválisnak a Mercedes-Maybach S-osztály és a Rolls-Royce Ghost tekinthető, ezeknek pedig már alaposan megkérik az árát.