Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#vasút

Sztojcsev Iván Gazdaság

Annyi vonatot ütnek ki a szabálytalan autósok, hogy a MÁV-nak döntenie kell, hol álljon le a forgalom

Két súlyos gond ért össze a MÁV-nál: az elmúlt hónapokban a motorvonat-állomány tizede milliós javításra szorult balesetek után, az alkatrészek viszont Ukrajnából és Oroszországból csak akadozva érkeznek. Emiatt már van is olyan vasútvonal, ahol több mint három héten keresztül nem tudtak vonatot forgalomba állítani.

hvg.hu/MTI Világ

Két vonat összeütközött Görögországban, legalább 32-en meghaltak

350-en utaztak azon a vonaton, amely egy tehervonattal ütközött Lárisza mellett az éjjel, közülük 32-en biztosan nem élték túl a balesetet, a sérültek száma százhoz közelít. A vonat első kocsijai gyakorlatilag megsemmisültek, miután kisiklottak és kigyulladtak, a mentési munkálatok még tartanak, és azt is vizsgálják, hogyan történhetett a baleset.

Sztojcsev Iván Gazdaság

Késő esti vonatokkal csábítják a vasútra azokat, akiknek túl drága a benzin, megnéztük, sikerrel járnak-e

Négy megyeszékhely maradt még mindig, ahova este nyolc előtt elmegy az utolsó vonat Budapestről. A fővárosi agglomerációban eközben jócskán bővítették az elmúlt években a késő esti és éjszakai vasúti menetrendet, és már néhány nagyobb távolságot lefedő vonalon is járnak vonatok szinte egész éjjel. De vajon mennyire vevők erre az utasok, és tervez-e bővítést a MÁV?

hvg.hu Itthon

Változik a vasúti menetrend a hétvégétől

Sűrűbben fog járni a tram-train, a decemberben bevezetett új menetrend néhány hibáját korrigálja a MÁV, és amiatt is változik néhány vonat forgalma, hogy többé nincs útlevél-ellenőrzés a magyar-horvát határon.

hvg.hu Gazdaság

És akkor már az MVM-et kell megvédeni a rezsicsökkentéstől

Az energetika állami vezérkarának lecserélésével próbálja a kormány menteni a menthetőt; szigorított a politikáján a Magyar Nemzeti Bank; tovább folytatódnak a tárgyalások a magyar kormány és az EU között. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

Sztojcsev Iván Gazdaság

Mennyit gyorsult a vonatozás Magyarországon a XX. század eleje óta?

Siófokra alig több mint két óra alatt el lehetett jutni 1900-ban vonaton Budapestről, Szegedre három óránál valamivel hosszabb volt az út, de volt olyan éjszakai vonat is, amely majdnem nyolc óra alatt zötyögött el Miskolcra. A késő esti elővárosi közlekedés mai szemmel nézve is meglepően jó volt, Budapestet kihagyni az ország keleti és nyugati fele közötti utazásból pedig már jóval Trianon előtt is szinte lehetetlen küldetésnek számított. XIX. századi és XX. század eleji vasúti menetrendeket olvasgattunk, hogy megnézzük, mi minden változott azóta.

1
12 13 14 15 16
74
Van, aki „elküldené kapálni a Karácsonyt”, mert mit tehetne szerencsétlen kormány? – Videón Budapest leállása

Van, aki „elküldené kapálni a Karácsonyt”, mert mit tehetne szerencsétlen kormány? – Videón Budapest leállása

Fából is lehet az ablaküveg, és ez nem elírás

Fából is lehet az ablaküveg, és ez nem elírás

Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja

Önsanyargatás a tökéletes alakért? Mutatjuk, mi mindennek árthat, ha folytatja

Elektromos sokkoló pisztolyokkal szerelnék fel a német rendőröket

Elektromos sokkoló pisztolyokkal szerelnék fel a német rendőröket

Mutatunk 5 telefonos alkalmazást, amelyek segítenek megőrizni az egészségét

Mutatunk 5 telefonos alkalmazást, amelyek segítenek megőrizni az egészségét

A rakparton, és egy Széll Kálmán téri dohányboltban is tűz ütött ki

A rakparton, és egy Széll Kálmán téri dohányboltban is tűz ütött ki

Maga a Pentagon is megtolta az ufómítoszok kialakulását

Maga a Pentagon is megtolta az ufómítoszok kialakulását

Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között

Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között

Ich bin normal – Bödőcs Tibor klippel köszönti a Pride-ot

Ich bin normal – Bödőcs Tibor klippel köszönti a Pride-ot

A címlapról ajánljuk