szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BrinGáspár budapesti kerékpár-kereskedés és a jászberényi Lak-Hatás lakberendező vállalkozás kapta a legtöbb díjat a hetedik alkalommal meghirdetett „Az én cégérem” országos cég- és üzletnév versenyben - közölte Bendzsel Miklós, a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke.

FantÁzsia online cégér. Kellett hozzá fantázia
© fantazsia.hu
A pályázatra beküldött több mint 1500 név azt bizonyítja, hogy egyre több a találó, szellemes üzlet- és cég elnevezés – hangsúlyozta több szakember is a keddi bejelentésen.

A BrinGáspár, az Íz-lelő és a Lak-Hatás a Magyar Szabadalmi Hivatal díját, a FantÁzsia, a Hajdejó és a Szükség Kft. (mobil wc szolgáltató) a TÜV Rheinland InterCert díját is elnyerte. A Hollóházi Porcelángyár is felajánlott különdíjat: méghozzá az Olvas-Lak könyvkuckónak.

Az 1527 beérkezett név legtöbbjét maguk a tulajdonosok küldték be, de volt olyan szemfüles civil is, aki 114 ötletes üzletnevet gyűjtött össze és juttatott el a versenybizottsághoz.

Bár biztatóak az eddig elért eredmények, még mindig sok a nehezen kimondható, idegen nyelvű cégnév, amelyről a vásárlók és a járók-kelők nem tudják mit jelent, sőt, elolvasni és kiejteni sem képesek.

A pályázatot jövőre is kiírják, mert még mindig kevés az ötletes, könnyen megjegyezhető, szellemes magyar elnevezés. Pedig a jó név – hangsúlyozták az eseményen résztvevő szakemberek – része a frappáns reklámnak és az üzleti sikernek.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Elkészült az első ágazati felmérés a direktmarketing-piacról

Évente 28,7 milliárd forintot költenek Magyarországon direkt marketingre (DM), az összeg a teljes hirdetési kiadások 17-18 százalékát teszi ki. A legtöbbet az autóipar fordítja DM-re, a leghatékonyabbnak tartott vásárlásra ösztönző eszköz pedig a címzetlen reklámküldemány és az email-marketing, legalábbis ez derült ki az ágazati felmérésből.

hvg.hu Vállalkozás

Vírusmarketing, mint üzletépítési modell

A dotkom korszak virágzása idején nagyon sok kezdő vállalkozás esküdött erre a módszerre, de a cégek nagy része már nincs jelen az üzleti életben. Cikkünkből kiderül mi a vírusmarketing sikerének titka.

MTI Gazdaság

Évi hatszázmilliót költhetnek majd bormarketingre

Együttműködési megállapodást kötött a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium, valamint a Magyar Bormarketing Kht. (MBM Kht.) a 15. Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál hivatalos megnyitója előtt szerdán. A literenként nyolc forintos járulékból - becslések szerint - évi hatszázmillió forint juthat bormarketingre.

Műértő

Művészet és marketingzaj

Az egyes kulturális területek fesztiváltípusú turisztikai-marketing tevékenységgel tudnak egy kis figyelmet szerezni maguknak a médiazajban. Ez már Magyarországon is igaz. - Kritika és elemzés a Fotóhónap eseményeiről.

MTI Gazdaság

A marketing kétszer gyorsabban nő a gazdaságnál

Mára a marketingkommunikációs ágazat kétszer olyan gyorsan növekszik az Európai Unióban, mint a gazdaság egésze. Ez az arány az USA-ban két és félszeres – mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke a XIV. Országos Reklámkonferencián kedden Egerben.